Kedves tanúk a "Földi Paradicsom" páros szó megvan a Bibliában?
Ja az én voltam Katy! :-)
Örülök hogy mindent tudni akarsz, de amíg nem értessz egy igazágot, addig elég ha csak hiszel benne. Tudod ugyanúgy mint a földi paradicsomban hisznek a Jehovák. Vagy az 1914-es mennyei nagytakarításban. De ha nem akarsz hinni az igazságban, az sem baj. (nekem)
"Örülök hogy mindent tudni akarsz, de amíg nem értessz egy igazágot, addig elég ha csak hiszel benne."
Kedves válaszoló! Tehát te is csak "hiszel", amikor olyant írsz, hogy "Jehovák"?! Pedig ez egy tév- és vakhit. :)
Az előző válaszomban adott linkem és más testvérek válasza után csak ennyire tellett?
Vidiripi
grkaty!
"Valamelyik társatok, még azt is írta a múltkor, hogy Darwin, aki búzát árult, az alapította a vallásunkat."
Azt a búzát állítólag Russel árulta. De én ezt nem tudom.
11. válaszoló!
"Tudod ugyanúgy mint a földi paradicsomban..."
Jelenések 21:1 És láttam új eget és új földet, mert az első ég és az első föld elmúlt, és a tenger sincs többé.
Miért írja azt hogy a tenger nincs többé? Gondolkodtál már rajta?
Nem a fizikai égről és földről van szó, tehát nem is a fizikai tengerről ír.
Ézsaiás 57:20
"De a gonoszok olyanok, mint a háborgó tenger, midőn nem tud lecsillapodni, melynek vizei csak hínárt és iszapot vetnek fel."
Jelenések 17:15
"És ezt mondja nekem: 'A vizek, melyeket láttál, ahol a szajha ül, népeket, tömegeket, nemzeteket és nyelveket jelentenek'".
Vidiripi
Ézs 65:17 Mert íme, új egeket és új földet teremtek, nem emlékeznek a régiekre, eszébe sem jut senkinek.
Ézsaiás 66:22 Mert ahogyan megmarad az új ég és az új föld, amelyet én alkotok - így szól az ÚR -, ugyanúgy megmaradnak utódaitok és a nevetek is.
2Péter 3:10 Az Úr napja pedig úgy jön majd el, mint a tolvaj, amikor az egek ropogva elmúlnak, az elemek pedig égve felbomlanak, és a föld és a rajta levő dolgok is megégnek.
2Péter 3:12 akik várjátok és siettetnétek az Isten napjának eljövetelét, amikor az egek tűzbe borulva felbomlanak, és az elemek égve megolvadnak! 13 De új eget és új földet várunk az ő ígérete szerint, amelyben igazság lakozik.
Tisztelt 15%!
Most miért vagyok primitív,azért mert netán megsértettem az egodat vagy talán azért mert leírtam az igazságot? Nem tudom eldönteni,de lényegtelen...engem nem zavar,hogy primitívnek neveztél de ahogy megfigyeltem neked bizgeti az orrod,hogy egy "barlang lakó" az orrod alá meri tolni a valóságot.
És most komolyra fordítva a szót azt kell mondanom,hogy te vagy vak vagy,vagy pedig nem érdekel az igazság. Már meg ne haragudj de próbálj meg ne hülyegyerkként gondolkodni és nyisd meg azt a fertőzött elmédet az igazság előtt.
Azt akarod,hogy rágjam a szádba,hogy Isten legelső tevékenysége, amivel a Bibliában találkozunk a teremtés. Isten egymaga
alkotott meg mindent, senki nem volt eközben segítőtársa: „Ezt mondja megváltód, az ÚR,
aki az anyaméhben formált: Én, az ÚR, alkottam mindent, egyedül feszítettem ki az eget,
magam tettem szilárddá a földet” (Ézs 44:24; 1Móz 1:1; Zsolt 102:26).
