Jehova Tanúi nem rémiszt meg benneteket egy kicsit sem az alábbi hasonlat?
„Az iszlám alapítójáról szóló klasszikus életrajzok szerint Mohamed kilenc – illetve egyes források alapján tizenkét – évesen találkozott egy arab származású keresztény remetével, akinek a jövendölése és nézetei meghatározó befolyást gyakoroltak a Korán később feljegyzett üzenetére” – állítja Filiu az Apokalipszis az iszlámban (Apocalypse in Islam) című, 2008-ban megjelent könyvében.
Ez a találkozás a mai Szíria délnyugati szegletében – az ókori Dekapolisz térségében – fekvő Boszra városában történt. A fiatal Mohamed Mekkából utazott nagybátyjának karavánjával, amikor egy Bahira nevű szerzetes-remete megállította őket, és kérte, hogy térjenek be hozzá. A karaván vezetői elfogadták a meghívást, és közben a gyermekre bízták a tevék őrizetét. A szerzetes azonban ragaszkodott hozzá, hogy mindenki telepedjen le az étkezéshez. Az egyik legkorábbi iszlám történetíró, Ibn Hisám beszámolója szerint Bahira felismerte, hogy az ifjú Mohamed prófétaságra hivatott. Szüleit arra figyelmeztette, hogy óvják a gyermeket „a zsidók gonoszságától és a keresztény bizánciak erőszakosságától”.
A szerzetes arra hivatkozott, hogy a Mohamed eljöveteléről szóló jövendöléseket az „eredeti, hamisítatlan evangéliumokban találta meg, amelyek másolatát barlangjában őrzi”. Bahira azt állította, hogy A KERESZTÉNYEK ezeket a hivatkozásokat KITÖRÖLTÉK A SZENT IRATOKBÓL. Mohamed és rokonai elfogadták a szerzetes jövendölését. Jean-Pierre Filiu szerint ennek köszönhető, hogy később a Koránnak a zsidókkal és keresztényekkel kapcsolatos véleménye nagyban emlékeztet a Bahira apokalipszise címet viselő, szír és arám nyelvű apokrif irat tanítására.
Bahira remetét a keresztény tradícióban gnosztikus eretneknek tartják, aki a nesztoriánus (más vélemények szerint ARIÁNUS) tanokat követte. A keleti egyház egyik legnagyobb szentjének tartott Damaszkuszi Szent János – aki néhány évtizeddel Mohamed halála után született – azt írta: „Mohamed korán rábukkant az Ó- és az Újszövetségre, amelyekből – miután egy ARIÁNUS szerzetessel találkozott –, (egyes részeket kiragadva) MEGALKODTA A SAJÁT eretnek TANÍTÁSÁT.”
János véleménye alapján a korai kereszténységben a Koránt úgy tekintették, mint a Bibliából „plagizált” zavaros iratot, mondván, Mohamed úgy torzította el a Szentírást, hogy az alátámassza a Bahira által megjövendölt prófétai küldetését. Úgy vélték, Mohamed számos bibliai szereplőt és történetet eltorzított, hogy az új értelmezésekről kijelenthesse, ezek a Teremtő „hamisítatlan üzenetei” az emberiség számára, amelyek átadását rá mint prófétára bízta.
A Biblia és a Korán közötti párhuzamokat a mai iszlámkutatók is elismerik. Az apokalipszis értelmezését alapvetően a keresztény felfogás határozza meg: a fogalom az elrejtett valóság feltárulkozására utal, ami eszkatológiai kereteken belül történik meg. Jean-Pierre Filiu szerint az iszlám apokaliptikus érdeklődést a múltban és ma is az utolsó ítéletről szóló keresztény és zsidó látomásokkal szembeni „riadt pánikreakciók” motiválták. Különösen a keresztény cionizmus megjelenése volt az, amivel szemben védekezésképpen megerősödött az apokaliptikus dzsihád tanítása. „Bár a muzulmánok nagy többsége ma is bizonytalan a végítélet időzítésének a kérdésében, egyre többen vannak olyanok, AKIK SZERÍNT KÜSZÖBÖN ÁLL AZ APOKALIPSZIS, ÉS AZT VALLJÁK, a muzulmánok feladata az, HOGY TEGYENEK IS ENNEK MIELÖBBI BEKÖVETKEZÉSÉÉRT” – állítja Filiu.
Nos Tanúk mi a véleményetek?
