Van olyan ember, aki érti a Szentháromság-tant?
Nekem?
ugyan miért?
Ja a nullák miatt.
Ó hát az nem nekem szól hanem Jehovát nullázták le,
Ugyan is azt mondom amit Jehova és Jézus mond, így a nulla sem az enyém, mert nem a sajátomból szóltam.
Katy Weaver
Kedves Péter.
A Cselekedetek 2:1–4-ben ezt olvashatjuk: „Mikor pedig a pünkösd ünnepének napja már elkezdődött, mindnyájan együtt voltak ugyanazon a helyen, és hirtelen heves szélrohaméhoz hasonló zúgás támadt az égből, és betöltötte az egész házat, ahol ültek. Majd tűzlánghoz hasonló nyelvek váltak előttük láthatóvá, szétoszlottak, és mindegyikükre ráült egy. Mindnyájan beteltek szent szellemmel, és különböző nyelveken kezdtek szólni, úgy, ahogy a szellem megadta nekik, hogy szóljanak.”
Keresztelő János is beszélt arról, hogy valaki betelik szent szellemmel, csak más szavakkal fogalmazta ezt meg. Erről a Máté 3:11 ír.
Én vízzel keresztellek titeket....
Az majd szent szellemmel és tűzzel fog keresztelni titeket.”
A tűz nyilván nem egy személy. Akkor a szent szellem lehet az? Egy személybe belekeresztelkedni?
A Cselekedetek 1:8-ban Jézus rámutatott, hogy mi a szent szellem.
„Erőt kaptok majd, amikor a szent szellem eljön rátok, és tanúim lesztek mind Jeruzsálemben, mind egész Júdeában, és Szamáriában, és a föld legtávolabbi részéig.”
Jézus a szent szellemet az erővel hozza összefüggésbe.
A szent szellem ugyanaz az erő, melyet Isten a világegyetem teremtésekor használt fel. A Biblia második verse, az 1Mózes 1:2 ír erről. Figyelje csak: „Isten tevékeny ereje lebegett a vizek felett.” Az itt ’tevékeny erőnek’ fordított héber szót úgy is vissza szokták adni, hogy „szellem”. Isten ezt a láthatatlan tevékeny erőt használja fel, hogy megvalósítsa a szándékát, és kifejezésre juttassa az akaratát.
az égi Atya mennyivel inkább ad szent szellemet azoknak, akik kérik őt!”
Ha az égi Atyának hatalmában van, hogy adjon a szent szellemből azoknak, akik kérik őt, akkor lehet-e a szent szellem egyenlő az Atyával?
A lélek szót pedig ne keverjük a szellem szóval. Miért?
: A Bibliában a „lélek” szó a héber ne′fes és a görög pszü·khé′ szavak megfelelője. A szó bibliai használata alapján felismerhető, hogy a lélek szó egyaránt vonatkozik emberre és állatra, vagy az emberi és az állati életre.
„Amely lélek vétkezik, az fog meghalni” (Ezékiel 18:4).
„Törvény szerint való-e sabbath napon jót tenni vagy rosszat tenni, megmenteni vagy megölni egy lelket?” (Márk 3:4).
A The Jewish Encyclopedia megerősíti: „A lélek halhatatlanságába vetett hit a görög gondolkozással való kapcsolat által került át a zsidókhoz, éspedig annak fő exponense, Platón filozófiája által”, aki Krisztus előtt a negyedik században élt. Platón a következőket hitte: „A lélek halhatatlan és elpusztíthatatlan, és a lelkünk igazán létezni fog egy másik világban!” (The Dialogues of Plato).
20 Mikor szivárgott be ez a pogány filozófia a keresztények közé? A The New Encyclopædia Britannica ezt mondja: „Az AD [i. sz.] második századának közepétől azok a keresztények, akik valamennyire jártasak voltak a görög filozófiában kezdték úgy érezni, hogy a hitüket e filozófia szavaival kell kifejezniük, mind a saját intellektuális megelégedésük, mind a tanult pogányok megtérítése céljából. A számukra leginkább megfelelő filozófia a platonizmus volt.” Ezért, ahogy a Britannica mondja, „a korai keresztény filozófusok elfogadták a lélek halhatatlanságának görög felfogását”. Még II. János Pál pápa is elismerte, hogy a halhatatlan lélek tantétele magában foglalja „a görög filozófia bizonyos iskoláinak elméleteit”. Ámde a görög filozófia elméleteinek elfogadása azt jelenti, hogy a kereszténység elveti az 1Mózes 2:7-ben kifejezett egyszerű igazságot: ’Az ember élő lélekké lett.’
Katy Weaver
„Van olyan ember, aki érti a Szentháromság-tant?
Nem akarok belemenni a filozofálgatásba, csak azt szeretném tudni, hogy meg lehet-e ezt érteni józan ésszel, vagy mindenképpen oda lyukadunk ki, hogy mi ezt úgy sem vagyunk képesek emberi ésszel felfogni, és csak hinni tudjuk, hogy így van.”
Igen is, meg nem is. Személyes véleményem következik:
A Szentháromság elsősorben egy fogalmi konstrukció Isten valódi, felfoghatatlan mibenlétének leírására. Vagyis a Szentháromság, mint fogalom megérthető, de az a valóság, aminek a leírására született, teljességgel meg nem ismerhető. Vagyis mint fogalom, a Szentháromság megérthető, de önmagában nem biztos, hogy közelebb visz az igazsághoz, mert ahhoz nem elég gondolkodni. Isten legtökéletesebb megismerése csak hit által lehetséges, vagyis a Szentháromság gondolata és a hit együttesen szolgáltatja az igazság legtisztább felfogását.
Szia!
NINCS.
Lehet magyarázgatni, de ez egy misztérium a katolikus egyház szerint - emberi ésszel érthetetlen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!