Az adventista vallás szerint lehet valakinek üdvössége anélkül is, hogy hozzájuk tartozna?
Két megjegyzésem lenne Xéni111!
Jézus pontosan megmondta, hogy mi alapján fogja megítélni az embereket. Máté 25; 31-36. Ha bármit adunk az embereknek, Jézusnak adjuk, ha bármit nem adunk, Jézusnak nem adjuk. Aszerint leszünk megítélve.
Az, hogy hiszel, és megkeresztelkedsz, üdvözülsz, de az, hogy ha nem keresztelkedsz meg, nem üdvözülsz, ilyen nincs benne.
A keresztelés helyszíne mindegy szerintem. Jehova tanújaként, adventistaként, katolikusként, a szomszéddal, szerintem mindegy. A procedúra maga egy újjászületési szimbólum. Tehát ha bízol, és újjászületsz, üdvözülsz. Szerintem így is le lehetnek fordítani.
a 8-as és 14-as válaszolónak. Hazugságaidat már jól ismerem
A sok rémség közül egy dolgodat kiemelném:
"Noé pedig nem ehetett meg minden állatot, nem csak a zsidóknál volt tiszta-tisztátalan törvény: "Minden tiszta baromból hetet-hetet vígy be, hímet és nőstényét; azokból a barmokból pedig, a melyek nem tiszták, kettőt-kettőt, hímet és nőstényét." (I Mózes 7:2). Azért vittek e tisztákból többet, mert azokat ették meg. "
Következtetés helyett olvasd csak el ezt az Igét:
1 Mózes
9,3 Minden mozgó állat, a mely él legyen nektek eledelűl; a mint a zöld fűvet, nektek [rész 1,29.] adtam mindazokat.
A kereszténynek pedig nem a Tízparancsolat a tükör, hanem Jézus Krisztus. Ne folytasd az Igeellenes hazugságaid, hanem tanulj a Szent Szellemtől Újszövetséget.
"Mert a kik Krisztusba keresztelkedtetek meg, Krisztust öltöztétek fel."
Ha Téged a kegyelem és a törvény vége arra motivál, hogy gyilkolj, hazudj és lopj, akkor gratulálok Neked. Ha ezek megtartásához Neked írott törvény kell és kőtábla, nem elég a szíved, akkor nem vagy újjászületve. Menj Jézushoz mint egy egyszerű bűnös és örök életed ad neked. De előtte lásd be, nem vagy sem több, sem kevesebb senkinél.
De ha ragaszkodsz a Tízparancsolathoz, akkor gyakorold a "ne hazudj" parancsot.
Sziasztok!
Úgy látom nagyon elszabadultak itt az indulatok, persze vannak felekezetek akik tanítják a "szent haragot", de az egyszerű Jézusi tanítás: "amit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal; mert ez a törvény és a próféták." (Mt 7,12) felülírja ezeket.
Úgy gondolom vitán felül áll, hogy az egészséges táplálkozás pozitív és nem negatív cselekedet. Nem véletlen, hogy a zsidók nem fogyasztották a tisztátalan állatok húsát. A Tízparancsolat tükör a Szentírás szerint: "Mert ha valaki hallgatója az igének és nem megtartója, az ilyen hasonlatos ahhoz az emberhez, a ki tükörben nézi az ő természet szerinti ábrázatát: Mert megnézte magát és elment, és azonnal elfelejtette, milyen volt. De a ki belenéz a szabadság tökéletes törvényébe és megmarad a mellett, az nem feledékeny hallgató, sőt cselekedet követője lévén, az boldog lesz az ő cselekedetében...Mert ha valaki az egész törvényt megtartja is, de vét egy ellen, az egésznek megrontásában bűnös. Mert a ki ezt mondotta: Ne paráználkodjál, ezt is mondotta: Ne ölj. És ha nem paráználkodol, de ölsz, törvényszegővé lettél. Úgy szóljatok és úgy cselekedjetek, mint akiket a szabadság törvénye fog megítélni." (Jak. 1:23-25, 2:10-12).
Üdv. Péter
Üdvözletem!
Én lennék a szóba hozott hazug válaszoló, remélem tudjuk tisztázni ezeket a "rémségeket".
Mindent, amit írtam, meggyőződésből, és nem hazugság és megtévesztés céljából tettem, igyekeztem is alátámasztani érveimet. Ha valamivel nem értesz egyet, kérlek fejtsd ki, hogy hol, és miben tévedek (ahogy pár dologban már meg is tetted), és megbeszélhetjük. Biztosítalak róla, hogy semmi rossz szándék nincs az írásaim mögött.
