Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Miért hiszik azt a hívők,...

Miért hiszik azt a hívők, hogy vallás nélkül nincs erkölcs?

Figyelt kérdés

Szerit se számát se tudom már, hányszor találkoztam ezzel a megállapítással a legkülönbözőbb formáiban ("az ateisták erkölcstelenek", "csak Istenfélő ember lehet erkölcsös", és így tovább, jó hosszan és sokféleképp).


Holott ennek semmi értelme, bárki beláthatja, ha kicsit is belegondol. Éppen ezért nem értem, miért lovagolnak ezen olyan sokan. A Bibliának van egy erkölcsrendszere, olyan, amilyen - közben pedig maguknak a hívőknek is megvan a maguk egyéni értelmezés szerinti erkölcsük, ami sokszor nem esik egybe a Biblia előírásaival (jelentkezzen az a hívő, aki az ószövetségi isteni direktíva érdekében megölte már a gyerekét, ha az rosszat szólt rá!). És ez teljesen érthető is logikus is: gondolkodunk, érzünk, vizsgáljuk a dolgokat, mi okoz tényleg bajt, mi nem... és ehhez egyáltalán nem kell vallás. Ugyanezt teszik az ateisták is: gondolkodnak, mérlegelnek, elítélik a rosszat, csak épp a rossz fogalmát a következmények alapján határozzák meg, nem pedig aszerint, hogy valaki valamit valamikor régen rossznak minősített-e vagy sem (amit aztán a későbbi korok hívője úgyis újraértelmez).


Akkor hát mi ez az egész handabanda?


2009. okt. 17. 19:16
1 2 3 4 5
 21/49 A kérdező kommentje:

Á, egy ÉRTEMes...


Na jó, ebbe nem fogok belemenni, mert rengeteg a csúsztatás az írásodban. Olvasd el Richard Dawkins-tól "A vak órásmester"-t, aztán folytatjuk a témát. Benne van minden, amit a "tervezettséggel" kapcsolatban mondani lehet, én meg most nem fogom ide begépelni az egész könyvet.


Ami meg Isten létét illeti: ha elfogadhatjuk, hogy mindig is volt, akkor ennyi erővel azt is elfogadhatjuk, hogy a világ mindig is volt és/vagy az az energia/miegyéb, amiből az Ősrobbanás révén létrejött, mindig is volt, és máris ugyanúgy megmagyaráztunk mindent, anélkül, hogy ehhez bármiféle Istenre lenne szükségünk.


Viszont a "szövegkörnyezetükből kiragadott héber iratok"on nagyon jót nevettem. :D Nézd, én olvastam szövegkörnyezetestül-mindenestül, de azokat a parancsolatokat semmiféleképpen nem lehet mentegetni, minden erre tett kísérlet szerecsenmosdatás. Veszett ügy, ne erőlködj vele.

2009. okt. 18. 20:05
 22/49 anonim ***** válasza:
7%

Olvastam efféle könyveket, persze csak "látszólagos" a tervezettség, ahogy a materialisták gyakran sulykolják a köztudatba.

Ezzel csak az a baj, hogy a bizonyítása is csak látszólagos! Semmi kézzelfogható, valódi bizonyíték nem született a materialista filozófia mellett, amely azt vallja, hogy az anyagban kezdettől fogva benne lévő, önszervező képesség képes arra, hogy létrehozza a bonyolult fizikai világot!


Ha egy tudós a több ezer éves, primitív kőszerszámokat képes szigorú kritériumok alapján megkülönböztetni a természet vak erői által létrejött anyagoktól, akkor ne mondja már nekem senki, hogy a tervezettség, az intelligencia nyomait nem lehet felismerni a fizikai világban! Számtalan tudományágban ma is alapvető az olyan különbségek eldöntése, amelyekkel elválaszthatjuk a véletlen, és a szándékos, értelmes emberi beavatkozást egymástól. Szinte mindenről el tudjuk dönteni, hogy kellet-e hozzá intelligens tervezés, vagy sem, akkor miért nem hajlandóak néhányan ezt a létező fizikai világunk létrejötte okának a kiderítésében alkalmazni?!


