Keresztények! A maszturbálás halálos bűn?
A csattanót a végére hagyta az idézetnek:
"Mindemellett keresztyén emberként rendkívül rossz hatása van az önkielégítésnek a lelki életedre is: ... felesleges kárhoztatással és szűnni nem akaró bűntudattal kell küzdened"
Ez milyen már? Végig kárhoztatja az önkielégítést, hatalmas bűnnek állítja be, hamisan a Bibliára támaszkodva, rossz idézetekkel, hibás következtetésekkel, majd közli, hogy milyen bűntudatot támaszt abban, aki teszi azt.
Ez olyan, mintha a gyerekemnek nem adnék rendes ruhát, csak szakadtat, vagy még azt sem, majd ha valahová el akar menni, hogy a barátaival lehessen, vagy játszani, vagy szórakozni, eltiltom, de csattanóként még a fejéhez is vágom, hogy ilyen szakadtan, lucskosan, nem mehet társaságba. Gúnyos, és cinikus lennék vele szemben, hogy hogyan néz ki. Ez éppen ilyen. Elhinti, hogy mekkora bűn, Istent játszva ítélkezik, rágalmaz, és közli, hogy azért sem jó, mert bűntudatot okoz. Segíteni semmit nem segít, csak rágalmaz. Pont azt teszi, amit a farizeusok és az írástudók tettek. Ítélkeztek, rágalmaztak, személyválogatók voltak, de segíteni nem segítettek.
Nos ilyen kereszténnyel sem találkoztam még aki szerint a jegyességet ne lehetne felbontani.
Ha valóban házasság, akkor simán lehetne szexuális kapcsolat is köztük és miért lenne jegyesség és nem rögtön házasság?És itt nincs is szülők elhagyása stb.
Érdekes majd még utána kérdezek ennek máshol is:D
De most nem jegyességről van szó.
A prostitúció az pénzért történik, ez inkább kicsapongás."
"A mi szemléletünkben igen. De miért kér pénzt? Érdekből. Minden olyan szexuális kapcsolat, mely érdekből történik, prostitúció. Felkínálom magamat a másiknak, hogy nekem jó legyen. Ő csak azért kell, nem másért. A kicsapongással, azaz a bujálkodással sem enyhítetted a vádat:
1Tim 5,6 A bujálkodó pedig élvén megholt. "
Nem is akartam én enyhíteni,egyet értek.
"Ha ragaszkodok hozzá, és vele akarok élni (szerelmes vagyok belé) akkor a feleségem, ha nem másnak az asszonya."
Szerintem a ragaszkodástól még mindig nem lesz a feleséged.Rengeteg kudarcba fulladt kapcsolat van, ahol az elején tökéletesnek érzed a másikat és leélnéd vele az életed,van hogy évek múlva a jegyesség alatt derül ki, h mégsem.
"Jegyes leány, de mit csinált a megerőszakoló? Meggyalázta a felebarátjának a feleségét. Isten törvénye a jegyest feleségnek tekinti. Tehát jegyes nem bocsájthatok el, csakhogy a felvetésedre bibliai idézetet is adjak."
Azt pont nem írja az, hogy ne lehetne elbocsájtani, József is el akarta Máriát.
Kedves 72%-os!
Tekintettel arra, hogy a kérdező nem reagált, hogy elege van-e a mi off eszmefuttatásainkból vagy sem, így folytatom.
"Azt pont nem írja az, hogy ne lehetne elbocsájtani, József is el akarta Máriát."
Ha kiderül, hogy Mária terhes, a Mózesi törvények értelmében a jussa a halál. Akkor mentheti meg őt, ha elengedi, és szégyenébe hagyja. Máriának bujdosás és szégyen lett volna a további élete, de élt volna, és nem kövezik halálra.
De nézzük csak meg az említett részt. Ez szintén engem (bocsánat, a Bibliát) igazolja, hogy a Biblia szerint törvényileg nincs különbség jegyes és házas között:
Mt 1,20 Mikor pedig ezeket magában elgondolta: ímé az Úrnak angyala álomban megjelenék néki, mondván: József, Dávidnak fia, ne félj magadhoz venni Máriát, a te feleségedet, mert a mi benne fogantatott, a Szent Lélektől van az.