(Egyébként azt írtad, hogy jól ismered a hazugságaimat, találkoztunk már valahol? Csak mert nem vagyok olyan gyakori válaszoló itt)
Valóban, Isten azt mondta, hogy az állatokat is odaadja az embernek eledelül, ahogy a növényeket is. Csakhogy az emberek nem ettek meg minden növényt, rengeteg egészségtelen, sőt, mérgező növény létezik, amiket kerültek. Ezeket minden bizonnyl tudták, ahogy az állatok esetében is ismerték a különbséget tiszta és tisztátalan között. (1Móz 7:2)
Egyébként nem látom értelmét annak, hogy miért kellett volna többet vinni a tisza állatokból, hacsak nem az özönvíz utáni még gyér növényzet miatti élelemhiány okából?
Ahogy Péter is írta, a tízparancsolatot valóban úgy mutatja be a Biblia, mint tükröt. De ez nem jelenti azt, hogy Jézus ne lenne számunkra tükör, mivel Jézus tökéletes volt, soha nem követett el bűnt, így egy tökéletes példa számunkra. Ő aki mindenben megtartotta a törvényt, bemutatta, hogy hogyan kéne nekünk is élnünk. Én itt nem látok ellentmondást.
Engem a törvény vége nem motivál arra, hogy öljek. Egy példát akartam csak felhozni, hogyha valóban nem lenne törvény, akkor ezek sem számítanának bűnnek, nyugodtan tehetnénk őket. Viszont ha még mindig nem szabad ezeket tenni, ahogy mondod, "ha ezek megtartásához Neked írott törvény kell és kőtábla, nem elég a szíved", akkor mégis csak van valami, amit követnünk kell, és megszabja a határokat. És ez ahogy írtad is, a szívünkben van. Ezt írja a zsoltáros: "Szívembe rejtettem a te beszédedet, hogy ne vétkezzem ellened." (Zsoltárok 119:11) Isten azt szeretné, hogy a szívünkbe rejtsük a törvényt, és szeretetből cselekedjük, ne kényszerből, erről beszélt Pál apostol: "Mert ez: Ne paráználkodjál, ne ölj, ne orozz, hamis tanubizonyságot ne szólj, ne kívánj, és ha valamely más parancsolat van, ebben az ígében foglaltatik egybe: Szeressed felebarátodat mint temagadat." (Róma 13:9). A szeretet törvénye már régen oda lett adva az embereknek (3Mózes 19:18), és ennek kell motiválnia minket. A törvény alapja a szeretet.
Kissé keveredik ez a tükör dolog, tegyük tisztába. A törvény azért adatott, hogy belássuk, h bűnösök vagyunk, híján vagyunk Isten dicsőségének és hogy a jutalmunk a halál. Hogy Krisztushoz menjünk. Ezért a törvény szent igaz és a funkciója is tökéletesen szent, hogy Jézushoz menjünk kegyelemért.
Róma
3,30 Mivelhogy egy az Isten, a ki megigazítja a zsidót hitből és a pogányt hit [rész 4,11.12. Gal. 3,8.] által.
3,31 A törvényt tehát hiábavalóvá tesszük-é a hit által? Távol legyen! Sőt inkább a törvényt [Gal. 3,24.] megerősítjük.
Galata
3,24 Ekként a törvény Krisztusra vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg. [Róm. 10,4.]
Róma
10,4 Mert a törvény vége Krisztus [Gal. 3,24. Ján. 3,16.18.] minden hívőnek igazságára.
A Róma 10.4 is azért írja, hogy ha Isten Jézusban nem vetett volna véget a mózesi törvénynek (10+603), akkor nem lehetnénk igazak. Jézus vérében megmosdottak azonban igaznak számítanak Isten előtt. Innentől a tükör szerepét Jézus veszi át:
2 Kor
3,18 Mi pedig az Úrnak dicsőségét mindnyájan fedetlen arczczal [1 Kor. 13,12.] szemlélvén, ugyanazon ábrázatra elváltozunk, dicsőségről dicsőségre, úgy mint az Úrnak Lelkétől.
(Érdemes elolvasni az egész 2 Kor 3-at, még további megerősítést ad a Törvény vagy Jézus kérdéskörben).
Róma
13,14 Hanem öltözzétek fel az Úr Jézus Krisztust, [Gal. 3,27.] és a testet ne tápláljátok a kívánságok
Galata
3,27 Mert a kik Krisztusba keresztelkedtetek meg, Krisztust öltöztétek fel. [Róm. 6,3.13.14.]
Vagy:
Galata
2,18 Mert, ha a miket elrontottam, azokat ismét fölépítem, önmagamat teszem bűnössé.
