Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ha Jézus nem maga Isten, hogy...

Ha Jézus nem maga Isten, hogy tudott volna bűnöket bocsátani még akkor amikor mint ember volt a földön. Senki! Egyetlem próféta sem vagz egyetlen apostolnak sem volt megadva ez a hatalom, nem beszélve az angyalokéról. Hogy lehet ez?

Figyelt kérdés
2013. szept. 14. 23:17
1 2 3
 11/23 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Kedves István nem csodálkozom a válaszodon...ha megérted mire gondolok.

Számodra Jézus csak egy angyal,de vajon tényleg az?

2013. szept. 15. 20:41
 12/23 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező!


Számomra Jézus nem csak egy angyal, hanem a világegyetem második leghatalmasabb teremtménye, egyedül az atyja nagyobb nála, amit ő maga is elmond:


János 14:28

" Hiszen hallottátok, hogy azt mondtam: Elmegyek, de

visszajövök hozzátok. Ha szeretnétek, örülnétek, hogy

az Atyához megyek, mert az Atya nagyobb nálam."

2013. szept. 16. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
88%

István35-nek, akinek a válaszára (cáfolatára) azóta is várok, mióta követelte, hogy írjam össze z össze cáfolatot, amit tanúk kaptak idáig, de még nem jött össze neki, hogy válaszra méltasson. Itt van yuda válasza, amit egy régebbi kérdéshez írt (ahogy szoktátok ott is átléptétek), hogy miért maga Isten Jézus:

Amennyiben a biblia igazságot tartalmaz, és ezt a hívők teljes szívvel hiszik és jól teszik, akkor lennie kell minden kétséget kizáró bizonyítékoknak.


Kezdjük Jánossal:

János: „Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige."

Később folytatja, hogy az Ige testté lett és közöttünk lakott.

Úgy hiszem, ha elfogadjuk igazságnak, hogy az Ige=Jézus=Isten, akkor nincs helye vitának, de nézzünk még...


A zsidókhoz írt levél írója: „És az angyalokról ugyan ezt mondja: "Angyalait szelekké teszi, és szolgáit tűz lángjává", de a Fiúról így szól: "A te trónusod örökké megáll, ó Isten, és királyi pálcád az igazság pálcája.”

-Itt egyértelműen Istennek nevezi.

Nézzük tovább....


Mit mondott Jézus magáról?

„Ábrahám, a ti atyátok ujjongott azon, hogy megláthatja az én napomat: meg is látta, és örült is." A zsidók erre ezt mondták neki: "Ötvenéves sem vagy, és láttad Ábrahámot?" Jézus így felelt nekik: "Bizony, bizony, mondom néktek, mielőtt Ábrahám lett volna: én vagyok.”

(Ennek az utolsó mondatnak még érdekesebb jelentőséget ad, hogy Isten egyik legfontosabb neve az Ószövetségben: „én vagyok” - pl. „Így szólj Izráel fiaihoz: A Vagyok küldött engem hozzátok”)


„Én és az Atya egy vagyunk.”

Ekkor újra köveket vittek oda a zsidók, hogy megkövezzék.

Jézus megszólalt, és ezt mondta nekik: "Sok jó cselekedetet vittem véghez előttetek az én Atyám nevében: ezek közül melyik cselekedetem miatt köveztek meg engem?"

A zsidók így feleltek neki: "Nem jó cselekedetért kövezünk meg téged, hanem káromlásért, és azért, hogy te ember létedre Istenné teszed magadat."

- Kezdi már valaki sejteni? :D

A zsidók felismerték, hogy mit jelent a tartalma, amit Jézus állított.


Ján.13.13.„Ti így hívtok engem: Mester, és Uram, és jól mondjátok, mert az vagyok.”

- ki előtt nem világos még? :D


„Jézus így válaszolt: "Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam. Ha ismernétek engem, ismernétek az én Atyámat is: mostantól fogva ismeritek őt, és látjátok őt."

