Ki az az abbadon?
Kedves filoszgod!
"De a jel nem léte nem a hamis keresztényekre utal, te őrtorony majma, hanem azokra, akik nem kértek Jézus váltságából, mint ahogy te sem."
Vagyis a hamis Keresztényekre, akik csak látszólag Isten szolgái, de szívük mélyén az Ördögöt szolgálják. Hogy én nem kérek Krisztus váltságából? Ezt melyik válaszomból következtetted ki?
"Maradj meg szépen az őr (dög)torony imádatánál, ki ne gyere onnan, mert akkor a végén még üdvözülsz....és akkor a végén még imádni kéne Jézust, ez pedig ugye tiltva van."
Tehát akkor az üdvözülés feltétele, hogy Jézust kell imádnunk? És még véletlenül sem azt az Istent, akit ő is imádott? Az angyalok sosem imádták Jézust, ez csak a Károli fordítás egyik ferdítése a sok közül.
Kedves 18-as
A hozzászólásod nagyrésze ékes példája a szalmabáb-érvelésnek.
" Én nem magyarázók félre semmit, te vagy az, aki a mélységben a halál szimbolikáját véled felfedezni. Noha erre abszolút nincs szó szerinti exegézis. Azért, mert a démonok arra kérték Jézust, hogy ne űzze a mélységbe, mivel bizonyítod, hogy ez lefordítva annyit jelent, hogy "ne küldje őket a halálba"? Hol van ez megírva? "
Miből gondolod, hogy én azt kívánom neked bizonygatni, hogy a mélység a halállal egyenlő? A vita szempontjából ez ugyanis teljesen lényegtelen, ez csak terelés. Leírom mégegyszer miről beszélek: Jézus földönlétekor bizonyította, hogy Ő uralkodik a mélység felett, a Jelenésekben pedig ugyanúgy látunk egy angyalt, aki királyként van említve és aki uralkodik a mélység felett, neked nem logikus, hogy egy és ugyanazon teremtményről beszél a Szentírás?
A többit pedig már megválaszolta az egyik kedves testvérem.
24%-os válaszoló!
A sáskákkal kapcsolatban: A Szentírás egyértelművé teszi, hogy egységes jelképrendszer található benne. (Pl: Ésa 17,12 vö. Jel 17,15; Jn 1,29 vö. 1Kor 5,7; Dán 12,3 vö. Fil 2,15 stb...). Ebből a szabályból kiindulva ha valahol állatokról olvasunk, azok is valamilyen hatalmat jelképeznek. De van itt még valami, a (Jel 9,1) szerint a sáskák a mélyséből jönnek fel. Te azt mondod nekem, hogy a mélység a halállal van kapcsolatban. Ha valóban így van, akkor megválaszolásra vár néhány felmerülő kérdés:
-A sáskák is a mélységből jönnek fel = halálból jönnek fel?
- A (Jel 11,7)-ben olvashatunk a "mélységből" jövő fenevadról. Itt felhívom a figyelmed, hogy a görögben a θηρίον (thérion) kifejezés szerepel, mint a (Jel 13,1;11) esetében, ami hatalmakat jelképez. Tehát akkor mélységből jövő fenevad = halálból jövő fenevad?
- (2Pét 2,4) szerint Isten a bűnbeesett angyalokat a "mélysébe" taszította. Ez azt jelenti, hogy a halálba taszította? Ha igen, hogy tudnak továbbra is tevékenykedni (1Tim 4,1), ha egyszer halottak? Ennek csak úgy van értelme, ha a mélység a démonok számára kijelölt tartózkodási hely.
