Honnan veszik Jehova Tanúi, hogy a bolygónk megmarad örökké?
Noé idejét annyiban hasonlította össze, hogy ahogy nem vettek észre az emberek semmit, mielőtt eljött volna a víz, úgy az utolsó nap előtt sem vesznek semmit észre az emberek. Éppen ugyan úgy házasodnak, ahogy addig is. Nem nagyon tudom, hogy miről beszélsz. Jézus nem azt mondta, hogy pont úgy lesz az ítélet, ahogy az özönvíznél, csak víz helyett tűzzel. Ez belemagyarázás. Jézus pontosan megmondta, hogy miképpen hasonlította össze az ítéletet a vízözönnel.
A zsoltáros a lakott földet említi, de itt nem próféciáról van szó. Nincs metafora. Amikor a prófécia azt mondja, hogy új ég és új földet látott, az új eget és új földet jelent, és szintén nincs metafora. Nem értem a párhuzamodat, mert egy dicsőítést próbálsz összeolvasztani stílusilag egy próféciával. Másodsorban dicsőítsd te lakott föld az Istent hogy lehet párhuzamba vonni a láttam új eget és új földet, mert az első eltakarodottal??? A prófécia azt mondja, hogy a föld és az ég az első volt. Hatalmasságok és emberek nem az elsők voltak. A teremtett világ az első és Isten egy másodikat fog teremteni.
De még mindig nem olvastam semmi olyat Tőletek, hogy a Biblia bármi olyat is tartalmazna, hogy a bolygó megmarad. Ennek csak az ellenkezőjéről győződtem meg eddig a Bibliát tanulmányozva, és egyáltalán nem állja meg a helyét az a fantazmagória, amit terjesztetek.
Ne tölünk olvasd, hanem a Bibliából. :)
Erösen hiszed hogy a Föld elpusztul, pedig ott van a Bibliában, hogy megmarad.
Figyelj kérlek, kiírom neked a kedvedért a Károli Bibliából
Prédikátor 1:4 : "Egyik nemzetség elmegy és a másik eljö, a FÖLD pedig MINDÖRÖKKÉ megmarad"
Te meg próbálj meg értelemmel olvasni. A gyengébbek kedvéért megismétlem:
Préd 1,4
Egyik nemzetség elmegy, és a másik eljő; a föld pedig mindörökké megmarad.
1: Miről szól? Arról, hogy nemzetek jönnek mennek, de a hely megmarad, és teljesen mindegy, hogy ki mit csinál vagy épít rajta, az eltűnik. Olvasd el egyben a fejezetet.
2: A föld nem a bolygót jelenti. A Bibliában soha nem is azt jelentette. Ahogy itt is a אֶרֶץ ('erec) jelentése szárazföld, ország, haza, termőföld.
3: Az itt szereplő mindörökké szó a héberben a עֹלָם עוֹלָם (ʿólám ʿôlám), ami hosszú időt jelöl, melynek vége ismeretlen.
Ugyan ez a szó jelenik meg itt is:
1Móz 6:3 És monda az Úr: Ne maradjon az én lelkem örökké (עֹלָם עוֹלָם (ʿólám ʿôlám)) az emberben, mivelhogy ő test; legyen életének ideje száz húsz esztendő.
Az emberek akkor sem örökké éltek, csak sokáig.
Mal 3:4 És kedves lesz az Úrnak a Júda és Jeruzsálem ételáldozata, mint a régi (עֹלָם עוֹלָם (ʿólám ʿôlám)) napokban és előbbi esztendőkben.
Tehát a szó hosszú, beláthatatlan időt jelöl, és nem egy véget nem érő időt.
Nézd kérdezö
higyjél amiben hinni akarsz. :)
Az Ézsaiás 45:18 szerint Isten "nem hiába" teremtette a Földet.
Rengeteg a bizonyiték, hogy a Föld megmarad.
Mond Isten talán egy kisgyermek a homokozóban?
Van elég Bibliai vers, hogy megérthessük, hogy a Föld, a fizikai bolygók csillagok nem egy gyermek müve, amit csak úgy megfog és összezúz, majd összetúrja, megint csinál egy másikat...
DE TE higyjél amiben hinni akarsz :)
Kedves kérdező!
Írod az 'ohlam' szóról: "Tehát a szó hosszú, beláthatatlan időt jelöl, és nem egy véget nem érő időt."