Fülöp így szólt hozzá: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és az elég nekünk!

Jézus erre ezt mondta: "Annyi ideje veletek vagyok, és nem ismertél meg engem, Fülöp? Aki engem lát, látja az Atyát. Hogyan mondhatod te: Mutasd meg nekünk az Atyát?”

-Bátor kijelentés egy olyan embertől, aki azt állítja, hogy aki őt látta, az Atyát látta.

Jehova tanúi nyilván megkövezték volna. :D


Jézus azt mondta nekik: "Én vagyok az élet kenyere: aki énhozzám jön, nem éhezik meg, és aki énbennem hisz, nem szomjazik meg soha.”


„Jézus ismét megszólalt, és ezt mondta nekik: "Én vagyok a világ világossága: aki engem követ, nem jár sötétségben, hanem övé lesz az élet világossága.”


„Hogy pedig megtudjátok, hogy van hatalma az Emberfiának megbocsátani a bűnöket a földön: Kelj fel - így szólt ekkor a bénához -, vedd az ágyadat, és menj haza! Az pedig felkelt, és hazament. Amikor a sokaság ezt meglátta, félelem fogta el őket; és dicsőítették az Istent, aki ilyen hatalmat adott az embereknek.”


Ti lentről származtok, én pedig fentről származom; ti e világból származtok, én nem e világból származom. Ezért mondtam nektek, hogy meghaltok bűneitekben: mert ha nem hiszitek, hogy én vagyok, meghaltok bűneitekben.”


„mert tanítani akarta tanítványait. Arról beszélt nekik, hogy az Emberfia emberek kezébe adatik, megölik, de miután megölték, három nap múlva feltámad.”


„Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. Mert az Isten nem azért küldte el a Fiút a világba, hogy elítélje a világot, hanem, hogy üdvözüljön a világ általa. Aki hisz őbenne, az nem jut ítéletre, aki pedig nem hisz, már ítélet alatt van, mert nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében.”

-kiben kell akkor hinni? :D

Jó kérdés igaz.

Aki ki akarja forgatni, igen nehéz dolga van azt hiszem. :D


„Mert az én Atyámnak az az akarata, hogy annak, aki látja a Fiút, és hisz benne, örök élete legyen; én pedig feltámasztom őt az utolsó napon.”

- figyeltétek? Ki támasztja fel? Hát jézus! :D


ha még mindig nem tudod, Jézus isten volt e, olvasd Páltól.

Róma:9.5

Akiké az atyák, és akik közül való test szerint a Krisztus, aki mindeneknek felette örökké áldandó Isten. Ámen.


és még akit érdekl és erősödni akar....

(2) János 1,1

(3) Zsid 1,7-8

(4) János 8,56-58 és 2Móz 3,14

(5) János 10,30-33

(6) János 12,44-46

(7) János 13,13

(8) János 14,6-9

(9) János 6,32-35

(10) János 8,12

(11) János 10,27-28

(12) János 5,22-23

(13) Máté 9,6-8

(14) János 8,23,24

(15) János 10,10-11;14-15

(16) Márk 9,31

(17) János 3,16-18

(18) János 6,40

(19) János 14,21.23


Ide a végére egy előttem beíró hibás idézetét javítanám ki.

Úgy hiszem azért van hozzá jogom, mert a biblia nem tartalmaz olyat, amit írt, viszont akkor ő meghamisítja az igazságot.

KZitus írta:

"Ő ezt mondta neki: „»Szeresd Jehovát, a te Istenedet egész szíveddel, egész lelkeddel és egész elméddel.« Ez a legnagyobb és első parancsolat."Máté 22,37,38


Helyesen pedig, mivel az eredeti szöveg görögül van, így a Jehova név eleve nem szerepelhet benne, hiszen minden nép a maga nyelvén hívja -héberül Jehovának (bár a kiejtés vitatott), görögül Theosz, magyarul Isten.