Ami egyébként a sáskák kínzását illeti: A sáskák kínzásának egyrészt időhatár van szabva, ami 5 hónappal egyenlő (Jel 9,5;10). 5 hónap = 150 nap, ami (Ez 4,6; 4Móz 14,34) értelmében azonban 150 év. Világos ez a határidő, ha meggondoljuk, hogy a "szellemi kínzás" nem is olyan szellemi kínzás, ha "Annakokáért azokban a napokban keresik az emberek a halált," (Jel 9,6). Az emberek akkor szoktak ilyen állapotba kerülni, amikor valamilyen súlyos, lelki terror éri őket. Ebből is látszik, hogy ezek a sáskák démoni befolyás alatt vannak. Isten népe soha nem kínozta azokat az embereket, "a kiknek homlokukon nincsen az Istennek pecséte."(4.vers). A zsidó és keresztény misszió úgy nézett ki, hogy bizonyságot tettek a hitükről, és ha nem fogadták el őket, akkor egyszerűen tiszteletben tartották, és máshová mentek. Hogy ezek a sáskák mennyire démoni befolyás alatt azt jelzi a görög szöveg is, mert szó szerint a kínzás alatt a βασανίζω (baszanidzó) szó található, aminek a görög szótár szerint a szó szerinti jelentése elsődlegesen: kínoz, gyötör, zaklat (itt nincs írva, hogy szellemileg, vagyis lelki terrort alkalmaznának, tehát fizikai erőszakról van szó). Egyébként, hogy a sáskák leírása mennyire jó alkalmazható az Iszlámra, az látszik a következőkből is:
"Arábiában a lovaglás tudománynak, sőt művészetnek számított, illetve ilyen szinten kellett minden férfinek a ló hátán megmaradni.
• A koronák által utalás történik az arab férfiak jellegzetes fejdíszére a turbánra, amely minden igazhitűnek a dísze és büszkesége volt.
• Az emberi orca annak kifejezésére szolgál itt, hogy ezeknek a csapásoknak a tényleges végrehajtói a valóságban emberek voltak.
• A hosszú haj általános viselet volt az arab férfiaknál is.
• Az oroszlánfogak az erőnek és a vad, vérengző indulatoknak a jelképe.
• A vas mellvértek arra utalnak, hogy az ítélet végrehajtásában megállíthatatlanok, sérthetetlenek.
◦ A vas mellvért jellemző volt azonban az arab hódítók fegyverzetében is.
• A szárnyak zúgása az íjász lovasok harci technikájának jellegzetes kisérő hangja volt
◦ Az egyszerre kilőtt nyílvesszők hangja hasonlít a sebesen repülő madár szárnyának zúgásához..
◦ A skorpióhoz hasonló fullánk is erre a fegyvernemre utal.
• “És a farkukban van a hatalmuk”.
◦ Ez utalás az iszlám hódítók lófarkas zászlóira, amely a harcosok fanatizálásának volt az eszköze."
Az Iszlám itt egy olyan büntető eszköz lehetett, mint Babilon volt. Az is egy pogány birodalom volt, de Isten felhasználta fenyítésre. A pusztító angyal pedig sehogy sem azonosítható a Teremtő Istennel, Krisztussal! Az Abbadon görögül Apollion, amivel kapcsolatban a szótárban ezt olvassuk a görög szótárban:
G623 ̓Απολλύων (apollüón)
Apollüón = "Pusztító"
- Apollüón (Apollion), gonosz angyali fejedelem, Abaddón görög neve
Ez sehogy sem lehet Krisztus, úgy vélem, merő istenkáromlás Krisztust evvel a démoni lénnyel azonosítani. Egyébként pedig nyilván azt hiszel amit akarsz, csak mivel én nem tartozom közétek, ezért is nekem nem kötelező elfogadni a Jehova Tanúi Bibliaértelmezését. Indulataidat tehát ne rajtam töltsd ki, a személyeskedéseket pedig az én jelenlétemben ne engedd meg magadnak. A Jehova Tanúi vallási szervezetről a megalapítása rengeteg botrány derült ki, amiket a történelem és a régi kiadványaitok megőrzött számunkra Mégsem hivatkozom ezekre. Én veled ellentétben nem azonosítom a hívőt az egyházával, mert az én külön dolog is lehet. Én egyébként a testvéreimmel, illetve saját magam kutatom a Bibliát, felettem nem áll semmilyen vallási szervezet, aki megmondja nekem, hogy értelmezzem a Bibliát. Én protestáns vagyok, és azt a munkát végzem, amit Isten maradék népe mindig végzett a történelem során az elmúlt 3500 évben.
Kedves István!