Nincs ige, ami egyértelműen az
Atyát nevezi a Teremtőnek, de
lásd: Ef 3:14-15.
„Te vetettél, Uram [Jézus], alapot a
földnek kezdetben; és a te kezed
alkotása az ég” (Zsid 1:2, 11; Jn
1:3; Kol 1:16).
De mit is mondott Jób?
„Engem Isten Lelke alkotott, a
Mindenható lehelete éltet” (Jób
33:4; 1Móz 1:2; Zsolt 104:30).
Bár Isten azt mondja, hogy mindent egyedül alkotott, és senki nem volt segítőtársa eközben,
a Biblia mégis beszél mindhárom személy aktív részvételéről a teremtésben. Isten Lelke a
teremtés aktív részese, jelen van az éppen formálódó világban (1Móz 1:2). A Jn 1:3 pedig azt
mondja Jézusról: „Minden általa lett, és nélküle semmi sem lett, ami létrejött.” Itt láthatod a
Fiú szerepét a teremtésben: semmi nincs, ami ne általa jött volna létre (Kol 1:16). Ez automatikusan kizárja
azt, hogy Jézus egy teremtmény lenne. Ugyanis ha valóban teremtmény, akkor saját magát kellett megteremtenie, mert semmi nem létezik, ami ne általa jött volna létre. Ezeket az
újszövetségi verseket figyelembe véve már jobban megértheted, mire utalt Isten, amikor azt
mondta: „teremtsünk embert” (1Móz 1:26), szándékosan többes számot alkalmazva.
Egyedül Isten tulajdonsága az örökkévalóság. A 2Móz 3:14-ben mint VAGYOK szólal meg Isten,
de ő nem egyszerűen az, aki VAN, hanem aki VOLT és LESZ is. A Jahve nevet épp ezért a zsidó
származású Dr. J. H Hertz fordítása6 és az Egyszerű fordítás7 Örökkévalónak fordítja. Ez
összhangban van azzal, amit a Szentírás közöl Isten örökkévaló voltáról: „Ábrahám pedig
tamariszkuszfákat ültetett Beérsebában, és segítségül hívta ott az ÚRnak, az örökkévaló
Istennek a nevét” (1Móz 21:33, 5Móz 33:27, Zsolt 29:10, 135:13, Ézs 40:28, Jer 10:10, Róm
1:23, 16:16, 1Tim 1:17, 6:16). Az örökkévaló lét egyedül Isten tulajdonsága. Ő az, akinek nem
volt kezdete, és vége sem lesz soha. Neki élete van önmagában (Jn 5:26). Nem teremtetett,
hanem mindig is létezett, ő az idő fölött áll.
Minden egyéb élőt ő teremtett, ezért nem lehet rájuk vonatkoztatni az örökkévaló jelzőt.
Csak olyan személyt nevezhetünk örökkévalónak, akinek sosem volt kezdete, vagyis mindig is
létezett, és sosem lesz vége, vagyis mindig is létezni fog, mert élete van önmagában, nem
függ mástól a léte. Kikről tudja az Írás elmondani, hogy örökkévaló?
Atya Fiú Szentlélek
„Mert ahogyan az Atyának van
önmagában élete, úgy a Fiúnak is
megadta, hogy élete legyen önmagában”
(Jn 5:26).
„Mert egy gyermek születik
nekünk, fiú adatik nekünk. Az
uralom az ő vállán lesz, és így
fogják nevezni: Csodálatos Tanácsos,
Erős Isten, Örökkévaló Atya,
Békesség Fejedelme!” (Ézs 9:5;
Mik 5:2 [Károli]; Kol 1:17; Zsid 7:3;
13:8; Jn 8:58).
„Akkor a Krisztus vére, aki örökkévaló
Lélek által önmagát áldozta
fel ártatlanul az Istennek,
mennyivel inkább megtisztítja
lelkiismeretünket a holt cselekedetektől,
hogy szolgáljunk az élő
Istennek” (Zsid 9:14).