Ez inkább világszemlélet, mint objektivitás!

Nem kell ahhoz "ÉRTEMes"-nek lenni, hogy ezeket a kérdéseket az ember feltegye magának, és próbáljon őszintén felelni rájuk. Csak a józan eszünket kell használnunk, méghozzá nem elvakult, előítéletekkel teli fejjel, hanem őszintén, hogy a tények magukért beszéljenek.


"ha elfogadhatjuk, hogy mindig is volt, akkor ennyi erővel azt is elfogadhatjuk, hogy a világ mindig is volt és/vagy az az energia/miegyéb, amiből az Ősrobbanás révén létrejött, mindig is volt, és máris ugyanúgy megmagyaráztunk mindent, anélkül, hogy ehhez bármiféle Istenre lenne szükségünk."


Az "ősrobbanást" nagyon szeretitek mindig belekeverni, pedig nagyon sok kritika éri manapság azok között is, akik korábban támogatták! Nem kéne tényként kezelni hipotéziseket. Nagy hiba!!!

A rendező erő hatásáról beszélek, aki képes volt kolosszális méretekben rendet, törvényt vinni az anyagba, egy ősrobbanásból keletkezett űrkáoszban nem így nézne ki a világegyetem és a föld, rajta az élettel. Persze, a száz-néhány kémiai elemből következik valami, de ezek az elemek mért olyanok, amilyenek? Miért voltak a táblázatokból hiányzó elemek 'megjósolhatóak'? Miért a rend, és a tervezettség (látszata) még itt az alapokban is?!!!

És ha már itt tartunk, ezekből az elemekből hogyan vezethető le mindennek a létrejötte, kialakulása, ha csak a vak természeti erők hatásáról beszélhetünk, mindenféle irányítás nélkül?

Ez nem a "mindenható anyag" mítosza?


Majd akkor nem lesz mítosz, ha bizonyítja valaki, hogy az anyag képes erre magától, de ez jelenleg csak egy "tervező pótlék", semmi más.


Az a tény, hogy ma az ember sok mindent természetesnek, vagy elnézhetőnek, esetleg helyesnek vesz, ami azelőtt halálos bűn volt a teokratikus irányítás alatt lévő Izraelben, nem jelenti azt, hogy jobbá tette a társadalmat, sőt!

2009. okt. 19. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/49 A kérdező kommentje:

Akkor olvasgass még: [link]


Bár gyanítom, rajtad ez úgysem segít, mert aki eltökélte, hogy ő márpedig hinni fog, annak összehordhatnak hegynyi bizonyítékokat is, jó ÉRTEM-es módjára akkor is el fogja vetni, elvégre épp ez a lényeg. Az ÉRTEM alapirataiban ténylegesen benne van, hogy ha a tudomány ellentmond a Bibliának, akkor a Biblia a mérvadó - MINDEN BIZONYÍTÉK ELLENÉRE IS. Hát gratulálok.


De amúgy csak egy alapvető kérdésre válaszolj nekem!


Ha elfogadjuk, hogy Istennek mindig is léteznie kellett, tehát senki nem teremtette és nem is jött létre magától se, hanem egyszerűen volt mindig is, akkor ennyi erővel ugyanúgy elfogadhatjuk azt is, hogy az ősrobbanás is magától indult be, mert az alapjául szolgáló energia is létezett mindig is.


TELJESEN UGYANAZT AZ AXIÓMÁT KELL ELFOGADNI MINDKETTŐHÖZ ("MINDIG IS VOLT"), csak épp Isten még plusz egy felesleges komplikáció. Hogy melyik az esélyesebb a kettő közül, azt meg megmutatja Occam borotvája.

2009. okt. 20. 09:03
 24/49 A kérdező kommentje:

"Persze, a száz-néhány kémiai elemből következik valami, de ezek az elemek mért olyanok, amilyenek? Miért voltak a táblázatokból hiányzó elemek 'megjósolhatóak'? Miért a rend, és a tervezettség (látszata) még itt az alapokban is?!!!"