Az újszövetség nyelve tehát görög és ha a tanúk lettek volna az ősök, akkor mindenhova Jehova nevet írtak volna, de szerencsére nem így van. :D

Eredetiben tehát:

37 Jézus pedig monda neki: Szeresd az Urat(küriosz), a te Istenedet(theosz) teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből.

Tisztelettel felkérem a tanúkat, hogy ha nem beszélik az eredeti nyelvet, legalább használjanak fordító programot, mielőtt még nevetségesebbek lennének.

2013. szept. 16. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:

Azzért legalább megvárhattad volna, még válaszolok a másik kérdésnél: http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__4..


Minek másolgatod ész nélkül mások hozzászólásait, már leírtam egyszer itt ennél a kérdésnél is, hogy ezek, nem támasztják alá a háromságot, mint ahogy egyetlen más Igevers sem teszi.

A Biblia úgyanis egyértelmű külömbséget tesz a mindenható Isten és a fia, Jézus között.

2013. szept. 16. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 A kérdező kommentje:

Kedves István! Ha számodra Jézus nem csak egy angyal akkor miért nevezed mégis annak?

Mihály arkangyal! Tehát angyal!

2013. szept. 16. 20:28
 16/23 A kérdező kommentje:

Ja és még valami, ezt miért nem tudjátok megmagyarázni?

14 És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), a ki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.(Ján.1,14)

Ez annyira világos,hogy nincs ahogy ne érteni meg a lényegét.

Persze,hogy Jézus nem mondhatta azt,hogy Ő maga Isten!

Képzeld csak el mi történt volna akkor ha Ő nyíltan kijelenti, hogy Ő maga Isten! Szerinted mi lett volna a végeredménye? Már így is istenkáromlással vádolták....gondolkozz ember és szabadítsd fel magad a bemagolt Őrtorony dumákból!

Én nem haragszom rád, hanem arra haragszom amit képviselsz.

2013. szept. 16. 20:44
 17/23 anonim ***** válasza:

" Kedves István! Ha számodra Jézus nem csak egy angyal

akkor miért nevezed mégis annak?

Mihály arkangyal! Tehát angyal!"


Az arkangyal nem egy egyszerű angyalt jelent, hanem főangyalt, akiből csak egy van.


" Ja és még valami, ezt miért nem tudjátok

megmagyarázni?

14 És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és

láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének

dicsőségét), a ki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.

(Ján.1,14)"


Honnan gondolod, hogy nem tudjuk? Pedig már sokszor megtettem én magam is, sőt, ennél akérdésnél is, a 10. hozzászólásomban. Ez az Igevers így ebben a formában nem több, mint egy egygyszerű félrefordítás.


" gondolkozz ember és szabadítsd fel magad a

bemagolt Őrtorony dumákból!"


Ezek az "Őrtorony dumák" a tények barátom, a tények pedig makacs dolgok tudnak lenni.

2013. szept. 17. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező! A kérdésed maga merő bukta és a Bibliaismereted hiányosságáról tanúskodik. :) Ugyanis NEM CSAK JÉZUS rendelkezett az első sz.-ban azzal a képességgel, hogy bűnöket bocsásson meg! Nem gondoltad volna, igaz? Arra képesített EMBEREK is rendelkeztek vele. A többi hozzászóló válaszai is hasonlóképpen hamisak, amikor Jézust a Mindenható Istennel "egyenlőnek" akarják beállítani egy háromságban.

(Persze azt is észrevettem, hogy jellemzően azonnal másra terelitek a figyelmet, mihelyst kényelmetlenné válik a válasz - itt is sok más dologgal kezdtetek foglalkozni a kiírt kérdés helyett, de remélem ez most elmarad)


Kezdjük két versel:


János 17:3 "Az pedig az örök élet, hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról."


Ha te valakit, valamely tulajdonságában "egyedülinek", vagy "egyetlennek" nevezel, hogyan lehetsz vele "egyenlő"?!

