Pál valóban Jézus követője volt?
Nem sátán jelent meg neki, hanem az Úr:
Mt 12,25
Jézus pedig, tudva az ő gondolataikat, monda nékik: Minden ország, a mely magával meghasonlik, elpusztul; és egy város vagy háznép sem állhat meg, a mely meghasonlik magával.
Lukács Evangyélioma 11. rész
1.
És lőn, mikor ő imádkozék egy helyen, minekutána elvégezte, monda néki egy az ő tanítványai közül: Uram, taníts minket imádkozni, miképen János is tanította az ő tanítványait.
2.
Monda pedig nékik: Mikor imádkoztok, ezt mondjátok: Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved. Jőjjön el a te országod. Legyen meg a te akaratod, miképen a mennyben, azonképen e földön is.
3.
A mi mindennapi kenyerünket add meg nékünk naponként.
4.
És bocsásd meg nékünk a mi bűneinket; mert mi is megbocsátunk mindeneknek, a kik nékünk adósok. És ne vígy minket kisértetbe; de szabadíts meg minket a gonosztól.
5.
És monda nékik: Ki az közületek, a kinek barátja van, és ahhoz megy éjfélkor, és ezt mondja néki: Barátom, adj nékem kölcsön három kenyeret,
6.
Mert az én barátom én hozzám jött az útról, és nincs mit adjak ennie;
7.
Az pedig onnét belőlről felelvén, ezt mondaná: Ne bánts engem: immár az ajtó be van zárva, és az én gyermekeim velem vannak az ágyban; nem kelhetek fel, és nem adhatok néked?
8.
Mondom néktek, ha azért nem fog is felkelni és adni néki, mert az barátja, de annak tolakodása miatt felkél és ád néki, a mennyi kell.
9.
Én is mondom néktek: Kérjetek és megadatik néktek; keressetek és találtok; zörgessetek és megnyittatik néktek.
10.
Mert a ki kér, mind kap; és a ki keres, talál; és a zörgetőnek megnyittatik.
11.
Melyik atya pedig az közületek, a kitől a fia kenyeret kér, és ő talán követ ád néki? vagy ha halat, vajjon a hal helyett kígyót ád-é néki?
12.
Avagy ha tojást kér, vajjon skorpiót ád-é néki?
13.
Ha azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ád a ti mennyei Atyátok Szent Lelket azoknak, a kik tőle kérik.
14.
És ördögöt űz vala ki, mely néma vala. És lőn, mikor kiment az ördög, megszólala a néma; és csodálkozék a sokaság.
15.
Némelyek pedig azok közül mondának: A Belzebúb által, az ördögök fejedelme által űzi ki az ördögöket.
16.
Mások meg, kísértvén őt, mennyei jelt kívánának tőle.
17.
Ő pedig tudván azoknak gondolatát, monda nékik: Minden ország, a mely magával meghasonlik, elpusztul; és ház a házzal ha meghasonlik, leomlik.
18.
És a Sátán is ha ő magával meghasonlik, mimódon állhat meg az ő országa? mert azt mondjátok, hogy én a Belzebúb által űzöm ki az ördögöket.
19.
És ha én a Belzebúb által űzöm ki az ördögöket, a ti fiaitok ki által űzik ki? Annakokáért ők maguk lesznek a ti bíráitok.
20.
Ha pedig Isten ujjával űzöm ki az ördögöket, kétség nélkül elérkezett hozzátok az Isten országa.
Apcsel 9-
4.
És ő leesvén a földre, halla szózatot, mely ezt mondja vala néki: Saul, Saul, mit kergetsz engem?
5.
És monda: Kicsoda vagy, Uram? Az Úr pedig monda: Én vagyok Jézus, a kit te kergetsz: nehéz néked az ösztön ellen rúgódoznod.
"Nem sátán jelent meg neki, hanem az Úr:"
Kizártnak tartom hogy az Úr jelent volna meg neki. Amit Pál mond ellentétes Jézus tanitásával.
"semmit nem kell Tennie"
Szia
A Jézus megváltó halála, nem azért van, mert azzal bárhogyan élheted az életedet, bünökkel tele is, mert akkor vissza élés ezzel az ajándékkal.
Igen imdkozunk megbánjuk amit elkövettünk, ami azt jelenti hogy nem tesszük többet, Isten szándékával összhangban élünk, amibe a jó cselekedetek is benne vannak, s akkor talán helyeselt állapotban leszünk Isten előtt.
Aki ezt magával érthetődőnek veszi az hatalmas tévedésben van
Mert Jézus halála nem azt jelenti, hogy "egyszer megmentve, örökre megmentve"
(Cselekedetek 9:10) . . .egy Anániás nevű tanítvány. . . .