Én nem vitatkozom, csupán leírom az értelmezésemet. Számomra nem logikus, hogy a (Jel 20,1-2)-ben szereplő angyal Krisztus lenne. A prófécia egyébként nem is Sátánnak a mélységbe való vettetését emeli ki, hanem a megkötözését. A 2. vers azt mondja, hogy a leszálló angyal megkötözi Sátánt, a (20,7) szakasz pedig azt mondja, hogy ebből eloldatik. A hangsúly tehát a megkötözésen van, a mélységbe való vettetés másodlagos. Amint említettem, Sátánnak a mélységbe való vettetését a lázadása kötkezményeként kihalttá, és pusztává lett földre való szűműzetése jelenti. (hasonlítsd össze a jeremiási jövendölésekkel, illetve olvasd el a Genezis 1,2-őt). Úgy vélem, tehát, hogy több hangsúlyt fektetsz a mélységre, mint amennyit kellene. Másrészt a Szentírás amikor Krisztust például a (Jel 10,1-2)-ben angyallal jelkpezi (Vö. Jel 1,13-15) akkor teljesen más a leírás, amit a 20. fejezet elején olvashatunk, így nem azonosítható vele.
"De van itt még valami, a (Jel 9,1) szerint a sáskák a mélyséből jönnek fel. Te azt mondod nekem, hogy a mélység a halállal van kapcsolatban. Ha valóban így van, akkor megválaszolásra vár néhány felmerülő kérdés:
-A sáskák is a mélységből jönnek fel = halálból jönnek fel?"
Kedves 22-es válaszoló! Látom nem értetted meg a "mélység" definícióját, amit írtam. Olvasd el légy szíves a hozzá kötött Bibliaverseket is, mert ott választ kapsz a pontos meghatározásra, amit szemlátomást nem értesz. A mélység a tétlenség állapota (pl. egy börtön), de van mikor a konkrét halált jelenti, mint Jézus esetében.
Egyébként a 22-es válaszra egy link, ahol megválaszoltam ugyanezt a fejtegetést (10):
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__6..
Igen, van olyan hely a Szentírásban, ahol a "mélység" a halált jelenti, viszont van olyan is, ahol tétlenséget, egy börtönt. Mindenesetre azért harmadszorra is elmondom, hogy most nem a "mélység" definilálása a lényegi kérdés, hanem hogy van egy személy, aki uralkodik felette, akinek kulcsa van hozzá! Hogy ki ez a személy, akinek ekkora hatalma van, ez az evangéliumokból egyértelműen kiderül: Jézus. Innentől kezdve pedig minden más csak mellébeszélés.
Az Iszlámos felvetésed pedig azért nem lehet jó, mert ők nem ismerik el Jézust királyuknak.
"Ez sehogy sem lehet Krisztus, úgy vélem, merő Istenkáromlás Krisztust evvel a démoni lénnyel azonosítani."
Miért lenne démoni lény?? Ezt nem indokoltad meg! Csak mert ítélkezik? Korábban idéztünk verset, amelyből világosan kiderül, hogy ezzel csak reá bízott feladatát végzi.
"Én nem vitatkozom, csupán leírom az értelmezésemet. Számomra nem logikus, hogy a (Jel 20,1-2)-ben szereplő angyal Krisztus lenne."
Számomra viszont logikus, a Jelenések 9:1 "És megfújta trombitáját az ötödik angyal. És láttam egy csillagot, mely az égből a földre hullott, és neki adták a mélység vermének kulcsát."
A Jelenések 22:16 pedig:
"Én, Jézus, elküldtem angyalomat, hogy tanúskodjon nektek ezekről a gyülekezetek számára. Én vagyok Dávid gyökere és sarja és a fényes hajnali csillag."
Szetintem egyértelmű. A csillag az Istentől kinevezett királyt jelöi. (Kolosszé 1:13)
Jelenések 20:1 "Majd láttam egy angyalt lejönni az égből a mélység kulcsával és egy nagy lánccal a kezében."
Neked ésszerű az a következtetés, hogy a mélység vermének kulcsa egy démoni lénynek adatik és nem Jézusnak? Ez hogy lenne már ésszerű, ha egyszer a mélység felett Jézus uralkodott már földönlétekor is! A Jelenések azt is leírja, hogy ez az angyal Sátánt is a mélységbe veti, Sátán viszont a démoni lények vezetője, nem lehet, hogy akkor itt mégiscsak Jézusról van szó, akinek ténylegesen joga van ítélkezni még Sátán, az Őskígyó felett is?
"A prófécia egyébként nem is Sátánnak a mélységbe való vettetését emeli ki, hanem a megkötözését."