De Pál ugyanebben a szellemben fogalmazott:


1Korintusz 8:6 "számunkra valójában e g y Isten van, az Atya, akiből van minden, és mi őérte; és e g y Úr van, Jézus Krisztus, aki által van minden, és mi őáltala."


Az az EGY Isten, akit Pál Jézustól elválasztott, vajon a Mindenható Isten-e? Szerinted Pál a Mindenhatóra gondolt??? Csak mert, mert ha az a mindenható csak csak EGY, akit Pál mindjárt az elején azonosított is Istenként, akkor Jézus lehet-e a Mindenhatóval azonos? Ugye logikusan CSAK EGY mindenható lehet, hiszen akkor maga a "mindenható" kifejezés elveszítené az értelmét, igaz?

Márpedig Pál NEM JÉZUST nevezi a Mindenható Istennek!


Kedves kzs!


"Az Evangéliumban Jézus - amikor leborultak hozzá az emberek - egyszersem dorgálta meg őket, hogy ne tegyék, mert csak az Istent imádják."


Látod, ez tipikusan a laikusokat becsapó kérdés, hiszen ezen esetekben szó sem volt a tanítványok "imádatáról", még akkor sem, ha némely fordítás a szóban forgó kifejezést hamisan "imádatnak" fordítja. Arról az ilyen érvek kiagyalói elfelejtenek szólni, hogy abban az időben hétköznapi és megszokott volt a tiszteletadás ezen formája. LEBORULTAK a magas rangú emberek előtt, erre sok példa van a Bibliában. Pál is leborult az állami tisztviselő előtt, sőt ugyanazon szóval írják ezt, mint ami az "imádatot" jelenti, de jól tudjuk, hogy ez ebben az esetben csak TISZTELETADÁST jelentett. :)


"Jézus, amikor a feltámadása után testben megjelent (erre utal a János 20/ 20 és 27), Tamás ezt mondta: "És felele Tamás és monda néki: Én Uram és én Istenem!" (28)"


Erre jó néhány, a bibliával összeegyeztethető válasz van, ezen oldalakon szinte mindet leírtuk már. Ezek az álérvek mindig olyanok, melyekre más hiteles bibliai választ is lehet adni, sőt, azok az alternatív válaszok minden esetben összhangban is vannak a TELJES Írással! Nem úgy, mint ez is itt, Tamásról. De nézzük csak, Tamás miért nem hihette, hogy Jézus a Mindenható Isten???


Eleve félrevezető az "Isten" címre, rangra hivatkozva azt állítani, hogy ha valakit ezzel illetnek meg a bibliában, akkor az biztos, hogy a Mindenhatóra vonatkozik. Számtalan esetben nem így van - és ezt jól tudják az ilyen álérvek kiagyalói is, csak nem propagálják. Pl. Istennek nevezte Jehova a bibliában Mózest, a Bírákat, Sátánt, a bálványokat. Tehát jól látszik, hogy a bibliai "Isten" cím magas rangú személyekre vonatkozik és egyáltalán nem szükségszerű, hogy az egy Igaz Istenre alkalmazzák.


Ha tehát Tamás "Istennek" kívánta nevezni Jézust, ebben nincs semmi kivetnivaló. Ez összhangban lenne azzal, amit Jézus maga is idézett a Zsoltárok könyvéből, amely a tekintélyes embereket, bírákat ’isteneknek’ nevezi (Ján 10:34, 35, Kár.; Zsolt 82:1–6). Az csak természetes, hogy Krisztusnak sokkal magasabb állása van, mint azoknak az embereknek. A Jehovához viszonyított páratlan helyzete miatt a János 1:18 (ÚV) ezért úgy utal Jézusra, hogy "az egyszülött isten". Az Ézsaiás 9:5 (Kat. [9:6]) is ’Erős Istennek’ — de nem a mindenható Istennek — nevezi prófétailag Jézust. Mindez összhangban van azzal, hogy Jézust a János 1:1 ’istennek’ nevezi (ÚV, Kecsk., 1931).


