Hány arkangyal van? Nevüket is kérem.
Kedves Péter!
Számomra Jézus az Isten Fia,aki egy az Atyával.
János evangélium 10,30:Én és az Atya egy vagyunk.
Mégis külön személy.
Azt hogy egy Isten van és benne 3 személy ezt elmével nem lehet megérteni,csak az ember szelleme fogja fel.
Lehet képzett teológus vagy de ezen a vonalon elsiklasz az Igazságtól és ez baj.
1
Ez lemaradt.
1 János levél 2,22-23.
Azon kívül a zsidó levélben kiemelik Jézus személyét aki különb az angyaloknál.
Az igaz,hogy egy angyal lehet küldött és Jézus is küldött mivel az Atya küldte de az nem azt jelenti,hogy azonos lenne Mihállyal.
Képzettségem lehet nem közelíti meg a tiédet,92 óta vagyok keresztény
(4 bibliaiskolát végeztem és most csinálom az ötödiket) és a Szent Lélek tanít és
(sok teológiai témát megvilágosított)ahogy azt megígérte Jézus.
Üdvözlettel:Sanyi
Kedves Sanyi!
Számomra is az Úr Jézus Krisztus Isten Fia, aki egy az Atyával, és mégis külön személy. Dogmatikában ezt úgy fogalmazzuk: "A három isteni személy - az Atya, a Fiú és a Szentlélek - tökéletesen egy jellemében, szándékában és minden munkájában. Az isteni tulajdonságokban és a hatalomban is egyenlőek. A három isteni személy tökéletes egysége önmagában hirdeti, hogy Isten a szeretet."
Abban már kevésbé értünk egyet, hogy "elmével nem lehet megérteni, csak az ember szelleme fogja fel."
Ez nem igazság, hanem misztika, ami igencsak távol áll a valódi kereszténységtől!
Csak a Szent Lélek vezet mindannyiunkat, örülök a Bibliasikoláknak, és kívánom, hogy hasznodra váljanak!
Testvéri Üdvözlettel: Péter
A zsidó hagyomány szerint a hét arkangyal a következő: Gábriel, Jeremiel, Mihály, Ráfael, Ráguel, Sariel és Uriel.
Az iszlám szerint viszont négy arkangyal van, név szerint: Gábriel, Mikáel, Izráil és Iszráfil.
A katolikusok is négy arkangyalban hisznek: Mihályban, Gábrielben, Rafaelben és Urielben. Mit mond a Biblia?
Vajon több arkangyal van?
A Biblia válasza
Mihályon kívül a Biblia nem említ meg más arkangyalt, és nem is használja az „arkangyal” szót többes számban. A Biblia úgy beszél Mihályról, mint az arkangyalról, jelezve ezzel, hogy egyedül őrá utal ez a cím. Ésszerű tehát azt a következtetést levonni, hogy Jehova Isten csak egyetlenegy égi teremtményének adott teljhatalmat a többi angyal fölött.
A Teremtőn kívül csupán egyetlen hűséges személyről, mégpedig Jézus Krisztusról írja azt a Biblia, hogy angyalok vannak neki alávetve (Máté 13:41; 16:27; 24:31). Pál apostol konkrétan utalt „az Úr Jézusra” és „hatalmas angyalaira” (2Tesszalonika 1:7). Péter pedig így beszélt a feltámasztott Jézusról: „Ő Isten jobbjánál van, mert elment az égbe; s alávettettek neki angyalok és hatalmak és erők” (1Péter 3:22).
Bár a Biblia nem mondja kategorikusan azt, hogy Mihály arkangyal megegyezik Jézussal, van mégis egy bibliavers, mely összefüggésbe hozza Jézust az arkangyali tisztséggel. A tesszalonikaiaknak küldött levelében Pál apostol így prófétált: „az Úr le fog szállni az égből parancsszóval, arkangyal hangjával és Isten trombitájával, s először feltámadnak, akik Krisztussal egységben halottak” (1Tesszalonika 4:16). Ez a vers úgy festi le Jézust, mint aki Isten messiási Királyaként hatalmat kapott, és „arkangyal hangjával” beszél. Figyeld meg azt is, hogy hatalma van feltámasztani a halottakat.