Az Úr ezt mondta neki: „
(Cselekedetek 9:15, 16) . . .„Menj, mert választott edényem ő, hogy elvigye a nevemet a nemzeteknek és királyoknak, és Izrael fiainak is. 16 Világosan megmutatom neki, mennyi mindent kell elszenvednie az én nevemért.”
Jézus látta Saul, akit később Pál néven hivtak, hogy van benne buzgalom az Isten iránt de nem a pontos ismeret szerint.
Ezért kiválasztotta egy ilyen érdekes módon.
S ahogy az előttem szólók is leírták Sátán nem fog arra ösztönözni, hogy Jézus akarata szerint élj.
Marianne
nem ellentétes, fontos azt látni, hogy pál is beszél az imádkozásról ,arról hogy Istent kérni kell és ki kell tartani, pl mikor a futókat hozza hasonlatképpen, beszél ő is a jó cselekedetek szükségességéről, de látni kell ,hogy világosan leszögezi, hogy Istent nem lehet megvásárolni jó cselekedetekkel, nem lehet az ,hogy minden nap elmondasz pl 5 adott imádságot és annak már önmagában üdvözítő ereje van, a polgári törvény is olyan ,hogy ha meggyilkolsz valakit, utána egy másiknak ,vagy 10 másiknak ,vagy 10 000 másiknak (stb) megmentheted az életét, attól még rohadtul börtönbe kerülsz, nem mérlegezheted ki. Azt is leszögezi ,hogy aki továbbra is ragaszkodik a korábbi rossz életéhez és ne mgyakorol jó cselekedeteket az nem üdvözül, eleve a "hite" hiteltelen, de ne feledkezzünk el ugyan így a rabló-gyilkosról sem akit Jézus mellett keresztrefeszítettek, neki már csak annyi lehetősége volt, hogy felismerje milyen gonosz ember volt, és megbánja amit tett, Jézus pedig megbocsájtott neki.
Pál a többi apostollal, együttműködve végezte a munkáját, a többiek mégsem taszították őt el. Ahol pál járt gyülekezetek keletkeztek emberi életek változtak meg, emberek kezdték követni Jézust, tehát a fa jó gyümölcsöt hozott, ahogy Jézus is mondta.
Próbáld Pált egészében látni, mert mint mindig minden esetben itt is igaz, hogy ha csak részeket látunk akkor az könnyen félrevezet
a keresztények ezt sosem tanították, pál idejében sme, pál is felszólítja a kortárs híveket az életük megjobbítására, atzt a tévedést igyekszik megelőzni, hogy az ember ezt vagy azt a dolgot megtéve bevásárolhatja magát. A korai keresztények élete, a többi apostol de magának pálnak a levelei is arra világítanak rá ,hogy pusztán a hit csak úgy önmagában nem elég, persze egyes esetekben nyilván, mikor az ember pl halálos ágyán tér meg, de nagy általánosságban nem elég, és a nem cselkevő hit nem is hit.
Már az első keresztények is átestek a mechanikus cselekvések oldaláról a "hiszek és az elég" másik szélsőségébe, őket teszi helyre Jakab levele, ahol megint csak azt mondja ÖNMAGÁBAN A HIT nem elég, tehát nem elentmond hanem kiegészíti Pált, Páltól híres, hogy "aki nem akar dolgozni ne is egyék" és mág számos dolgot lehetne idézni ami arra mutat, hogy a hit következménye a cselekvés és anélkül a hit nem hit
Jézus ezt mondja:
Máté 7:26: És valaki hallja én tőlem e beszédeket, és nem cselekszi meg azokat, hasonlatos lesz a bolond emberhez, aki a fövényre építette házát.
Pál ezt mondja:
Róma 4:1-5 Mit mondjunk tehát, mit ért el Ábrahám, a mi test szerinti ősatyánk a saját erejéből? Ha ugyanis Ábrahám cselekedetekből igazult meg, akkor van mivel dicsekednie, de nem Isten előtt. De mit mond az Írás? "Hitt Ábrahám az Istennek, és Isten ezt számította be neki igazságul." Aki fáradozik, annak a bért nem kegyelemből számítják, hanem azért, mert tartoznak vele. Aki pedig nem fáradozik, hanem hisz abban, aki megigazítja az istentelent, annak a hite számít igazságnak.
Azt mondja Ábrahám nem csinált semmit, vagy ha mégis azt Isten nem számította be neki. Aki nem tesz semmit csak hisz az jutalmat kap, majdhogynem azt mondja hogy aki fáradozik az még rossz is.
Az hogy valaki hisz az alap, de ennek tettekben kell megnyilvánulnia. Isten ezért is küldte a prófétákat és szent könyveket. Hogy tudjuk mikor mit kell tenni. Azt mondani hogy ne tegyél semmit csak higgy, nem lehet Jézus tanítása. Mégha tényleg meg is jelent valaki Pálnak az nem Jézus volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!