Ez így nem pontos.A legtöbb lexikonszerkesztő a Prédikátor 1:4-ben is szereplő ’ohlam’ szó jelentését „örökké” vagy „mindörökké” értelemben adja vissza. Ez jól látszik a magyar bibliafordításokból is,lásd Károli,ÚRB,Kecskeméthy,Katolikus,Káldi,IMIT
A szó alapvetően egy véget nem érő időszakot jelent,és ezt jól jelzi az is,ahogyan a Szentírás Isten létezésére használja.Íme:
" Minekelőtte hegyek lettek és föld és világ formáltaték, öröktől fogva mindörökké [ohlam ohlam] te vagy Isten." (Zsoltárok 90:2)
"Állandó a te királyi széked eleitől kezdve; öröktől [ohlam ohlam] fogva vagy te!" (Zsoltárok 93:2)
"Hát nem tudod-e és nem hallottad-e, hogy örökkévaló [ohlam ohlam] Isten az Úr [יהוה,/JHVH,/Jehova] , aki teremté a föld határait?" (Ézsaiás 40:28)
"De az Úr [יהוה,/JHVH,/Jehova] igaz Isten, élő Isten ő, és örökkévaló [ohlam ohlam] király" (Jeremiás 10:10)
"Ábrahám pedig tamariskusfákat ültete Beérsebában, és segítségül hívá ott az örökkévaló [ohlam ohlam] Úr Istennek [יהוה,/JHVH,/Jehova] nevét." (1Mózes 21:33)
És egyéb helyeken. Az 'ohlam' szó ezekben az esetekben örökkévalóságot jelent,és a Mindenhatő Isten örökkön való létezésére utal,mivel a szó alapvető értelme az,hogy olyan időszakot jelöl,amely a jelenből nézve határtalan,végtelen,meg nem határozható a vége. Az 'ohlam' szó pontosan ebben az értelemben szerepel a Prédikátor 1:4-ben,a Zsoltárok 37:28,29-ben vagy a Zsoltárok 78:69 és 104:5-ben a földdel kapcsolatban,azaz örökké megmarad. (Az 'ohlam' szó néhány esetben valóban olyan időszakra utal,mely végül nem bizonyult végtelennek,erre hoztál két példát,de alapvetően nem ez a jelentése)
Továbbá a Zsoltárok 104:5-ben az eredeti héber szövegben két szó is hangsúlyozza a föld állandóságát: az egyik az 'ohlam' , a másik pedig az 'adh' Az 'adh' szó azt jelenti, hogy „tartam”, „öröklét”, „örökkévalóság”.(Pollak Kaim,Héber–magyar teljes szótár) Ez a két héber szó egyértelműen jelzi és megerősíti, hogy a föld örök állandósága biztos.
Továbbá a "föld"-nek fordított 'erec' szóról írod: "nem a bolygóra, hanem a szárazföldre, termőföldre, országra értendő" Nos,ez így szintén nem pontos.Ez csupán a szó leszűkített értelme.Az 'erec' szó azt jelenti: "a föld a legteljesebb értelemben, a lakható és a lakhatatlan részeivel együtt" (William Wilson,Old Testament Word Studies) "1. a. föld, az egész föld b. föld [mint az ég ellentétje] " (A Hebrew and English Lexicon of the Old Testament ) Elsősorban tehát a "földet" jelenti,az egész lakható bolygót (Föld) és csupán a szó további,leszűkített,konkretizáló jelentései utalnak "egy országra vagy területre" vagy " vidékre" vagy "földdarabra".
Ezek fényében az olyan írásszövegek,mint a Zsoltárok 37:10,11,29,78:69,104:5,Prédikátor 1:4 vagy Ézsaiás 45:18 azt közlik,hogy Isten szándéka az,hogy emberek éljenek a földön - örökké.(A Zsoltárok 37:11-et pl.Jézus is idézi a Hegyi beszédben [Máté 5:5], így az semmiképpen nem vonatkozhat Kánaán elfoglalására)
Továbbá,Mivel Jehova Isten örökkévaló,a szándéka és akarata is az,mivel ő sohasem változik (lásd Malakiás 3:6,Jakab 1:17) Az emberiség kezdetén kimondott szava (lásd 1Mózes 1:28,2:8,15) tehát még most is érvényben van,azt nem vonta vissza és nem másította meg.Nem is tesz ilyet,mivel saját kimondott szava kötelezi,lásd Ézsaiás 46:10,55:10,11
Továbbá a Szentírás tele van szóképekkel,.Az olyan írásszövegeket,mint a Máté 24:35,Lukács 21:33,2Péter 3:7,10,11 vagy Jelenések 21:1 nem szó szerint,hanem jelképesen kell érteni,amelyet szépen megvilágítanak a következő irásszövegek,ahol a föld és egek kifejezések szintén szóképek,azaz képletesen értendők:1Mózes 6:11,11:1,5Mózes 32:1, 1Krónika 16:31,Ézsaiás 34:4,Aggeus 2:6 és más helyeken.