A szövegösszefüggés: röviddel Jézus halála előtt Tamás hallotta Jézus imáját, amelyben Atyját az ’egyedül igaz Istennek’ nevezte (Ján 17:3). Ugye emlékszel erre a szövegre? Tamás ezt hallotta!

Jézus a feltámadása után üzenetet küldött az apostolainak, Tamást is beleértve, ezt mondva: "Felmegyek ... az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez" (Ján 20:17). Miután János apostol beszámol arról, hogy mit mondott Tamás, amikor a feltámadt Krisztust valóban meglátta és megérintette, hozzáfűzte: "Ezek pedig azért írattak meg, hogy higgyétek, hogy Jézus a Krisztus, az Istennek Fia, és hogy ezt hívén, életetek legyen az ő nevében" (Ján 20:31). Ha tehát valaki ennek ellenére arra a következtetésre jut Tamás felkiáltása alapján, hogy Jézus az ’egyedül igaz Isten’, vagy hogy Jézus egy háromság "Fiúistene", akkor el kell olvasnia még egyszer, mit mondott maga Jézus (17. vers), és milyen egyértelmű következtetést vont le abból János apostol (31. vers).


Tehát az érthetőség kedvéért még egyszer: néhány nappal azelőtt a feltámasztott Jézus Mária Magdolnának azt parancsolta, mondja meg a tanítványainak: "Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez és a ti Istenetekhez" (János 20:17). Bár Jézus már feltámadott hatalmas szellem volt, ennek ellenére Jehova még mindig az Istene volt. És Jézus még megdicsőülése után is így utalt rá a Biblia utolsó könyvében (Jelenések 1:5, 6; 3:2, 12).


Vagy azáltal, hogy „Istenem”-nek szólította őt, Tamás Isten Szócsöveként és Képviselőjeként ismerte el Jézust, éppen úgy, ahogyan mások az angyali hírvivőt szólították, mintha az Jehova lett volna. (Vö. 1Mózes 18:1–5, 22–33; 31:11–13; 32:24–30; Bírák 2:1–5; 6:11–15; 13:20–22.)


Tehát többféle, a Bibliával összhangban lévő magyarázat van, de semmiképpen sem érvelhetünk egy Bibliaidegen pogány magyarázattal!

2014. jan. 15. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:

A János 1:1, 2-ből pedig csak inkorrekt módon kiragadtál egy pici részt. A szokásos félrevezető érvelés. :) Nézzük csak:


(János 1:1-2) "Kezdetben volt a Szó, és a Szó az Istennél volt, és a Szó isten volt. 2 Ez volt kezdetben az Istennél."


Szeretnélek tájékoztatni, hogy számtalan más Bibliafordítás ír itt olyant, hogy pl. "isteni természetű", "isteni", "istenszerű", "egy isten" stb. Nem csak az Új világ fordítás írói jutottak arra a következtetésre, hogy Jézus ÉRTELEMSZERŰEN NEM EGYENLŐ az Atyával e versek szerint!!! Az IHLETETT író azt írta, hogy a "Szó Istennél volt", a következő mondatrészben pedig határozott NÉVELŐ NÉLKÜLI theos következik, azaz eszében sincs az írónak egyenlőségjelet húzni a két személy között.


Te mit is írtál?


"János 1/1 – “Isten volt az Ige.” János 1/14 – “Az Ige testté lett” Ez a két Ige egyértelműen megmutatja, hogy Jézus az emberi testben megjelent Isten."


Nem, te önkényesen KIRAGADTÁL egy neked tetsző szakaszt a szövegből. Ez súlyos érvelési hiba. Kihagytad az előtte lévő részt, miszerint Jézus a Szó, "Istennél volt", és éppen ezért ez a Szó, azaz Jézus Krisztus lett testté, nem pedig Isten. Ugye nem is azt írja, hogy a (mindenható) Isten (ho Theos) lett testté??? De nem egyszerűbb lett volna azt írni, hogy az Örökkévaló Isten lett testté?? Nem egyszerűbb és EGYÉRTELMŰBB lett volna kihagyni, hogy "kezdetben volt a Szó...", hiszen a Mindenható Istennek NEM VOLT KEZDETE, Ő örökkévaló!!! De Jézusnak volt.


