Isten szemében bűnnek számít az, ha egy katona megöl valakit?
És ne féljetek azoktól, a kik a testet ölik meg, a lelket pedig meg nem ölhetik; hanem attól féljetek inkább, a ki mind a lelket, mind a testet elvesztheti a gyehennában.
52.
És követeket külde az ő orczája előtt; és azok elmenvén, bemenének egy samaritánus faluba, hogy néki szállást készítsenek.
53.
De nem fogadák be őt, mivelhogy ő Jeruzsálembe megy vala.
54.
Mikor pedig ezt látták az ő tanítványai, Jakab és János, mondának: Uram, akarod-é, hogy mondjuk, hogy tűz szálljon alá az égből, és emészsze meg ezeket, mint Illyés is cselekedett?
55.
De Jézus megfordulván, megdorgálá őket, mondván: Nem tudjátok minémű lélek van ti bennetek:
56.
Mert az embernek Fia nem azért jött, hogy elveszítse az emberek lelkét, hanem hogy megtartsa. Elmenének azért más faluba.
"Ha a mérleg egyik serpenyőjében egy terrorista vagy egy rablógyilkos élete van, a másikban pedig száz másik ember, akkor szerinted melyiket fogja többre becsülni?"
A terroristáét. Lásd Jób könyvét. A terrorista Sátán, a 100 másik ember Jób, a családja, és a szolgái, akik ártatlanok. Csak Jób és Sátán éli túl. Jób azóta már rég meghalt, Sátán még mindig él.
Kedves Ozmium!
Tudom, hogy te másképpen látod, de a Sátán nem ember, és nem lehet egyszerűen negligálni, még Isten számára sem. Egész végig emberekről beszéltünk. Tudod, ok és okozat, fok és fokozat. Mindennek oka van. Attól a Biblia még logikus egész, mert nem egyszerű megérteni. Az atomfizikát sem egyszerű megérteni, mégsem szokták leszólni azok, akik nem tanulták meg előtte. A Bibliát sem lehet zsigerből megérteni, mivel az egy tudomány.
Ez egy komoly és bonyolult kérdés.
Ó szövetségi értelemben bűn már az is, ha nem a kiválasztott nép tagja vagy. Ha pedig mégis, akkor csak a fajon belüli gyilkosság számít bűnnek, más népeket ok és gond nélkül lehet ölni, ha pedig JHVH felhatalmaz rá, akkor ki is lehet irtani írmagostul.
Új szövetség illetve Jézusi szemszögből már nem olyan egyszerű a kérdés.
Pilátus közli Jézussal, hogy neki hatalma van, hogy szabadon engedje, de hatalma van, hogy megfeszíttesse. Jézus erre azt feleli, "Nem lenne hatalmad, ha azt nem az Atya adta volna neked, nagyobb a bűnük azoknak, akik a kezedre adtak".
Egy háborúban, mindig annak a nagyobb a bűne, aki kezdeményezi azt, aki hódító szándékkal támad az ellenségére, azzal a szándékkal, hogy megölje, kifossza, rabigába hajtsa, kiirtsa a másikat.
Ilyenkor kényszerpályára kerül mindkét fél. Én is, és az ellenségem is. A kérdés csak az, hogy tudok e úgy harcolni, hogy én ne az ellenségem ellen, hanem az ellenségemért harcoljak?
Egyszer olvastam egy második világháborúban szolgált Erdélyi katonatiszt emléknaplójából egy részletet. Sajnos mivel részlet volt nem írták oda, hogy ki az író és mi a könyv címe, pedig meg akartam szerezni, hogy elolvassam. Ebben ez a katonatiszt leírja, hogy bekerítettek egy teljes orosz szakaszt, lehettek úgy 100-an. Hetekig harcoltak, de olyan állást vettek fel, hogy nem tudták őket lerohanni. A katonatiszt tudta, hogy az oroszoknak nincs utánpótlásuk és éheznek. Így fehér zászlót készíttetett és tárgyalást kezdeményezett, amely során némi élelmet és ivóvizet adtak az oroszoknak.
Harcolni így is lehet, hogy nem álnok módon szenvedést okozok az ellenségemnek, aztán pedig, amikor már gyenge, akkor megölöm, hanem egyenlő küzdelemben győzedelmeskedem. És egy katona számára az egyenlő feltételen van a hangsúly, mert egy harcban, csata során, ő is lehet az aki meghal, az ő élete is kockán forog, csakis a bátorsága és az ügyessége az ami segíthet rajta.
Igen, egy-egy harcnak a kimenetele az, hogy az egyikünk meg fog halni. Na de kérem, mind a két fél azzal a tudattal megy oda, hogy meghalhat.
---
Az aki pedig áll szenteskedik és a háborúban történő emberi élet kioltását összemossa egy primitív gyilkossággal, és ugyan olyan bűnnek tartja, az a mélységes butaságáról és tudatlanságáról árulkodik. Mert, ha a családodat egy nap a szemed előtt lövik fejbe és közben jót röhögnek rajta, majd akkor nem így fogod gondolni, majd ha a bajtársaid, akikkel előző este együtt vacsoráztál a kezeid között hallnak meg, nem így fogod gondolni. No majd akkor kell szenteskedni, hogy ne öntse el a szívedet a bosszúvágy és a gyűlölet, hanem akkor is meg tudj maradni embernek, és ha az ellenséged éhezik, akkor a kenyeredet tudd megtörni és a nagyobbik felét odanyújtani neki.
Én úgy gondolom, hogy ezen a fórumon mindegyikünknek igen nehezére esne ezt megtenni.
---
Anonymus
Szia!
Valami olyasmi dereng: aki kardot fog / gondolom ebbe a mai fegyverek is beletartoznak/ kard által fog meghalni.
Semmilyen kivételt nem soroltak fel, pedig akkor is volt katonaság.
Terrorista: azt hiszem van olyan is, hogy ne ítélj, mert amilyen ítélettel ítélsz olyannal...
Sőt: kivagy te hogy megítéld a másikat? Urának áll vagy bukik....
Szerintem senki nem játszhat Istent és nem döntheti el ki éljen és ki haljon.
Háborúban nem hiszem, hogy van önvédelem.
Oda mindenki úgy megy, hogy tudja - ölni fog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!