A 2Péter 3.fejezetéhez még annyit,hogy a Noé korabeli párhuzam szerint az isteni ítélet úgy szólt,hogy a gonoszok a "földdel együtt" pusztulnak el (1Mózes 6:13) Azonban nyilvánvaló,hogy maga a bolygó nem semmisült meg,és nem is vált örökre lakhatatlanná.A "mostani föld" pusztulása sem jelenti a bolygónk végét.És még valami.A föld és egek "újrateremtése" is megtörtént már egyszer a múltban,lásd Ézsaiás 65:17 -ami a babiloni száműzetés utáni helyreállításra utal. A 2Péternél is hasonló értelme van,a "Jehova napja" utáni új korszakot jelzi.
A Szentírás-értelmezés nem egyszerű dolog és nem működik úgy,hogy kiragadunk részeket.A főld örökké megmarad,mint az ember otthona,ez nem a mi "teóriánk",hanem a Szentírás tanúsága.
Hát, tantételbeli, tudod, ami a tantételekben van, az sokszor a fele sem igaz, és ez így van ebben az esetben is, amit te leírtál.
Kezdjük egy kis nyelvtannal, hogy mennyire rossz alapjában véve az örök szóra fordított ohlam óhéber szó. A szó eredete, gyökere az álam szóból származik, melynek jelentése rejtett, elrejt, rejtőzik. Ennek idői megfelelője az ohlam szó. Egy akár múltba, akár jövőbe mutat is, soha nem egy véget nem érő időt jelent, hanem egy végét vagy elejét számunkra elrejtett időről van szó. Ez Isten esetében is igaz, ami a mi Istenképünknek természetesen egy véget nem érő időre vonatkoztatjuk, és ez rendjén is van, de a szó akkor sem egy soha véget nem érő időt takar, hanem egy beláthatatlan időt.
A Zsoltár 104,5 helyesebb fordításban így hangzik:
Ő alapította a földet a helyén, nem rázkódik meg a folytonosság beláthatatlan idején.
Ugyanis az ’ad szó gyökere az ’ádáh igéből ered, melynek jelentése felékesítés, feltevés, míg az ’ad szó folytonosságot takar. A feltett időt az elejétől a végéig.
Nézzünk egy példát arra vonatkozóan, hogy itt szintén nem egy soha véget nem érő időre vonatkozik a szó, csak a fordításokban nehéz egy ilyen ősi nyelvnek a finomságait átadni.
Jób 20:4 Tudod-e azt, hogy eleitől fogva (’ad), mióta az embert e földre helyeztette
Szerintem az ember nem az örökkévalóságban teremtetett.
Ha megnézed az ’ad szó jelentését egyáltalán nem az örökkévalóságra vonatkozik, hanem egy folytonos időre.
„A 2Péter 3. fejezetéhez még annyit,hogy a Noé korabeli párhuzam szerint az isteni ítélet úgy szólt,hogy a gonoszok a "földdel együtt" pusztulnak el (1Mózes 6:13) Azonban nyilvánvaló,hogy maga a bolygó nem semmisült meg,és nem is vált örökre lakhatatlanná.”
Erről beszéltem. A föld, a szárazföld teljességgel megsemmisült, és teljesen átalakult.
Viszont Péter nem ezért vonta össze párhuzammal Noé idejét, és nem ismétlem magam, erről már írtam. Amíg a víz elborít, addig a tűz megsemmisít. Ha ez nem megy értelmezéssel, akkor hagyjuk a fordítási mendemondáidat.
„A Szentírás-értelmezés nem egyszerű dolog és nem működik úgy,hogy kiragadunk részeket.A főld örökké megmarad,mint az ember otthona,ez nem a mi "teóriánk",hanem a Szentírás tanúsága.”