Ki emeltem néhány szót nagybetüvel, hogy lássátok a hasonlóságot, ha netán nem vennétek észre.
Mint pl. az arianizmusra való utalás, vagy a Biblia átírása arra hívatkozva, hogy azt a kereszténység "meglopta" vagy a végidőkre készülödés, és az igyekezetetek arra, hogy az mihamarabb bekövetkezzen.
Nem tudom, de nekem nagyon úgy tűnik, hogy "egy kéz" irányitja ezeket, csak azzal a különbséggel, hogy az egyiket fegyverrel, a másikat meg tollal és papírral, de a cél bizony ugyan az...A KERESZTÉNYÉG TÁMADÁSA minden eszközzel.
"Most akkor már szerinted helyes Isten nélküli csoportokban is lenni, mert ideig-óráig képesek egységet és szeretetet mutatni"
Háát akkor én befejeztem.......
Na még annyit
"NINCS MÁS szervezet, mely ilyen világméretű egységet és szeretetet tudna felmutatni Jehova "
És ezzel ki is sajátítottad Istent...gratulálok. Sajnos az említett gyülekezetek még gyerekcipőben járnak, adj nekik egy kis időt...
Semmit nem bízonyít az égvilágon, hogy a te vallásod egységet tud felmutatni. Tudod miért? Egységet lehet megfélemlítéssel, manipulációval, torzitásokkal, lelkileuralásokkal is elérni...Kérdezd meg magadtól őszintén, nálatok van ilyen?
No de befejeztem
Utolsónak ,
Én értem, hogy miket írsz és miért írod. A stílus kicsit kemény, de belátom, hogy a Tanúkkal nem lehet másképp. Én 8 évet élte közöttük. A kezdeti mézes, mázas beszédek után jött a kijózanító valóság. Számtalan megtört életet láttam, akik kétségbeesetten keresték, hogy hogyan tudnák ott hagyni ezt a szervezetet és tudatosan nem használom az egyház szót. Megdöbbentett, hogy kifelé mennyire más arcukat mutatják, mint, ami valójában. Ennyi pletykát, súsárlást, bűn-kibeszéléseket, manipulációkat sehol máshol nem láttam.
Össze vissza riogatják a népet, hogyha nem hiszik azt, amit avezetők mondanak, akkor bennük van a hiba ergo térjenek meg, mert elindultak sátán útján. Hihetetlen kényszer alatt élnek a Tanúk, hogy meg legyen a nyamvadt óraszámuk meg a kötelező előírányzott növekedés.
Ha egy Tanúval négyszemközt beszélsz és megnyílik neked, akkor szomorú, megtört életeket látsz. Nem ismerik Istent-ezt jól írod, nincs Istennel semmilyen közösségük.
A Tanúk nagyrésze megszokásból, félelemből jársz, mert ha már kihagysz két alkalmat, akkor már megy a pletyka, hogy eltávolodsz a világ felé. Tahát, amit írtál, hogy az egység az hamis, az teljes mértékben így van.
Hogy én miért jöttem el? 2 másik Tanú barátommal őszintén elkezdtük keresni Istent, de nem úgy, ahogy a veeztőség kívánja. Térdre borultunk otthon és Isten elkezdett hozzánk szólni a szivünkön keresztül és sok mindenre rávilágított. Többek között arra, hoyg gyógyulások, csodák igen is a mai napig vannak, mindig is voltak. Éne zt buta fejemmel elmondtam egy Vénnek....NA, amit én kaptam, azt nem kívánom semminek. Én minden voltam a Vén szemében, csak tisztességes ember nem. Lázadó, Kóré,Dátán, Abirám, Olyan fenyegetést kaptam, hogy nagyon megijedtem. Teljesen elborult az elméje, vérbn forogtak a szemei. Majd össezcsináltam magam, szembe találtam magam egy démonnal. A kiközösítést nem vártam meg, megírtam a kilépőmet és eljöttem. De az ott maradottakért szomorú a szívem nagyon. Azóta egy teljes evangéliumi gyülekezetbe járok és mondhatom, hogy ég és Föld. Évek alatt sem tudtam nagyon levetkőzni az ott tanult démonikus dolgokat..de folyamtba van.
Ha megengedsz egy tanácsot egy szerény szívű embertől:
Nem érdemes velük hadakozni mindenre van válaszuk, ahogy nekem is volt míg személyesen nem találkoztam az Úrral.
Amedig őszinétn meg nem nyitják a szivüket, addig mindig is az evangélium ellenségei lesznek, ahogy én is voltam.
