Jézus miért nem szólította Istent Jehovának?
Legalábbis sehol nincs leírva.
Főleg tanúk válaszát várom.
"Emlékezzünk vissza mit tett Jézus, mikor megkezdte földi szolgálatát.
Bement a zsinagógába, elövette az Ézsaiás tekercsét. Felolvasta belöle a 61:1- verseit, mely így szól: Jehovának lelke van én rajtam......"
Ezt megtalálod a Lukács 4:17-20-ban. "
Ja, és emlékezz arra is, hogy mi történt ezután. Semmi. Visszaült, és senki nem akarta megkövezni azért, hogy kimondott egy olyan nevet, melyet a törvényük értelmezése szerint nem szabadott kimondania. Tehát mit mondott? Azt, amit akkor bárki is mondott volna, aki felolvassa az idézetet. Például Adonájt.
Annyira sz@rok az érveitek!
Tanúk! Ha azt állítjátok, hogy Jézus megismertette az Atyának a nevét, akkor ezzel azt mondjátok, hogy sz@rul végezte a dolgát. Nem esik le?
És azt mondjátok, hogy egy olyan nevet ismertetett volna meg, amit az 1500-as években találtak ki?
Még mindig sz@rok az érveitek.
Jézus nevének nem az a jelentése, hogy Jahve/Jehova/JHVH megment. Sőt!
Mt 1,21
Szűl pedig fiat, és nevezd annak nevét Jézusnak, mert ő szabadítja meg az ő népét annak bűneiből.
Ti tényleg nem tudtok olvasni?
Még mindig sz@rok az érveitek.
Kedves 54-es....
ne keverjük össze az Adonájt /ami Urat jelent/ sem a Elohimt, /ami Istent jelent/ az Úr, az Isten nevével.
Azt hiszem érdemes volna neked belenézni a Holt-tengeri tekercsekbe, a saját szemeddel. Már ha érdekel az igazság.
A JHVH Adonájnak a neve. Ezt olvasta fel Jézus az Ézsiás tekercséböl.
Természetesen azt hiszel amit akarsz, de akit érdekel és nem fél az igazságtól, azt láthatja saját szemével. :)
"Természetesen azt hiszel amit akarsz, de akit érdekel és nem fél az igazságtól, azt láthatja saját szemével. "
... hogy amikor felolvasta, és a helyére ült, senki nem háborodott fel azon, amit olvasott. Márpedig ha az általad vélt és állítólagos JHVH tetragrammának a helyes kiejtését olvasta volna fel, a nép felzúgott volna. De nem ez történt.
A zsinagógákban természetesen az ószövetségi iratokat olvasták fel, nem értem, hogy mit hadolválsz azzal, hogy nézzem meg a holt tengeri tekercseknél, hogy mi van? Természetesen a JHVH tetragramma van, és Jézus úgy olvasta, ahogy bármelyik pap olvasta volna akkor. Adonájt illetve Eloimot mondott. Ez világos a hallgatóság reakciója alapján.
De ha te bólogató őrtoronykántáló akarsz a továbbiakban is lenni, és ennyire tetszik a hazugság, akkor csak rajta. A hazugsággal a hazugság atyjának tetszelegsz legfeljebb.
"Ja, és emlékezz arra is, hogy mi történt ezután. Semmi. Visszaült, és senki nem akarta megkövezni azért, hogy kimondott egy olyan nevet, melyet a törvényük értelmezése szerint nem szabadott kimondania. Tehát mit mondott? Azt, amit akkor bárki is mondott volna, aki felolvassa az idézetet. Például Adonájt."
Igen ez nagyon valószínű, hogy nem mondta ki ott és akkor Isten nevét, mivel megkövezés járt volna érte, Jézus pedig következetes volt, mivel akkor egy nagyon fontos dologot szetetett volna közölni velük (ha tovább olvasol, megtudod, mi az).
"És azt mondjátok, hogy egy olyan nevet ismertetett volna meg,.amit az 1500-as években találtak ki? Még mindig sz@rok az érveitek."
Mi még mindig nem mondtunk ilyent, de harcolj csak nyugodtan tovább a szalmaváboddal.
"Jézus nevének nem az a jelentése, hogy Jahve/Jehova/JHVH megment. Sőt!
Mt 1,21
Szűl pedig fiat, és nevezd annak nevét Jézusnak, mert ő szabadítja meg az ő népét annak bűneiből."
