Ki az az abbadon?





Tisztelt grkaty!
Így már világosabb, hogy mit akarsz mondani, csak ezzel az értelmezéssel is több probléma van.
1. Abbadon a sásákákat vezeti, márpedig a sáskák állatok. A Biblia szimbolikus világában pedig az állatok valamilyen világuralomra törő hatalmat, birodalmat jelképeznek (Deut 28,49; Dán 7,4-8 vö 17; Hab 1,6-8). Tehát itt is valamilyen hatalomról van szó. Jézus azonban vezet semmilyen világuralomra törő hatalmat, mert az Ő országa nem ebből a világból való (Ján 18,36). Amint említettem pedig, Károli Gáspár korában általános volt a megegyezés, hogy a sáskák esetében a hódító-térítő moszlim seregekről van szó. Hogyan is vezethette volna őket Jézus? Sehogy!
2. A "mélység" nem azonos a halállal! Ez több dologból is látszik! Először is olvasd el a (Gen 1,2) szakaszt. Ott a pusztaságot, a kietlenséget jelképezi! Másrészt a (Jel 20,1-2)-ben szereplő angyal avval, hogy Sátánt a mélységbe veti nem öli meg. A szöveg azt mondja, hogy "ezer évre láncra verte", tehát életben van. A (20,7) szakasz épp azt mondja, hogy majd el kell neki abból a fogságból oldoztatnia, és akkor újra kezdi a hitetését. Ebből is látszik, hogy a megkötözés itt a hitetés korlátozását jelenti, amit a puszta, kietlen földön nem tud megtenni, mivel az igazakat az eszkatologlikus próféciák szerint Krisztus magával vitte. Olvasd el az (1Thess 4,16-17) szakaszt.
3. Krisztust sehol sem hívják hivatalosan pusztítónak! Sem a "Jézus", sem pedig a "Krisztus" szavak nem jelentik azt. Ésaiás próféta megadja a Messiás neveit (Ésa 9,6), ebben nem szerepel a pusztító.





Abaddon is a mélységből jön fel, a mélység angyala.
Hogy lehet Jézussal azonosítani?















Tisztelt 20:58!
Részletesen nem tudom elmagyarázni, ugyanis a hét sófárszóról való próféciai képsor egyrészt a hét levélről szóló látomásra, másrészt Dániel könyve 2. fejezetére, harmadrészt pedig egymásra épül. Ha csak a 9. fejezetet kezdem el magyarázni a szövegkörnyezetből kiragadva, akkor nem biztos, hogy érthető, pláne, hogy a beteljesedésekhez a történelmi dokumentumokat is idézni kéne, igazolva a prófécia hitelességét.
De megpróbálom Neked, összefoglalni röviden de mégis a legpontosabban összefoglalni, hogy miért alkalmazom Abbadon sáskáit a muszlimokra:
Talán először ott kezdeném, hogy jómagam a Jelenések könyve értelmezésénél a folytatólagos-történeti magyarázat híve vagyok. Ez a legősibb értelmezés, amely azt jelenti, hogy a Jelenések képsora egymás után következő folyamatokat tár fel a történelem egy adott pontjától kiindulva Krisztus - aki a Teremtő Isten - második eljöveteléig. Erre utalást is találunk a könyvben (Jel 1,19). A 2-3. fejezetben található 7 levél a régi értelmezők szerint 7 egyháztörténelmi korszakot is jelképez. Az efézusi az Ősegyházat, a szmirnai az ókori üldözött kereszténységet, a pergámumi és a thiatirai levél pedig azt a történelmi korszakot jelképezi, amikor az Egyház átesett a Nagy Konstantini fordulaton, és megszületett a középkori államegyház, amely tudjuk, hogy több gondot is okozott. Ha megfigyeled utóbbit, akkor láthatod, hogy Krisztus bejelenti az ítéletet (Jel 2,23). Mivel a sófárszó a zsidó hagyományban az ítélet, a felriasztás jelképe, ezért nyilvánvaló, hogy a sófárszó látomások kezdőidőpontja is az a történelmi korszak lehet, amikor Róma és az Egyház egyesült, hiszen ez váltotta ki Krisztus ítélethirdetését. Ez pedig a 4. század.