Egy sor olyan bibliavers létezik, ahol majdnem minden más nyelvű fordító következetesen beszúrja az „egy” határozatlan névelőt, amikor hasonló szerkezetű görög mondatokat fordít. Például, a Márk 6:49-ben, amikor a tanítványok látták Jézust a vízen járni, a King James fordítás ezt mondja: „Úgy vélték, ez egy kísértet” (vagy „egy szellem”). A görög koinében nem áll a „kisértet” (szellem) szó előtt az „egy” határozatlan névelő (a görög koiné nyelvben volt határozott névelő („az”), de hiányzott a határozatlan névelő („egy”). De majdnem minden fordító más nyelveken beszúrja az „egy” szót, hogy a fordítás megfeleljen a szövegösszefüggésnek. Ugyanilyen módon János 1:1 pontos fordítása azt mutatja, hogy a Szó aki Istennél volt, nem Isten, hanem „egy isten” volt, vagy „isteni” volt.


Érdekes, akkor ezek a fordítók egyáltalán nem következetesek, hanem önkényesek, igaz? A teológiai előítéletük vezérelte őket ezen igehelyek fordításában.


"Pál egyértelműen Jézust mondja ki Megváltónak ÉS Istennek: lásd Titus 2/13: "a nagy Istennek és megtartó Jézus Krisztusunknak dicsősége megjelenését""


Helyesen: (Titusz 2:13) "mialatt várjuk a boldog reménységet és a nagy Istennek és a mi Megmentőnknek, Krisztus Jézusnak a dicsőséges nyilvánvalóvá válását"


Melyik fordítás van összhangban a Titusz 1:4-gyel, amely utal ’Istenre, a mi Atyánkra és a Krisztus Jézusra, a mi Üdvözítőnkre’? Bár a Szentírás Istent is nevezi Üdvözítőnek, azaz Megmentőnek, ez az írásszöveg világos különbséget tesz közte és Krisztus Jézus között, aki által Isten a megmentésünkről gondoskodik.


"Péter ugyanezt teszi..."


(2Péter 1:1) "Simon Péter, Jézus Krisztus rabszolgája és apostola, azoknak, akik olyan hitre tettek szert, amely a miénkkel egyenlő kiváltságként van meg nekik, a mi Istenünknek, és Jézus Krisztusnak, a Megmentőnek igazságossága által"


Hol is teszi ugyanezt?! Ti, a hamis háromság-dogma kedvéért csak olyan Írásszövegeket tudtok felhozni, amit az eredeti nyelvből kétértelműen lehet fordítani. Nagyon átlátszó trükk - persze a laikusoknak kiváló csalétek!!!


"Jézus egyébként Istennek tekintette saját magát.

Erre utal az a beszélgetés, ami a zsidók és Őközte volt: Jézus azt mondja, hogy Ő már Ábrahám ELŐTT is létezett (János 8/57-58)

Jézus itt arra utalt, hogy már a megtestesülése előtt is létezett."


Mivel Jézus az "elsőszülött", a "teremtés kezdete", nyilván már Ábrahám előtt is létezett az égben Atyja mellett, ez mire is érv?

2014. jan. 15. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

"Kedves István nem csodálkozom a válaszodon...ha megérted mire gondolok.

Számodra Jézus csak egy angyal,de vajon tényleg az?"


Kedves kérdező! István válaszára ez az "érvelés" azért NAGYON kevés, nem gondolod??? (Persze ebből a szempontból a többi válaszoló sem remekel :)) És itt a bökkenő, hogyha konkrét versekre kellene a Bibliával összhangban válaszolni, akkor jön a terelés.


Kedves enngé!