Az örökkévaló címet a Biblia soha nem tulajdonítja ok nélkül senkinek és semminek, ami/aki
valójában nem örökkévaló. A Zsid 9:15 szerint „örökkévaló örökséget” nyerhetnek el a
választottak, és ez valóban örökkévaló, mivel már a világ alapítása előtt elkészítette azt Isten,
és kiválasztott bennünket (Ef 1:4). Ugyanígy valóban örökkévaló az Atya, és élete van
önmagában. De örökkévaló a Fiú is, mivel „származása öröktől fogva van” (Mik 5:2, Károli);
minden teremtmény előtt létezett (Kol 1:17), sőt, mielőtt Ábrahám lett volna, ő VAN [gr.egó eimi, én vagyok]. A Szentlelket pedig egyértelműen „örökkévaló Léleknek”
[pneumatosz aióniu] nevezi a Biblia.
Egyedül Isten képes egyszerre jelen lenni mindenhol (Péld 15:3).
Érthető eddig tisztelt 15%?
Továbbá leszögezném,hogy a Biblia nem mond ellent
önmagának. Ha az egyik helyen azt mondja, hogy a Fiú mindentudó, egy másik helyen pedig
azt mondja, hogy van olyan információ, aminek nincs birtokában, a saját megértésünket kell
az Igéhez igazítani,és nem fordítva mint ahogy nálatok fele divatban van.
Jó lenne odafigyelned a Jelenések könyvére is ahol Jézust egyértelműen a Mindenhatónak nevezi: „Én vagyok az Alfa és az
Ómega így szól az Úr Isten, aki van, és aki volt, és aki eljövendő: a Mindenható” (1:8). A
szövegkörnyezet egyértelművé teszi, hogy kiről is van szó. Egyrészt az „aki eljövendő”
kifejezés egyértelműen Jézusra utal, hiszen nem az Atyát, és nem is a Szentlelket várjuk
vissza. Nem az Atyát, és nem is a Szentlelket fogja meglátni minden szem, hanem Jézust
(1:7). Másrészt János apostol Jézust látja, amint beszél hozzá, és ő az, aki az Első és
Utolsónak nevezi magát a Jelenések könyve keretelbeszélésében (lásd az 1, 22. fejezeteket).
Ezeken kívül láthatod még, hogy egyéb, csak Istenre jellemző címeket is az Atyának, a Fúnak
és a Szentléleknek egyaránt tulajdonít a Szentírás.
És amit a legjobban kedvelek tisztelt 15% az a háromság-tannal kapcsolatos gyakran emlegetett kritikátok az, hogy Jézus, ha Isten volt, miért
nem tudta visszatérésének idejét (Mt 24:35-36). Ez egy olyan kérdéskörhöz vezethet el,
aminek az alapja Jézus kettős természete. János így foglalja össze ezt: „Kezdetben volt az Ige,
és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige. Ő kezdetben az Istennél volt… Az Ige testté lett,
közöttünk lakott, és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét, telve
kegyelemmel és igazsággal… Istent soha senki sem látta: az egyszülött Isten, aki az Atya
kebelén van, az jelentette ki őt” (Jn 1:1-2, 14, 18).
Az idézett igehely két dolgot állít: (1) az Ige Istennél volt, és maga is Isten volt, valamint (2) az
Ige testté lett, és közöttünk lakott, a földön, ahol kijelentette Istent. A Végtelen magára
vállalta a véges formát, az Örökkévaló a romlandót, a Mindenható vállalta a korlátokat, és
belépett a térbe és időbe. Azzal, hogy testet öltött, le kellett mondania bizonyos
képességeiről, amelyek a természetéből fakadóan megillették: nem tudott egyszerre
mindenütt jelen lenni, ki volt téve az idő múlásának. A Szentírás bizonyságtétele szerint:
„Az az indulat legyen bennetek, ami Krisztus Jézusban is megvolt: mert ő Isten formájában lévén nem
tekintette zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel, hanem megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel,
emberekhez hasonlóvá lett, és magatartásában is embernek bizonyult; megalázta magát, és
engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig” (Fil 2:5-8).