Egyelőre egy nagyon rossz értelmezésű kiragadásokat olvastam tőletek, és nem olvastam olyan idézetet, ami arra vonatkozna, hogy Isten ígéretet tett volna, hogy a bolygó megmarad. Viszont ennek ellenkezőjét több esetben is olvastam. Lásd tűz, és megannyi prófécia, ami egy teljesen új földet ígér, és nem hatalmakról vagy emberekről ír.
„pl.Jézus is idézi a Hegyi beszédben [Máté 5:5], így az semmiképpen nem vonatkozhat Kánaán elfoglalására)”
Ez addig rendben is lenne, ha az itt szereplő szó nem az országot jelentené, de Isten országának örököseiről nem csak itt beszélt. Tehát nem bolygóról van szó itt sem.
1Kor 15,50
Azt pedig állítom atyámfiai, hogy test és vér nem örökölheti Isten országát, sem a romlandóság nem örökli a romolhatatlanságot.
„Továbbá,Mivel Jehova Isten örökkévaló,a szándéka és akarata is az,mivel ő sohasem változik (lásd Malakiás 3:6,Jakab 1:17) Az emberiség kezdetén kimondott szava (lásd 1Mózes 1:28,2:8,15) tehát még most is érvényben van,azt nem vonta vissza és nem másította meg.Nem is tesz ilyet,mivel saját kimondott szava kötelezi,lásd Ézsaiás 46:10,55:10,11”
Beszélgessünk a szombatról?
2Móz 31,14
Megtartsátok azért a szombatot; mert szent az ti néktek. A ki azt megrontja, halállal lakoljon.
Vagy az azzá válok, amivé válni akarok balga fordításotokról?
De ne térjünk el, mert ha igényed, még beszélgethetünk erről.
„A föld és egek "újrateremtése" is megtörtént már egyszer a múltban,lásd Ézsaiás 65:17 -ami a babiloni száműzetés utáni helyreállításra utal.”
Húha, ezt vagy elírtad, vagy nem tudod, hogy mi írsz.
Elolvashattad volna az egész fejezetet, de segítségül, bemásolom a próféta ezen fejezetének utolsó sorát:
„ A farkas és bárány együtt legelnek, az oroszlán, mint az ökör, szalmát eszik, és a kígyónak por lesz az ő kenyere. Nem ártanak és nem pusztítnak sehol szentségemnek hegyén; így szól az Úr.”
Takarózhatsz különböző fordítási magyarázatokkal, de ha valaki ismerte a Biblia tekercseit, azok az írástudók és farizeusok voltak, akik egész életüket a prófétáknak és a törvénynek szentelték. De kiderül, hogy nemhogy nem értették, de nem is ismerték fel, hogy kiről is szól. Tehát az egész életedet rászánhatod a Biblia értelmezésével egyetlen arasznyival sem kerülsz közelebb a halhatatlansághoz, ahogy ők is inkább eltávolodtak attól.
Kedves kérdező!
Írod: "...rossz alapjában véve az örök szóra fordított ohlam óhéber szó"
Hát ezt ne nekem írd,hanem a lexikon meg szótárszerkesztőknek,.A Strong's szerint az 'ohlam' jelentése: 'Általában időtlen idők (múltbeli vagy jövőbeli), azaz (gyakorlatilag) örökkévalóság' Ennek megfelelően pedig a Szentírás örökkétartó és/vagy örökérvényű dolgokkal kapcsolatban használja az "ohlam' szót és ezen nem változtat az 'ahlam' szógyök,de még az sem,hogy néhol behatárolt időt jelent.
"Ez Isten esetében is igaz, ami a mi Istenképünknek természetesen egy véget nem érő időre vonatkoztatjuk, és ez rendjén is van, de a szó akkor sem egy soha véget nem érő időt takar, hanem egy beláthatatlan időt."
Körbeérve a gondolattal tehát ez a "beláthatatlan idő" valójában mégis "soha véget nem érő időt" jelent,már amennyiben Isten létezésének soha nem volt kezdete és nyilván nem lesz vége,azaz örök,örökkévaló,örökkétartó,és ezt jelzi az 'ohlam',amit pedig a Szentírás a földdel kapcsolatban is használ. De ha mondjuk pl. a Préd 1:4-et úgy fordítanánk,hogy "Egyik nemzedék megy,a másik jön,de a föld beláthatatlan ideig fennmarad" akkor az is épp elég isteni biztosíték lenne,hogy a bolygónknak nem esik bántódása,ameddig csak előre tudunk gondolkodni az időben. Nekem ez tökéletesen megfelel,végül is nem muszály ragaszkodni az "örökké" szóhoz. (Egyébként az ÚVF "időtlen időknek" fodítja az 'ohlam ohlam'-ot,ami a szó szerinti jelentése)
"A Zsoltár 104,5 helyesebb fordításban így hangzik:
Ő alapította a földet a helyén, nem rázkódik meg a folytonosság beláthatatlan idején."
