Miért mondják az Adventisták és Jehova tanúi Mihályra, hogy ő Krisztus?
Szia!
H.n. adventistaként szeretnék válaszolni. Az adventisták és a Jehova Tanúi állásfoglalása ebben azért nem teljesen egyezik. Mi adventisták ugyanis a Teremtő Istennek tekintjük Krisztust, és hisszük, hogy a "Mihály" egy jelképes neve, amelyet általában a Sátánnal vívott harc közben használ. A Tanúk ezzel szemben azt mondják, hogy Krisztus egy teremtmény.
Másrészt két apró megjegyzés:
1. A Mihály (héberül Mikáél) nem törvényszerű, hogy angyalra mutasson. A görög szövegben például az "aggelosz" kifejezés szerepel, amelynek jelentése: küldött, követ. A magyar fordításokból ez nem látszik , viszont a görögben egyértelmű, hogy ezt a kifejezést nem csak a mennyei lényekre, hanem más személyekre is alkalmazzák (Pl Keresztelő Jánosra). Jézus Krisztus is ilyen szempontból "aggelosz" hiszen az Atya küldöttje.
2. Dániel könyve héber szövegében Mikáel nem "egyike az előkelő fejedelmeknek", hanem körülbelül így lehetne fordítani, hogy "az előkelő fejedelmek között is a legelső" -->saját szavaimmal ezt úgy tudnám elmondani, hogy egyfajta túlzó felsőfokú kifejezés van ott, ami jelzi, hogy Mikáelnek igen nagy tekintélye van.
Szia!
Folyatnám az első hozzászóló gondolatmenetét:
Különböző igeversek egybevetéséből kitűnik, hogy "Mihály" azonos Jézus Krisztussal. Dániel könyve szerint Mihály az Isten népének fejedelme. (Dán. 10,21.) Ez a fejedelem azonban maga is Isten. (Józs. 5,13-15.) Júdás apostol pedig "arkangyalnak" mondja Mihályt. (Júd. 9.) Pál apostol viszont arról beszél, hogy Jézus visszajövetelekor az igazak feltámadása "arkangyal szózatára" történik. (I.Thess. 4,16.) Jézus pedig azt mondja el, hogy a halottak az Ő szavára, az "ember Fiának" szavára támadnak majd fel. (Ján. 5,28.) Jézus Krisztus a történelem folyamán mindig akkor lépett fel "Mihály"-ként, amikor Isten és az Ő népe oldalán a gonoszság erőivel szemben küzdelembe indult. A perzsa uralkodóval szemben azért, hogy az Ő népét bocsássa el, és engedélyezze Jeruzsálem és a templom felépítését. (Dán. 10,13.) Mózes sírja felett Sátánnal szemben. (Júd. 9.) A végső időben, amikor Isten népét megszabadítja a bűn világából. (Dán. 12,1.)
Üdv. Péter
Szia
Bibliai oka van annak, hogy Krisztusnak, Mihály volt a neve, mielőtt a földre jött emberként.
Miért mondjuk, hogy azonos Jézus Krisztus és Mihály arkangyal?
E Mihály neve csak ötször fordul elő a Bibliában. A dicső szellemszemélyt, aki ezt a nevet viseli, a következőképpen jellemzi a Biblia: „egyike az előkelő fejedelmeknek”, „a nagy fejedelem, a ki a te néped (Dániel népének) fiaiért áll” és az „arkangyal” (Dán 10:13; 12:1; Júd 9). A Mihály név azt jelenti: „Ki olyan, mint Isten?” A név minden bizonnyal úgy utal Mihályra, mint aki élen jár Jehova szuverenitásának védelmezésében és Isten ellenségeinek elpusztításában.
Jézus Krisztus parancsát a feltámadás megkezdésére az 1Tesszalonika 4:16 ’arkangyal szózatának’ nevezi, a Júdás 9 pedig elmondja, hogy az arkangyal Mihály. Vajon illő lenne Jézus parancsszavát egy kisebb tekintélyű személyével egybevetni? Ésszerű tehát, hogy Mihály arkangyal Jézus Krisztus. Érdekes, hogy az „arkangyal” kifejezés a Bibliában sehol sem fordul elő többes számban, ami arra utal, hogy csupán egyetlen arkangyal van.
A Jelenések 12:7–12 leírja, hogy Mihály és az angyalai háborút vívnak Sátán ellen, és levetik őt és gonosz angyalait az égből, ami összefüggésben van Krisztus királyi hatalomátvételével. Jézust később úgy látjuk, mint a világ nemzetei ellen háborút viselő égi seregek vezérét (Jel 19:11–16). Nem logikus akkor úgy következtetnünk, hogy Jézus lesz az is, aki fellép a ’világ uralkodójának’ nevezett Sátán, vagyis az Ördög ellen? (Ján 12:31). A Dániel 12:1 azt, hogy „felkél Mihály”, összefüggésbe hozza azzal, hogy tekintélyét latba vetve cselekedni kezd, amikor „nyomorúságos idő lesz, a milyen nem volt attól fogva, hogy nép kezdett lenni, mindezideig”. Ez a leírás kétségtelenül ráillik arra, ami a nemzetekkel akkor fog történni, amikor Krisztus mint égi ítélet-végrehajtó fellép ellenük.
A bizonyítékok tehát arra utalnak, hogy Isten Fiát a földrejövetele előtt Mihálynak nevezték, és azóta, hogy visszatért az égbe, ahol mint Isten megdicsőített szellemfia tartózkodik, ismét ezen a néven ismerik.
Sok kultúrában szokás, hogy egy embert több néven is neveznek. A bibliai személyek között is van olyan, akinek több neve van. Például Jákob patriarchát Izraelnek is hívták (1Mózes 35:10). Péter apostolnak öt neve is volt: Simeon, Simon, Péter, Kéfás és Simon Péter (Máté 10:2; 16:16; János 1:42; Cselekedetek 15:7, 14
K Zitus már nagyon sok bizonyitékot felhozott ezért nem szeretném ujra elismételni.
Mindezek alapján mire következtethetünk? Arra, hogy Mihály arkangyal valójában Jézus Krisztus. A Mihály név is (jelentése: ki olyan, mint Isten?), és a Jézus név is (jelentése: Jehova megmentés) arra a szerepére hívja fel a figyelmet, hogy ő Isten szuverenitásának legfőbb támogatója. A Filippi 2:9 ezt írja: Isten . . . magasabb állásba is emelte [a megdicsőített Jézust], és kedvesen megadta neki a nevet, amely minden más névnek felette áll.
Fontos megjegyeznünk, hogy Jézus élete nem akkor kezdődött, amikor emberként megszületett. Jézus születése előtt egy angyal meglátogatta Máriát, és elmondta, hogy Mária a szent szellem által foganni fog méhében, és fiút fog szülni, valamint hogy Jézusnak kell neveznie a gyermeket (Lukács 1:31). A szolgálata idején Jézus gyakran beszélt az ember előtti létezéséről (János 3:13; 8:23, 58).
Tehát Mihály arkangyal nem más, mint az emberi létezése előtti Jézus. A feltámadása és égbe menetele után Jézus visszakapta a tisztségét, ismét Mihály, a legfőbb angyal lett, Istennek, az Atyának dicsőségére (Filippi 2:11).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!