Keresztény (református) emberként nagyon érdekel a buddhizmus a za-zen, A kettő kizárja egymást?
Az életfilozófia, a gondolkodásmód, a meditációk és bölcsességek. A református ez elsődleges vallásom, de azzal semmi rosszat nem teszek ha így élem az életem.
Ugye nem kell Buddhához imádkoznom?
Kedves Asperrimus és hozzá nem értő emberek. Hogy mertek ostobaságokat írni? Olvassatok már egy kicsit utánna a buddhizmusnak? Nem vagytok kicsit elfogultak és vakok kedves keresztények? Ti, akik megkínoztatok egy embert, keresztre feszítettetek. Hol van ez a buddhizmusban? Valamint a buddha hamarabb látta meg a napvilágot, mint jeruzsálemi versenyzőnk...
Szánalmas és ilyesztő a vakság és az elfogultság. Ez csak a nemtudás eredménye.
Vidiripi
Dharmadzsnyána!
Na igen mert te rendkívül tájékozott vagy. Ugyan is nem a keresztények feszítették meg Jézust. De ez a részlet bizonyára elhanyagolható.
"Valamint a buddha hamarabb látta meg a napvilágot, mint jeruzsálemi versenyzőnk..."
Ja hogy ez egy verseny! :))
kedves xeniah!
"A keresztenyek sokszor hajlamosak a martirsagban a legmagasabb rendu erenyt latni"
Jézusnak mind az élete, mind a halála példaértékű. Nem önmagának, hanem másokért élt, és ugyanígy másokért halt meg. A buddhizmus ezzel szemben azt tanítja, hogy járd a magad útját. Nem a vita szítása a célom, hanem, hogy lássuk a különbséget. Mindenkinek joga van eldönteni, melyiket választja, de a kettő összeegyeztethetetlen. A Biblia nem azt tanítja, hogy a családodról való lemondás az igaz lemondás, éppen arra tanít, hogy tagadd meg magad, az önző kívánságaidat - ekkor működhet a házasságod, a családi életed is."
Jól hangzó, de kevés jelentést tartalmazó mondatok. Az önzés a buddhizmusban ugyanúgy kerülendő, mint a kereszténységben, Buddha pedig olyannyira másokért élt, hogy a családjáról is lemondott. A "járd a magad útját" pedig azt jelenti, hogy a te saját erőfeszítésedre van szükség a megvilágosodás eléréséhez. Nem látom, hogy az általad leírtakban hol van az összeegyeztethetetlenség.
" nehez eldonteni, Jezus nem segitett volna-e a vilagnak tobbet azzal, ha koztunk marad es tanitasai ertelmet vilagosabba teszi."
Ezt nem annyira nehéz eldönteni ;) Jézus maga válaszolta meg a kérdésedet, hiszen a tanítványai éppen ugyanezt szerették volna, amit te mondasz, hogy maradjon közöttük és tanítsa őket tovább:
"Mivel ezeket mondom nektek, szomorúság tölti el a szíveteket. Én azonban az igazságot mondom nektek: jobb nektek, ha én elmegyek; mert ha nem megyek el, a Pártfogó nem jön el hozzátok, ha pedig elmegyek, elküldöm őt hozzátok. És amikor eljön, leleplezi a világ előtt, hogy mi a bűn, mi az igazság és mi az ítélet." János 16:6-8
Jézus, mikor itt élt a földön, egyetlen emberi testben volt jelen, nem mindenki találkozhatott vele, csak aki a közelében élt. Viszont mikor felment a mennybe, elküldte a Szentlelkét maga helyett, aki bárki számára elérhető, mindegy, hogy a világ mely részén van, és a Szentlélek az, aki megvilágosítja számunkra a Bibliát, Jézus tanításait is."
Felmehetett volna a mennybe békésen is, de valamiért szükség volt rá, hogy kifejezetten visszataszító események kísérjék a távozását. Azt is írja valahol esetleg a Biblia, hogy egyszerre csak vagy a Fiú, vagy a Szentlélek lehet jelen, tehát hogy Jézusnak mindenképp távoznia kellett ahhoz, hogy a Szentlélek megjelenjen? :-)
Japánban általános és elterjedt jelenség, hogy az emberek EGYSZERRE buddhisták, sintóisták és keresztények.
Egyébként is, a buddhista filozófia nem a nyugati értelemben vett vallás (ha vallás egyáltalán), inkább egyfajta életszemlélet, és nem törekszik kizárólagosságra. Éppen a buddhizmus mindent elfogadó és más irányzatokkal összehangolható természete miatt, bárki emellett lehet nagyon komoly és hithű keresztény is, és ezen ott senki nem csodálkozik, és nem botránkozik meg. Ebben sokat tanulhatnánk tőlük...
Egyszerre senki nem lehet buddhista es hithu kereszteny!
Ez egy nagyon nagy butasag! Ha valahol ez mukodik az csakis ugy lehet hogy mindkettot nagyon felvallrol veszi!
Sok buddhista jobban teljesíti Krisztus követését a "szeretet törvénye"megtartásában,mint az átlag"keresztények"(keresztyének),s így bizonyos értelemben ők keresztyéneknek mondhatók.
Más kérdés viszont az a gondolkozás,hogy a "karmánk"letisztítása sok földreszületés következményeként érhető el.
Ez a tévtan,elvonja a figyelmet Megváltónktól,aki által,-mint egyedüli által-juthatunk örökéletre,üdvösségre.
Egy másik dolog az imádság kérdése.
A krisztusi imádság,egy bennsőséges társalgás Istennel,mely formaságok nélküli.
A buddhista imamalom,egy-rendszerint-az imádkozó számára ismeretlen szöveg ismételgetése,amely kiüti az egyén gondolkozását.
Ezt úgy is fogalmazhatjuk,hogy a krisztusi ima betölt az isteni gondolattal,s a buddhista megüressít a gondolattól.
Mit szeretnél,megtalálni a legjobb létet(Istent),vagy elvarázsolni magadat érthetetlen varázsigékkel?
Veszélyes út,keverni a két filozófiát!
Kedves Kérdező!
Javaslom,hogy felejtsd el a vallásokat,mint buddhizmus,református,katolikus,stb.!
Keresd Istent,mint alkotónkat,Jézust,mint megváltónkat,és mindent,ami az Isten lénye lényegével,a szeretettel függ össze!
Amikor lelki jóléted érdekében furfangos ceremóniákat tukmálnak rád,amelyek nincsenek összefüggésben a szeretettel,utasítsd el.
"És amikor eljön, leleplezi a világ előtt, hogy mi a bűn, mi az igazság és mi az ítélet." János 16:6-8
Akire vártatok már el is mert, Kedves keresztények, a neve: OSHO
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!