Tanúk! Mit értetek az alatt, hogy Krisztusban hitet gyakorolni?
Számomra ez a szóösszetétel teljesen értelmetlenül hangzik. Nincs tartalma. Jelenleg. Megmagyaráznátok? Köszönöm!
(Judit, ha Te is válaszolnál, ne privátba, köszi!)
"5 Amely házba bementek, ott először ezt mondjátok: »Béke legyen e háznak!«
6 És ha van ott a békének barátja, megnyugszik rajta a békétek. De ha nincs, visszatér rátok.
7 Maradjatok tehát abban a házban, azt egyétek és igyátok, amit adnak, mert méltó a munkás a bérére. Ne járkáljatok egyik házból a másikba.
8 Ahol pedig bementek egy városba, és befogadnak benneteket, azt egyétek, amit elétek tesznek"
A Biblia egyértelműen bizonyítja, több helyen kijelenti, hogy az első sz-i tanítványok "házról-házra" tanúskodtak, ha tehették! Amit te itt idéztél, az a szövegösszefüggés és a pontosabb fordítás szerint egészen mást jelent. Milyen érdekes, mindig újra és újra a kiragadás módszerével hozakodtok elő, és persze minket vádoltok vele. :-)
Nos, miről is szól ez a kis rész? A VENDÉGLÁTÁS alázatos elfogadásáról. A 7-es vers előtt és után is kihangsúlyozza Jézus, hogy alázatosan el kell fogadni azt, amit a vendéglátó házigazda kínál, NEM VÁLOGATVA a felszolgált étel, ital dolgában, esetleg más otthonokba költözéssel megszégyenítve a házigazdát, mert kényes az ízlésem, hanem ott maradva, ahol békében és szeretetben szállást adnak.
Ez ma is így van. Ha egy távoli vidékre megy egy hírnök tanúskodni, nyilvánvaló, hogy valakinél laknia kell, nem aludhat az árokparton. Ez a tanács az ilyen esetekre vonatkozott.
„Én alaposan hirdettem a Krisztusról szóló jó hírt” (Róma 15:19). Pál apostolnak ezek a szavai megmutatják, mennyire szorgalmas volt ő a küldetése teljesítésében, hogy prédikáljon, tanítson és tanítványokat képezzen.
Mi ugyanilyen alaposak akarunk lenni a kijelölt területünkön való tanúskodásban. Nagyon válságos időben élünk — életek forognak kockán! Az emberek figyelmeztetésének elmulasztása vérbűnt von magára (Ez 3:18, 19). Mint Pál apostol, úgy mi is alkalmasak akarunk lenni arra, hogy azt mondhassuk: „tiszta vagyok minden ember vérétől” (Csel 20:26).
A Csel 20:20-ban Pál ezt írja:
"eközben nem tartottam vissza magam attól, hogy elmondjak nektek mindent abból, ami hasznos, és attól sem, hogy nyilvánosan és házról házra tanítsalak benneteket"
Ezek után, a 26-os versben írta azt, hogy „tiszta vagyok minden ember vérétől”. Hogyan lehetett Pál (más hűséges tanítványképző első sz-i keresztény) tiszta MINDEN ember vérétől? Csak úgy, ha rajta nem múlott semmi, vagyis hogy MINDENKIT személyesen keresett fel, akit csak tudott. Nem ölbe tett kézzel várta az érdeklődőket, a kíváncsiskodókat, hanem ELMENT HOZZÁJUK. Ez tény. Ez a következő versekből is látszik:
A Cselekedetek 5:42-ben a „házról házra” kifejezés a kat’ oi′kon kifejezésből van lefordítva. Itt a ka‧ta′ szót úgynevezett „osztó” értelemben használják. A tanítványok prédikálása egyik háztól a másikig megosztva történt. A Cselekedetek 20:20. versét kommentálva, Randolph O. Yeager azt írta, hogy Pál „mind nyilvános összejöveteleken [de‧mo‧si′a], mind pedig házról házra (osztó [ka‧ta′] tárgyesettel) tanított. Pál három évet töltött Efézusban. Ellátogatott minden házba, vagy legalábbis mindenkinek prédikált (26. vers). Itt bibliai igazolását látjuk a házról házra, valamint a nyilvános összejöveteleken való evangéliumhirdetésnek”.