Erre is áll,amit az előbb írtam,bár ezt nem tudom honnan idézted,mert egyik bibliafordításban sem találtam meg,valami hevenyészett fordításnak tűnik.Tökéletesen megfelelő,ahogyan ezt a verset a Károli,Kecskeméthy,Katolikus,ÚRB,KNB,EFO,ÚVF,IMIT fordítja.
De engem nem az 'ohlam' vagy 'adh' szavak jelentése győz meg arról,hogy a Földünk nem pusztul el,hanem Isten szándéka,ahogy írtam is a "Továbbá,Mivel Jehova Isten örökkévaló,a szándéka ...." kezdeű pár mondatban.Ezen szépen túlléptél,pedig pont ott van a lényeg.Inkább gondold végig.
"Viszont Péter nem ezért vonta össze párhuzammal Noé idejét, és nem ismétlem magam, erről már írtam. Amíg a víz elborít, addig a tűz megsemmisít."
Igaz lenne,de Péter nem beszélt fizikai tűzről.A tűz a Szentírásban sokszor az Istentől jövő ítélet és büntetés jelképe. (lásd Ézsaiás 66:15,16,Jelenések 20:14,Ézsaiás 34:8-10,Júdás 7) A 2Péternél pedig a Noé-párhuzamot nem igazán érted,pedig nem véletlenül hivatkozik a vízözönre az apostol.Péter párhuzamot von Noé korának vízözöne,és aközött,ami a "mostani egekkel és földdel" (2Péter 3:7) történik majd.Nos,a vízözön célja nyilván nem az volt, hogy elpusztítsa a betű szerinti bolygót, hanem hogy megsemmisítse a bárkán kívül maradt istentelen emberek társadalmát ("az akkori világ pusztulást szenvedett",3:6, görög 'kozmosz'=világ az 'emberiség','az összes ember','a föld lakói' értelemben) ."Ugyanezen szó által",vagyis ugyanolyan isteni Ítélet/elhatározás által a mostani világ (a "mostani egek és föld") is pusztulást szenved majd, amely nem más lesz,hanem "az istentelen emberek elpusztításának napja." (3:7) Az "akkori világ" kifejezés tehát tulajonképpen itt szinonímája a "mostani egek és föld" kifejezésnek,vagyis ugyanazt jelenti.Nem a szó szerinti egekről (a csillagokróll) és a Földról van szó. Egyébként is teljességgel abszurd gondolat, hogy a Teremtő Isten megsemmisítené saját keze alkotását, amelyről kijelentette, hogy "mindaz nagyon jó volt"(1Mózes 1:31), sőt,még az "egeket",a csillagokat is csupán azért,hogy elpusztítsa a gonoszságot.A "föld" pedig itt bizony az embereket jelenti (és nem a víz),ahogy az a Szentírás más részeiből kiderül,amire már utaltam is,lásd pl.1Mózes 6:11,11:1,5Mózes 32:1, 1Krónika 16:31
Az Ézsaiás 65:17-nél szintén tökéletes a párhuzam a 2Péterrel,mindkét helyen "új egekről és új földről" van szó,és ahogy nem betű szerint értendő Ézsaiásnál,úgy Péternél sem. Ezt talán majd máskor.
„Hát ezt ne nekem írd,hanem a lexikon meg szótárszerkesztőknek”
Több ezer kutató, biológus, paleontológus, geológus állít valamit a világ keletkezéséről és az evolúcióról, és egyiknek sem hiszek. Nem fogok hanyatt vágódni néhány fordítótól. Jézus sem esett hasra a sok írástudótól. Ezért a jövőben vagy érdemben beszélgetünk valamiről, ami legalább részben tükrözi a tudásodat, és nem hordasz össze mindenféle marha okos embertől és lexikonból eszement hordalékot, vagy befejezhetjük, mert a ctrl-c, ctrl-v okosság nem hat meg.
Tudok olyan sort idézni, ami minden egyes Bibliafordításban (legalábbis, amit ismerek) helytelenül szerepel, holott már bebizonyosodott, hogy hibás. Ilyen például az 1Krón 21:1 is.
