Miért mondják (hiszik) sokan, hogy Jézus az Isten? Viccelődők, és előítéletesek kérlek ne írjatok. Csak akinek tényleg van véleménye a témáról.
egyesek olyan bibliaversekre hivatkoznak, amelyek szerintük arra utalnak, hogy Jézus egyenlő Istennel.
Mit mond erről a Biblia?
Zitus olvasd végig:
Jézus azért jött, hogy kinyilatkoztassa az Atyát, ezért szavai nem lehetnek csupán az ő saját, zsidó gondolkodás szerinti kifejezésmódjai. A kinyilatkoztatás azt jelenti, hogy Jézus „információkat” hozott Isten lényéről. Jézus apa és fiú közti kapcsolatról beszélt. Érthetjük ezt úgy, mint egy képet. Ez a kép azonban tartalmazza azt, hogy az Atya nemzette a Fiút. Más lehetőség nincs. János a második isteni személyt „logosznak”, igének nevezte. Ez azt feltételezi, hogy valaki szólja ezt az igét. A Logosznak az Atyában van az eredete.
Nem lehet különbség a három isteni személy között isteni tulajdonságaikat illetően. Nem lehet különbség a mindenhatóság, mindentudás és mindenütt jelenvalóság tekintetében. Nem lehet nagyobb vagy kisebb személy Istenben. Ha eltekintünk attól a különbségtől, amely a kapcsolataikban van, akkor egyáltalán nem marad különbség. Következésképpen nincs értelme három isteni személyről beszélni. Ebből a gondolkodásmódból fejlődik ki a modalizmus. A három isteni személy nem lenne örök valóság Istenen belül, hanem csak Isten különböző megnyilvánulási módjai a világban.
Nem mondhatjuk, hogy néhány Szentháromsággal kapcsolatos bibliai kifejezés megfelel a zsidó gondolkodásmódnak. János „egynemzett Isten”-nek (görög: monogenes theos) nevezi Jézust. Ez a kifejezés nem illik sem a zsidó, sem a görög gondolkodásmódhoz. Logikai ellentmondást hordoz magában. Vagy nemzett, vagy Isten. Nehezen érthető kifejezés volt ez. Ezért néhány másoló azt gondolta, hogy ki kell „javítania”. Így ők inkább a Bibliát korrigálták saját gondolkodásuk helyett. Ez a kifejezés csak úgy értelmes, ha a Logosz örök nemzésére vonatkoztatjuk a Szentháromságon belül. A Fiú nemzése örök folyamat időn és téren kívül. Hasonlóan ahhoz, ahogyan a Nap állandóan sugárzik, úgy nemzi folyamatosan az Atya a Fiút kezdet és vég nélkül. Az Atya a Fiú örök eredete. Mindketten részt vesznek az egy és oszthatatlan Istenben. Az Atya „elsőbbsége” nem lehet időbeli elsőbbség. Nem lehet jelentőség- vagy hatalombeli elsőbbség sem. Csakis eredetbeli elsőbbsége van.
A Szentháromságban a személyeket illető lényeges alapelv az, hogy csak az egymással való kapcsolatukban különböznek, más dolgokban azonban egyek. Ezért, amikor azt mondjuk, hogy az Atya szeret minket, egyúttal a Fiú és a Szent Szellem szeretetéről is beszélünk. Amikor azt mondjuk, hogy a Fiú jelen van azok gyülekezetében, akik hisznek Benne, egyúttal kifejezzük az Atya és a Szent Szellem jelenlétét is. Amikor azt mondjuk, hogy a Szent Szellem felruház bennünket erővel, tudnunk kell, hogy ezt az Atyával és a Fiúval együtt teszi. Az, hogy a három isteni személy közös tevékenysége mégis egy-egy személynek tulajdoníttatik, abból tükröz vissza valamit, hogy az illető személynek milyen szerepe van a Szentháromságban.
Mindent egybevetve láthatjuk, hogy az Újszövetség úgy jelenti ki nekünk Jézust, mint aki EGY az Atyával és mégis megkülönböztethető tőle. Az „egynemzett” kifejezés (görög: monogenes) azt mutatja, hogy a Fiú az Atyától „kapta magát”, és nem beszél időpontról, hanem a kettőjük közötti kapcsolatról. Az Atya a Fiú eredete, a Fiú örökké az Atyától származik, ezért ugyanolyan örök természetű. A Szent Szellemet az Atya és a Fiú küldte a világba. Ugyanaz az eredete, ugyanolyan örök természetű, és ugyanúgy részt vesz a belső isteni adásban, nyerésben és egységben.
Az 1 Timóteus 6:16 ezt mondja:
Övé egyedül a halhatatlanság, aki megközelíthetetlen világosságban lakik […]
Nem csupán Isten szentségéről beszél, hanem kikutathatatlanságáról is. Az, hogy mi, Isten teremtményei nem tudjuk értelmünkkel felfogni Isten örök természetét, nem lehet érv a Szentháromság ellen. Isten más dimenzióban él, mint amit mi ismerünk. Egy titokban nyilatkoztatta ki magát, amely többet nyújt számunkra, mint amit képesek vagyunk kérni és várni. Ezért hálásak vagyunk, hogy olyan sokat mutatott meg Magából. Még ha nem is tudjuk Őt teljesen megérteni, a szeretet és az egység, amelyek az Ő természetéből adattak nekünk, világos útmutatók életünkben és tetteinkben itt és most. Isten azt akarja, hogy ismerjük Őt, hogy valódi és élő kapcsolatba kerülhessünk Vele. Az út ennek elérésére mindenki előtt szabad.
Ha Jézus nem Isten ,semmi értelme a Bibliának.
Neked,és nekem,és a többi embernek pedig akkor annyi...
De Hála Istennek Jézus Isten!!Van hatalma megbocsájtani a bűnt!!
"Ha Jézus nem Isten ,semmi értelme a Bibliának." -ezzel nem tudok egyetérteni a 2Timóteusz 3:16 miatt
Isten az EGÉSZ Biblia szerzője.
"ezzel nem tudok egyetérteni a 2Timóteusz 3:16 miatt "
Légyszíves ne taknyold ezt a kérdést. Nem is logikus: attól még az EGÉSZ BIBLIA ihletett írás!!!
De Jézus: Isten - ezt tagadni értelmetlenné teszi az kereszténységet. Akárha nem is lennének Evangéliumok.
Ezért aki nem hiszi:
Jézus teljesen ember és teljesen Isten
- az nem keresztény.
Az visszaesett az Ószövetségbe, és úgy éli életét, mintha nem is történt volna meg a Golgota misztériuma. Akár a muszlimok, ők is ugyanígy visszaestek.
Csak Allahhoz, nem Jehovához.
Ezekkel a kérdésekkel Jézust ölitek ki a szívekből
"kedves" JT-k.
Abba lehetne hagyni - nem kaptok jópontot ezért a tettetekért Jehovától.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!