A ka‧ta′ szó hasonló használata jelenik meg a Lukács 8:1-ben is, amely arról szól, hogy Jézus „városról városra és faluról falura” prédikált. Pál a Cselekedetek 20:20-ban a többes számú kat’ oi′kous szóalakot használja. Itt némely bibliafordítás ezt így adja vissza: „otthonaitokban”. Az apostol azonban nem csupán a véneknél végzett társasági látogatásokra vagy a hívőtársai otthonaiban tett pásztori látogatásokra utalt. A következő szavai azt mutatják, hogy a hitetleneknél végzett házról házra kiterjedő szolgálatról beszélt, mert ezt mondta: „Alaposan tanúskodtam mind a zsidóknak, mind a görögöknek az Isten iránti bűnbánatról és az Úr Jézusba vetett hitről” (Cselekedetek 20:21). A hívőtársai már megbánták bűneiket és hitet gyakoroltak Jézusban. Ezért mind a Cselekedetek 5:42, mind a Cselekedetek 20:20. verse a hitetleneknél „házról házra” vagy ajtóról ajtóra végzett prédikálásra utal.
Ugye milyen érdekes tud lenni a Szentírás, ha kellőképpen alapos vagy?! Csak kérdés, hogy alapos vagy-e???
Mi Isten Királyságának a jó híre? Ez a kérdés a 18-as válaszoddal kapcsolatos, kedves kérdező. Ugyanis tény, hogy a Máté 24:14 erre utal, de mi az?
Ehhez először azt kéne a Biblia alapján meghatározni, hogy m is a Királyság, amiről itt szó van?
Mi a Királyság, melyet jó hírként hirdetünk? Ez az a Királyság, melyért milliókat tanítottak imádkozni ezekkel az ismerős szavakkal: „Atyánk az egekben, szenteltessék meg a neved. Jöjjön el a királyságod. Legyen meg az akaratod, mint az égben, úgy a földön is” (Máté 6:9, 10).
Erre a Királyságra utalt több mint 25 évszázaddal ezelőtt a héber próféta, Dániel, amikor ezt írta: „támaszt a menny Istene egy királyságot, amely nem semmisül meg soha, és a királyi uralom más népre nem száll át. Összetöri mindezeket a királyságokat, és véget vet nekik, maga pedig fennáll mindörökké” (Dániel 2:44, Újfordítású revideált Biblia).
Tehát a jó hír az Isten által felállított Királyságról vagy kormányzatról szól, mely teljes egészében eltávolítja a gonoszságot, és azután békében fog uralkodni az egész föld felett. A Királyság megvalósítja majd a Teremtő emberiséggel és földdel kapcsolatos eredeti szándékát (1Mózes 1:28).
Akkor mi is Isten Királyságának a jó híre? Most már te is szabadon tudsz erre válaszolni, igaz?
"vagy személyesen keresné meg őket?"
Őőőő, ha elolvasom az evangéliumokat, nem járt házról házra... Neki valahogy más volt a taktikája.
Az Apcsel 20;20 és a Lukács 10;7 házról házra kifejezés más. Az Apcsel házanként ír, ami közel sem feltételez házról házra megnyilvánulást.
"nyilvánosan és házanként" Tehát sokak előtt, és valakinél. Nem arról van szó, hogy egyik házról a másikra járt volna.
Apcsel 5;42 dettó ugyan az a helyzet, mint az apcsel 20;20 esetében templom, kvázi nyilvános hely, házanként, azaz nem nyilvános hely. Szó nincs semmiféle osztó értelmezésről. Elég csupán a magyar fordítást elolvasni szövegösszefüggésben. A κατ᾽ szónak több értelmezése van, de megnézhetsz egy görög elemzést erről, itt nem ellen, szemben, előtt a jelentése, ahogy az Apcsel 4;26-ban (… egybegyűltek az Úr ellen és az ő Krisztusa ellen.) hanem szerint a jelentése.
Lukács 10;7 valóban azt mondja, hogy ne járjatok házból házba. Viszont Jézus tanítása arról, hogy miképpen prédikáljanak a tanítványok egyértelmű. Vesd csak össze A Lukács 10;7 mellé a Máté 10;11 környékét is.
10. Se útitáskát, se két ruhát, se sarut, se pálczát; mert méltó a munkás az ő táplálékára.
11. A mely városba vagy faluba pedig bementek, tudakozzátok meg, ki abban méltó; és ott maradjatok, a míg tovább mehettek.
Tehát nem puttonnyal a vállon, őrtoronnyal a táskába, és becsönget minden házba, hanem egy emberrel beszélve, egy emberrel megtérítve, majd továbbállva. Isten evangéliuma így terjed. Az egy ember majd gondot fordít Isten által a falura vagy városra. Jézus mindig is ilyen prédikációt mondott a tanítványoknak. Az egyik igehirdetés jellegű, a másik inkább erőszak jellegű.
„Ugye milyen érdekes tud lenni a Szentírás, ha kellőképpen alapos vagy?! Csak kérdés, hogy alapos vagy-e???”
Úgy gondolom, hogy elég kritikus vagyok ahhoz, hogy ne üljek rögtön fenékre néhány kiragadott és helytelenül fordított bibliai idézettől.