2,19 Mert én a törvény által meghaltam a törvénynek, hogy Istennek éljek. [Róm. 6,11.14.]
2,20 Krisztussal együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; a mely életet pedig most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, a ki szeretett engem és önmagát adta érettem. [Eféz. 5,2.]
2,21 Nem törlöm el az Isten kegyelmét; mert ha a törvény által van az igazság, tehát Krisztus ok nélkül halt meg. [rész 5,4. Róm. 4,14.]
Róma
6,11 Ezenképen gondoljátok ti is, hogy meghaltatok a bűnnek, [1 Pét. 2,24.] de éltek az Istennek a mi Urunk Jézus Krisztusban.
Az Igéket csak kiragadtam, mindenki olvassa el a környezetét is, lehetőleg az egész fejezetet, így még érthetőbb, amit a Szentírás közölni akar velünk.
„A szeretet törvénye már régen oda lett adva az embereknek (3Mózes 19:18), és ennek kell motiválnia minket. A törvény alapja a szeretet.”
Logikailag helyes, de nem biblikus ez, inkább emberi „mese”. Nem megbántani szeretnék senkit! Inkább úgy mondanám, h a bűn törvénye mellett a szeretet törvénye is jelen volt párhuzamosan. A válaszadó nagyon kevés Igéből hozza a következtetést, ami ilyen formában veszélyes. Igét Igével. Krisztus törvényét Újszövetséggel magyarázzunk, hisz pont a tévelygések ellen is adatott az Írás.
(1 János 2,7 Atyámfiai, nem új parancsolatot írok néktek, hanem régi [3 Móz. 19,18.] parancsolatot, a mely előttetek volt kezdettől fogva; [rész 3,11. 2 Ján. 1,5.] a régi parancsolat az íge, a melyet hallottatok kezdettől fogva.)
Lássuk, mit ír a törvényről a Biblia:
1 Kor
15,56 A halál fullánkja [Róm. 6,23.] pedig a bűn; a bűn ereje [Róm. 4,15. Róm. 7,13.] pedig a törvény.
Róma
7,5 Mert mikor a testben voltunk, a bűnök indulatai a törvény által dolgoztak a mi tagjainkban, hogy gyümölcsözzenek [rész 6,21.] a halálnak;
Róma
6,14 Mert a bűn ti rajtatok nem uralkodik; mert nem vagytok törvény alatt, hanem kegyelem alatt.
(Kvázi, aki a törvény alatt él, a bűn uralkodik rajta)
Sorolhatnék még Igéket. Nem szabad keverni a mózesi törvényeket és Krisztus törvényét, a szeretet törvényét. Meg kell tanulni elkülöníteni őket.
A zsidók is aggódtak Pál ideján, hogy ha nem lesz mózesi törvény, akkor mindenki ölhet, lophat, stb? Erre írja Pál, hogy ez nem lehet, mert a szeretet törvénye alapból tartalmazza ezeket: ne lopj, ne ölj, stb. Ha valakit nem mölsz meg, vagy nem lopsz tőle, attól még nem biztos, hogy szereted. Félhetsz a büntetőtörvénykönyvtől is… De ha valakit szeretsz, agapé szerint, Krisztus szerint, akkor nem fogod akarni megölni vagy lopni. Tehát:
Róma
13,8 Senkinek semmivel ne tartozzatok, hanem csak azzal, hogy egymást szeressétek; mert a ki szereti a felebarátját, a törvényt betöltötte. [Ján. 13,34.35. Gal. 5,14.]
13,9 Mert ez: Ne [2 Móz. 20,13-17.] paráználkodjál, ne ölj, ne orozz, hamis tanubizonyságot ne szólj, ne kívánj, és ha valamely más parancsolat van, ebben az ígében foglaltatik egybe: Szeressed felebarátodat mint temagadat.
13,10 A szeretet nem illeti gonoszszal a felebarátot. Annakokáért a törvénynek betöltése a szeretet. [Mát. 22,37-40. 1 Tim. 1,5.]
Az pedig, hogy Pál a „törvény” szót a teljes mózesi törvényre érti, jól látható Róma 7.7-ből,
7,7 Mit mondunk tehát? A törvény bűn-é? Távol legyen: sőt inkább a bűnt nem ismertem, hanem csak a [2 Móz. 20,17.] törvény által; mert a kívánságról sem tudtam volna, ha a törvény nem mondaná: Ne kívánjad.