A történelem megerősíti, hogy röviddel a trón és az oltár szövetsége után (380) csapások sújtották a Római Birodalmat. Már 410-ben jöttek a nyugató gótok, majd vandálok, a hunok és végül a germánok szüntették meg a Nyugatrómai Birodalmat 476-ban hivatalosan. Mivel az első négy sófárfúvás egy egységet alkot, ezért ennek a négy nemzetnek a csapásával tudjuk őket azonosítani. Ez a prófécia valójában kiegészítése a Dániel könyve 2. fejezetének, mert ott azt olvassuk, hogy a negyedik nagybirodalom - Róma - darabokra esik (Dán 2,41). Ez a próféciai képsor arra válaszol, hogy hogyan. Ezután - mintha azt sejtetné a prófécia, hogy egykis szünet következik - egy angyal repül át az égen, aki bejelenteni a három jajt, és elkezdődik az 5. trombitaszó, ahol szó esik az Iszlámról. Akkor nézzük ezt a képsort most kicsit részletesebben.
Időben a próféciának az Iszlámra való alkalmazása tökéletes, hiszen valóban a Nyugatrómai birodalom bukása után jelent meg. Azt olvassuk, a fejezet elején, hogy "csillag esett le az égről a földre" (1. vers). A hullócsillag Sátánnak a jelképe (Ésa 14,12), viszont ahogy a csillag magának Krisztusnak és követőinek, ezért a hullócsillag Sátán követőinek, a démoni személyeknek is lehet a szimbóluma. Ezt a csillagot Mohameddel tudjuk azonosítani, aki valóban megtalálta a "kulcsot" (1.vers), ahhoz, hogy a barbár arab törzseket egyesíteni tudja. Germanus Gyula iszlám szakértő írja le, hogy Mohamednek milyen démonikus látomása volt, aminek következtében megszületett az iszlám vallás. Nos, Mohamed kulcsának következményeként "sáskák jövének ki a földre"(3.vers). Amint említettem, az állatok mindig valamilyen földi hatalmat jelképeznek (lásd Dán 7. fej.) A látomás később meg is erősíti, hogy ezek nem közönséges sáskák, hanem egy földi hatalom, hiszen János apostol azt írja, hogy "orczáik olyanok valának, mint az emberek orczái" (7. vers). És akkor néhány jellemzés, hogy miért is az muszlimokra kell gondolnunk. János apostol azt írja, hogy "megmondaték nékik, hogy a földnek füvét ne bántsák, se semmi zöldelőt, se semmi élőfát" (4. vers). Történelmi tény, hogy Abu Bahr kalifa 632-ben megparancsolata a moszlim seregeknek, hogy ne pusztítsák el a növényzetet. Aztán azt mondja a Szentírás, hogy ennek a hatalomnak határidő adatott, amíg kínozhatják az embereket. Mielőtt ismertetném ezt a dátumot, szeretném közölni, hogy a prófécia azt mondja a kínzásról, hogy olyan szörnyű lesz, hogy "Annakokáért azokban a napokban keresik az emberek a halált, de nem találják meg azt; és kívánnának meghalni, de a halál elmegy előlük." (6.vers). Ézsaiástól, az Athos-hegyi szerb monostor egykori szerzetesétől tudjuk, hogy abban az időben az élők valóban irigyelték azokat, akik őelőttük meghaltak. És akkor az időtartalmról egy kicsit: A prófécia azt mondja, hogy 5 hónapig tart a kínzásuk (5., 10. vers). A Szentírás 30 napos hónapokkal számol, tehát 5x30=150 nap. A prófétai nap-év elv értelmében (Ezék 4,6) ez 150 nappal azonos. Ezt 1229-tól 1449-ig számoljuk. Persze lehet még olyanokat említeni, hogy János a lovasokon aranyhoz hasonló koronákat látott, (7.vers)ami a turbánra lehet utalás, és egyebeket. És ezek után rántja le a Biblia a leplet erről a hatalomról, hogy ezek felett Abbadon, a pusztító démon, aki azonos Sátánnal áll felettük. Sátán ugyanis az, akit embergyilkosnak nevezett Jézus (Ján 8,44).