De nagyon tudnék örülni, ha nem végelláthatatlan hittételi megvédésről lenne szó a kérdésemen belül, hanem a kérdésre válaszolnátok. Nem olvastam egyetlen példát sem arról, hogy mit jelent Krisztusban hitet gyakorolni. Az előző válaszok alapján kérdezném, hogy szerintetek az, ha valaki házról házra jár? Mivel ezt nem jelentettétek ki, csak valami hittételi megvédésből fakadóan sejtetitek.
T. kérdező! Akkor most kijelentem neked, hogy a "hit gyakorlása" többek között a szó szerinti "házról-házra" való tanúskodást is magában foglalja! Ha az értelmetlen kritikád nem vakítana el (és itt az ÉRTELMETLENT nagyon kihangsúlyoznám), akkor alapvető és ésszerű igazságokon nem vitatkoznál, legfőképpen nem próbálnád még az Írásokat is megcáfolni hamis és félrevezető magyarázatokkal. Még egyszer leírom a lényeget:
"A Cselekedetek 5:42-ben a „házról házra” kifejezés a kat’ oi′kon kifejezésből van lefordítva. Itt a ka‧ta′ szót úgynevezett „osztó” értelemben használják. A tanítványok prédikálása egyik háztól a másikig megosztva történt. A Cselekedetek 20:20. versét kommentálva, Randolph O. Yeager azt írta, hogy Pál „mind nyilvános összejöveteleken [de‧mo‧si′a], mind pedig házról házra (osztó [ka‧ta′] tárgyesettel) tanított. Pál három évet töltött Efézusban. Ellátogatott minden házba, vagy legalábbis mindenkinek prédikált (26. vers). Itt bibliai igazolását látjuk a házról házra, valamint a nyilvános összejöveteleken való evangéliumhirdetésnek”.
A ka‧ta′ szó hasonló használata jelenik meg a Lukács 8:1-ben is, amely arról szól, hogy Jézus „városról városra és faluról falura” prédikált."
Érted a párhuzamot? Ha a „városról városra és faluról falura” osztó értelemeben értendő, márpedig tény, hogy igen, akkor a "házról-házra" is ugyanezt jelenti! Ezen kívül pedig CSAK és KIZÁRÓLAG ez jelenti az alapos és lelkiismeretes munkát. Erről szól az a szöveg, amikor Pál kijelenti, hogy "tiszta mindenki vérétől". Hogyan lehetett volna MINDENKI vérétől tiszta, ha nem ment volna el minden házba, vagy legalábbis nem igyekezett volna mindenkivel személyesen találkozni a területén? Nyilvánvalóan ezt nem jelenthette volna ki semmilyen másféle módszert alkalmazva, csak a szó szerinti alapos házankénti munkával. Hiszen sokan lettek volna, akik egyszerűen nem keresték volna a kapcsolatot Pállal, vagy más tanítványképzőkkel, ilyen-olyan okból. Pl. egészségügyi vagy másféle gátló tényező miatt nem tudtak volna elmenni és személyesen felkeresni a tanítványokat, de közben pedig készségesen elfogadták volna az igazságot. Ha Pál nem ment volna mindenkihez, nem mondhatta volna el tiszta lelkiismerettel, hogy mindenki vérétől tiszta.
Mint mondtam, értelmetlennek tartom ezt a kritikád, mert a legfontosabb és legtermészetesebb, valamint a legtermékenyebb keresztényi munka iránt mutatsz Írásellenes hozzáállást. Számtalan ember bizony csak ennek az Istentől származó alapos tanúskodó munkának köszönheti azt, hogy megismerhette az igaz Istent és az akaratát! Önállóan vagy nem volt képes, vagy sohasem tett volna lépéseket a bibliai igazság felé - erre számtalan okot találnak az emberek.
Az ellenvetésed már csak azért is Írásellenes, mert ezt a munkát egy olyan emberhez lehetne hasonlítani, aki füstöt lát egy olyan házból felszállni, ahol mélyen alszanak a háziak, de nem a kéményen keresztül jön a füst. Tán nem minősítené egyetlen épeszű ember sem agressziónak és betörésnek azt, ha minden eszközt megragadna az illető arra, hogy a bennlévőket felébressze, igaz? A valóságban jelképes értelemben nem egy embernek, hanem nagyon soknak ég a háza, de ők mélyen alszanak!!!
Oké, tehát Krisztusban hitet gyakorolni = házról házra járni.
Miben hiszel, mikor házról házra jársz? Mi az a hit, melynek gyakorlata egyenlő a házról házra járással?
Többek között! Oké? Csak a pontosság kedvéért ...
Mindenben hiszek, amit Jézus tanított és amiben példát hagyott - melyet gyakran az apostolain és az első sz.-i tanítványain keresztül ismerhetünk meg igazán pontosan. És mindenben hiszek, ami az ihletett Bibliában szerepel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!