Míg Jézus a földön élt emberként, többször feltámasztott embereket. Amikor így tett, arra használta a hangját, hogy utasításokat adjon. A naini özvegy halott fiának a feltámasztásakor például ezt mondta: „Ifjú, mondom neked: kelj fel!” (Lukács 7:14, 15). Később, mielőtt feltámasztotta barátját, Lázárt, Jézus „hangos szóval kiáltott: »Lázár, jöjj ki!«” (János 11:43). De ezen alkalmakkor Jézus hangja egy tökéletes ember hangja volt.
Jézus a feltámadása után szellemteremtményként „magasabb állásba” került az égben (Filippi 2:9). Mivel már nem ember volt, hangja egy arkangyal hangja volt. Tehát amikor Isten trombitája megszólalt, hogy égi életet kapjanak azok, „akik Krisztussal egységben halottak”, Jézus „parancsszót” hallatott, ezúttal „arkangyal hangjával”. Helyénvaló azt a következtetést levonni, hogy csak egy arkangyal szólhat „arkangyal hangjával”.
Vannak még más, magas tisztségben lévő angyali teremtmények, úgymint a szeráfok és a kerubok (1Mózes 3:24; Ézsaiás 6:2). Ám a Biblia a feltámasztott Jézus Krisztusra utal úgy, mint minden angyal vezetőjére. Ő tehát Mihály, az arkangyal.
1. Az angyalokról szóló katolikus tanítás mind a Szentírásból, mind a Szenthagyományból ered. (Ez utóbbihoz lásd a depositum legújabb frissítését a Szentírásról és a Szenthagyományról.) Az angyalok között nem csak arkangyalok és egyszerű angyalok vannak, hanem ennél több osztályra vagy fajra lehet osztani őket, amelyek hierarchikusan állnak egymás fölött. Ezt egyébként a zsidó hagyomány is így vallja. Kötelező érvényű tanítás (dogma) a pontos felosztásuk, számuk felől nincs, és négyféle – egyformán tartható - nézet uralkodik az Egyházban:
a.) Az egyik nézet szerint 3 angyali kar van a látható világ (ásványok, növények, állatok) vagy az életelv (vegetatív: növények; szenzitív: állatok; gondolkodó vagy szellemi: ember), illetve a papi rend (diakónus: szolgálat; pap: áldozat és dicsőítés; püspök: kormányzás) hármas tagoltságának a mintájára. Eszerint a nézet szerint az arkangyalok a fő angyali kar, vagy/és maga Mihály a fő angyal.
b.) A szentatyák és általában a mai teológusok 7 kart számlálnak: a Szent Pál által említett 5-öt ( vö. Ef 1,21; Kol 1,16; 2,10) + az angyalok és az arkangyalok.
c.) Szent Ambrus, Szent Dionüsziosz, Nagy Szent Gergely és a középkori teológusok szerint 9 karba lehet osztani az angyalokat: angyalok, arkangyalok, fejedelemségek, erősségek, hatalmasságok, uralmak, trónusok, kerubok, szeráfok.
d. Szent Ireneusz, Aranyszájú Szent János, Szent Ágoston és a Constitutio Apostolica szerint ennél is több angyali kar van.
Egy katolikus bármelyik nézetet tarthatja.
1/b Az, hogy az arkangyal szó a 2 helyen egyes számban van, még nem jelenti azt, hogy nincsenek többen. Ugyanis, ha csak egy arkangyal lenne (Mihály), akkor úgy kellene rá hivatkozni (legalábbis ez lenne a döntő bizonyíték), hogy „AZ arkangyal” (ho arkhangelosz), de az 1Tessz 4,16-ban névelő nélkül, általánosan említi az arkangyal szavát (en fóné arkhangelou): a.m. „arkangyali szóra”. Ettől még lehet Mihály az angyali seregek vezére, de ez nem zárja ki, hogy nincs több arkangyal.