Kinek nevezi az angyal Máriát? József feleségének. Pedig még "csak" jegyesek voltak.
"Rengeteg kudarcba fulladt kapcsolat van, ahol az elején tökéletesnek érzed a másikat és leélnéd vele az életed, van, hogy évek múlva a jegyesség alatt derül ki, hogy mégsem."
Nézd, egy kapcsolat MINDIG elromlik. Hullámvölgyek vannak. Akár az elején, akár évekkel később. A jó kapcsolatban nem reménykedni kell, hanem tenni érte.
Vannak a neten is különböző "programok", melyet végig kell csinálni. Ilyen például a 40 napos kihívás is.
Gondolj bele, megismerkedsz valakit, tetszik, szimpatikus. Eljön egy pont, mikor megfogalmazódik benned, hogy ez már több, mint érdeklődés. Vele akarsz minduntalan lenni, dúlnak benned az érzelmek, és tudod, hogy mindig együtt akarsz lenni vele. Eljön az a pont is, hogy tudod, vele akarod leélni az életedet. Ez a jegyesség. Ha elkötelezted magad mellette, akkor a jegyesed. Már, mint jövendőbelid mutatod be a családodnak, az ismerősöknek. Nem csak egy kapcsolat, hanem A kapcsolat. Egy ilyen kapcsolat 99,9999%, hogy elromlik. Nem így kellene lennie, hanem a szeretetnek mindig bővelkednie kellene, de az emberi gyengeségek, a világ csalárdságai közétek fog állni. A Biblia a kezdeti buzgó szeretetet első szeretetnek hívja:
Jel 2,4 "De az a mondásom ellened, hogy az első szeretetedet elhagytad."
Krisztus arra inti itt speciel a gyülekezetet ebben a részben, hogy bizony oda vissza kell térnie.
A jegyességről meg annyit, hogy Isten gyűlöli az elbocsájtást. Nem a házasságtörésről beszél, hanem az elbocsájtásról. Nem bocsájthatod el a jegyesedet, csak azért, mert valami éppen nem tetszik. Ahelyett, hogy megoldanád, menekülsz. Jóban, rosszban. Egy kapcsolatban nem csak frankó dolgok vannak, legfeljebb az első időszakban, aztán ezek elmúlnak. Valami unalmas lesz, valami idegesítő. Pedig a személyek ugyan azok. Csak a férfi elfelejt bókolni, a nő át akarja venni az irányítást stb. mindegyik elkezd nem a másikkal foglalkozni, hanem saját magával. A saját kívánságait dédelgeti, a saját döntéseit akarja a másikra erőltetni. Alázat nulla, első szeretet elhagy. Jézus azt mondta, hogy a legnagyobb szeretet az, ha az életed adod a másikért. Azt mondta, hogy úgy szeressük egymást, ahogy ő szerette a tanítványokat. Ezt mutatta meg az utolsó vacsorán is, megtörte a testét, és a tanítványoknak adta, majd azt mondta, hogy ezt tegyék ők is. Adják a testüket, az életüket a másiknak. Ebbe nem fér bele sem az elbocsájtás, akár jegyes az illető, akár házas. Nem fér bele egy probléma, amit nem lehet megoldani szeretettel azzal, akivel nem is olyan régen az életeteket együtt akartátok leélni. Ez nem egy szerencsejáték, hogy feldobok egy pénzt, ha fej, akkor maradok, ha írás, akkor megyek. Ha elhagyom, akit állítólag szeretek, vagy nagyon, de nagyon szerettem, akkor mit teszek azzal, aki engem nem szeret? Pedig Jézus azt mondta, hogy áldjuk, akik átkoznak, és szeressük, akik gyűlölnek. Akkor mennyivel inkább kell tisztelnünk, és szeretnünk, és bíznunk, és áldanunk, akit szeretünk? Mert mit teszünk azzal, akit nem szeretünk, ha azt is támadjuk, akit szeretünk? A jegyest nem bocsájthatom el, mert az Úr gyűlöli az elbocsájtást.