"Ige=Jézus=Isten"


Ennek az egyenletnek a gyenge pontja az "Isten" ÖNKÉNYES értelmezése! Úgy adod elő, mintha csak és kizárólag az Atyára használná a Biblia, de ezt az előbb már kitárgyaltam, kérlek tanulmányozd át és gondolkodj el rajta.


"A zsidókhoz írt levél írója: „És az angyalokról ugyan ezt mondja: "Angyalait szelekké teszi, és szolgáit tűz lángjává", de a Fiúról így szól: "A te trónusod örökké megáll, ó Isten, és királyi pálcád az igazság pálcája.”

-Itt egyértelműen Istennek nevezi."


Ez is egy kétértelműen fordítható szakasz (ahogy mondtam, csak ilyenekkel tudtok 'érvelni' a betoldásokon kívül), ahol a háromság dogmája szerint fordítottak egyes fordítók, és nem vették figyelembe a szövegösszefüggést, valamint a Biblia más részeit.


Pontosabban:

(Héberek 1:7-8) "Ezenkívül az angyalokról ezt mondja: „És angyalait szellemekké teszi, és nyilvános szolgáit tűznek lángjává.” 8 De a Fiúról: „Az Isten a trónod örökkön-örökké, és királyságod jogara az egyenesség jogara."

(Az Új világ mellett a Szep. ugyanezt a gondolatot közvetíti.)


Melyik fordítás van összhangban a szövegkörnyezettel? Az előző versekből megtudjuk, hogy Isten a beszélő, tehát nem ő a megszólított. A következő vers ezt a kifejezést használja: „az Isten, a te Istened”, ami rámutat, hogy a megszólított nem a legfelségesebb Isten, hanem ennek az Istennek az egyik imádója. A Héberek 1:8 a Zsoltárok 45:7 (45:6, ÚV) szavait idézi, amely eredetileg Izrael egyik emberi királyához szólt. Ennek a zsoltárnak az írója nyilvánvalóan nem tekintette azt az emberi királyt a mindenható Istennek. Ehelyett a Zsoltárok 45:7 ÚRB szerint így hangzik: „Trónod Istentől való.” (A Kám. úgy írja, hogy „Isteni széked”.) Salamonról — feltehetően ő volt a 45. zsoltárban megszólított király — azt mondták, hogy „leült Jehova trónjára” (1Krón 29:23, ÚV). Azzal összhangban, hogy Isten a ’trónja’, vagyis forrása és fenntartója Krisztus királyságának, a Dániel 7:13, 14 és a Lukács 1:32 rámutat, hogy a hatalmat Isten adományozta Krisztusnak.


Tehát sehogy sem stimmel ez a félrefordítás sem. Szomorú, hogy mennyi és mennyi ilyen következetlen és önkényes fordítási hiba került be a különböző bibliafordításokba ez miatt a pogány tan miatt!


János 10:30


Amikor Jézus ezt mondta: „Én és az Atya egy vagyunk”, vajon arra gondolt, hogy egymással azonosak? A háromság néhány szószólója ezt állítja. De a János 17:21, 22-ben Jézus így imádkozott a követőiért: „mindnyájan egyek legyenek”, majd hozzátette: „egyek legyenek, ahogy mi egyek vagyunk.” Az „egy” kifejezésére itt ugyanazt a görög szót (hen) használta mindegyik esetben. Jézus tanítványai nyilván nem részei a háromságnak. De úgy, mint Isten és Krisztus, ők is egyek az Atyával és a Fiúval a szándék tekintetében.


Tehát igen semmitmondó érv ez is, ugyanis Jézus hála Istennek megmagyarázta, hogyan kell érteni azt, hogy Ő az Atyjával "egy"! Nem kell a háromságimádókhoz fordulni tanácsért.


