Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jehova tanúi szerint érvényben...

Jehova tanúi szerint érvényben van-e még a Tízparancsolat?

Figyelt kérdés
2013. júl. 29. 21:48
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
Mint paragrafusszerű írott Törvény, ahogy a zsidóknak az ókorban, úgy nincs!
2013. júl. 30. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
Jelentős mértékben megváltozott, hogy mit vár el Isten a szolgáitól.A keresztények egy új törvény alatt, vagyis ’a Krisztus törvénye’ alatt vannak (Galácia 6:2). A törvényszövetségnek – melyet Izrael kapott Mózesen keresztül – akkor lett vége, amikor Jézus a halálával betöltötte azt (Róma 10:4; Efézus 2:15).
2013. júl. 30. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat!


Szóval akkor jól értem, hogy Jehova tanúi szerint, már nincs érvényben a tízparancsolat?

2013. júl. 30. 13:14
 4/22 szabolcs1988 ***** válasza:
70%

A Tízparancsolat a törvénygyűjtemény része volt, melyet Mózes kapott. De a benne lévő alapelvek mindig időszerűek

A tízparancsolat sok erkölcsi irányadó mértéke a Keresztény Görög Iratok ihletett könyveiben újra elhangzik. (A sabbat törvénye azonban nem hangzott el újra.) De akármilyen jó is egy törvény, amíg az ember vágyai a bűnös hajlamok befolyása alatt állnak, lesz törvénytelenség. A Törvényszövetség helyébe lépő új szövetségről viszont a Héberek 8:10 kijelenti: „»Mert ez az a szövetség, amelyet Izrael házával kötök ama napok múltán — ezt mondja Jehova. — Törvényeimet elméjükbe fogom helyezni, és szívükbe írom be azokat. Én Istenükké leszek, ők pedig népemmé lesznek.«” Mennyivel célravezetőbbek ezek a törvények a kőtáblákra vésetteknél!

2013. júl. 30. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 Mulder614 ***** válasza:
Ma már inkább azon alapelvek szerint kel élni amiket Jézus hozott mikor a földön járt. Jézus elmondta hogy a Mózesi törvény jó, viszont a váltságáldozattal mindenkinek szabadságod adott arra hogy saját lelkiismeretére hallgasson. Ma is vannak bizonyos kikerülhetetlen törvények mint a " ne ölj" de sokkal inkább alapelvekben és lelkiismerettel kel döntenünk megirt törvénygyűjtemények helyett.
2013. júl. 31. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 KZitus ***** válasza:

Szia


Nem Jehova tanúi, a Biblia szerint. Mert ez a lényeg.


A Tízparancsolat a mózesi törvény része. Vagy meg tartjuk mindet, vagy egyiket se. Gondolom ezzel te is egyetértesz. Hiszen nem válogathatunk Isten törvényeben, hogy nekem melyik tetszik, amelyik nem, azt nem megtartom meg. Illetve mi emberek mindent megtehetünk, a kérdés az mit szól ehhez Isten?


Azzal lehet egyetértesz, hogy a Mózesi törvényt fölváltotta a Krisztusi törvény.

Mit gondolt, mondott erről Krisztus? Utalt e úgy Jézus a Törvényre, mintha az két részre lenne felosztva? A Tízparancsolatra és a többire?


Máté 5:17, 21, 23, 27, 31, 38: „Ne gondoljátok, hogy megsemmisíteni jöttem a Törvényt vagy a Prófétákat. Nem megsemmisíteni jöttem, hanem betölteni.” És most figyeld meg, hogy Jézus mit foglalt bele a további mondanivalójába: „Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: »Ne gyilkolj [2Móz 20:13; a hatodik parancsolat]« . . . Ha tehát ajándékodat az oltárhoz viszed [5Móz 16:16, 17; nem része a tízparancsolatnak] . . . Hallottátok, hogy megmondatott: »Ne kövess el házasságtörést [2Móz 20:14; a hetedik parancsolat].« Ezenkívül megmondatott: »Aki elválik feleségétől, adjon neki válólevelet [5Móz 24:1; nem része a tízparancsolatnak].« Hallottátok, hogy megmondatott: »Szemet szemért és fogat fogért [2Móz 21:23–25; nem része a tízparancsolatnak].«” (Jézus itt felváltva hivatkozott a tízparancsolatra és a Törvény többi részére, anélkül hogy különbséget tett volna köztük.)