Mal 2,16 Mert gyűlölöm az elbocsátást, ezt mondja az Úr, Izráelnek Istene, és azt, a ki ruhájára kegyetlenséget borít, azt mondja a Seregeknek Ura. Őrizzétek meg azért lelketeket és ne csalárdkodjatok!
"Kinek nevezi az angyal Máriát? József feleségének. Pedig még "csak" jegyesek voltak. "
Rendben, de akkor bármikor egyesülhet az ember a jegyesével hiszen a házastársa, nem? Akkor miért is kell szűznek lenni a jegyeseknek, mi értelme van ennek?
Minden kapcsolat elején ezeket érzi az ember, semmire nem garancia. Attől nem lesz jegyesség szerintem, h vele élnéd le az életedet,az elkötelezés az már tényleg jegyesség.
Nyilván törekedni kell rá,h mindent megoldjunk, megbeszéljünk szeretetben, de lehet mégis kiderül,h nem illünk össze.
Szerintem még belefér az esetleges, sajnálatos elbocsájtás,és ezt
minden egyház így gondolja, még e legszigorúbbak is.Nem tudom a zsidóknál hogy van.
Szavaidból ítélve téged még nem ért szerelmi csalódás, ezért beszélsz így, ami egyébként remek hozzáállás, sok sikert hozzá.
Vagy lehet, hogy már boldog házas vagy?
Szintén visszafelé mennék.:)
"Szavaidból ítélve téged még nem ért szerelmi csalódás, ezért beszélsz így, ami egyébként remek hozzáállás, sok sikert hozzá.
Vagy lehet, hogy már boldog házas vagy?"
Nem vagyok egy aggastyán, de már közelebb vagyok a 40-hez, mint a harminchoz. Három gyerekem van. Tudom, hogy mi az a szerelem, tudom, hogy miről beszélsz, mikor a csalódásról beszélsz. Igen, ért csalódás. De nem azért, mert konfliktus lett, hanem azért, mert egy kapcsolatnál az első kézenfekvő megoldás a legtöbbször, hogy szakítsunk. Egy szerelemi csalódás nem azt fejezi ki, hogy probléma adódott, hanem az, hogy nem tudják megoldani, hanem a megoldás a legrosszabb, a szakítás.
"Rendben, de akkor bármikor egyesülhet az ember a jegyesével hiszen a házastársa, nem? Akkor miért is kell szűznek lenni a jegyeseknek, mi értelme van ennek?"
Isten nem rendelt ceremóniát a házassághoz. Pontosabban rendelt, de nem formait. Házasság pecsétje a szüzesség elvesztése. Ezt vérrel pecsételi meg. Viszont a népek mindenhol ceremóniához kötik a házasságot. Emberi kitaláció, kell egy fix pont, egy ünneplés, hogy megpecsételődjön a házasság ténye. Szerinted, ha Mária a menyegzőre terhesen állít be, akkor mi lett volna vele? És mi lett volna Józseffel, a szégyenével? Egy megoldást látott József, elbocsájtani Máriát, hogy éljen. József nem állíthatta, hogy tőle van a gyerek, mert az hazugság. Isten nyilatkoztatta ki, hogy Istentől van, és József azt hazudja, hogy tőle van? Ez lehetetlen, hogy egy igaz ember ilyen gyalázatot elkövessen.
Mt 1,19 "József pedig, az ő férje, mivelhogy igaz ember vala és nem akará őt gyalázatba keverni, el akarta őt titkon bocsátani."
"Minden kapcsolat elején ezeket érzi az ember, semmire nem garancia. Attől nem lesz jegyesség szerintem, h vele élnéd le az életedet,az elkötelezés az már tényleg jegyesség."
Egyről beszélsz. Attól, hogy vele akarod leélni az életedet, elkötelezted magad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!