A Tízparancsolatra hivatkozik, a 2 Mózes 20,17-re: Ne [Róm. 7,7] kívánd a te [5 Móz. 5,21.] felebarátodnak házát. Ne kívánd a te felebarátodnak feleségét, se szolgáját, se szolgálóleányát, se ökrét, se szamarát, és semmit, a mi a te felebarátodé.
Róma 7.12 sem értelmezhető önállóan, csak összefüggéseiben:
Róma
7,6 Most pedig megszabadultunk a törvénytől, minekutána meghaltunk arra nézve, a mely által lekötve tartattunk; [rész 6,2.] hogy szolgáljunk a léleknek újságában és nem a betű óságában.
7,7 Mit mondunk tehát? A törvény bűn-é? Távol legyen: sőt inkább a bűnt nem ismertem, hanem csak a [2 Móz. 20,17.] törvény által; mert a kívánságról sem tudtam volna, ha a törvény nem mondaná: Ne kívánjad.
7,8 De a bűn alkalmat vévén, a parancsolat által nemzett bennem minden kívánságot; mert törvény nélkül holt a bűn.
7,9 Én pedig éltem régen a törvény nélkül: de ama parancsolatnak eljövetelével felelevenedék a bűn,
7,10 Én pedig meghalék; és úgy találtaték, hogy az a parancsolat, mely életre való, nékem [3 Móz. 18,5. Ezék. 20,11.13.] halálomra van.
7,11 Mert a bűn alkalmat vévén, ama parancsolat által megcsalt engem, és megölt általa.
7,12 Azért ám a törvény szent, [1 Tim. 1,8.] és a parancsolat szent és igaz és jó.
7,13 Tehát a jó nékem halálom lett-é? Távol legyen: sőt inkább a bűn az, hogy megtessék a bűn, mely a jó által nékem halált szerez, hogy felette igen bűnös legyen a bűn a parancsolat által.
Róma 7.12 is arról beszél, h a törvény a funkciója miatt volt szent (persze abszolúte is igaz):
7,12 Azért ám a törvény szent, [1 Tim. 1,8.] és a parancsolat szent és igaz és jó.
Magyarázat:
1 Tim
1,8 Tudjuk pedig, hogy a [Róm. 7,12.] törvény jó, ha valaki törvényszerűen él vele,
1,9 Tudván azt, hogy a törvény nem az igazért van, hanem a törvénytaposókért és engedetlenekért, az istentelenekért és bűnösökért, a latrokért és fertelmesekért, az atya- és anyagyilkosokért, emberölőkért.
1,10 Paráznákért, férfifertőztetőkért, emberrablókért, hazugokért, hamisan esküvőkért, és a mi egyéb csak az egészséges tudománynyal ellenkezik,
Az 1 Tim 1.8 világosan mondja, h a mózesi törvény csak akkor jó, csak akkor funkcionál, ha arra használjuk, amire adatott. A bűnösöknek, hogy Jézushoz menjenek. Elmékszünk még Galatára, ugye? Ezt erősítni meg:
Galata
3,22 De az Írás mindent bűn alá rekesztett, hogy az ígéret Jézus Krisztusban való hitből adassék a hívőknek.
3,23 Minekelőtte pedig eljött a hit, törvény alatt őriztettünk, egybezárva az eljövendő hit kinyilatkoztatásáig.
3,24 Ekként a törvény Krisztusra vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg. [Róm. 10,4.]
3,25 De minekutána eljött a hit, nem vagyunk többé a vezérlő mester alatt.
3,26 Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hit által. [Ján. 1,12.]
3,27 Mert a kik Krisztusba keresztelkedtetek meg, Krisztust öltöztétek fel. [Róm. 6,3.13.14.]
Tehát, aki Krisztusban újjászületett, már ne a mózesi törvények alapján éljen (Tízparancsolat és a többi 603 törvény), hanem a szabadság, az élet, a Szent Szellem szeretet törvényei alapján. A szeretet jóval túlmutat a tízparancsolaton: „Annakokáért a törvénynek betöltése a szeretet.”
A zsidók is aggódtak, ahogyan az adventisták, hogy akkor elkövethetünk-e bűnt. Pál sztoikus diatribében válaszolja meg ezeket is. Róma 6.1 és Róma 6.15
Róma
6,1 Mit mondunk tehát? Megmaradjunk-é a bűnben, hogy a kegyelem annál nagyobb legyen?
6,2 Távol legyen: a kik meghaltunk a bűnnek, mimódon élnénk még abban?
6,3 Avagy nem tudjátok-é, hogy a kik megkeresztelkedtünk Krisztus [Gal. 3,27. Kol. 2,12.] Jézusba, az ő halálába keresztelkedtünk meg?