A lényeg egyébként az, hogy régen egyöntetűen a szaracén illetve török hódításokkal azonosítoták az 5. és 6. trombitaszót. Remélem, ha röviden is írtam le, valahol értető.





Már önmagában az az érv is cáfolja minden hamis elképzeléseteket, hogy a mélység angyalát királyként említi a Szentírás, a Keresztények pedig csak egyetlen angyali Királyt ismernek el: Jézus Krisztust (Kolosszé 1:13; 1Korintusz 15:25 ).
Abaddon maga a megdicsőült Úr Jézus krisztus ítélet végrehajtás közben, ezért utal rá János úgy, mint egy pusztító Görög Istenre. A Jelenések 20:1–3 leírja, hogy ez az Angyal Sátánt „a mélységbe” veti, ugyan ki másnak lenne erre hatalma, ha nem Jézus Krisztusnak? Hiszen Ő az Ítéletvégrehajtó, ezt s Szentírás világosan leírja!
"A "mélység" nem azonos a halállal! Ez több dologból is látszik!"
És? Ezzel mi mellett érvelsz?? Jézust arra kérték a démonok, hogy ne küldje őket a mélységbe, tehát neki van hatalma a mélység felett, ezt a tényt nem lehet semmivel félremagyarázni!
Egyébként meg nézzük már meg azokat a sáskákat is egy kicsivel jobban:
4 És azt mondták nekik, hogy a föld növényzetének ne ártsanak, se semmilyen zöldnek, se semmilyen fának, hanem csak azoknak az embereknek, akiknek nincs a homlokukon az Isten pecsétje.
Tehát nem Isten hű szolgáinak fognak ártani, hanem azoknak, "akiknek nincs a homlokukon az Isten pecsétje", vagyis a hamis Keresztényeknek, azokból pedig van bőven napjainkban, ezt is világosan megjövendölte a Szentírás.





Igen, rengeteg hamis keresztény van, ezek pedig azok, akik nem fogadták be Krisztust, nem imádják, ahogy az angyalok is teszik, emberi tanításokat követnek és a többi.
De a jel nem léte nem a hamis keresztényekre utal, te őrtorony majma, hanem azokra, akik nem kértek Jézus váltságából, mint ahogy te sem. Maradj meg szépen az őr(dög)torony imádatánál, ki ne gyere onnan, mert akkor a végén még üdvözülsz.... és akkor a végén még imádni kéne Jézust, ez pedig ugye tiltva van.





"Már önmagában az az érv is cáfolja minden hamis elképzeléseteket, hogy a mélység angyalát királyként említi a Szentírás, a Keresztények pedig csak egyetlen angyali Királyt ismernek el: Jézus Krisztust (Kolosszé 1:13; 1Korintusz 15:25 )."