De írok neked valamit privátban, hogy megértsd ennek a babiloni rendszernek a mibenlétét.
Na jó!- úgy látom, hogy tényleg nem értettél meg semmit amit írtam, vagy nem akarod megérteni.
Weöres Sándorral kezdeném, hátha segít egy kicsit megérteni mit jelent kereszténynek lenni.
„A keresztnek felső ága az égre mutat, nagy örömhírt tudat, itt van a te utad. A kereszt két karja a légbe szétszalad, rajta sovány kezek tört vért virágzanak, vigyáz őr a lélek, de a test megszakad. Kétfelé visz örvény. s te szabad vagy, szabad. A keresztnek alsó ága a földre mutat, vesződj, itt áss kutat, lásd benne arcodat.”
(Zsid 13:8)
„Jézus Krisztus tegnap és ma és örökké ugyanaz.”
Miért mutattam rá az előző kommentembe erre az igére?
Azért mert azt hittem, hogy meg fogod érteni de csalódtam.
Na akkor most egy kicsit bővebben.
Nekünk keresztényeknek a Jézus Krisztusba vetett hit az egész kereszténység, az Egyház, a keresztény élet és a keresztény teológia központi kérdése, ezért hangsúllyal szólunk Jézus Krisztus személyéről és megváltó művéről, ami bizony nálatok nagyon hiányzik.
Ezek a hittételek a megtestesülés kinyilatkoztatott igazságát dogmatikus megfogalmazásban adják, mert az első századok folyamán komoly, alapvető nehézségek jelentkeztek az Egyház hitéletében és tanításában, Jézus Krisztus személye körül súlyos viták robbantak ki, ezért az Egyház az első egyetemes zsinatokon (Nicea, Efezus, Khalkedon, Konstantinápoly) a megtestesülés igazságát dogmatikus módon értelmezte. A megtestesülés alatt az isteni és az emberi természetnek olyan egységét értjük, hogy az, aki igaz Isten, egyúttal igaz ember is. János 1,14-ből ered a megtestesülés kifejezése, s a testté levés, az egész embert jelenti, mely szerint Isten Igéje és a názáreti Jézus egy és ugyanaz. Az atyáknál a következő elnevezéseket találjuk: az Atyától való eljövetel, a Fiú küldése, leszállás a testbe, eljövetel, kinyilatkoztatás, megjelenés, testben való jelenés, a test fölvétele, egység, egyesülés, szövetség, önkiüresítés.
Első tételünk azt állítja, hogy a Názáreti Jézus, akiről a Szentírás beszél, aki Betlehemben született, Isten Országának evangéliumát hirdette, Jeruzsálemben keresztre feszítették, meghalt, eltemették, feltámadott és a mennybe ment, ez a Jézus nemcsak isteni követ volt, nemcsak a választott nép Messiása, hanem szoros értelemben Isten, a Szentháromság második személye, az Ige, a Fiú Isten. Jelen tételünk az egész krisztológia alapja és kiindulópontja, mely szerint a történelmi Jézus azonos az Igével, az Atya Fiával és a Szentháromság második személyével. Az Egyház kifejezetten tanítja tételünket az összes hitvallásokban, a niceai és a II. konstantinápolyi zsinatokon. A Szentírás és az Atyák tanúságtétele egyértelmű és egybehangzó ebben az alapvető kérdésben.
Második tételünkben azt állítjuk, hogy az Ige a megtestesülésben emberi természetet vett magára. Mindaz, ami az emberi természetnek a lényegéhez hozzátartozik, ami az emberi természethez szükséges, amire az emberi természet képes, az mind megtalálható a megtestesült Igében. Kifejezetten állítjuk, hogy Jézus igazai születés útján az emberi fajtól származott, igazi emberi lelke és igazi teste volt, velünk, emberekkel egylényegű volt. Az Egyház összes hitvallása Jézusról mint valódi emberről tesz tanúságot. Kifejezetten tanította tételünket a khalkedóni a viennei zsinat, tehát ezt a tételt az Egyház ünnepélyesen meghatározta. Az Újszövetség határozottan tanúskodik Jézus emberi életéről, emberi cselekedeteiről és mindarról, ami Jézus történetében megvalósult. Arról is tanúskodik az evangéliumi beszámoló, hogy Jézus testét az emberi fajból születés útján kapta, valamint
arról, hogy emberi lelke volt, vallásos erények között elsősorban az imádságot, az engedelmességet, az alázatosságot gyakorolta, és ezek mind valódi emberi testi-lelki megnyilvánulások voltak, melyeket nem lehet az Igének isteni természete szerint tulajdonítani. Az Egyházatyák hangsúlyozzák, hogy Jézusnak emberi természete, teste-lelke azért volt különösen fontos, mert ezáltal váltotta meg a konkrét valóságos embert. Harmadik tételünk szerint Jézus Krisztus igaz Isten és igaz ember, tökéletes az istenségben és az emberségben és hangsúlyozzunk továbbá, hogy ugyanaz a Krisztus igaz Isten, aki egyúttal igaz ember is. Benne másvalami az isteniség és másvalami az emberség. Az isteni természet és az emberi természet nem egy és ugyanaz: Isten és ember. Jézus Krisztus csak egy személy. Isteni és emberi természetének ezt a személy szerinti egységét teológiai szakkifejezéssel, unio hüposztatica-nak nevezzük.