6,4 Eltemettettünk azért ő vele együtt a keresztség által a halálba: [Kol. 2,12.] hogy miképen feltámasztatott Krisztus a halálból az Atyának dicsősége által, azonképen mi is új életben [Eféz. 4,22-24.] járjunk.
6,5 Mert ha az ő halálának hasonlatossága szerint vele egygyé lettünk, bizonyára feltámadásáé szerint is azok leszünk. [rész 8,11.]
6,6 Tudván azt, hogy a mi ó [Gal. 5,24.] emberünk ő vele megfeszíttetett, hogy megerőtelenüljön a bűnnek teste, hogy ezután ne szolgáljunk a bűnnek:
6,7 Mert a ki meghalt, [1 Pét. 4,1.2.] felszabadult a bűn alól.
6,8 Hogyha pedig meghaltunk Krisztussal, hiszszük, hogy élünk is ő vele. [2 Tim. 2,11.]
6,9 Tudván, hogy Krisztus, a ki feltámadott a halálból, többé meg nem hal; a halál többé rajta nem uralkodik,
6,10 Mert hogy meghalt, a bűnnek halt meg egyszer; hogy [Zsid. 7,27.] pedig él, az Istennek él.
6,11 Ezenképen gondoljátok ti is, hogy meghaltatok a bűnnek, [1 Pét. 2,24.] de éltek az Istennek a mi Urunk Jézus Krisztusban.
6,12 Ne uralkodjék tehát a bűn a ti halandó testetekben, [1 Kor. 9,27. Gal. 5,16.19-21.] hogy engedjetek néki az ő kívánságaiban:
6,13 Se ne szánjátok oda a ti tagjaitokat hamisságnak fegyvereiül [1 Pét. 4,2.3.] a bűnnek; hanem szánjátok oda magatokat az Istennek, mint a kik a halálból életre keltetek, és a ti tagjaitokat igazságnak fegyvereiül az Istennek.
6,14 Mert a bűn ti rajtatok nem uralkodik; mert nem vagytok törvény alatt, hanem kegyelem alatt.
6,15 Mit is tehát? Vétkezzünk-é mivelhogy nem vagyunk törvény alatt, hanem kegyelem alatt? Távol legyen.
6,16 Avagy nem tudjátok, hogy a kinek oda szánjátok magatokat szolgákul az engedelmességre, annak [Ján. 8,34.] vagytok szolgái, a kinek engedelmeskedtek: vagy a bűnnek halálra, vagy az engedelmességnek igazságra?
6,17 De hála az Istennek, hogy jóllehet a bűn szolgái voltatok, de szívetek szerint engedelmeskedtek a tudomány azon alakjának, a melyre adattatok.
6,18 Felszabadulván pedig a bűn alól, az igazságnak szolgáivá [1 Pét. 2,16.17.] lettetek.
6,19 Emberi módon szólok a ti testeteknek erőtlensége miatt. Mert a miképen oda szántátok a ti tagjaitokat a tisztátalanságnak és a hamisságnak szolgáiul a hamisságra: [1 Pét. 4,3.] azonképen szánjátok oda most a ti tagjaitokat szolgáiul az igazságnak a megszenteltetésre.
6,20 Mert mikor a bűn szolgái valátok, az igazságtól szabadok valátok.
6,21 Micsoda gyümölcsét vettétek azért akkor azoknak, a miket most szégyenletek? mert azoknak a [rész 5,12.] vége halál.
6,22 Most pedig, minekutána felszabadultatok a bűn alól, szolgáivá lettetek pedig az Istennek: megvan a gyümölcsötök a megszenteltetésre, a vége pedig örök élet.
6,23 Mert a bűn zsoldja halál; [1 Móz. 2,17.] az Isten kegyelmi ajándéka pedig örök élet a mi Urunk Krisztus Jézusban.
És mégegyszer:
7,1 Avagy nem tudjátok-é atyámfiai, mert törvényismerőkhöz szólok, hogy a törvény uralkodik az emberen, a míg él?
7,2 Mert a férjes asszony, míg él a férj, ehhez van kötve törvény szerint, de ha meghal [1 Kor. 7,10.39.] a férj, felszabadul az asszony a férj törvénye alól.
7,3 Azért tehát az ő férjének életében paráznának mondatik, ha más férfihoz megy; [Mát. 19,9.] ha azonban meghal a férje, szabaddá lesz a törvénytől, úgy hogy nem lesz parázna, ha más férfihoz megy.
7,4 Azért atyámfiai, ti is meghaltatok a törvénynek a Krisztus teste [Gal. 2,19.20.] által, hogy legyetek máséi, azéi, a ki a halálból feltámasztatott, hogy gyümölcsöt teremjünk Istennek.