Ez meg annyira egyszerű, hogy nevetséges, hogy olyan sokan nem jönnek rá maguktól... Dehát ha a hit elvakít, akkor nem is csoda. Ugyanis pont a másik végéről nézitek a dolgot, mint ahogyan kéne: látjátok a "kész(nek tetsző)" dolgokat, és elámultok: hát ezt valaki meg kellett tervezze, hogy pont ilyen legyen.


Holott épp fordítva: minden volt eleve valamilyen, bizonyos tulajdonságokkal, és az egymásra gyakorolt kölcsönhatások lévén, folyamatos, apró változások végtelen sorozatával alakulva alkalmazkodtak egymáshoz, a lehetőségekhez és a körülményekhez. Hozzáidomultak egymáshoz. Így aztán persze végül tényleg az látszik, hogy minden nettül passzol egymáshoz, de ez egyszerűen azért van így, mert ez következett logikusan a kiinduló feltételekből. Ha ezek másak lettek volna, a világ is teljesen más lenne.


Mindent egybevetve: lehet hinni, csak nem érdemes. Mert attól a pillanattól fogva, hogy valamire, amit nem tudsz, és pillanatnyi hiányos képzelőerőd/tudásod folytán úgy véled, soha nem is tudhatod meg (persze mások általában kiderítik azt is pár évtized alatt), rásütöd, hogy ISTEN, onnantól megvakítottad és megsüketítetted magad, mert se kérdéseket nem teszel fel többet, se az igazságot nem keresed tovább. Ha mindig mindenki így gondolkodott volna, még fa- és kőeszközöket se kezdtünk volna el használni soha.


Ajánlom figyelmedbe még ezt is:

[link]

2009. okt. 20. 09:10
 25/49 A kérdező kommentje:

Á, és még valami, bár ez már csak kiegészítés a korábban írtakhoz: jössz itt a rendezettséggel, hogy honnan van. Nos, Isten nyilvánvalóan rendezett. Az ő rendezettsége honnan van?


Ennyi. Innentől, ha elfogadjuk, hogy ő mindig is rendezett volt, lásd a fentebb írottakat (fölösleges komplikáció).

2009. okt. 20. 09:13
 26/49 anonim ***** válasza:
7%

"Az ÉRTEM alapirataiban ténylegesen benne van, hogy ha a tudomány ellentmond a Bibliának, akkor a Biblia a mérvadó - MINDEN BIZONYÍTÉK ELLENÉRE IS."


Jó, már csak a "bizonyítékokkal" vagytok adósak, mindenki, aki a materialista "mindenható anyagban" hisz.


Az emberek nem szeretik a megalapozott vélemények elnyomását, a tudományon belül sem. Mert az intelligens tervezettség koncepciója következetes, tudományos logikán, a tervezettség jeleinek meghatározásán és keresésén alapul, nem pedig azon hogy valakik "nem hiszik" az evolúciót. Az emberek idegenkednek az ilyen ideológiai elnyomástól.


"akkor ennyi erővel ugyanúgy elfogadhatjuk azt is, hogy az ősrobbanás is magától indult be, mert az alapjául szolgáló energia is létezett mindig is."


Az "ősrobbanás"-ról írt kritikákat megtalálod, ha beírod a gugliba a szót, az első oldalon többet is találsz.

Az egész történetből kihagyod az értelmet, az intelligenciát, mely világosan látszik a teremtésműn! Semmivel sem lehet olyan jól magyarázni mindazt, ami van, mint az intelligens tervezéssel.


"Holott épp fordítva: minden volt eleve valamilyen, bizonyos tulajdonságokkal, és az egymásra gyakorolt kölcsönhatások lévén, folyamatos, apró változások végtelen sorozatával alakulva alkalmazkodtak egymáshoz, a lehetőségekhez és a körülményekhez."


Tehát a "mindenható anyag" mítosza! Az előbb leírtam: majd akkor nem lesz mítosz, ha bizonyítva lesz, hogy az anyag képes mindazt "létrehozni", amit most magad körül látsz és magadat is beleértve!!!

Isten, a Teremtő intelligencia pedig nem egy "felesleges" bonyolítása a dolognak, mert pont az értelem közreműködését feltételezi a létező fizikai világ léte.