--> A mélység angyala a pusztító sáskák felett lebeg királyul, nem pedig a keresztények felett. A sáskák állatok, és mint köztudott az állatok egészen a Deuteronomiumtól a kispróféták könyvéig birodalmakat, világuralomra törő hatalmakat jelképeznek. De nem csak az Ótestamentumban, hanem a zsidó hagyományban is (Ezsdrás 4. könyve). Amint fentebb utaltam rá, itt az térítő-hódító moszlim hadakról van szó, ez egy annyira általánosan megegyezett magyarázat volt, minthogy a (Dán 7,4)-ben az oroszlán Babilon. Jézus nem vezet semmilyen világuralomra törő hatalmat, tehát az az angyal nem lehet azonos vele. Az Abbadonnal való azonosítása merő istenkáromlás, úgy, ahogy a vallási vezetők Belzebubbal hozták kapcsolatba Krisztust. Az "Abbadon" a "tönkretesz" szóból származik, Krisztusnak ilyen neve nincs sehol. Ennek görög megfelelője az Apollión (pusztítást, romlást hozó) a későbbi rabbinista irodalomban a pokol 4 része közül az egyik. A hagyomány sem támasztja alá tehát az értelmezésedet. János nem utal Jézusra úgy, mint egy pusztító, görög pogány istenre, még az összehasonlítás is abszurd. Az ókeresztényeknek nem volt szokásuk a pogány istenekhez hasonlítani Jézust.
---------------------------------------------
"És? Ezzel mi mellett érvelsz?? Jézust arra kérték a démonok, hogy ne küldje őket a mélységbe, tehát neki van hatalma a mélység felett, ezt a tényt nem lehet semmivel félremagyarázni!"
-->Én nem magyarázók félre semmit, te vagy az, aki a mélységben a halál szimbolikáját véled felfedezni. Noha erre abszolút nincs szó szerinti exegézis. Azért, mert a démonok arra kérték Jézust, hogy ne űzze a mélységbe, mivel bizonyítod, hogy ez lefordítva annyit jelent, hogy "ne küldje őket a halálba"? Hol van ez megírva? A mélységet mint képet nagyon jól magyarázza az írás például itt:
"Mert ha nem kedvezett az Isten a bűnbe esett angyaloknak, hanem mélységbe taszítván, a sötétség lánczaira adta oda őket, hogy fenntartassanak az ítéletre;" (2Pt 2,4)
Mit mondd Péter?
- A bűnbe esett angyalokat Isten a mélységve taszította.
- Ott a sötétség láncaira vannak verve
- Fent vannak tartva az ítéletre.
Felmerülő kérdések:
-Hol mondja Péter, hogy ez a halált jelenti?
-Ha úgy értelmezed, hogy a mélység a halál, akkor hogyan magyarázod meg, hogy még ma is folytatják a tevékenységüket? (1Tim 4,1) Hiszen halottak nem?
Aztán Jel 11-nél:
"És mikor elvégezik az ő bizonyságtételöket, a mélységből feljövő fenevad hadakozik ellenök, és legyőzi őket, és megöli őket."
Mit olvasunk itt?
-Megjelenik egy vadállat (Ez a kép Dániel 7 és Ezsdrás 4. könyvéből ismert, mindig valamilyen világhatalmat jelent.)
-A vadállat a mélységből jön fel.
Felmerülő kérdések:
-Ha értelmezésed szerint a mélység a halál, hogy tud onnan egy világhatalom felemelkedni? Mert az Ige tisztán mondja, hogy a mélységből jön fel.
A mélységet az ige sehol sem azonosítja a halállal, ám a kietlenséggel, a pusztasággal, és a démonok lakhelyével igen. Sehol nem olvassuk azt az Igében, hogy mélység = halál, ahogy pl a (Jel 17,15)-ben a víz=népek esetében. De vallhatod ezt az értelmezést, én is téged akarlak meggyőzni, csak válaszoltam a kérdésre és ismertettem a hagyományos protestáns magyarázatot.
------------------------------------------------
"Tehát nem Isten hű szolgáinak fognak ártani, hanem azoknak, "akiknek nincs a homlokukon az Isten pecsétje", vagyis a hamis Keresztényeknek, azokból pedig van bőven napjainkban, ezt is világosan megjövendölte a Szentírás."