7,5 Mert mikor a testben voltunk, a bűnök indulatai a törvény által dolgoztak a mi tagjainkban, hogy gyümölcsözzenek [rész 6,21.] a halálnak;
7,6 Most pedig megszabadultunk a törvénytől, minekutána meghaltunk arra nézve, a mely által lekötve tartattunk; [rész 6,2.] hogy szolgáljunk a léleknek újságában és nem a betű óságában.
Róma
10,4 Mert a törvény vége Krisztus [Gal. 3,24. Ján. 3,16.18.] minden hívőnek igazságára.
János
3,16 Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, [Róm. 5,8.8,32. 1 Ján. 4,9.] hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.
3,17 Mert nem azért küldte az Isten az ő Fiát a világra, hogy kárhoztassa a [rész 12,47. Luk. 9,56.] világot, hanem hogy megtartassék a világ általa.
Jézus kegyelme Veletek! Ámen!
Róma
3,19 Tudjuk pedig, [Gal. 3,10.22.] hogy a mit a törvény mond, azoknak mondja, a kik a törvény alatt vannak; hogy minden száj bedugassék, és az egész világ Isten ítélete alá essék.
3,20 Annakokáért a törvénynek cselekedeteiből egy test sem igazul meg ő előtte: [Gal. 2,16.] mert a bűn ismerete [Róm. 7,7.] a törvény által vagyon.
3,21 Most pedig törvény nélkül jelent meg az Istennek igazsága, [rész 1,17.] a melyről tanúbizonyságot tesznek a törvény és a próféták; [Csel. 10,43.]
3,22 Istennek igazsága pedig a Jézus Krisztusban való hit által mindazokhoz és mindazoknak, a kik hisznek. Mert nincs [Gal. 3,28.] különbség,
3,23 Mert mindnyájan vétkeztek, és szűkölködnek az Isten dicsősége nélkül.
3,24 Megigazulván ingyen az ő kegyelméből [rész 5,1. Eféz. 2,8.] a Krisztus Jézusban való váltság által,
Galata
3,1 Óh balgatag Galátziabeliek, kicsoda ígézett meg titeket, hogy ne engedelmeskedjetek az igazságnak, kiknek szemei előtt a Jézus Krisztus úgy íratott le, mintha ti köztetek feszíttetett volna meg?
3,2 Csak azt akarom megtudni tőletek: a törvény cselekedeteiből kaptátok-é a Lelket, avagy a hit hallásából? [Csel. 10,44.]
3,3 Ennyire esztelenek vagytok? A mit Lélekben kezdtetek el, most testben fejeznétek be?
3,4 Annyit szenvedtetek hiába? [2 Ján. 8,1.] ha ugyan hiába.
3,5 Annakokáért, a ki a Lelket szolgáltatja néktek, és hatalmas dolgokat művel bennetek, a törvény cselekedeteiből, vagy a hit hallásából cselekeszi-é?
3,6 Miképen Ábrahám hitt az Istennek, és tulajdoníttatott néki igazságul. [1 Móz. 15,6. Róm. 4,3.]
3,7 Értsétek meg tehát, hogy a kik hitből vannak, azok az Ábrahám fiai. [Róm. 4,11.12.16.]
" A Tízparancsolat tükör a Szentírás szerint: "Mert ha valaki hallgatója az igének és nem megtartója, az ilyen hasonlatos ahhoz az emberhez, a ki tükörben nézi az ő természet szerinti ábrázatát: Mert megnézte magát és elment, és azonnal elfelejtette, milyen volt. De a ki belenéz a szabadság tökéletes törvényébe és megmarad a mellett, az nem feledékeny hallgató, sőt cselekedet követője lévén, az boldog lesz az ő cselekedetében...Mert ha valaki az egész törvényt megtartja is, de vét egy ellen, az egésznek megrontásában bűnös. Mert a ki ezt mondotta: Ne paráználkodjál, ezt is mondotta: Ne ölj. És ha nem paráználkodol, de ölsz, törvényszegővé lettél. Úgy szóljatok és úgy cselekedjetek, mint akiket a szabadság törvénye fog megítélni." (Jak. 1:23-25, 2:10-12).."
Csakhogy itt az Ige megtartásáról beszél, ami nem egyenlő a törvénnyel, hanem Jézussal egyenlő az Ige. Tehát megintcsak a tipikus adventusta hiba, Jézust lecserélni a törvénnyel!
Nézd csak:
János
1,1 Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.
1,2 Ez kezdetben az Istennél vala.
1,3 Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett.