"Hozzáidomultak egymáshoz. Így aztán persze végül tényleg az látszik, hogy minden nettül passzol egymáshoz, de ez egyszerűen azért van így, mert ez következett logikusan a kiinduló feltételekből. Ha ezek másak lettek volna, a világ is teljesen más lenne."


Mi ez, ha nem vallásos filozófia? Bizonyítsd már be mindazt, amit írtál! Ha pusztán minden csak a mindig is (valamilyen formában) létező anyag sajátosságából adódik, akkor minimum bizonyítani kellene, mert addig, mint írtam, csak tervező pótlék ez a fantáziadús történet!!!


"Mindent egybevetve: lehet hinni, csak nem érdemes."


Igen, én is szóról-szóra így fogalmaznék a másik oldalnak szánt válaszommal.


"Mert attól a pillanattól fogva, hogy valamire, amit nem tudsz, és pillanatnyi hiányos képzelőerőd/tudásod folytán úgy véled, soha nem is tudhatod meg"


Hát a "képzelőerő" hiányára nem lehet panaszod, de ezt sci-fi írásra kellene tartalékolnod. És egy vallásos gondolkozó (mert képzeld, a kettő nem zárja ki egymást!) sem hiszi azt, hogy "soha nem is tudhatja meg" a kérdésére a válaszokat.

Ezek a megállapításaid jól tükrözik, hogy sok előítélet és dezinformáló alakította ki benned azt hitet(!), amit vallasz.


"(persze mások általában kiderítik azt is pár évtized alatt)"


Akkor várhatsz még cirka pár millió évet rá!


"...rásütöd, hogy ISTEN, onnantól megvakítottad és megsüketítetted magad, mert se kérdéseket nem teszel fel többet, se az igazságot nem keresed tovább."


Látod, ez a szöveg, nagy butaság!

Az igazi hiten, az őszinte vallásosságban, nem azt kell látni, amit a tekintélyelvű, híveiket évszázadokig tudatlanságban tartó, diktatórikus és elnyomó egyházak műveltek, hanem pl. a Bibliai kereszténységet, mely tökéletes ellen tétje a fentinek!

Sajnos pont a materialista tudomány az, ami nem az "igazságot keresi", hanem ideológiai alapon, előre kialakított álláspontja fényében kutat. Már akkor kizárta a tervezés, az intelligencia gondolatát, amikor még a töredékét nem ismerték annak, amit ma biológiának és genetikának nevezünk!

Tehát előre eldöntötte, hogy kizárólag mi lehet az igazság! Ez kb. olyan, mintha azt kérdezném tőled, hogy hány ujjad van, de kikötném, hogy csak páratlan számot fogadok el jó válasznak!

A tudományos naturalizmus pont így érvel.

2009. okt. 21. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/49 A kérdező kommentje:

Evolúció: egyszer már belinkeltem, úgy emlékszem, de ha nem, akkor újra: [link]


Intelligencia: továbbra sem adtál rá magyarázatot, hogy a Tervező értelme és tervezettsége honnan van?

EZÉRT nem ér semmit az ÉRTEM. Csak eggyel arréb pakolja a problémát. És lásd be: egy teljesen spontán, rendezetlen és kaotikus ősrobbanás véletlen létrejötte nagyságrendekkel valószínűbb, mint egy végtelenül bonyolult, összetett, szervezett és mindenható intellektusé.

Éppen ezért az ÉRTEM nemhogy nem magyaráz semmit, hanem teljességgel ÉRTELMETLEN is.

Ja, amúgy: [link]


Anyag: te szajkózod a "mindenható anyagot", nem én - sőt, amióta képbe jött a kvantummechanika, már a tudósok sem. Nem tudom, miért nem tudtok ti hívők lepattanni erről. :)


Az evolúció tényekkel alátámasztott elmélet, ami csak azért elmélet a mai napig is, mert egyes részleteket még mindig tisztázni kell. De az alapelvet a tudományos világ elsöprő többsége elfogadja. A bizonyítékok pedig ott vannak, lásd jelen hozzászólás első linkjét pl., de ha te lusta vagy olvasni, és igazából nem is érdekelnek, arról én nem tehetek. De tessék, itt egy másik is, de akkor aztán addig ne válaszolj semmit, amíg el nem olvastad se ezt, se a fentit! : [link]


Én nem hiszem, hogy a hívők nem gondolkodnak, hanem állítom, hogy sokuk tényleg nem teszi, mivel sokukkal beszéltem már, és tényleg sokuk tette tanúbizonyságát gyakorlatilag teljes gondolati zártságának. Ez tehát megint csak egy tényekkel alátámasztott megállapítás. :) Kivételek persze adódhatnak alóla, csak sajnálatosan kevés ilyennel találkoztam eddig.