János 8:58


Melyik fordítás van összhangban a szövegkörnyezettel? A zsidók kérdése (57. vers), amelyre Jézus válaszolt, az életkorára, és nem a kilétére vonatkozott. Jézus tehát logikusan a korával, létezésének hosszával válaszolt. Érdekes módon még soha nem próbálták meg az e‧gó′ ei‧mi′-t mint címet a szent szellemre alkalmazni. (Pedig szerintetek "ők" hárman "egyek")


"Ján.13.13.„Ti így hívtok engem: Mester, és Uram, és jól mondjátok, mert az vagyok.”

- ki előtt nem világos még? :D"


Helyesen: (János 13:13) "Ti »Tanítónak« és »Úrnak« szólítotok engem, és helyesen mondjátok, mert az vagyok."


A sötétség nem lehet világos, már megbocsáss! Itt hol mondja, hogy "Mindenható Isten"?? (Vö: 1Kor 8:6!!!)


"„Jézus így válaszolt: "Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam. Ha ismernétek engem, ismernétek az én Atyámat is: mostantól fogva ismeritek őt, és látjátok őt."

Fülöp így szólt hozzá: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és az elég nekünk!

Jézus erre ezt mondta: "Annyi ideje veletek vagyok, és nem ismertél meg engem, Fülöp? Aki engem lát, látja az Atyát. Hogyan mondhatod te: Mutasd meg nekünk az Atyát?”

-Bátor kijelentés egy olyan embertől, aki azt állítja, hogy aki őt látta, az Atyát látta.

Jehova tanúi nyilván megkövezték volna. :D"


Nos akkor kedves válaszoló, nyilván elkerülte a figyelmedet, hogy mit ír a Biblia arról, hogy hogyan láthatjuk az Atyát:


(János 6:46) "Nem mintha bárki is látta volna az Atyát, kivéve azt, aki az Istentől van; ő látta az Atyát."


Tehát akkor a tanítványok SZÓ SZERINT látták az Atyát, vagy csak Jézust látták, aki MINDENBEN hűségesen azt tette, amit az Atyjától, Jehovától hallott és tanult, így "visszatükrözte" a Mindenható tulajdonságait, de nem Ő volt a Mindenható????? Csak a félreértések elkerülése végett. :)


"„Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. Mert az Isten nem azért küldte el a Fiút a világba, hogy elítélje a világot, hanem, hogy üdvözüljön a világ általa. Aki hisz őbenne, az nem jut ítéletre, aki pedig nem hisz, már ítélet alatt van, mert nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében.”

-kiben kell akkor hinni? :D

Jó kérdés igaz."


Persze, jó kérdés, csak a Biblia egyértelműen megválaszolja háromság-mítosz nélkül is. :) Először is Jézus kiben hitt??? (János 17:3) Kit nevezett az "egyedüli igaz Istennek", vagy az "Istenének" - még feltámadása és megdicsőülése után is?! Hogyha arra vagyunk felszólítva, hogy higgyünk abban, akit a Mindenható Isten, vagyis az Atya elküldött közénk, Aki Őt képviseli és az Ő (JEHOVA) akaratát hajtja végre, akkor ez azt jelenti vajon, hogy ebben az Atyában már nem kell hinni? Nem-e arról ír a Biblia, hogy Jézus NEM(!) saját akaratából, elhatározásából jött le közénk és NEM SAJÁT gondolatait tanította, hanem MINDENBEN Isten akaratát követte???? Csak a tisztánlátás végett! Miért ragadtok ki folyton egy kis részt és értelmezitek félre azt? Értem én, hogy igazolva legyen egy bibliaellenes mítosz. Sajnálatos.

Kiben kell akkor hinni? Jézusban mindenképpen, de kit kell/szabad EGYEDÜL dicsőíteni, imádni?


(Róma 15:5-6) "A kitartást és vigasztalást nyújtó Isten pedig adja meg nektek, hogy legyen ugyanolyan a gondolkodásmódotok, mint amilyen Krisztus Jézusé volt, 6 hogy egy akarattal, egy szájjal dicsőítsétek Jézus Krisztusnak, a mi Urunknak Istenét és Atyját."

2014. jan. 15. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!