1,4 Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága;
Ez nem a Tízparancsolatról, hanem Jézusról beszél!
Amúgy Jakab levelének az Igéi szintén nem a Tízparancsolatot illetve a teljes mózesi törvényt propagálják, hanem a Szellemben élést
1,23 Mert ha valaki hallgatója az ígének és nem megtartója, az ilyen hasonlatos ahhoz az emberhez, a ki tükörben nézi az ő természet szerinti ábrázatát:
1,24 Mert megnézte magát és elment, és azonnal elfelejtette, milyen volt.
Arról szól, hogy nem az érzelmeink vagy más egyház, stb. határozza meg az újjászületett keresztény énképét, hanem az Ige. Az Ige adja az identitásunkat,. Az újszülött hívő már felülről született újjá, szellemben:
János
3,5 Felele Jézus: Bizony, bizony mondom néked: Ha valaki nem születik víztől és Szellemtől, nem mehet be az Isten országába.
3,6 A mi testtől született, test az; és a mi Szellemtől született, szellem az.
3,7 Ne csodáld, hogy azt mondám néked: Szükség néktek újonnan születnetek.
Nézzétek csak ezt az Igét és a hivatkozásokat:
Jakab
1,25 De a ki belenéz a szabadság [Jak. 2,12. Róm. 8,2.] tökéletes törvényébe és megmarad a mellett, az nem feledékeny hallgató, sőt cselekedet követője lévén, az [Ján. 13,17.] boldog lesz az ő cselekedetében.
Róma
8,2 Mert a Jézus Krisztusban való élet lelkének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől.
Tehát a Jézusban élés törvénye ellentéte a mózesi törvényekben való élésnek
A Jakab 1.25 nem magyarázható – kedves Péter – a Jakab 2.10-zel. A Jakab 2.10-et és a többi Igét azért írta Jakab, mert személyeválogatók kezdtek lenni a gyülekezetben, márpedig Krisztus törvényében ugyebár mindenki egyenlő. Nézzétek csak Galata 3.28-at és az azt megelőző Igéket… Tehát itt Krisztus királyi törvényéről van szó, nem a mózesi törvényekről (beleértve a tízparancsolatot is)
Galata
3,24 Ekként a törvény Krisztusra vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg. [Róm. 10,4.]
3,25 De minekutána eljött a hit, nem vagyunk többé a vezérlő mester alatt.
3,26 Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hit által. [Ján. 1,12.]
3,27 Mert a kik Krisztusba keresztelkedtetek meg, Krisztust öltöztétek fel. [Róm. 6,3.13.14.]
3,28 Nincs zsidó, sem görög; nincs szolga, sem szabad; nincs férfi, sem nő; mert ti mindnyájan egyek vagytok a Krisztus Jézusban.
Ennek fényében magyarázza Jakab a aszemélyeválogatást is, melyben ott a 2.10-es Ige is
Jakab
2,1 Atyámfiai ne legyen [Jak. 2,9. 1 Kor. 2,8.] személyválogatás a ti hitetekben, a mely van a dicsőség Urában, a mi Jézus Krisztusunkban.
2,2 Mert ha a ti gyülekezetetekbe bemegy egy aranygyűrűs férfiú fényes ruhában, bemegy pedig egy szegény is szennyes ruhában;
2,3 És rátekinttek arra, a kin a fényes ruha van, és azt mondjátok néki: Te ülj ide szépen; és a szegénynek ezt mondjátok: Te állj ott, vagy ülj ide az én zsámolyom mellé:
2,4 Nem mondtatok-é ellent magatoknak, és nem lettetek-é gonosz gondolkozású birákká?
2,5 Halljátok meg szeretett atyámfiai, avagy nem [1 Kor. 1,26.] az Isten választotta-é ki e világ szegényeit, hogy [Luk. 12,21.] gazdagok legyenek hitben, és örökösei az országnak, a melyet azoknak ígért, a kik őt szeretik?
2,6 Ti pedig meggyaláztátok a szegényt. Avagy nem a gazdagok hatalmaskodnak- é rajtatok, és nem ők hurczolnak-é titeket a törvény elé?
2,7 Nem ők káromolják-é azt a szép nevet, a melyről neveztettek?
2,8 Ha ellenben megtartjátok a királyi törvényt az Írás szerint: [3 Móz. 19,18.] Szeressed felebarátodat, mint tenmagadat, jól cselekesztek.
2,9 De ha személyválogatók vagytok, vétkeztek, elmarasztaltatva a törvény által, mint [5 Móz. 1,17.] annak megrontói.
2,10 Mert ha valaki az egész törvényt megtartja is, de vét egy ellen, az egésznek megrontásában bűnös. [Mát. 5,19.]
