Bűn ha visszautasítom a Szentháromságot?
Református vagyok és hiszek a Szentháromságban, és mégis manapság annyi féle és fajta tanítás jelenik meg, hogy az ember néha elgondolkodik, hogy vajon tényleg a jó úton jár?
Vagy csak én vagyok így vele? :/
Köszi!
Én értem, hogy mit akarsz mondani, de engem nem az érdekel, hogy mit vagy miben hisz más hanem az, hogy mi az ami helyes is.
Pl tegyük fel ha kétmilliárd ember hisz szentháromságban az még nem jelenti azt, hogy helyes, vagy akár forditva is lehet.
Ha a Bibliát veszem "támpontnak" akkor tisztában vagyok vele, hogy van Szentháromság az én vallásom szerínt persze, de ugyanakkor más vallás ugyan az a Biblia szerínt azt mondja, hogy nincs.... :/ és eddig van a tudományom. :D
Biblia szerint pedig így van. (Legalábbis a Károli Bibliában meg az új fordításainkban), márpedig a protestáns egyházak próbálnak nagyon Bibliahűnek lenni. Hogy te ezt elfogadod vagy sem, az végülis a te dolgod...
Másolgathatnék számtalan idézetet...
" Én és az Atya egy vagyunk (mondja Jézus)."
János 10:30
"És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), a ki teljes vala kegyelemmel és igazsággal."
János 1:14
stb, stb...
" de engem nem az érdekel, hogy mit vagy miben hisz más "
- na látod, minket sem érdekel, hogy te miben hiszel :D
Ha izgatja a tudatodat -foglalkozz vele mélyebben, dolgozd fel, és ne rágódj és minket ne rágódtass feleslegesen.
Aquinói Szt Tamás Szentháromságtanát pl érdemes lenne elolvasni.
De ez is nagyon érdekes lehet:
"A világirodalom kimagasló remekműve Dante Isteni Színjátéka. Dante tudvalevőleg ismerte Aquinói Szent Tamás teológiáját, és költeményében annak gondolatait igyekezett költői képekbe öltöztetni. Ez igaz Szent Tamás Szentháromság-tanáról is. Tamás, az ókori zsinatok dogmái, valamint Szent Ágoston felfogása nyomán mindkét nagy Summájában hosszan elemzi a keresztény hit e központi misztériumát. Az egyház ókori zsinatai szerint az Istenben három Személy (hüposztaszisz) létezik: az Atya, a Fiú és a Szentlélek. E három Személy egymással egylényegű (homousziosz), mégis egymástól valósan különböznek. Az Atya a forrásnélküli forrás, aki senkitől sem származik. A Fiú öröktől fogva az Atyától származik, illetve születik, mint annak Logosza. A Szentlélek pedig a harmadik isteni Személy. Tamás, Ágostont követve,
az Atya és a Fiú viszonyát
az ember belső értelmi tevékenységének elemzésével igyekszik megmagyarázni.
Az Atya Istenben a megismerő, a Fiú pedig a megismert, belsőleg, kimondott, végtelen isteni valóság."
Jó tanulmányozást!
Köszönöm a válaszokat! :)
Kedves valaki;
"- na látod, minket sem érdekel, hogy te miben hiszel :D"
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam és elég két értelmü volt nekem is utólag ahogy visszaolvastam azt amit írtam, de nem volt szándékom senki hitét le alázni vagy saját magamat felemelni csak egyszerüen azt szerettem volna ki hangsúlyozni, hogy talán nem a tömeg dönti el azt, hogy mi a helyes és mi a helytelen ebben a kérdésben persze.
Minden képpen köszönöm a linket és át tanulmányozom. :)
Kedves #4 :)
Igen ezeket az igéket én is ismerem és ezért is mondtam, hogy hiszek a Szentháromságban mert a Biblia szerint nem is lehet máskép értelmezni még akkor sem ha maga a szó, hogy SZENTHÁROMSÁG nem található meg.
én is bajlódtam sokéig mire megértettem ,a szenthátomság rendkívül bonyolult és le kell rombolnia za embernek falakat, pl el kell fogadnia, hogy olyan dolgokra is képes lehet Isten amire az ember nem, pl két helyen lenni teljes egészében mintka két különböző valaki lenne, de közben mégsem, csak egyszerre egészében két helyen van, és ez a két tartózkodás hatni is tud egymásra
ez az emberi megtapasztalás számáran agyon különös, ezért zsigerileg ellenkezik vele az ember, pl a fizikában is csomó elmélet van hogy hogyan lehetséges, hogy egy elektron az azonos időben teljes egészében két különböző helyen is legyen. Egyes fizikusok véleménye az ,hogy egyszerűen el kell fogadni, hogy ez mégis lehetséges. Mások meg párhuzamos univerzomok összefolyásáról beszélnek, hogy magyarázatot találjanak.
Írtad, hogy református vagy, kálvin is újra bizonyította szentháromságot, és cáfolta szentháromságot tagadó filozófusok nézeteit
azért mondom ,hogy újra mert a reformátorok MINDENT de még a bibliai kánont is felülvizsgálták a reformáció alatt (ezért is vékonyabb a református biblia mint a katolikus) tehát a szentháromságot is megkérdőjelezték, de végül arra jutottak ,hogy ez valóban helyes és hiteles nézet.
(ha el akarod olvasni amit kálvin írt kérd el a lekészetektől az Instituco-t biztos megvan neki, és kérd meg, hogy mutassa meg, melyik fejezet szól erről)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!