Máté 1:21 (Csia),, Fiat fog szülni, s te majd nevezd annak nevét Jézusnak, ami ezt jelenti: Jahve megment, mert ő fogja népét vétkeitől megmenteni!”
Ezért szeretem én Csia Lajos fordítását, mert mindenhol arra törekszik, hogy szószerint azt adja vissza, ami az eredeti szövegben található.
A ROBERTSON’S WORD PICTURES in the NEW TESTEMENT A Máté 1.21-hez ezt a kommentárt fűzi:
"( Καλεσιες το ονομα αυτου Ιησουν). The rabbis named six whose names were given before birth: "Isaac, Ishmael, Moses, Solomon, Josiah, and the name of the Messiah, whom may the Holy One, blessed be His name, bring in our day." The angel puts it up to Joseph as the putative father to name the child. "Jesus is the same as Joshua, a contraction of Jehoshuah ( Num 13:16; 1Ch 7:27), signifying in Hebrew, 'Jehovah is helper,' or 'Help of Jehovah'" (Broadus). So Jesus is the Greek form of Joshua ( Heb 4:8). He is another Joshua to lead the true people of God into the Promised Land. The name itself was common enough as Josephus shows. Jehovah is Salvation as seen in Joshua for the Hebrews and in Jesus for all believers. "The meaning of the name, therefore, finds expression in the title Saviour applied to our Lord ( Luk 1:47; Luk 2:11; Joh 4:42)" (Vincent). He will save ( σωσε) his people from their sins and so be their Saviour ( Σωτηρ). He will be prophet, priest, and king, but "Saviour" sums it all up in one word. The explanation is carried out in the promise, "for he is the one who ( αυτος) will save ( σωσε with a play on the name Jesus) his people from their sins." Paul will later explain that by the covenant people, the children of promise, God means the spiritual Israel, all who believe whether Jews or Gentiles. This wonderful word touches the very heart of the mission and message of the Messiah. Jesus himself will show that the kingdom of heaven includes all those and only those who have the reign of God in their hearts and lives."
Kifejti, hogy a Jézus név héberül azt jelenti, hogy: “Jehova salvation”, vagyis Jehovától jön a megmentés. Ami azt jelenti, hogy az egész megváltás a váltságáldozati elrendezés az Istentől az Atyától Jehovától indul ki. Kifejti, hogy Jézus a Messiás, ami felkentet jelent és a felkenetés az Atyától származik.
És hogy akkor már a Krisztus név jelentése se maradjon ki, a magyar „Krisztus” szó a görög Khri·sztosz′ szóból ered, melynek héber megfelelője a Má·sí′ach (Messiás). Mindkét kifejezés szó szerinti jelentése: ’Felkent’. Mózesre, Áronra és Dávid királyra is utaltak úgy, mint felkentre, ami azt jelenti, hogy felelősségteljes, hatalmi állásukra Isten által lettek kijelölve . Jézus, a megígért Messiás volt Jehova legkiemelkedőbb képviselője. Ezért joggal nevezték ’Krisztusnak, az élő Isten Fiának’ .
Az Ézsiás 9: 6-7 világosan bizonyítja, hogy a Messiás a hatalmát és egész Messiási küldetését az Atyától kapta, vagyis a Seregek Jehovája buzgalma cselekszi ezt:
(Ézsaiás 9:6-7)
,,Mert gyermek született nekünk, fiú adatott nekünk, és a fejedelmi uralom az ő vállán lesz. Így fogják nevezni: Csodálatos Tanácsadó, Erős Isten, Örökkévaló Atya, Béke Fejedelme. 7 Fejedelmi uralma bőségének és a békének nem lesz vége Dávid trónján és királyságában, hogy megszilárdítsa és fenntartsa azt jog és igazságosság által, mostantól fogva időtlen időkig. A seregek Jehovájának buzgalma cselekszi ezt."
# 16
A választ már megkaptad.Nem szólította Jahvénak.Mert Jhvh az Izráel istene egy zsidó "nemzeti hős" és semmi köze Jézushoz.
Anonymus!