„Úgy gondolom vitán felül áll, hogy az egészséges táplálkozás pozitív és nem negatív cselekedet. Nem véletlen, hogy a zsidók nem fogyasztották a tisztátalan állatok húsát.”
Ez szintén nem olyan dolgok, amit valaki így gondol, valaki meg úgy, hanem meg kell nézni mit mond a Biblia a húsevéssel kapcsolatban (1 Tim 4.4):
1 Tim
4,1 A Lélek pedig nyilván mondja, hogy az utolsó időben [2 Tim. 3,1. Júd. 1,14.] némelyek elszakadnak a hittől, hitető lelkekre és gonosz lelkek tanításaira figyelmezvén.
4,2 Hazug beszédűeknek képmutatása által, kik meg vannak bélyegezve a saját lelkiismeretökben.
4,3 A kik tiltják a házasságot, sürgetik az eledelektől való tartózkodást, [Kol. 2,16.] melyeket Isten teremtett hálaadással való élvezésre a hívőknek és azoknak, a kik megismerték az igazságot.
4,4 Mert Istennek minden teremtett állata jó, és semmi sem megvetendő, ha hálaadással élnek [Tit. 1,15.] azzal;
4,5 Mert megszenteltetik Istennek ígéje és könyörgés által.
Nézd csak péter Te hogy kezded az étkezéses érvelést: „Nem véletlen, hogy a zsidók nem fogyasztották a tisztátalan állatok húsát.”
Nézd meg Titushoz írt levél hogyan vezeti ezt be:
1,14 Nem ügyelvén zsidó mesékre, [Csel. 15,1. 1 Tim. 1,4.] és az igazságot megvető emberek parancsolataira.
1,15 Minden [Róm. 14,20.23.] tiszta a tisztáknak: de a megfertőztetetteknek és hitetleneknek semmi sem tiszta; hanem megfertőztetett azoknak mind elméjök, mind lelkiismeretök.
1,16 Vallják, hogy Istent ismerik, de cselekedeteikkel tagadják, [2 Tim. 3,2.5.] mivelhogy útálatosak és hitetlenek és minden jó cselekedetre méltatlanok.
________________________________________
2,1 Te pedig azokat szóljad, a mik az egészséges tudományhoz illenek.
"Úgy gondolom vitán felül áll, hogy az egészséges táplálkozás pozitív és nem negatív cselekedet."
És ugyebár gondolunk a szegényekre is, akik nem válogathatnak, hanem bizony meg kell enniük mindent. Őket ne bélyegezzük meg a lelkiismeretükben, hamis tanításokkal.
(1 Tim 4,2 Hazug beszédűeknek képmutatása által, kik meg vannak bélyegezve a saját lelkiismeretökben.
...
4,4 Mert Istennek minden teremtett állata jó, és semmi sem megvetendő, ha hálaadással élnek [Tit. 1,15.] azzal;
Titus
1,15 Minden [Róm. 14,20.23.] tiszta a tisztáknak: de a megfertőztetetteknek és hitetleneknek semmi sem tiszta; hanem megfertőztetett azoknak mind elméjök, mind lelkiismeretök. )
De itt is figyelembe kell venni a szeretet törvényét, ahogy Pál is ír erről:
Róma
14,20 Ne rontsd le az ételért az Isten munkáját. Minden tiszta ugyan, de rossz annak az embernek, a ki botránkozással eszi. [1 Kor. 8,10.11. Tit. 1,15.]
14,21 Jó nem enni húst és nem inni bort, sem semmit nem tenni, a miben a te atyádfia megütközik vagy megbotránkozik, vagy erőtelen. [1 Kor. 8,13.]
14,22 Te néked hited van: tartsd meg magadban Isten előtt. Boldog, a ki nem kárhoztatja magát abban, a mit helyesel.
14,23 A ki pedig kételkedik, ha eszik, kárhoztatva van, mert nem hitből eszik. A mi pedig hitből nincs, bűn az.
Szép estét! :)
Gondoltam én is válaszolok a kérdésre, bár nem vagyok adventista.
Az üdvösség nem felekezetfüggő, az Igében írva van hogy úgymond mi kell az üdvösséghez. És mondjuk nem cselekedetek miatt üdvözülünk, de a hit cselekvő. Egyébként az adventistákkal egyetértek a szombat kapcsán, úgy gondolom ez is hozzátartozik a keresztény élethez. Akit érdekel, annak itt van ez a felekezettől független oldal linkje, ezen nagyon jól össze van foglalva mi is a szombat lényege és meg kell-e tartanunk.: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!