Azt mondod, az igazi hitben nincs tekintélyelvűség - holott maga a Biblia is erre épül. Akkor miről is beszélünk?

2009. okt. 21. 16:40
 28/49 A kérdező kommentje:

Ja, és még egy evolúciós bizonyíték: nem vagyunk "készek" vagy "tökéletesek", vannak pl. "felesleges szerveink" (férfiaknál mellbimbó, nőknél szűzhártya, vakbél mindkét nemnél - egyiknek sincs semmi kimutatható funkciója vagy célja, evolúciós maradványokként viszont minden további nélkül értelmezhetőek). Ugyanígy, az élővilág is állandóan alakul változik, új fajok jönnek létre, miközben mások kihalnak.


Komolyan azt hiszed, hogy esetleges Teremtőnek semmi jobb dolga nincs, mint hogy folyamatosan "kézileg" piszmogjon az egyes fajok környezetükhöz való adaptálásával mindenütt a végtelen mindenségben? Ezzel gyakorlatilag sértegeted. Mint ahogy azzal is, ha azt feltételezed, hogy nem áll módjában egy olyan automatizált folyamat beindítása, ami magától is elvégzi helyette ezt a munkát (pl. evolúció). Ez olyan, mintha te pl. úgy másolnál fájlokat a számítógépeden, hogy megnyitod egy ablakban az egyiket, majd a célhelyen létrehozol egy újat, és kézileg, bájtról bájtra pötyögöd be az újba a régi tartalmát. Tényleg ilyen ostobának és unatkozónak tartod a feltételezett Teremtődet, hogy semmi jobb dolga nincs, mint hogy ilyesmikkel piszmogjon? :)

2009. okt. 21. 17:09
 29/49 anonim ***** válasza:
0%

"Noha a fosszilis leletek korántsem adják ki az evolúció teljes történetét, sok esetben sikerült egy-egy fejlődési vonalat teljesen végigkövetni. Rekonstruálták például a mai ló kifejlődését az 50 millió évvel ezelőtt élt, kutya nagyságú őslóból."A LÓ EVOLÚCIÓJÁNAK MÍTOSZA :lásd-itt olvastam- [link]



ERKÖKCS-Figyeljük meg Pál apostol ihletett szavait: „amikor a nemzetekből valók, akiknek nincsen törvényük, természet szerint a törvény dolgait cselekszik, akkor ezek, bár nincs törvényük, önmaguk a törvény maguknak. Ők maguk mutatják meg, hogy a törvény lényege be van írva szívükbe, miközben a lelkiismeretük velük együtt tanúskodik, és saját gondolataik egymás között vádolják vagy éppen mentegetik őket” (Róma 2:14, 15). Ez a belső tanú olykor még a Jehova törvényeit egyáltalán nem ismerő személyeket is olyan tettekre sarkallhatja, melyek összhangban vannak az isteni alapelvekkel.

Időnként azonban a lelkiismeret rosszul működhet. Miért? Nos, ha az iránytű közelébe egy fémtárgyat helyeznek, akkor a tárgy hatására az iránytű talán nem észak felé fog mutatni, hanem más irányba. És ha nem használnak hozzá pontos térképet, az iránytű jóformán hasznavehetetlen. Ehhez hasonlóan, ha a szívünk önző vágyai túlzottan hatással vannak a lelkiismeretünkre, előfordulhat, hogy rosszul fog működni. És ha a lelkiismeretünk nem követi Isten Szavának biztos vezetését, talán nem leszünk képesek különbséget tenni a jó és a rossz között sok fontos kérdésben. Igen, ahhoz hogy a lelkiismeretünk jól működjön, szükségünk van Jehova szent szellemének a vezetésére. Pál ezt írta: „a lelkiismeretem velem együtt tanúskodik . . . szent szellemben” (Róma 9:1). Hogyan érhetjük el, hogy a lelkiismeretünk összhangban legyen Jehova szent szellemével? Úgy, hogy kiiskolázzuk a lelkiismeretünket.



