Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Létezik, hogy valaki ugyan...

Létezik, hogy valaki ugyan hisz Jézusban, de hiábavaló az imádati formája?

Figyelt kérdés
ha igen, hogyan lehetséges ez?
2010. jan. 11. 15:34
1 2 3 4 5
 41/46 A kérdező kommentje:
hitehagyott írás. péter meg akarta védeni Jézust. ennél gyakorlatibb védekező háború Jézus nevében nem lehet, hisz itt konkrétan Őt akarták megvédeni. mit tett Jézus? ezt mondta: tedd el a kardot. nincs tovább. nem emberekkel van viaskodásunk, hanem égi helyeken lévő gonosz szellemi erők ellen. az, hogy a saját testi épségedet, vagy a családodét megvéded, ha megtámadnak, az más. de a háború minden formáját elutasítja Jézus. ezt nem kötelező betartani, de Ő szólt. ezt is mondta:"ez a nép ajkával tisztel engem, de a szíve messze eltávolodott tölem. hiába imádnak engem, mert emberek parancsait tanítják tanokként" igen, szívesen elolvasom, szerinted milyen olyan tanítás van, ami nincs benne a bibliában. segítségként kezdem én: háromságtan, mária imádat purgatórium minden ember a mennybe kerűl az ismételgetett imákat meghalgatja Isten lélekvándorlás evolúció szentek imádata a papok joga a bűn aloli feloldozásra gyónás után.
2010. jan. 12. 06:33
 42/46 anonim ***** válasza:

Hamis egyházideálok: A történelem nélküli egyház


Az egyház történelmietlen szemléletével [...] a protestáns hátterű szakadár közösségekben [...] szinte dogmaként találkozni. E szemlélet hívei [...] a saját közösségeik megalakulása előtti időszakra úgy gondolnak, mintha az nem az egyetemes egyház, hanem „csak a katolikus egyház történelme” lenne. Úgy látják, hogy „az Egyház” történetében az első, nagyszerű évszázad és [...] 19. században született mozgalmuk között csak hosszú szünetjel van. „Egyház” alatt kizárólag [...] a saját közösségüket értik, és az egyháztörténet lapjain is csak azokban a közösségekben vagy személyekben akarják felismerni „az igazi kereszténységet”, amelyek megfelelnek a saját tanbeli kritériumaiknak, tehát precedens-értékű a rájuk való hivatkozás. Ez a megközelítése például a 19. századi amerikai „helyreállító” (restaurációs) mozgalomból kinőtt „nem felekezeti” egyházaknak, a „végidők egyháza” identitású adventista és új apostoli egyházaknak, illetve a mormon vallásnak. Bár mind másban látják a helyreállítás lényegét, mind úgy vélik, hogy bennük az első évszázad „eredeti” kereszténysége támadt fel.

Először is azonban, Krisztus azt állította, hogy ő maga építi az egyházát, és a pokol kapui sem vehetnek erőt rajta (Mt 16:18). Aki szerint az egyház gyakorlatilag évszázadokra megszűnt (tehát a pokoli erők mégiscsak diadalt arattak), az ezzel – akarva, akaratlanul – azt is állítja, hogy Jézus nem váltotta be az ígéretét, hanem hazudott. Egyháza nem csupán sebeket szerzett és betegeskedett az évszázadok során, hanem sok évszázad után exhumálni kellett.

[...] Az egyháztörténelem dicsőséges és nyomorúságos oldalai, ma is példának állítható, ugyanakkor nagyokat hibázó alakjai ugyanúgy a protestánsoké, mint a katolikusoké és az ortodoxoké – és fordítva. Aki még sosem olvasott ókori és középkori keresztény tanítóktól, az nem tudja, miről marad le, akkor is, ha buzgó protestáns [...]


Harmadszor, a múlt ilyen szelektív szűrése még nem szolgált mást, mint a felekezeti gőgöt. Ha a múlt minden bűne a katolikusoké, akkor könnyen el lehet határolni magunkat tőlük, és magunkat ezáltal is többnek, jobbnak érezhetjük – de nem éppen ez a farizeusi logika (vö. Lk 18:9-14)? Az egyház múltja nem azért van, hogy elfelejtsük, vagy hogy kiválogassuk belőle magunknak azt, amivel szívesen azonosulunk, hanem hogy minden lapjából tanuljunk – akárcsak az Ószövetségből vagy a saját hitéletünk jó és rossz napjaiból.


Were the Early Christians Jehovah’s Witnesses? [link]

[link]

2010. jan. 12. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/46 anonim ***** válasza:

Mi az, hogy hitehagyott?


Az Újszövetség nem tartja bűnnek a katonáskodást:


„Megkérdezték a katonák is: ’Hát mi mit tegyünk?’ Nekik így felelt: ’Ne zsaroljatok, ne bántalmazzatok senkit, hanem elégedjetek meg zsoldotokkal!’” (Lk 3: 14)


Ha Keresztelő Szent János, az Istentől ihletett próféta, minden esetben és önmagában bűnnek tartotta volna a háborút és a harcot, akkor a katonáskodást is el kellett volna ítélnie, és ezt a katonák kérdésére ki kellett volna fejtenie.