Különválasztotta-e Jézus a tízparancsolatot, amikor ezt kérdezték tőle: „Tanító, melyik a legnagyobb parancsolat a Törvényben?” Nem. Ehelyett ezt mondta: „»Szeresd Jehovát, a te Istenedet egész szíveddel, egész lelkeddel és egész elméddel.« Ez a legnagyobb és első parancsolat. A második ehhez hasonló: »Szeresd felebarátodat, mint önmagadat.« Ezen a két parancsolaton alapul az egész Törvény és a Próféták” (Máté 22:35–40). Ha egyesek ragaszkodnak a tízparancsolat megtartásához (5Móz 5:6–21), mondván, hogy a Törvény többi részével ellentétben ezeket kötelesek betartani a keresztények, valójában nem éppen azt vetik el, amit Jézus a két legnagyobb parancsolatnak nevezett (az 5Mózes 6:5-öt és a 3Mózes 19:18-at idézve)?

Amikor a Mózesi Törvény megszűnéséről van szó, utal-e a Biblia közvetlenül arra, hogy a tízparancsolat is beleértendő abba, ami megszűnt?

Róma 7:6, 7: „Most azonban fel lettünk oldva a Törvény alól, mivel meghaltunk annak, ami fogva tartott minket . . . Mit mondjunk tehát? A Törvény bűn? Soha ne legyen úgy! Valójában nem ismertem volna meg a bűnt, ha nem lett volna a Törvény; és például nem ismertem volna a mohó kívánságot, ha a Törvény nem mondta volna: »Ne kívánj mohón.«” (Milyen példára utalt itt Pál közvetlenül azután, hogy megírta, hogy a zsidó származású keresztények ’fel lettek oldva a Törvény alól’? A tizedik parancsolatra, s ezzel rámutatott, hogy ez hozzátartozott ahhoz a Törvényhez, amely alól fel lettek oldva.)


Tudtam segíteni?

Üdvözlettel: Zita

2013. júl. 31. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:

A Mózes közvetítésével adott törvény a tízparancsolatával együtt egy igazságos, isteni törvénygyűjtemény.

Bár ma nem vagyunk e törvény hatálya alatt, az abban található isteni alapelvek még mindig nagyon értékesek lehetenek számunkra!!! :)

2013. aug. 9. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 A kérdező kommentje:

Jak 2,10 Mert ha valaki az egész törvényt megtartja is, de vét egy ellen, az egésznek megrontásában bűnös.


"a bűnt nem ismertem, hanem csak a törvény által" Rm 7,7


Rm 3,20 Annakokáért a törvénynek cselekedeteiből egy test sem igazul meg ő előtte: mert a bűn ismerete a törvény által vagyon.


Tehát ha nincs törvény, ahogy ti állítjátok:

Rm 5,13 Mert a törvényig vala bűn a világon; a bűn azonban nem számíttatik be, ha nincsen törvény.


Ha nincs bűn, nem kell a bűnbocsánat. Ha nincs kegyelem, haszontalan Krisztus?


Pedig:

Rm 3,31 A törvényt tehát hiábavalóvá tesszük-é a hit által? Távol legyen! Sőt inkább a törvényt megerősítjük.


Ha Isten szemében bűn volt bizonyos cselekedet, akkor az ma is bűn, tehát a törvény örök:


Jak 1,17 Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá, a kinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka.


Zsolt 119,142 A te igazságod igazság örökké, és a te törvényed igaz.


Ézs 24,5 A föld megfertőztetett lakosai alatt, mert áthágták a törvényeket, a rendelést megszegték, megtörték az ÖRÖK szövetséget.