Pál olyan kifejezéseket használ, mint: megüresítette magát, szolgai formát vett fel,
emberekhez lett hasonlóvá és megalázta magát. Ezt azonban szembeállítja azzal, hogy
korábban Isten formájában létezett, és benne lakott az istenség teljessége testileg (Kol 2:9).
„Ő Isten dicsőségének a kisugárzása és lényének képmása” (Zsid 1:3).
Azzal, hogy testet öltött, és valóban az emberekhez lett hasonlóvá, vállalta azt is, hogy
„megüresítse magát”, sőt „megalázza magát”. Lemondott bizonyos képességeiről, és ezért
látod azt, hogy nem tudott mindent. Ez a „megüresítés” azonban csak megerősíti a Fiú
istenségét. Ugyanis a gondolat bevezetéseként megtudhatod, hogy Ő már Isten formájában
létezett. És a testté lett Igeként is rendelkezett olyan képességekkel és tulajdonságokkal amik bizonyítják, hogy ő Isten: imádatot fogadott el, halottakat támasztott fel, bűnöket
bocsátott meg, gyógyított, parancsolt a természeti törvényeknek, felülírta az Isten által adott
törvényeket (Mt 5:22, 28, 32, 34, 39, 44).
Jézus bekorlátozta magát az emberi testbe, és alávetette magát e világ törvényeinek.
„Megalázta magát”, alárendelte magát e világ törvényeinek, amelyeket ő maga alkotott meg.
Ezért látod azt, hogy vannak dolgok, amiket nem tud. Azonban az isteni természetének nem
mondott le bizonyos hányadáról. Testet öltött, és magára (isteni természetére) vette az
emberi létet (emberi természetet). Teljesen Isten volt, és teljesen ember. Mindkét
természete teljesen érvényes volt, e világ törvényeihez mérten. Nem csak egy látszat teste
volt, mivel megtapintották, fizikai kapcsolatba kerültek vele (Lk 24:41-43, 1Jn 1:1-2), teljesen
ember volt, aki megszomjazott, elfáradt (Jn 19:28, Jn 4:6). De teljesen Isten is volt, aki a vízen
járt, gyógyított, parancsolt a démonoknak (Mk 6:48, Lk 4:35, Jn 5:8).
Általános érvényű szabály a Biblia értelmezésében, hogy a nehezen érthető helyeket mindig
a világosan érthetők fényében kell értelmezni. Ha az Írás azt mondja, hogy „az Ige Isten volt”,
akkor ez alapján kell a helyes értelmét keresni annak, hogy miért nem tudta Jézus a visszajövetele idejét.
Sokszor olvashatod a Bibliában,hogy „úgy szerette Isten a világot...” (Jn 3:16). De ennél többet is
megtudhatsz Istenről ha odafigyelsz egy kicsit jobban. Ő nem egyszerűen csak szereti a világot és az embereket, hanem ő maga a szeretet.
A szeretet azonban viszonyfogalom. Mindig kell egy tárgy, amire irányulhat. Ha nincs tárgya,
értelmetlen róla beszélni. Ha elhangzik az a kifejezés, hogy „szeretem”, automatikusan
visszakérdezünk: „mit?” Elképzelhetetlen a szeretet anélkül, hogy ne lenne tárgya. Ha nincs
mit szeretni, akkor szeretet sincs.
