Katolikus papoknak miért kell cölibátust fogadni?
Régről ered és az egyház vagyont hivatott megőrizni.
Ugyan is amikor kialakult a hitehagyás és megalakult Sátánnak ez a vallási eszménye akkor hogy az egyház vagyona ne szálljon emberekre, utódokra, ezért vezették be ezt a hazugságot a keresztény tanításba.
VI. Pál pápa a Sacerdotalis Caelibatus (A papságról és a megszentelt celibátusról, 1967) enciklikájában az egyházi személyektől elvárt követelményként erősítette meg a cölibátust, jóllehet elismerte, hogy „a Krisztus és az apostolok tanítását megőrző Újszövetség . . . nem követeli meg nyíltan a szent lelkipásztorok nőtlenséget . . . Maga Jézus sem szabta feltételnek azt a tizenkettő kiválasztásánál, sem az apostolok nem tették ezt azok esetében, akik az első keresztény közösségek felett elnököltek” (The Papal Encyclicals 1958-1981. [Falls Church, Va., 1981] 204. o.).
Egy katolikus enciklopédia elismeri, hogy „a nőtlenség törvénye egyházi eredetű”, és hogy „az Ú[j]Sz[övetség] szolgái nem voltak nőtlenségre kötelezve” (New Catholic Encyclopedia).
Tehát az egyház találta ki.
A papság cölibátusa azt jelzi, hogy a személy teljesen átadja magát Isten szolgálatára. Érdemes a már említett Sacerdotalis Caelibatus pontosabban elolvasni, mert VI. Pál pápa azt is kimondja, hogy mindez Krisztus nőtlenségére vezethető vissza.
Eredendően az egyetlen oka nem az egyházi vagyon öröklésének tilalma, hanem ez. Csak cölibátussal amúgy sem tudták meggátolni bizonyos egyházi vagyonok világi kézbe kerülését..
Nem beszélve arról, hogy a Szentírás is megerősíti a nőtlenség szentségét: "Van, aki azért képtelen a házasságra, mert úgy született. Van, akit az emberek tettek a házasságra alkalmatlanná. Végül van, aki a mennyek országáért önként mond le a házasságról. Aki föl tudja fogni, az fogja föl!" (Mt 19,12)
"Én pedig azt szeretném, ha gond nélkül lennétek. Akinek nincs felesége, arra gondol, ami az Úré, hogy hogyan tetsszék az Úrnak. Akinek pedig felesége van, arra gondol, ami a világé, hogy hogyan tetsszék a feleségének, tehát meg van osztva." (1Kor 7,32-33) Szent Pál jónak tartja a házasságot és a szüzességet is, viszont az utóbbit értékesebbnek tekinti, mivel ez az Úrnak való teljesebb önátadásra ad lehetőséget.
Az 1. válaszoló nem tényszerű, hanem ostoba divatos tv-ből hallott frázisokat durrogtat.
A cölibátus a 4. század óta kötelező, amikor az egyház még üldözött volt, nem hogy vagyona lett volna.
Mélyen teológiai okai vannak neki, hogy miért!
Az pedig, hogy egyesek mindent a pénzzel magyaráznak, az nem a régi korok embereit, hanem a mindent pénzzel magyarázókat minősíti!
A teológia és a teokrácia két különböző dolog.
Előbbi emberi filozófián hagyományon alapszik, utóbbi az Isteni előíráson.
Nem támadásként írtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!