21. És lesz ama napon: meglátogatja az Úr a magasság seregét a magasságban, és a föld királyait a földön:

22. És összegyűjtve összegyűjtetnek gödörbe, mint a foglyok, és bezáratnak tömlöczbe, és sok napok után meglátogattatnak.

23. És elpirul a hold, és megszégyenül a nap, mikor a seregek Ura uralkodik Sion hegyén és Jeruzsálemben: s vénei előtt dicsőség lészen.

2013. aug. 9. 16:16
 9/22 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező! Te nagyon félreérted a dolgokat. Mi nem azt mondjuk, hogy "nincs törvény", hanem azt, hogy a törvény szelleme, az alapelvei a fontosak, nem a betű!!! És pontosan ezt tanítja a Biblia minden görögül írója is. :-)


(Róma 3:31) "Akkor tehát eltöröljük a törvényt a hitünk által? Sose legyen úgy! Ellenkezőleg, megerősítjük a törvényt."


A Mózesi Törvény — s vele együtt a tízparancsolat — megszűnése egyben mindennemű erkölcsi korlát megszűnését is jelenti?


Semmi esetre sem! A tízparancsolat sok erkölcsi irányadó mértéke a Keresztény Görög Iratok ihletett könyveiben újra elhangzik. (A sabbat törvénye azonban nem hangzott el újra.) De akármilyen jó is egy törvény, amíg az ember vágyai a bűnös hajlamok befolyása alatt állnak, lesz törvénytelenség. A Törvényszövetség helyébe lépő új szövetségről viszont a Héberek 8:10 kijelenti: „»Mert ez az a szövetség, amelyet Izrael házával kötök ama napok múltán — ezt mondja Jehova. — Törvényeimet elméjükbe fogom helyezni, és szívükbe írom be azokat. Én Istenükké leszek, ők pedig népemmé lesznek.«” Mennyivel célravezetőbbek ezek a törvények a kőtáblákra vésetteknél!


Pál itt is EGYÉRTELMŰEN fogalmaz, hiszen kijelenti, hogy NEM A TÖRVÉNYSZÖVETSÉG ALATT VAGYUNK:


Róma 6:15–17: „Vajon bűnt kövessünk el, mivel nem törvény alatt, hanem ki nem érdemelt kedvesség alatt vagyunk? Sose legyen úgy! Nem tudjátok, hogy ha valakinek mindig rabszolgaként mutatjátok be magatokat, hogy engedelmeskedjetek neki, akkor rabszolgái vagytok, mivel engedelmeskedtek neki: vagy a bűnéi a halálra, vagy az engedelmességéi az igazságosságra? De hála az Istennek, hogy a bűn rabszolgái voltatok ugyan, ám szívből engedelmesek lettetek az iránt a tanítási forma iránt, amelyre átadattatok.” (Lásd még: Galácia 5:18–24.)


"18 Továbbá, ha szellem vezet titeket, nem vagytok törvény alatt.


19 A test cselekedetei pedig nyilvánvalók, és ezek azok: paráznaság, tisztátalanság, gátlástalan viselkedés, 20 bálványimádás, spiritizmus gyakorlása, ellenségeskedések, viszálykodás, féltékenység, haragkitörések, perlekedések, meghasonlások, szekták, 21 irigykedések, italozós tivornyázások, dorbézolások és effélék. Ami ezeket illeti, előre figyelmeztetlek titeket, mint ahogy figyelmeztettelek is előre, hogy akik ilyeneket gyakorolnak, nem öröklik Isten királyságát.


22 A szellem gyümölcse ellenben szeretet, öröm, béke, hosszútűrés, kedvesség, jóság, hit, 23 szelídség, önuralom. Ezek ellen nincs törvény. 24 Ezenfelül, akik Krisztus Jézushoz tartoznak, azok a testet szenvedélyeivel és kívánságaival együtt oszlopra feszítették."

2013. aug. 9. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:

Milyen jelentősége van számodra a mózesi törvénynek?