Isten azonban maga a szeretet, és az ő szeretete is irányul valamire/valakire. De amikor még
nem léteztek az emberek, amikor még nem alkotta meg ezt a világot, és amikor még a
szellemi lényeket sem teremtette meg, akkor kit szeretett? Ha ő maga a szeretet, akkor ez a
lényéből fakad, és amióta létezik, azóta jellemző rá: vagyis öröktől fogva ő a szeretet. Amikor
még nem létezett semmi, ő akkor is maga volt a szeretet. Ebből következik, hogy kellett
léteznie valakinek, akit szeretett, még a világ teremtése előtt is.
Ha nem fogadod el a háromság-tant, akkor el kell utasítanod János bizonyságtételét
Istenről, mert alany nélkül nem lehet a szeretet. De ha elfogadod, hogy az egyetlen Isten
három személy, akkor világossá válik, hogyan jellemezhette őt a szeretet mielőtt bármi is
létrejött volna. A Szentháromságon belül maga a szeretet fűzte össze az Atyát, a Fiút és a
Szentlelket. Az Istenség teljességében lakott és valósult meg a szeretet. Ezért kell elfogadnod,hogy "az Isten szeretet".
Túl hosszúra sikeredett de még egy annyit hozzáfűznék,hogy Isten számunkra a maga teljességében felfoghatatlan és kiismerhetetlen. Minden egyes
újabb megszerzett információ róla gazdagítja az életünket, és tisztábbá teszi a
megértésünket, istenképünket. Erre pedig nem úgy kell reagálnunk, hogy a logikánkkal
mérlegeljük a Végtelent, és saját értelmünkhöz mérjük őt, hanem leborulunk előtte, és
imádjuk őt. Imádjuk Lélekben és igazságban, mert ilyen imádókat keres magának (Jn 4:24).
Boruljunk le a tanítványok mellé, és átkarolva a lábát, imádjuk Jézust (Mt 28:9). Adjunk hálát
annak, aki megmentett minket, és vérével megváltott. Térdeljünk le, és csodálkozzunk rá a
fenségére. Engedjük, hogy kinyilatkoztassa magát Lelke által, és „essen le az állunk” a
csodálattól. Imádjuk az egy Istent, aki Atya, Fiú és Lélek, még sem három Isten, hanem csak
egy. Az Egyetlen. A Minden. Az Élet.
Kedves kérdező! Valahogy elsiklottál a kiírt kérdésedre adott válaszom felett. Az ezek szerint nem érdekel? Találtál magadnak újabb játékszert? Tehát ami neked kényelmetlen, azt hagyod a fenébe és ugrasz más téveszmére? Ezt nem tartom korrekt viselkedésnek. De most még válaszolok.
Két verset szeretnék a figyelmedbe ajánlani, amire válaszolnod kéne a Biblia alapján.
János 17:3
"Az pedig az örök élet, hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról."
Ha te valakit magadon kívül valamely tulajdonságában "egyedülinek", vagy "egyetlennek" nevezel, hogyan lehetsz vele "egyenlő"???
Pál ugyanebben a szellemben fogalmazott:
1Korintusz 8:6
"számunkra valójában e g y Isten van, az Atya, akiből van minden, és mi őérte; és e g y Úr van, Jézus Krisztus, aki által van minden, és mi őáltala."
Pál vajon Mindenható értelemben gondolta az "EGY Istent"? Mert ha igen, Jézus ezek szerint lehet maga is "mindenható"? Ebből kiderül, hogy van EGY mindenható Isten, aki NEM lehet Jézus, mert akkor a "mindenható" cím elvesztené az értelmét!
Amit a 15%-os válaszolónak írtál, azért visszatetsző, mert ő valószínűleg a te gúnyolódásodat minősítette "primitívnek", ami annyira hangsúlyos az előző hozzászólásaidban, hogy nem lehet nem észrevenni. Ez pedig nagyon primitív viselkedés. De abban ugye megegyezhetünk, hogy nem krisztusi??? :) Márpedig, ha te a mi Krisztus-követésünket pocskondiázod ilyen módon, ráadásul valós bibliai bizonyítékok nélkül, az nem Krisztustól való. De ha nem tőle való, akkor milyen alapon viselkedsz így?