„Körbeérve a gondolattal tehát ez a "beláthatatlan idő" valójában mégis "soha véget nem érő időt" jelent”
Tévedés! A világ utolsó napja például beláthatatlan idő, és nem soha véget nem érő idő.
Ahogy az 1Móz 6:4 felhozott példa is szemlélteti, amikor nem előre mutat, hanem vissza, az ember teremtéséhez.
„Továbbá,Mivel Jehova Isten örökkévaló,a szándéka ...." kezdeű pár mondatban.Ezen szépen túlléptél,pedig pont ott van a lényeg.Inkább gondold végig.”
Sajnálom, ha nem olvasod el, amit válaszolok, nem azért, mert valamiről lemaradsz, hanem azért, mert tök feleslegesen veszed el az időmet. Válaszoltam rá.
„Igaz lenne,de Péter nem beszélt fizikai tűzről.”
Hazugság! Szó nincs arról, hogy nem fizikai tűzről beszélt volna.
A vízözönről meg annyit, hogy úgy látom, hogy neked nincs halvány fogalmad sem a prófétai beszédről.
„Péter párhuzamot von Noé korának vízözöne,és aközött,ami a "mostani egekkel és földdel" (2Péter 3:7) történik majd.”
6. A melyek által az akkori világ vízzel elboríttatván elveszett:
7. A mostani egek pedig és a föld, ugyanazon szó által megkíméltettek, tűznek tartatván fenn, az ítéletnek és az istentelen emberek romlásának napjára.
Noé napjaiban a víz által megkíméltettek egyetlen nap miatt, tehát ebből látszik, hogy elpusztul a föld. Ahogy a víz által megkímélte Isten, úgy a tűzben elpusztul.
„Az Ézsaiás 65:17-nél szintén tökéletes a párhuzam a 2Péterrel,mindkét helyen "új egekről és új földről" van szó,és ahogy nem betű szerint értendő Ézsaiásnál,úgy Péternél sem. Ezt talán majd máskor.”
Ézs 65:17. Mert ímé, új egeket és új földet teremtek, és a régiek ingyen sem emlittetnek, még csak észbe sem jutnak;
IIPéter 3
12. A kik várjátok és sóvárogjátok az Isten napjának eljövetelét, a melyért az egek tűzbe borulva felbomlanak, és az elemek égve megolvadnak!
13. De új eget és új földet várunk az ő ígérete szerint, a melyekben igazság lakozik.
1: Marhaságot beszélsz, elég csak összeolvasni a kettőt.
2: Pont a pusztulást igazolja, és nem titeket.
Emberek, ennyi telik Tőletek? Hisztek a Biblia alapján valamiben, tanítjátok, és nem tudjátok alátámasztani a Bibliából, csak belehazudni, hogy ez nem szó szerinti, ez meg az, de az állításotokat nem tudjátok alátámasztani.
Kedves kérdező!
Nem akarlak megsérteni,mert jogod van abban hinni,amiben akarsz,de amit eddig leírtál,azt tükrözik,hogy a Szentírás-értelmezésben nem látsz tovább az orrod hegyénél.Bocsesz.A Szentírás költői nyelvezetét,szimbólumait,jelképeit,képletes beszédét nem lehet szószerint értelmezni (ezért nem érted a 2Péternél vagy az Ézsaiásnál leírtakat), mert ha így teszünk,az csak téves következtetések levonásához vezet.
Az eredeti kérdésedre pedig az a válasz,amit a Szentírás egyértelműen tanít elejétől a végéig (és amit Jehova Tanúiként is tanítunk),vagyis hogy Isten szándéka az,hogy a Földünkön emberek éljenek örökké.(1Mózes 1:28, 2:8,15, Ézsaiás 45:18, 1Krónika 16:30, Zsoltárok 37:9,11,22,28,29, 78:69, 104:5, 115:16, 119:90, Példabeszédek 2:21,22, Prédikátor 1:4, Ézsaiás 11:9, 65:21,22, Mikeás 4:4, Máté 5:5, 6:10, 25:34, Lukács 23:43, Efézus 1:9,10, Héberek 2:5, Jelenések 5:10) Ezen isteni ígéretek éppen elég biztosítékot szolgáltatnak arra,hogy a Földünk megmarad. Ezt pedig nem lehet megcáfolni pár szimbolikus értelmű kiragadott íráshellyel.
Én nem kívánok feleslegesen vitatkozni, minden jót neked.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!