Egyébként az "angyal" szó nem természetet, hanem hivatalt jelöl, mint Szent Ágoston mondja, hiszen jelentése: küldött. Az angyal természete szerint szellemi lény, feladata szerint angyal. Az angyalok közül kiemelkednek azok, akik kiemelten fontos küldetést teljesítenek: őket hívjuk arkangyalnak (vagyis: főangyalnak, főküldöttnek). Az ark- előtag tehát kiemelt tiszteletet és fontosságot jelöl, nem sajátos természetbeli eltérést. Rafael szerint ő és a hozzá hasonlók összesen heten vannak (Tób 12,15). A Biblia név szerint hármat említ (Rafael, Gábriel, Mikhael). Akár a hetet, akár a hármat veszem, megalapozott a többesszám használata.
2. Azt, hogy Gábor az arkangyalok közé tartozik, a hagyományból tudjuk. Az arkangyalokként azt a 7 angyalt szokták megjelölni, akik az „Úr színe előtt állnak” (Tób 12,15; Jel 8,2). Ezek közé tartozik Rafael, Gábor (Lk 1,19), négy névtelen, valamint hetedik angyalként Mihály, aki a végső harsonaszót fújja meg (hasonlítsd össze: Jel 8,2; 11,15.18; 12,7 - 1Tessz 4,16).
Az ark- előtag nem természetbeli eltérést jelöl, hanem a feladat/küldetés kiemelt voltát (mi lenne kiemeltebb, mint a Megváltó megtestesülésének hírüladása?). Így tehát itt tiszteletről van szó, nem két külön "angyalfajról".
3. Ez az ostobaság csak az Őrtorony Társulat kétségbeesett próbálkozását mutatja, hogy úgy határozza meg Jézus Krisztus személyét, hogy eközben tagadja a Szentháromságot. Jézus Krisztus, „aki mindenek fölött való, mindörökké áldott Isten” (Róm 9,5), „aki által minden lett” (Zsid 2,10; vö. Jn 1,2-3), akiben „benne lakik testi formában az istenség egész teljessége” (Kol 2,9), aki „az igaz Isten és az örök élet” (1Jn 5,20), az „egyetlen Úr” (Júd 1,4), „az első és utolsó” (Jel 1,17-18; 2,8; vö. Iz 44,6), „az Urak Ura és a Királyok Királya” (Jel 17,14) nem lehet azonos egy angyallal, Mihállyal, aki „egyike az előkelő fejedelmeknek” (Dán 10,13).
A Szentírás sehol sem mondja angyalnak Jézust, pláne nem Mihálynak. Az a hely, amelyre hivatkoznak (1Tessz 4,16) annyira erőltetett, hogy csak csodálkozni tudok azon, hogy ezt bárki beveszi. Az, hogy Jézus arkangyal szózatára száll le az égből miért jelentené azt, hogy ő az arkangyal? Ugyanez a vers azt is mondja, hogy Isten harsonájára száll alá, akkor miért ne lehetne ugyanezt a verset Jézus istenségének bizonyítására felhasználni? A Jelenések könyvéből is tudjuk, hogy Jézus a hetedik angyal trombitaszójára kezdi meg az ítéletet a halottak fölött, miközben (miután?) megkezdődik Mihály végső, diadalmas harca a szintén elítélt démonokkal és a Sátánnal. (Jel 11,15-18). A 2. tesszalonikai levélben szintén azt olvashatjuk, hogy „Urunk Jézus eljön hatalmas angyalseregével a mennyből” (1,7), Máté evangéliumában pedig ugyancsak: „Mindjárt e gyötrelmes napok után a Nap elhomályosul, a Hold nem világít, a csillagok lehullanak az égről, és az egek erői megrendülnek. Akkor feltűnik az égen az Emberfia jele, és a mellét veri a föld minden népe, mert látja, amint az Emberfia eljön az ég felhőin, nagy hatalommal és dicsőséggel. Elküldi angyalait hangos harsonaszóval, s összegyűjtik a választottakat a szélrózsa minden irányából, az ég egyik szélétől a másikig.” (24,29-31). De ezt már az Ószövetségben is megjövendölték: „eljő az Úr, az én Istenem, és minden szent vele.” (Zak 14,5-6; vö. skk; Kár.).