Tehát az "igazság" a te szádból abszolút hiteltelen. A okoska kérdéseid hamis vádakra, csúsztatásokra és téves információkra építenek.
Ézs 44:24 "Így szól Jehova, a te Megváltód, és aki Formálód az anyaméhtől fogva: Én, Jehova cselekszem mindent: magam feszítem ki az egeket, kiterítem a földet. Ki volt velem?"
Szerinted itt kikhez szól Jehova??? Milyen viszonylatban beszél? Az emberekhez szól, emberi viszonylatban fogalmaz, méghozzá okkal. Az emberekre céloz azzal a kérdésével, hogy "Ki volt velem"!!! Ez nem zárja ki azt, amit a Biblia több más helyen feltár, hogy Jézus volt az, aki ÁLTAL végrehajtotta a teremtést Jehova.
"Nincs ige, ami egyértelműen az
Atyát nevezi a Teremtőnek..."
Ez nem igaz! A Biblia Jehovát tekinti teremtőnek, mert Ő hozott létre mindent abszolút értelemben, maga Jézus is tőle született. Ugyanez vonatkozik a Mindenható szóra is, mert egyszer sem nevezi Jézust az Írás "mindenhatónak".
A következő verset is pontatlan fordításból idézed (milyen jó, hogy a jellegtelen "Úr" mindenkire vonatkozhat TETSZÉS SZERINT azokban a fordításokban, ahonnan Írásellenes módon kiemelték Isten szent nevét):
Efézus 3:14, 15
""Emiatt térdet hajtok az Atya előtt — neki köszönheti nevét minden család az égben és a földön —"
"Bár Isten azt mondja, hogy mindent egyedül alkotott, és senki nem volt segítőtársa eközben..."
Ez sem igaz, az előbb beszéltük ezt meg. Világossá teszi a Szentírás, hogy ki ÁLTAL végezte el a teremtési munkát.
"... a Biblia mégis beszél mindhárom személy aktív részvételéről a teremtésben."
A szent szellem Isten tevékeny ereje, és persze hogy aktívan részt vett a teremtésben, hiszen Jehova Jézus által a szent szellemet használta fel erre. Egyébként a Biblia túlnyomó többségben SZEMÉLYTELEN ERŐKÉNT utal a szent szellemre. Olyan erőként, melynek az elsődleges forrása Jehova, és Ő arra és úgy használja fel, ahogy akarja!
"Isten Lelke a teremtés aktív részese, jelen van az éppen formálódó világban (1Móz 1:2)."
Igaz, hogy a pontosabb és következetes fordítások szerint Isten szelleme. :)
"A Jn 1:3 pedig azt mondja Jézusról: „Minden általa lett, és nélküle semmi sem lett, ami létrejött. Itt láthatod a Fiú szerepét a teremtésben: semmi nincs, ami ne általa jött volna létre (Kol 1:16)."
Így van, ÁLTALA! De kitől kapta erre a képességét és a hatalmát? Mit mond erről a Biblia? Jehova "mestermunkásaként" írja le.
"Ez automatikusan kizárja azt, hogy Jézus egy teremtmény lenne."
Látod, a hamis érveid miatt, rossz következtetést vonsz le. A "minden" az ÁLTALA való teremtéssel együtt értelmezhető. Jézus ÁLTAL, tehát Jehova Jézus ÁLTAL hozott létre "mindent". De értelemszerűen Jézust Isten "szülte", ami azt jelenti, hogy volt kezdete! És attól, hogy született, még nem zárja ki, hogy teremtmény. Vagy amikor a bibliában azt olvasod, hogy a "hegyek születtek", akkor azok sem teremtettek???
Csak a háromság mítosz miatt vagy ilyen szűklátókörű, sohasem a teljes képet nézed, hanem mindig KIRAGADSZ egy neked tetsző részt, amit magában értelmezel, ami passzol ehhez a pogány tanhoz.