Tételünk azt mondja ki, hogy Krisztusban jóllehet két természet van (isteni és emberi), mégis egy a személy, éspedig isteni személy. Ez a megtestesülésnek a személy szerinti egységnek a titka. A személy szerinti egység (unio hüposztatica) többnek egysége, kettőnek az összekapcsolása a személy egységében. Krisztusban két teljes és igaz természet úgy egyesül, hogy csak egy a személy. Ilyen személyes egység a világmindenségben csak egy esetben van, és ez Jézus Krisztus esete és erről is csak a kinyilatkoztatásból tudunk. Egyébként ahol igazi, teljes emberi természet létezik, ott emberi személy is van. Nem így van ez Jézusban, akinek jóllehet teljes emberi természete van, jóllehet igaz ember, mégsem emberi személy. Ennek következtében ugyanarról az egy Jézusról állítjuk az emberi és isteni állítmányokat. Mind az emberi, mind az isteni természet sajátságait és tevékenységeit ugyanarról a Jézusról állítjuk:
Isten született, meghalt. Az a magyarázata ennek a különös ténynek, hogy az állítások utolsó alanya a személy és nem a természet és erre a megkülönböztetésre a valóság miatt, a kinyilatkoztatás miatt van szükség, melyre egyébként elvileg lehetőség van. Különbséget lehet tenni a természet és a személy között, mert a személy az állítások utolsó alanya. Jézus az egyetlen személy kaphat állítmányokat, melyek őt illetik akár isteni, akár emberi természete révén, mivel mind a kettő meg van benne. A két természet Jézusban nem pusztán erkölcsi egységben van. Erkölcsi egységnél saját személyiségük megtartásával több személy lesz eggyé az értelem felfogásában, amennyiben mind ugyanazt akarják (pl. a barátság).
Negyedik tételünkben azt állítjuk, hogy az unio hüposztatica a két természetet belső mivoltában nem változtatja meg, az egy Jézus Krisztus igaz Isten és igaz ember, aki birtokában van a teljes isteni és emberi természetnek. Krisztusnak két természete van, két természetben létezik, nemcsak két természetből. A természetek nem vegyültek össze, az egyik természet elemei nem hatolnak át a másikba, mind a két természet saját magában a másiktól megkülönböztetve létezik. Továbbá a két természet közül egyik sem változik, tehát nem úgy egyesülnek, hogy valami új, harmadik természet jöjjön létre, mint ahogy ez a test és a lélek egyesülésénél az emberi természetben bekövetkezik. Jézus isteni természete minden változás nélkül egyesül a nem változott emberi természettel. Mindegyik természet megtartja sajátosságait. A természetek sajátosságai nem szűnnek meg az egységben, hanem mindenben épen és sértetlenül megmaradnak.
(Zsid 13:8)
„Jézus Krisztus tegnap és ma és örökké ugyanaz.”
Figyelj már oda légy szíves arra amit beszélek, Jézus nem változik mint egy kaméleon, hol teremtmény, hol Mihály arkangyal, hol ember, hol Abaddon. Nem!
„Isten írott és kihirdetett törvénye nem arra való elsősorban, hogy teljesítsem. Ha megpróbálnám teljesíteni, farizeus lenne belőlem. Arra való, hogy a mértéke alá álljak és belássam, hogy emberi erőm birtokában én csak kötelességszegő lehetek. Arra való, hogy rádöbbenjek: nem tehetem meg, pedig jaj nekem, ha meg nem teszem. Arra való, hogy összetörjek. Arra való, hogy segítségért kiáltsak, és kegyelemért esdekeljek. Arra való, hogy oda űzzön és kergessen, ahol egyedül kapható szabadulás és kegyelem.”