Jézus és Mihály közti különbséget a Sátánnal való viszonyuk is jól megvilágítja: Júdás apostol azt írja, hogy Mihály nem mert ítéletet mondani a Sátánról (Júd 9; vö. 2Pét 2,11), viszont Jézus egyértelmű ítéletet mondott róla (Jn 16,11; vö. Jn 5,22.27; 1Jn 3,8; Kol 2,15).
Jézus már csak azért sem lehet angyal, mert ezt a Szentírás egyértelműen és kifejezetten elveti:
(Isten Fia) „annyival kiválóbb, mint az angyalok, amennyivel különb nevet örökölt náluk. Vajon melyik angyalnak mondta valaha: „A fiam vagy, ma szültelek?” Vagy: „Én atyja leszek, ő meg a fiam.” Ám amikor Elsőszülöttét bevezeti a világba, ezt mondja: „Imádja őt Isten minden angyala.” Az angyalokról így beszél: Aki követeit szelekké teszi, és szolgáit tűzlángokká. A Fiához ellenben e szavakkal fordul: Isten, trónod áll örökre, királyi pálcád igazságosság vesszője… Ugyan melyik angyalnak mondta valaha: Jobbom felől foglalj helyet, és lábad alá teszem zsámolyul minden ellenségedet? Nemde ők mind szolgáló lelkek? Azok szolgálatára vannak küldve, akik majd öröklik az üdvösséget. (Zsid 1,4-8. 13-14.)
továbbá:
„Ha ugyanis már az angyaloktól meghirdetett tanítás annyira kötelező volt, hogy minden törvényszegés és engedetlenség elvette méltó büntetését, hogyan menekülhetnénk meg mi, ha semmibe vesszük azt a mérhetetlen üdvösséget, amelyet először az Úr hirdetett, azután a fültanúk megszilárdítottak köztetek, az Isten pedig különféle jelekkel, hatalmas csodákkal, és a Szentlélek tetszése szerint osztogatott adományaival igaznak bizonyított. Az eljövendő világot, amelyről beszélünk, nem az angyalok uralma alá rendelte.” (Zsid 2,2-5).
Még van számos érv ez ellen a spekuláció ellen, de azokat már le se írom… Ha ennyi nem elég…
Tehát a válasz roppant egyszerű, csak el kell olvasni a Szentírás hivatkozott részeit. A Jel 12-ből világosan látszik, hogy az asszony szülötte, akit Isten elragad a mennybe, és Mihály arkangyal két külön személy. Ugyanígy a Júd 1-ben is látszik Jézus Krisztus "az egyetlen Úr" (=az egyetlen Isten Fia), és "Mihály főangyal" (=igen rangos szellemi teremtménye Istennek) nem azonos vele.
4. Szerintem ez teljesen mindegy. Felesleges spekuláció lenne bármit is mondanék… A lényeg, hogy az angyalok jelen lesznek az ítéletkor, amikor napfényre kerül minden gonoszság és tévedés.
Egyébként az 1Tesz 4,16 esetében - a teljes Szentírás kontextusába állítva - egyértelmű, hogy Mihályról van szó (vö. Jel 12). Zárójelben megjegyzem, hogy a magyar néphagyomány nem véletlenül ismeri a Szt. Mihály lova és szekere kifejezést, összefüggésben a halállal-feltámadással. Tehát olyan dolgokat kérdőjeleznek meg ezek a felvetések, amelyeket teljesen magától értetődő egyszerűséggel tudtak a régiek. Mintha többet olvasnánk ma a Szentírást, de kevesebb hitismeretünk lenne belőle, viszont jönnek a véget nem érő okfejtések. Másik zárójel: A kérdésben szereplő érvrendszerek is azt mutatják, hogy az embernek nem kell foglalkozni a kilométeres érveléssel, mert úgyis csak elveszik benne. Ehelyett az alaptézisre, az alapkérdésre kell összpontosítania, és arra kell reagálnia a Szentírás egyszerű és világos szavai alapján. Aki a szofizmák hosszas sorát lépésről lépésre akarja vizsgálgatni, annak igen sok szabadidővel kell rendelkeznie, ráadásul mindez már rég nem a hitről szól (a hit nem bibliaismereti kvíz, hanem eleven kapcsolat az élő Istennel).