Nem tudom, én a saját Bibliámban nem látom, hogy itt a megkötözés lenne kiemelve, mitöbb egyetlen fordításban sem látom vastagabb betűvel írva a megkötözést, mint a mélységbe vetést...
"A 2. vers azt mondja, hogy a leszálló angyal megkötözi Sátánt,"
Tehát akkor most már nem démoni lény?
"a (20,7) szakasz pedig azt mondja, hogy ebből eloldatik. A hangsúly tehát a megkötözésen van, a mélységbe való vettetés másodlagos."
Ebből elodatik még egy rövid időre, ez igaz és ennek is megvan az oka, de hogy mi alapján gondolod a "mélységbe vetést" kisebb jelentőséggel bíró szavakna, az számomra nem világos. Nyilván, ha a teológiánkba így illeszkedik bele, akkor annak értjük, de szerintem a Szentírás minden szava egyforma érvényű.
"Amint említettem, Sátánnak a mélységbe való vettetését a lázadása
kötkezményeként kihalttá, és pusztává lett földre való szűműzetése jelenti."
Akkor azzal mi változna? Sátán nincs már eleve ezen a helyen? Még akkor a démonai sem voltak már eleve ezen a helyen, amikor könyörögtek Jézusnak, hogy ne küldje őket idő előtt a mélységbe??
Ha még aktuális:
Mit kell itt össze-vissza hadoválni...? Eltértetek a témától a mélység-halál meg a sáska vitával, ami egyébként nem is nélkülözhetetlen Abbadon személyéről való kérdés megválaszolásához. Még hogy Abbadon Jézus Krisztus...
Jézus Krisztus nem angyal! Isten őt nem teremtette, hanem szülte, azaz belőle származik, a valóságát, lényegét hordozza az Atyának.(Zsid. 1:2-5.) Ő A Fiú, a Megváltó, a Dicsőség Királya, a Seregek Ura, akit KELL imádni.
Nem értem miért kell összevetni a 9. részt a 20-ikkal, de legyen. Igen, az elragadtatás után egy időszak következeik, melynek egyik fele szofisztikáltan, enyhén kifejezve rossz lesz. Ekkor ítélet jön a világra, ezért fújják meg az Isten angyalai a sófárokat. A 9. részben lévő "csillag" összevethető a 20. részben lévő angyallal, akinél a mélység kulcsai vannak. Ez miért ne lehetne Isten egy nagy befolyással bíró angyala?
Attól, hogy Abbadon a Pusztító, a mélység angyala, még nem kell azonosítani azzal, akinek van hatalma a mélység felett, kulcsok formájában. HA te a házad tulaja vagy, de elvették a kulcsod, vagy másnak is van hozzá, akkor mi van? Hát az barátom, hogy lehetséges, hogy a másik személynek a mentalitástól függően még nagyobb befolyása van az ingatlanod felett. Ennyire egyszerű.
Abbadon egy bukott, gonosz angyal, és nem démon! Nem szabad összekeverni, hisz a démonok eredetének legvalószínűbb feltárása az, hogy ők a Noé korában lévő hibrid (Angyal-ember vagy angyal-és valamilyen lény) személyeknek szellemei, akiknek testük az özönvíz során elpusztult, de szellemük megmaradt; ezért akarnak testbe menni, hogy perverz vágyaikat kielégítsék; több fajtájuk van.
A másik pedig az, hogyha ezzel a mélység kulcsával rendelkező angyallal azonosítanátok Abbadont, majd ennek lehetetlenségét azzal magyaráznátok, hogy hát a Sátán szolgája hogyan kötözhetné meg, akkor itt egy kis ige, elmélkedjetek inkább, és ne a betanult angyali Király megmittoménmi szöveget skandáljátok: Zsidókhoz írt levél 2:14
(Egy kis segítség:A Halál által semmisítette meg azt, akinek hatalma van a Halálon (/halálon). Az Halál is egy gonosz angyal, de mivel Isten üdvtervét se a Sátán, se semelyik gonosz angyal nem ismerte, így nyilván meg lett ölve a Krisztus, aki a Halál által győzte le a Sátánt!!)
De ez nehezebben hihető, tehát Abbadon nem Jézus Krisztus az én meglátásom szerint, hanem egy gonosz, bukott angyal, aki ezek a pusztító sáskák felett uralkodik, bármit is jelképezzenek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!