Jézus nevének jelentéséről már írtam az előbb, nem csak mi állítjuk, hogy ezt jelenti, ezt elismeri bármelyik komoly Bibliakutató! Elég, ha a Wikipédiáig elmész, ott is világosan le van írva:
"Jézus az Ószövetségben szereplő nagy zsidó vezető, Józsué után kapta nevét. A név eredeti héber formája יֵשׁוּעַ (Jesua), mely az arámi nyelvben is használt rövidebb változata volt az Ószövetségben található יְהוֹשֻׁעַ (Jehosua) formának. A név jelentése „Jahveh a szabadító”." Forr.: [link]
Aztán ezeket írod:
"Amit biztosan állíthatunk, hogy nem használták. Ennek oka pedig nem a babona. Egy népről, amelyik törvényi alapon és vallási alapon elutasít mindenféle pogány szokást, kijelenteni, hogy "babonás" ez a világ legnagyobb következetlensége. Ennél nagyobb sületlenséget ki sem lehet jelenteni. Ennél értelmesebb válasz az, hogy gyöngyöt nem szórunk disznók elé, tehát csak az arra méltók ismerhették a nevét. Nem kellett azt úton útfélen kurjongatni, hogy Jahve, ahogy azt jelenleg teszik a JT tagjai. Ez mégiscsak egy szent név, tehát ennek megfelelően is bántak vele."
Egy frászt, a zsidók babonásan rettegtek a név kiejtésétől, egy átlag zsidó ki sem ejtheti Isten nevét, csak a főpap évente egyszer. Mi ez, ha nem babonás félelem? Hol erre a bibliai alap? Miközben JHVH pontosan azt szeretné, ha használnák a nevét. Ez egyszerűen hülyeség, hogy Ő azt akarta volna, hogy a népén kívül senki más ne ismerje:
2Mózes 9:15-16
,,Mert már kinyújthattam volna kezemet, hogy megverjelek téged és népedet járványos betegséggel, s hogy eltöröljelek a föld színéről. De azért tartottalak életben, hogy megmutassam neked a hatalmamat, és hogy hirdessék nevemet az egész földön."
Ezel kívül a Biblia számos helyen leírja, hogy Isten neve menedék az Istenfélő emberek számára, az ószövetségi írók rendszeresen használták, és természetesen az egész zsidó nép is, míg nem kezdtek el a név kiejtésétől rettegni.
"A másik lehetséges ok pedig az, hogy elfelejtették. Nem volt szabad kimondani, ritkán is adták tovább, ennyi. Könnyen előfordulhat. Elfelejtődött és már senki sem tudta, tudja kimondani."
Kizárt, hogy ez igaz legyen. Még jóval Jézus halála utáni időszakból is vannak olyan iratok, melyek bizonyítják hogy a zsidók még ismerték Isten nevének helyes kiejtését, ha igényled, mutatok néhányat.
"Van nekünk egy hármas betűkészletünk: STN és így írom le mindenhova. De elfelejtem hogy kell magánhangzókkal feltölteni. Hát ez nem egy csekély probléma ám. Még véletlenül sem mindegy, hogy én iSTeN-hez imádkozom vagy a SáTáN-hoz."
Ez a veszély nem fenyeget, mivel Sátán nevének kiejtését pontosan tudjuk: héberül: שָׂטָן (szátán), eredeti jelentése vádló; görögül σαταν (szatan), latinul: satanasajtán, tehát kizárt, hogy bármi köze lehessen a JHVH mai kiejtési formáihoz.
"Ám ugyan ilyen biztos vagyok benne, hogy éppen ezért nem is Jehova az eredeti hangzósítás és nem is Jahve."
Pedig a "Jahve" alak nagyon is valószínű, hogy az eredeti kiejtése, ha bővebben is érdekel a téma, leírom az érveket itt is részletesen.
Kérdező, hogy szólította e Istent a JHVH nevén Jézus? Nos, semmi sem indokolja, hogy ne tehette volna, bár közvetlen bizonyítékunk nincs rá, mert az eddig felfedezett másolatok ezt nem támasztják alá, azokban ugyanis címekkek (mint "úr" vagy "isten") van helyettesítve Isten neve még az ószövetségi idézeteknél is.
"A választ már megkaptad. Nem szólította Jahvénak. Mert Jhvh az Izráel istene egy zsidó "nemzeti hős" és semmi köze Jézushoz."
Persze, ezért olvasott fel az Ószövetségből annyiszor idézeteket, melyekben JHVH-ról van szó, miközben tanított, meg az Újszövetségi írók is úgy általában azért idéznek olyan sokszor az ószövetségi íróktól, mert nyílván semmi köze sincs Jézushoz...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!