ÖRÖK ALAPELVEK

Az aranyszabály. „Mindazt tehát, amit akartok, hogy az emberek megtegyenek veletek, ti is hasonlóképpen tegyétek meg velük; mert ezt jelenti a Törvény és a Próféták” (Máté 7:12).

Szeresd felebarátodat. „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat” (Máté 22:39). „A szeretet nem cselekszik rosszat a felebaráttal; a törvény betöltése tehát a szeretet” (Róma 13:10).

Tisztelj és becsülj másokat. „A testvéri szeretetben gyöngéd vonzalommal legyetek egymás iránt. A tiszteletadásban egymást megelőzők legyetek” (Róma 12:10).

Törekedj a békére. „Őrizzétek meg a békét egymás között” (Márk 9:50). „Ha lehetséges, amennyire tőletek függ, minden emberrel békében legyetek” (Róma 12:18). „Törekedjünk olyasmikre, amik elősegítik a békét” (Róma 14:19).

Bocsáss meg másoknak. „Bocsásd meg bűneinket, miként mi is megbocsátottunk az ellenünk vétkezőknek” (Máté 6:12). „Legyetek pedig egymás iránt kedvessé, gyöngéden könyörületessé, készséggel megbocsátva egymásnak” (Efézus 4:32).

Légy lojális, hűséges. „Igyál vizet a saját tárolódból, és olyan vizet, mely a saját kutadból tör elő . . . Legyen áldott a forrásod, és örvendezz ifjúságod feleségével! . . . Kebleitől ittasodj meg minden időben, szerelmétől ússz mámorban mindenkor! Miért úsznál mámorban . . . idegen nővel, s miért ölelnéd keblét idegennek?” (Példabeszédek 5:15–20). „Aki hű a legkevesebben, az a sokon is hű, és aki igazságtalan a legkevesebben, az a sokon is igazságtalan” (Lukács 16:10). „A sáfárokban . . . azt keresik, hogy hűnek találják őket” (1Korintusz 4:2).

Légy becsületes. „Lehetek-e erkölcsileg tiszta gonosz mérleggel és egy zsák megtévesztő kősúllyal?” (Mikeás 6:11). „Bízunk benne, hogy tiszta lelkiismeretünk van, mivel tisztességesen akarunk viselkedni mindenben” (Héberek 13:18).

Légy őszinte, igazságos. „Gyűlöljétek a rosszat, és szeressétek a jót, adjatok helyet az igazságosságnak a kapuban” (Ámós 5:15). „Igazságot szóljatok egymásnak! Igazsággal és a béke ítéletével ítéljetek a kapuitokban!” (Zakariás 8:16). „Most, hogy levetettétek a hazugságot, igazat mondjon mindegyikőtök a felebarátjának” (Efézus 4:25).

Légy szorgalmas, munkaszerető. „Láttál-e már munkájához értő embert? Királyok elé fog állni” (Példabeszédek 22:29). „Ne legyetek restek tennivalótokban” (Róma 12:11). „Bármit tesztek is, munkálkodjatok azon egész lélekkel, mint Jehovának, és nem mint embereknek” (Kolosszé 3:23).

Légy szelíd, könyörületes, kedves. „Öltsétek magatokra a könyörület gyöngéd vonzalmát, a kedvességet, az alázatosságot, a szelídséget és a hosszútűrést” (Kolosszé 3:12).

Győzd le a rosszat a jóval. „Szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok azokért, akik üldöznek titeket” (Máté 5:44). „Ne hagyd, hogy legyőzzön a rossz, hanem a rosszat mindig győzd le a jóval” (Róma 12:21).

A tőled telhető legjobbat add Istennek. „»Szeresd Jehovát, a te Istenedet egész szíveddel, egész lelkeddel és egész elméddel.« Ez a legnagyobb és első parancsolat” (Máté 22:37, 38).