Pál apostol napjaiban hevesen vitatták, hogy a pogányságból megtért hívőknek be kell-e tartaniuk a mózesi törvényt. Igaz, a szent szellem a körülmetéletlen pogányokra is kiáradt i. sz. 36-ban. De néhány zsidó-kereszténynek az volt a véleménye, hogy a pogány tanítványoknak körül kell metélkedniük s meg kell tartaniuk a mózesi törvényt. Valóban szükséges volt részükről a Törvényt vagy legalábbis egyes részeit betartani? I. sz. 49 körül a jeruzsálemi vezető testület elé terjesztették ezt a kérdést (Csel 10:44–48; 15:1, 2, 5).


Az ő döntésük rendkívüli jelentőségű számunkra is. Miért? Nemcsak azért, mert időnként találkozunk olyan emberekkel, akik azt állítják, hogy a keresztényeknek be kell tartaniuk a Törvény egyes részeit, mint például a szombat ünneplését, hanem azért is, mert maga a Biblia mondja, hogy „a Törvény szent, és a parancsolat szent, igazságos és jó” (Róma 7:12). Szerzője maga Jehova Isten, jóllehet mózesi törvénynek nevezzük, miután Mózes közvetítette azt (2Móz 24:3, 8).


MI VOLT A CÉLJA?


A Törvénnyel kapcsolatos nézetünk ma aszerint változik, hogy vajon megértjük-e vagy sem, hogy miért adott Jehova törvénygyűjteményt Izraelnek. Az Írások megmagyarázzák: „Azért adatott hozzá [az Ábrahámmal kötött szövetséghez], hogy nyílvánvalóvá legyenek a törvényszegések, amíg el nem érkezik a Mag, aki az ígéreteket kapta . . . Így hát a Törvény a Krisztushoz vezető nevelőnkké lett, hogy hit alapján legyünk igazságossá nyilvánítva (Gal 3:19, 24). Hogyan felelt meg a Törvény ennek a célnak?


Azzal, hogy az élet legkülönbözőbb területein tökéletes mintát fektetett le, kimutatta a zsidók bűnösségét. Világos volt, hogy minden jó szándék és őszinte erőfeszítés ellenére sem tudják teljesíteni követeléseit. A zsidókon mint a tökéletlen emberi család képviselőin keresztül a Törvény az egész emberiséget, tehát minket is, bűnösöknek nyilvánított, olyanoknak, akik rászolgálnak Isten bűntetésére (Róma 3:19, 20). Ezzel kihangsúlyozta, hogy az emberiségnek megmentőre van szüksége, s a hűségeseket ehhez a megmentőhöz, Jézus Krisztushoz vezette. Hogyan? Úgy, hogy azonosította őt mint az egyetlen olyat, aki tökéletesen be tudta tartani a Törvényt, vagyis mint az egyetlen bűntelen embert. A Törvény alatt bemutatott állatáldozatoknak csak korlátozott értékük volt, de a tökéletes ember Jézus Krisztus életének feláldozása valóban eltörölhette a bűnt, s megnyithatta az utat az örök élethez azok számára, akik hitet gyakorolnak (Ján 1:29; 3:16; 1Pét 1:18, 19).


Mindezek tudatában hogyan válaszolnál a következő kérdésekre?


Volt–e Istennek a mózesi törvénnyel valaha is olyan szándéka, hogy az egész emberiségre kötelezővé tegye? (Zsolt 147:19, 20; 2Móz 31:12, 13).


Utalt-e Jehova Izrael előtt arra, hogy a Törvényszövetség egyszer véget ér? (Jer 31:31–33; Zsid 8:13).


Érvényes maradt–e a Tízparancsolat, s vele együtt a szombat-törvény, miután a Törvény többi része eltöröltetett? (Kol 2:13, 14, 16; 2Kor 3:7–11 [a 2Móz 34:28–30 fényében]; Róma 7:6, 7).


Hogyan vetett véget Jehova a Törvényszövetségnek? (Kol 2:13–17; Máté 5:17, 18; Róma 10:4).

2013. aug. 9. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!