-->Az Iszlám pontosan ezt tette, ráadásul még azt is beteljesítette, hogy nem ártottak a növényzetnek, és tényleg 5 hónapig (150 nap/év) kínozták az embereket, ahogy ezt a középkori krónikákból tudjuk.
------------------------------------------
Egyébként függetlenül a kérdéstől, igaz, hogy a hivatalos JT magyarázat szerint a Jel 9. fejezetében szereplő sáskák = Jehova Tanúi?










"A mélység angyala a pusztító sáskák felett lebeg királyul, nem pedig a keresztények felett."
"Pusztító sáskák"? Ez nálad egy elítélő kifejezés kedves 18-as válaszoló, pedig a sáskák a leírás szerint éppen nem nevezhetők negatív szereplőknek, hacsak nem azok számára, akik Isten ellenségeiként a sáskák célpontjai. :-)
És nem "a keresztények felett" király a "mélység angyala"? Mert az ún. "keresztények" túlnyomó többsége nem éppen a pusztításáról és a VÉRBŰNÉRŐL ismert a 'keresztény' történelem hosszú és kegyetlen évszázadai során és manapság is?! Dehogynem. Tehát Ők vajon többségében Isten elismert szolgái? Nem, ezt igazán nem mondhatjuk Isten bibliai elvárásai alapján. Akkor viszont ez az ún. "kereszténység" többségében lehetséges, hogy a Jelenésekben szereplő azon emberek, "akiknek nincs a homlokukon az Isten pecsétje"?! Nem hogy lehetséges, hanem minden bizonyíték erre mutat.
Figyeld meg, hogy ez a csapás nem elsősorban az emberek ellen, illetve a köztük lévő kimagasló személyiségek ellen irányul, akik ’a föld növényzete és fái’. (Vesd össze: Jelenések 8:7.) A sáskák csak azoknak ártanak, akiknek a homlokán nincs ott az Isten pecsétje, vagyis a kereszténység azon tagjainak, akik azt állítják, hogy elpecsételtek, de az életmódjuk meghazudtolja ezt az állításukat (Efézus 1:13, 14).
A sáskák Isten előtt NEM negatív szereplők, mert ők nem mindenkinek ártanak, hanem csak azoknak, akik homlokán nincs Isten pecsétje, vagyis Isten ellenségeinek számítanak. Ráadásul a sáskáknak nem szabad megölniük senkit, nem úgy, ahogy ezt a magukat kereszténynek nevezők többsége teszi ma is, ha azt parancsolják nekik valamely emberi eszme nevében.
A sáskák szellemi "kínzása" következtében azok az emberek, akik homlokán nincs ott Isten pecsétje, tehát Isten előtt elítélt emberek jelképesen "keresni kezdik a halált".
"A sáskák állatok, és mint köztudott az állatok egészen a Deuteronomiumtól a kispróféták könyvéig birodalmakat, világuralomra törő hatalmakat jelképeznek."
Ez nem szabály a bibliában, tehát a Jelenésekben Isten a jelképes "sáskákat" éppen az Ő szolgáikként azonosítja, akik "lovakhoz hasonlóan" készen álltak a csatára, türelmetlenül várva, hogy az igazságért harcoljanak a Pál apostol által leírt módon (Efézus 6:11–13; 2Korintusz 10:4). Akik fején János lát valamit, ami aranyszerű koronának látszott. Nem volna helyénvaló, ha igazi koronát viselnének, hiszen nem kezdenek el uralkodni addig, amíg a földön vannak (1Korintusz 4:8; Jelenések 20:4). De 1919-ben már királyi külsejük volt. A Király testvérei voltak és égi korona volt fenntartva számukra, ha mindvégig hűségesek (2Timóteusz 4:8; 1Péter 5:4).
Látod? Még az aranyszínű korona is tökéletesen illik az felkent keresztényekre, akik "társkirályokként" fognak uralkodni Jézussal!