Ha elfogadjuk a Biblia értékrendjét, sikeressé tehetjük a házasságunkat, boldoggá a családi kapcsolatainkat és tartalmassá a barátságainkat

A felsorolt alapelvekkel csupán ízelítőt adtam a Szentírás gyakorlatias tanácsaiból. Isten Szava ezeken kívül tartalmaz még számos figyelmeztetést is a romboló gondolatok, beszéd és tettek ellen, melyek ronthatnak az életünk minőségén (Példabeszédek 6:16–19).

Igen, a Biblia tanításaival megkapjuk, ami a társadalomból általánosságban véve nagyon hiányzik: olyan tanácsokat, melyek képessé teszik az embert, hogy a lehető legjobb erkölcsi értékrendet alakítsa ki. Akik elfogadják ezeket a tanításokat, és átültetik őket a gyakorlatba, nagy átalakuláson mennek keresztül. Megváltozik jó irányba a gondolkodásuk (Efézus 4:23, 24). Az indítékaik is tisztábbak lesznek. Sok embernek sikerült kiirtania a szívéből a rasszizmust, az előítéletet és a gyűlöletet azzal, hogy megismerte a Bibliában megfogalmazott, Istentől származó értékeket (Héberek 4:12). A Szentírás és annak értékei hatására sokan mindennemű erőszakos és bűnös dologtól elhatárolták magukat, és jobb emberré váltak.

Igen, a Biblia értékrendjének köszönhetően több millió embernek sikerült megszabadulnia olyan, mélyen beivódott szokásoktól, melyek más emberek életét tönkretették (1Korintusz 6:9–11). A Biblia tanításai sorra változtatják meg az ilyen embereket – és nemcsak a szokásaikat, hanem a szívüket, a reményeiket és a családjukat is. Bármennyire romlottá váljon is a világ, továbbra is lesznek olyanok – a föld minden részén –, akik jobbá válnak. És ez a folyamat nem fog megállni. „Elszáradt a fű, elhervadt a virág, de Istenünk szava időtlen időkig fennmarad” (Ézsaiás 40:8).

De neked személy szerint a hasznodra lesz „Istenünk szava”? Jehova Tanúi örömmel állnak a rendelkezésedre, ha szeretnéd megtudni, hogyan fordíthatod javadra a Biblia értékrendjét. Ha összhangban élsz ezekkel az erkölcsi értékekkel, azzal elnyered Isten helyeslését, ami pedig a jövőt illeti, vég nélküli életnek nézhetsz elébe, melyet Istentől jövő, örök alapelvek vezérelnek.

2009. okt. 25. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/49 A kérdező kommentje:

Ó, igen... Ezt sajnos elfelejtettem beírni a kérdés leírásába, de akkor most pótlom: _ÖNÁLLÓ VÉLEMÉNYT KÉREK, NEM BIBLIAIDÉZETEKET_.


Amit írtál a megtértekről, az sajnos semmit jelent, mégpedig azért nem, mert aki olyan gyenge jellem és intellektuálisan is alulfejlett, hogy saját magától nem látja be, hogy mi a jó és mi a rossz, akkor annak a vallás is csak egy gyenge mankó, ami irányítja - a "lelki vezetőitől" pedig aztán már bármit elfogad. Aki parancsra szeret, az parancsra ölni is fog. Aki azért szeret, mert fél a pokoltól, az egy alávaló lélek.


Nem jutalomért vagy büntetés elkerüléséért kell szeretni és jónak lenni, hanem magáért a szeretetért és jóságért, mert ez az emberiesség, a békés élet egyetlen értelmes módja. Aki ezt magától nem látja be, azt csak sajnálni lehet - és nevelni kell, hogy észrevegye a nyilvánvalót.


Ami meg az "evolúciós csalást" illeti, sok ilyet olvastam már - és a cáfolataikat is. Érdekes módon mindig van bennük legalább egy (de inkább több) csúsztatás, összemosás, kavarás, vagy félreértelmezés, ami máris hatálytalanítja az egészet.

2009. okt. 25. 16:34
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!