(Karácsony Sándor)
Borulj térdre Jézus előtt és kérd a segítségét, hidd el meg fog érteni és megkapod tőle azt a békét amit életedben nem tapasztaltál, ezt tanúsíthatom, és még rajtam kívül rengetegen tanúsíthatják!
A 43%-nak igaza van!
Te csak azt szereted "VILÁGMÉRETBEN" aki a te közösségedet képviseli, de egy kalap alá teszed a ugyan úgy a katolikust mint az utca lányát, sőt még én is csak egy hitehagyott vagyok a te szemedben.
Akkor leszel igazi keresztény ha nem csak olvasod Pál szeretet himnuszát, hanem gyakorlod is.
"De azt nem mondja sehol, hogy az Armageddont "túlélők" sem szaporodhatnak."
Szerintem itt a felkentekről beszélt Jézus. Itt egy kiadvány, ami összefoglalja az érveket:
Nekem nem tűnik logikusnak, hogy akik már egyszer meghaltak, azok nem házasodhatnak, csak akik túlélik Armageddont (ami nyilván csak egy kis százaléka lesz az örök életet elnyerőknek, hiszen a zsidó nép Istenhez hű tagjai és az elsőszázadi keresztények sem tartozhatnak közéjük).
Isten örök életre teremtette Ádámot és Évát, ha nem estek volna bűnbe, a házasságuk is örök lett volna. Ez volt Isten eredeti szándéka. A férfi mellé nőt teremtett, akik kiegészítik egymás, a Biblia szerint "egy testé" válnak.
Utolsó válaszod jól példázza a keresztény materialimust.
Istennek van hatalma letenni és felvenni az életét.
T.István!
Tudod hányszor említi meg a Biblia a paradicsom szót? (hogyne tudnád :))
3x ennyi és nem több.
És mit mond a paradicsomról?
Első ízben ezt;
(Lk 23:42-43)
„És monda Jézusnak: Uram, emlékezzél meg én rólam, mikor eljősz a te országodban!
És monda néki Jézus: Bizony mondom néked: Ma velem leszel a paradicsomban.”
„MA velem leszel a PARADICSOMBAN” :) és az nem a föld.
Másod ízben ezt;
2Kor 12:1-4
„ A dicsekvés azonban nem használ nékem; rátérek azért a látomásokra és az Úrnak kijelentéseire.
Ismerek egy embert a Krisztusban, a ki tizennégy évvel ezelőtt (ha testben-é, nem tudom; ha testen kívül-é, nem tudom; az Isten tudja) elragadtatott a harmadik égig.
És tudom, hogy az az ember, (ha testben-é, ha testen kívül-é, nem tudom; az Isten tudja),
Elragadtatott a paradicsomba, és hallott kimondhatatlan beszédeket, a melyeket nem szabad embernek kibeszélnie.”
„A HARMADIK ÉGIG” :) ez sem a föld.
És harmad ízben ezt;
Jel 2:7
„A kinek van füle, hallja, mit mond a Lélek a gyülekezeteknek. A győzedelmesnek enni adok az élet fájáról, a mely az Isten paradicsomának közepette van.”
„ISTEN PARADICSOMÁNAK KÖZEPETTE” :) a földön lenne Isten paradicsoma?
"És ezzel ki is sajátítottad Istent...gratulálok. Sajnos az említett gyülekezetek még gyerekcipőben járnak, adj nekik egy kis időt..."
Nem, tévedsz megint. Istent NEM LEHET kisajátítani senkinek, de Isten viszont CSAK EGYFÉLE imádatot fogad el az emberektől, az IGAZ imádatot. Akik hite és a cselekedete nincs összhangban az akaratával, azokról a Biblia nem éppen kedvezően beszél.
"Semmit nem bízonyít az égvilágon, hogy a te vallásod egységet tud felmutatni. Tudod miért? Egységet lehet megfélemlítéssel"
Önkényesen kiemeltél egy tulajdonságot, az egységet, de nem csak ennyi van, ez tartósan nem tudná összetartani Isten népét. Kell hozzá a krisztusi szeretet, mert ezzel tudunk csak békében élni egymással. Jézus Krisztus példája élő és tökéletes vezetést nyújt, ha alkalmazzuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!