Krisztus megdicsérte egy katona hitét, s nem kérte, hogy szereljen le, sőt az üdvösséget helyezte számára kilátásba: „A százados ezt mondta neki: ’Uram, nem vagyok méltó, hogy betérj házamba. Csak szólj egy szót, és szolgám meggyógyul! Magam is alárendelt ember vagyok, s katonák szolgálnak alattam. Ha azt mondom az egyiknek: >>Menj el!<<, elmegy; a másiknak: >>Gyere ide!<<, odajön hozzám, vagy szolgámnak: >>Tedd ezt meg!<<, megteszi.’ Ennek hallatára Jézus elcsodálkozott és kísérőihez fordult: ’Bizony mondom nektek, Izraelben nem találtam ekkora hitet. Ezért mondom nektek: Sokan jönnek majd napkeletről és napnyugatról, és letelepednek Ábrahám, Izsák és Jákob mellé a mennyek királyságában, az ország fiait pedig kivetik a külső sötétségbe.” (Mt 8: 8).


Negatív érv: Az Üdvözítő soha nem óvott egyetlen katonát sem a hivatásától.


A jézusi mondás – „aki kardot ragad, az kard által vész el” (Mt 26: 52) – nem kötődik a kérdéshez. Nyilván nem annak állítása, hogy minden fegyverforgató fegyver által hal meg, hiszen ezt már a tapasztalat sem támasztja alá. Ennek a mondatnak jelentése kettős:


1. Ki miben vétkezik, abban bűnhődik (ez az általános).

2. Szent Péter hevességével a megváltás tervét hátráltatta (ez az eseti). Krisztus ezzel a helyzethez illő hasonlattal figyelmezteti Szent Pétert: Ha nem hajlandó elfogadni, hogy a Megváltónak szenvednie kell, bűnhődni fog makacsságáért. (Némely szentírásmagyarázó ennek tudja be, hogy Péter háromszor is megtagadta az Üdvözítőt.)

2010. jan. 12. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/46 anonim ***** válasza:

háromságtan, mária imádat purgatórium minden ember a mennybe kerűl az ismételgetett imákat meghalgatja Isten lélekvándorlás evolúció szentek imádata a papok joga a bűn aloli feloldozásra gyónás után.


A háromságtan bibliai, hiszen a bibliai adatokat összegzi: csak egy Isten van, ugyanakkor három személy van, aki természeténél fogva olyan, amilyen csak Isten lehet, és aki olyasmit tesz, amit csak Isten tehet. Isten három személyben egyetlen Isten: Atya, Fiú és Szentlélek. Ez nem értelmetlen, csak értelemfeletti, a teremtett világban példátlan: Isten ui. nem hasonlít emberi elképzelésekhez (vö. Csel 17:29). Különben nincs benne a Bibliában a "Jehova", a "teokratikus szervezet" kifejezés sem.


Mária imádat nincs, hanem csak tisztelet. Akármilyen csökönyösen ismételgeted is, hogy „a katolikusok Isten mellett még Máriát is imádják” mindazonáltal nem egyéb, mint teljes és tökéletes félreértés. Imádni, vagyis Istenként tisztelni a katolikusok is csak az egy igaz Istent tisztelik és imádják. Más a vallásos alapon álló egyszerű tisztelet és más az imádás. Ez a fogalmi különbség minden nyelvben megvan (adorare - venerari, anbeten - verehren, adorer - vénérer). Hogy bizonyos helyen négyszáz év óta nem akarnak tudomást venni erről a szembeszökő különbségről, annak megvannak a maga lélektani okai. Mi arról nem tehetünk.

Ugyanez áll a szentekre, őket nem imádjuk, hanem csak tiszteljük, és ezt szabad.


Senki sem mondta, hogy minden ember a mennybe kerül, hanem az újjászületettek.


Az ismétlődéses imádsággal semmi baj nincs: Mt 26,44.


A lélekvándorlást nem tanítja az Egyház, az tényleg nem biblikus.


A bűnmegbocsátás hatalma: Jn 20,22-23 és Mt 9,6-8.

2010. jan. 12. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/46 anonim ***** válasza:
Hisz Jézusban, mit értesz alatta, mert nem mindegy. Hiszek apámban. Ez a mondat azt jelenti, hiszem, hogy szeret, hogy soha nem hazudna nekem, nem csapna be, mindig mindent a javamra, az én érdekemben tesz. Én hiszek Jézusban. Hiszem, nem hazudott mikor azt mondta: én és az Atya egy vagyunk. Hiszem, nem hazudott mikor azt mondta: aki énbennem hisz soha nem hal meg, és aki énbennem hisz, ha meghal is él. Hiszem, nem hazudott amikor azt mondta: elmegyek, és helyet készítek nektek, hogy ahol én vagyok, ti is ott legyetek. Hiszem, nem hazudott, mikor azt mondta: veletek vagyok a világ végezetéig. Hiszem, most is velem van. Hiszem, az első század keresztyénjeivel is együtt volt. Hiszem, akkor is velük volt, amikor számlálatlanul végezték ki őket a római arénákban, a legváltozatosabb halálnemekkel. Hiszem, ha ilyen halált szánna nekem, megadná, hogy én is tudjak majd énekelve meghalni. Mert nélküle képtelen lennék rá! Nélküle kétségbe esve élném az életem, mert nélküle reménytelennek, kilátástalannak, értelmetlennek tartanám. Én hiszek Jézusban! Mert célt értelmet és biztonságot jelent abban a világban, ami körül vesz.
2010. jan. 12. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/46 anonim ***** válasza:
53%

A kérdésre kérdeznék, mert ez a kérdés már nagyon mély: Miért gondolod hogy hiábavaló a Te imádati formád? Ha bizonyosságot szereztél Isten felől akkor miért imádnál mondjuk mást?

Szerintem a Te hited picit meggyengűlhetett. :( Egyébként van erre egy igevers, nézd: "Senki sem szolgálhat két úrnak. Mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik és a másikat megveti. Nem szolgálhattok Istennek és a Mammonnak." (Mt. 6,24)

2010. jan. 12. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!