Mennyi az annyi? Vagyis mit jelent a "kissé", ha az a bibliában szerepel?
1.Pét 5,10
Minden kegyelem istene pedig, aki meghívott titeket az ő örök dicsőségére Jézus Krisztus által, maga fog titeket - miután k i s s é szenvedtetek - tökéletesíteni, megerősíteni, megszilárdítani és megalapozni.
A kissé általában viszonyt szokott kifejezni. Csak arra szoktuk mondani, hogy kissé késett, aki késett 3-5 percet, nem pedig arra, aki késik 2 teljes órát. Ha tavasszal 1 héttel hamarabb kezd virágozni az aranyeső, mint máskor, akkor az kissé siet. De ha február elején nyílik a virág, aminek május végén kellene nyílni, az már nagyon sietett.
Szóval meddig kell elviselnünk isten szivatását? Hiszen arról volt szó, hogy kissé szivatózik. De 1 év a várható 50-60-70 évből, az már sok, nagyon sok!
Szervusz
Valóban, ahogyan az első írta, az 50-70 életév alatt amennyit esetleg szenvedni kell az embernek, "rövid ideig"(ahogyan a Károli fordítás írja) van ahhoz képest amit utána élhetnek tökéletességben
Látom, éppen csak a lényeg nem ment át! Pár millió évhez képest 1-2 év vagy évtized valóban semmi. Sőt! Még egy átlagos 70-80 év sem nagy idő. De! 100 évnyi szivatás az örök életben, azt alig veszi észre az ember. De 20 év szívás 60ból … az csak szerintem durva?
A másik: van, aki egy életet él le nyomorogva, mások rabszolgakájaként. Majd éppen a halála előtt besokall, és elkáromkodja magát. Tehát: végig csak szenvedett az életében, és szenvedni fog a túlvilágon is. Ebben hol az igazság?
Bizonyította már bárkinek is isten, hogy igazságos, vagy hogy egyáltalán ismeri az igazság fogalmát? Úgy értem: gyakorlatilag bizonyította volna, nem érdekelnek a biblia nevű mesekönyv hazug szövegei!
Kedves Prókátor!
Először is az Örökkévalóságban senki nem fog szenvedni, mert ott a Biblia szerint "nem lesz többé halál, sem gyász, sem fájdalom", főként azért nem, ha valaki élete végén kijön a sodrából. Mózes is kijött, nem is mehetett be az Ígéret földjére, de Isten feltámasztotta, és Jézus Krisztussal együtt volt a megdicsőülés hegyén.
Az itt szereplő görög kifejezés ὀλίγον szó szerint azt jelenti: keveset, eredeti alakjában: kevés, néhány; ebben az alakjában: röviden; (egy) kissé.
Üdv. Péter
Ha tényleg érdekel, leírom, bár szerintem csak kötözködni akarsz, de remélem tévedek.
Ha van Isten, akkor van öröklét és aki kéri Jézus áldozatát, annak jár is. Ha az öröklét öröklét és erről Jézus úgy beszél, hogy elképzelni sem tudjuk milyen fantasztikus dolgokat készített nekünk a mennyben, majd az új Földön újjá született testben élve örökké Krisztus mellett, akkor az örökhöz képest akár száz év is elenyésző.
Amit Péter már megint hibásan irt be, az az, hogy az új Földön nem lesz többé halál, bánat és gyász, de ide azok jutnak, akik kértek Istenből. Akik nem, azok a külső sötétségre vetettnek, ahol sírás és fogcsikorgatás lesz és mivel már akkor a halál sem lesz, nem lesz vége soha.
Ez az egyik. A másik pedig az, hogy nem mindenkinek egyenlő a viszonyulása a dolgokhoz, mert valószínűleg ami neked nyomor, abban más vígan megél. Attól mert te szenvedsz egy egy élethelyzetben még nem biztos, hogy más is.
"Tehát: végig csak szenvedett az életében, és szenvedni fog a túlvilágon is. Ebben hol az igazság?"
-->Nos, ez valóban igazságtalan lenne, azonban senki sem fog szenvedni a történelem lezárása után, mivel a Szentírás nem tanít az örök szenvedésről.
Már kezd az idegeimre menni ez a térítési láz, amiben egyesek szenvednek.
Az ok, hogy semmiség egy élet az örökkévalósághoz képest. De az egy élet, amit meg ma itt élünk, az egy másik! A kérdésben idézett igeszakasz szerint a jelenlegi testi életnek egy részét tölthetjük szenvedésben, de nem az egészet!!!! Viszont rengeteg ember, sőt, az emberiség jelentősebb hányada tölti le az életét szenvedve. Ebben hol van igazság? Hogy csak akkor lehet esélye az embernek egy viszonylagosan élhető második életre, ha ezt a földi életét mindenki más, isten és ember lábkapcájaként tölti le. Hogyan lehet ilyen embernek elképzelése a boldogságról, ha sohasem tapasztal hasonlót sem? Ebben hol van az erkölcs?
Az tény, hogy ami nekem már rossz helyzet, az másnak arany életet jelentene. Hiszen végül is tudtam ide is írni, tehát tudok írni, olvasni, van technikai hátterem hozzá stb. Elnézést kérek a kedves hittérítő urakoktól és hölgyikéktől, hogy nem tudok ennyire kárörvendő lenni, mint ők!
#6
Hogy hol tanítja a biblia az örök szenvedést? Mindenütt, ahol megítélésről és örök boldogságról beszél egyszerre!
Mennyi? Pont annyi, amennyit annak vélsz. Éppen ez a lényege a szónak, nem pontosan határozunk meg, hanem személyre szabottan. Sokáig elvitatkozhatsz a hóvirág egyhetes késésén, hogy az mennyire kissé. Kinek ennyire, kinek annyira.
De ez mind semmi. Mert ez a kissé a bibliában van. Arról pedig tudjuk, hogy a szó szerinti értelmezés gyakran egyet jelent a bigottsággal és tömény butasággal. A biblia képekben beszél, mert tudja, időtlen. Ez azt jelenti, hogy pontos fogalmazás esetén hamar elvesztené értelmét, a képek viszont koronként újraértelmeződnek és az adott kor embere úgy is csak azt ismeri. Szodoma egészen mást jelentett 2000 évvel ezelőtt, mint ma. De mégis mindenki akkor és most ugyanarra gondol. Viszont amint pontosan elkezdi körülírni, a dolog értelmezhetetlen, vagy örök vita tárgyává válik. Na ez a helyzet azzal a kissével is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!