A látomásban a sáskák vas mellvértet viselnek, amely a törhetetlen igazságosságukat szemlélteti (Efézus 6:14–18).
Emellett emberi arcuk van, ami a szeretet tulajdonságára utal, mivel az embert Isten a saját képmására alkotta, Isten pedig szeretet (1Mózes 1:26; 1János 4:16).
Az asszonyokéhoz hasonló hosszú hajuk jól szemlélteti Királyuk, a mélység angyala iránti alárendeltségüket.
Fogaik, mint az oroszláné. Az oroszlán a hús széttépésére használja a fogait. A János osztály 1919-től kezdve újra képes szilárd szellemi eledelt fogyasztani, különösképpen az Isten Királyságáról szóló igazságokat, amely Királyságnak Jézus Krisztus „a Júda törzséből való Oroszlán” az uralkodója. Ahogy az oroszlán a bátorságot szemlélteti, úgy nagy bátorság kellett ahhoz, hogy megemésszék ezt a kemény üzenetet, megjelentessék a kiadványokban és elterjesszék az egész földön.
Ezek a jelképes sáskák nagy zajt csapnak, amely olyan, mint „a csatába rohanó, soklovas szekerek hangja”. Az első századi keresztények példáját követve nem hajlandók csendben maradni (1Korintusz 11:7–15; Jelenések 5:5).
Tehát ha jobban megvizsgáljuk, ezek közül egyik sem elítélendő tulajdonság, sőt!
"Jézus nem vezet semmilyen világuralomra törő hatalmat, tehát az az angyal nem lehet azonos vele."
Azt állítod, hogy Isten Királyságának a királyaként Jézus Krisztus nem fog uralkodni mindenen?!
"Az "Abbadon" a "tönkretesz" szóból származik, Krisztusnak ilyen neve nincs sehol."
Ez egy nagy tévedés!!! Abbadon-t ott a vers "Pusztítóként" azonosítja: "Egy király van felettük, a mélység angyala. A neve héberül Abaddon [jelentése: ’pusztulás’], görögül pedig az Apollüón [jelentése: ’pusztító’] nevet viseli" (Jelenések 9:11).
Márpedig a Biblia Jézust Pusztítóként is leírja, mert bizony pusztulást hoz azokra, akik Isten ellenségei, és akik a "földet pusztítják". Ki tagadná, hogy számukra PUSZTULÁST okoz Jézus majd?
"De megharagudtak a nemzetek, és eljött a te haragod, és a meghatározott idő arra, hogy megítéltessenek a halottak, és megadd jutalmukat rabszolgáidnak, a prófétáknak és a szenteknek és azoknak, akik félik a nevedet, kicsiknek és nagyoknak, és pusztulást hozz azokra, akik pusztítják a földet.” (Jelenések 11:18).
Nagyon szomorú, hogy a nem ihletett hagyományokat nagyobb becsben tartod, mint az ihletett Írásokat!
"János nem utal Jézusra úgy, mint egy pusztító, görög pogány istenre"
És ha nem egy pogány istenre utal, hanem annak szónak a görög jelentésére??
"Azért, mert a démonok arra kérték Jézust, hogy ne űzze a mélységbe, mivel bizonyítod, hogy ez lefordítva annyit jelent, hogy "ne küldje őket a halálba"?"
Jehova Tanúi pontosan definiálják a biblia "mélység" fogalmát: "Bibliai értelemben „a mélység” a tétlenség helye, sőt a halálé. (Vesd össze: Róma 10:7; Jelenések 17:8; 20:1, 3.)"
Tehát a mélységet a Biblia SOHASEM azonosítja a démonok "lakhelyével", hanem a tétlenséggel és a halállal is!
Az iszlámon való rugózás egy a sok téves magyarázat közül, sokkal nagyobb bajok vannak magában a hitehagyott "kereszténységben"! De milyen jó is kifelé mutogatni, és elterelni a figyelmet magatokról.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!