"„Mert ahogyan az Atyának van
önmagában élete, úgy a Fiúnak is
megadta, hogy élete legyen önmagában”
(Jn 5:26)."
A Biblia azt írja Jézus Krisztusról, hogy "élete [van] önmagában", és a követőiről is úgy beszél, mint akiknek ’életük van önmagukban’ (János 5:26; 6:53). Na most akkor??? :)
Jézust soha, sehol sem nevezi a Szentírás kezdet nélkülinek, öröktől fogva valónak, mint Jehovát, csak az "örökkévalóság atyjának" nevezi, ami profetikus kifejezés, és értelemszerűen azt jelenti, amivel Jehova MEGBÍZTA Őt! Vagyis az arra érdemes emberek számára az örökkévalóság atyává válik majd a földi szolgálata és áldozati halála révén. Ugyanitt "Erős Istennek" is nevezi, de NEM Mindenható Istennek. :) Úgyhogy ez megint csak az Írások kiforgatása.
Héberek 9:14
"akkor a Krisztus vére, aki örök szellem által önmagát ajánlotta fel szeplő nélkül az Istennek, mennyivel inkább meg fogja tisztítani lelkiismeretünket a holt cselekedetektől, hogy szent szolgálatot végezhessünk az élő Istennek!"
Az "örök szellem ÁLTAL(!!!!)" azt jelenti neked, hogy Jézus "öröktől fogva" létezett? Elég sajátos mellémagyarázás, de hát nem csodálom.
"De örökkévaló a Fiú is, mivel „származása öröktől fogva van” (Mik 5:2, Károli)"
"És te, ó, Betlehem Efrata, aki túl kicsiny vagy ahhoz, hogy Júda ezrei közé számláltass, belőled származik nekem, aki uralkodó lesz Izraelen,+ akinek származása ősidőkbe, időtlen idők napjaiba nyúlik vissza."
Akkor nem csak a Károlit nézzük, oké?
Figyelemre méltó, hogy az ’örök napok’ helyett a Kat. (5:1) ’régmúlt idők’, az ÚRB (5:1) ’távoli múlt’, az ÚV pedig ’időtlen idők napjai’ kifejezéssel adja vissza a héber szöveget. Tehát Károlit ebben a versben erősen befolyásolta az, amit a háromság mítosz alapján tanítottak neki Jézusról.
Alfa és Omega: Kit illet meg valójában ez a cím?
1. A Jelenések 1:8 szerint a Mindenható Istent. A Kár.-ban viszont a 11. vers ezt a címet arra a személyre alkalmazza, aki a további leírás folyamán Jézus Krisztusnak bizonyul. A bibliatudósok azonban elismerik, hogy a 11. versben az Alfára és Omegára történő utalás nem hiteles, és ezért a Kat., ÚRB, B.—D., KNB és Káldi nem tartalmazza.
2. A Jelenések könyvét héberre lefordítók közül sokan elfogadják, hogy a 8. versben Jehováról van szó, ezért itt feltüntetik Isten nevét. Lásd: Jegyzetes Biblia (angol).
3. A Jelenések 21:6, 7 rámutat, hogy a szellemi győzelmet arató keresztények az Alfa és az Omega néven ismert személy ’FIAI’. Így soha nem utalnak a szellemmel felkent keresztények és Jézus Krisztus kapcsolatára. Jézus a ’TESTVÉREINEK’ nevezte őket (Héb 2:11; Máté 12:50; 25:40). Jézusnak ezeket a ’testvéreit’ azonban az ’Isten fiainak’ nevezik (Gal 3:26; 4:6). Milyen érdekes!
4. A KNB a Jelenések 22:12-höz fűzött lábjegyzetében azt írja, hogy „ezek Jézus Krisztus szavai”, ezáltal azt a benyomást keltve, mintha a 13. versben említett Alfa és Omega őrá vonatkozna. A görög szövegben azonban itt nem szerepel Jézus neve, és más fordítások sem teszik be.