********
Szent Mihály arkangyal, védelmezz minket a küzdelemben; az Ördög gonoszsága és incselkedései ellen légy oltalmunk! Esedezve kérjük: „Parancsoljon neki az Isten!” Te pedig, mennyei seregek dicsőséges fejedelme, a Sátánt és a többi gonosz szellemet, akik a lelkek vesztére körüljárnak ebben a világban, Isten erejével taszítsd vissza a kárhozat helyére! Amen.
*******
Kicsoda Mihály, az arkangyal?
A BIBLIA lapjain nem találkozunk gyakran a Mihály nevű szellemteremtménnyel. De amikor megemlítik, mindig éppen tevékenykedik. Dániel könyvében Mihály gonosz angyalokkal harcol, Júdás levelében Sátánnal vitatkozik, a Jelenések könyvében pedig háborút folytat az Ördög és a démonai ellen. Azáltal, hogy védelmezi Jehova uralmát, és harcol Isten ellenségeivel, összhangban jár el a nevének jelentésével: ’Ki olyan, mint Isten?’ De ki ez a Mihály?
Időnként egy személyt több néven is ismernek. Például Jákob patriarcha Izraelként, Péter apostol pedig Simonként is ismert volt (1Mózes 49:1, 2; Máté 10:2).
A Biblia ehhez hasonlóan sejteni engedi, hogy Mihály egy másik neve Jézus Krisztusnak, a földi élete előtt és után. Vizsgáljuk meg, hogy miként lehet eljutni erre a következtetésre a Szentírás alapján.
Arkangyal. Isten Szava azt mondja Mihályról, hogy ő „az arkangyal” (Júdás 9). Ez a kifejezés ’főangyalt’ jelent. Az is figyelemre méltó, hogy az arkangyalnak nevezik Mihályt, ami arra utal, hogy CSAK EGY ilyen angyal van.
A Bibliában az „arkangyal” kifejezés egyébként is csak egyes számban fordul elő, a többes számú alakra nincs benne példa. Jézust ugyancsak az arkangyali ranggal hozzák összefüggésbe. A feltámasztott Úr Jézus Krisztusról az 1Tesszalonika 4:16 kijelenti: „maga az Úr le fog szállni az égből parancsszóval, arkangyal hangjával.” Jézus hangját itt arkangyal hangjának mondják. Ez az írásszöveg arra enged következtetni, hogy maga Jézus az arkangyal, Mihály.
Egy sereg Vezetője. A Biblia azt írja, hogy „Mihály és angyalai harcra keltek a sárkány ellen” és az angyalai ellen (Jelenések 12:7). Ezek szerint Mihály egy hűséges angyalokból álló sereg Vezetője. A Jelenések könyve Jézusról is hasonló leírást közöl (Jelenések 19:14–16). Pál apostol pedig kimondottan ’az Úr Jézusról és az ő hatalmas angyalairól’ beszél (2Tesszalonika 1:7; Máté 16:27; 24:31; 1Péter 3:22). A Biblia tehát megemlíti Mihályt és az ’angyalait’, valamint Jézust és az „angyalait” (Máté 13:41). Mivelhogy Isten Szava sehol sem utal arra, hogy két olyan sereg lenne az égben, amely hűséges angyalokból áll — és az egyiknek Mihály, a másiknak meg Jézus állna az élén —, logikus arra következtetnünk, hogy Mihály nem más, mint Jézus Krisztus az égi szerepében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!