5. A Jelenések 22:13 azt mondja, hogy az Alfa és az Omega egyben „az első és az utolsó”, mely megjelölést a Jelenések 1:17, 18 Jézus Krisztusra alkalmazza. Ehhez hasonlóan az ’apostol’ megjelölést egyaránt alkalmazzák Jézus Krisztusra és egyes követőire. De vajon ez bizonyíték arra, hogy egyenrangú személyekről lenne szó? (Héb 3:1). A tényekből tehát arra következtethetünk, hogy az „ Alfa és Omega” cím a mindenható Istenre, az Atyára vonatkozik, és nem a Fiúra.
Üdvözítő, Szabadító, Megmentő: A Biblia ismételten Szabadítónak nevezi Istent. Sőt, az Ézsaiás 43:11-ben ezt is mondja Isten: „rajtam kívül nincs szabadító.” De mivel Jézusra is utalnak szabadítóként, vajon Isten és Jézus egyenlőek egy mitikus háromságban? Egyáltalán nem. A Titusz 1:3, 4 beszél ’a mi üdvözítő Istenünkről’, majd ezt követően beszél ’a mi Atyánkról és a Krisztus Jézusról, a mi Üdvözítőnkről’. Ennek alapján mindketten üdvözítőnek tekinthetők. A Júdás 25 így utal erre a viszonyra: ’az üdvözítő Isten a mi Urunk Jézus Krisztus által.’ (Lásd még: Cselekedetek 13:23.) A Bírák 3:9-ben ugyanaz a héber szó (mó·sí′aʽ, azaz ’szabadító’ vagy ’megmentő’) fordul elő Otnielre, Izrael egyik bírájára vonatkozóan, mint az Ézsaiás 43:11-ben, de ez nyilvánvalóan nem azt jelenti, hogy Otniel Jehova lett volna. Ha az Ézsaiás 43:1–12-t olvassuk, akkor kiderül, hogy a 11. vers azt jelenti, hogy egyedül Jehova gondoskodott megmentésről vagy szabadulásról Izrael számára, és hogy a megmentésüket nem a szomszéd népek valamelyik istenének köszönhették.
No ennyit a számtalan kiragadott és félremagyarázott hamis érvről.
Tehát emlékezz kérlek a két első versre, és válaszolj a bibliából.
Tudod mi a válaszom tisztelt 25%?
Ján. 1;1. Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.
Ján. 1;2. Ez kezdetben az Istennél vala.
Ján. 1;3. Minden Ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, ami lett.
I. Kor. 8;6. Mindazáltal nekünk egy Istenünk van, az Atya, akitől van a mindenség, mi is
Ő benne; és egy Urunk, a Jézus Krisztus, aki által van a mindenség, mi is Ő általa.
Zsid. 1;2. Akit tett mindennek örökösévé, aki által a világot is teremtette.
Kol. 1;16. Mert Ő benne teremtetett minden, ami van a mennyekben és a földön,
láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár
hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá nézve teremtettek;
Róm. 11;36. Mert Ő TŐLE, Ő ÁLTALA és Ő REÁ NÉZVE vannak mindenek. Övé a dicsőség
mindörökké. Ámen.
EZ... :)
Ha ezt te nem tudod elfogadni, a te dolgod.
Innentől kezdve nincs miről beszélnünk..
Kedves kérdező! Látod-látod, csak vagdalózol értelem, valódi megértés nélkül. Ezt félrefordított, a szövegösszefüggést és a teljes Írást figyelembe nem vevő fordításokkal teszed. Ezt valóban nem tudom elfogadni!
Legalább elgondolkoznál azon, hogy mit olvasol pl. az 1Kor 8:6-ban, vagy más említett helyen. Elemeztem, csak olvasd el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!