A maszturbálás bűn a Biblia szerint?
Természetesen sok dolog van a Bibliában, amiről nem tudok, és további kutatást igényel. Viszont párszor elolvastam már, és tényleg nincs szó benne az önkielégítésről. Ez azért fontos, mert ez a szokás a bibliai időkben is elterjedt volt.
Szó van benne például az ifjúkori kívánságokról, amit kerülni kell (Timótheus). Lehet, hogy nincs igazam, de itt szerintem olyan túlzó vakmerő, lázadó, felelőtlen, hebrencs magatartásról szól, ami a tiniket általában jellemzi. Talán vonatkozhat még a túlzó szexuális vágyakra, amikor a kamasz másra nem is tud gondolni.
De nem hiszem, hogy az önkielégítésről szól. Ez ugyanis nem csak az ifjúkorhoz köthető.
Beszél arról is (Mózes könyve), hogyha valakinek magömlése volt, akkor tisztátalannak számított fizikai értelemben, és meg kellett mosakodnia alaposan.
De ez szintén nem a maszturbáció tiltása.
A Bibliában nincs szó az önkielégítésről.
Sokan azt gondolják, hogy a paráznaság magában foglalja a maszturbációt. Ez szintén nem igaz.
A paráznaság mindig két ember között zajlik. Ilyen például a házasságtörés, ha valaki megcsalja a házastársát. Vagy az azonos neműek közti szexuális kapcsolat.
Tehát ha valaki egyedüllétében "könnyít magán" az nem paráznaság.
A nemi vágy pedig természetes szükséglet, mint az étvágy, vagy a szeretet utáni vágy. Ha nincs kielégítve, bajok lépnek fel.
És ha valaki nem tudja másként kielégíteni, csak így, akkor az nem tilos. (persze itt is eshet valaki túlzásba, lehet függő, de ez már egy másik téma
Bár sok egyház és szekta másképp állítja be, de nekem úgy tűnik, hogy a Biblia nem ésszerűtlen. És nem fáraszt felesleges tiltásokkal.
"A paráznaság mindig két ember között zajlik"
Vagy nagyon naív vagy, vagy nagyon keveset láttál még...
Szent Pál egyébként szépen megfogalmazza a szexuaitással kapcsolatos dolgokat:
"A nem házasoknak és özvegyeknek pedig azt mondom:
Jó, ha úgy maradnak, mint én is. De ha nem tartóztatják meg magukat, lépjenek csak házasságra, mert jobb megházasodni, mint érzéki vágytól égni."
Vagyis két alternatíva van, önmegtartóztatva vágyban égni, vagy házasságban nemi életet élni.
Igen bűn. Én ugyan nem vagyok katolikus, de az alábbi cikkben az író nagyon jól levezeti teológiailag a témát:
"Sokan állítják, hogy mivel a maszturbáció nincs benne a Bibliában, ezért nem is tilos, vagy másként megfogalmazva Isten elnézi ezt az embernek. Nos, a maszturbációról valóban nincs szó konkrétan a Szentírásban, mint ahogy nincs szó benne egyéb szexuális bűnről sem.
A Szentírásból azonban kiderül, hogy mi van megtiltva: ez pedig a „mag” elvesztegetése. (Ez az egyik alapja a fogamzásgátlás, illetve a homoszexualitás tilalmának is.)
Ter 38,8-10
Júda ezért azt mondta Onánnak: „Menj be bátyád feleségéhez, és vedd el, hogy utódot támassz a bátyádnak!”
Ő azonban, mivel tudta, hogy nem az ő számára születik a gyermek, amikor bement bátyja feleségéhez, a földre ontotta a magot, hogy bátyja nevére ne szülessék gyermek. Ezért elveszítette őt az Úr, mivel utálatos dolgot cselekedett.
Onan történetét manapság sokan úgy értelmezik, hogy itt Isten nem a mag elvesztegetését, a mag földre ontását büntette halállal, hanem azt, hogy Onan nem támasztott gyermeket menyének, és ezzel megszegte a levirátusi kötelezettségét. Ti. a zsidóknál törvény volt arra, hogy ha valaki gyermektelenül özveggyé lett, akkor a meghalt férj testvérének kötelessége „feleségül vennie” az özvegyet, s gyermeket támasztani neki, hogy a család ne haljon ki. Ezt nevezik levirátusnak, azaz sógorházasságnak.
Azonban van itt egy bökkenő. Egyből a következő versekben Júda és Sela ugyanígy nem teljesítették ezt a kötelességet, pedig Júda még ígéretet is tett rá:
Ter 38,11-14
Ezután Júda így szólt menyéhez, Támárhoz: „Térj vissza atyád házába, özvegyként, amíg a fiam, Sela, fel nem nő.” Arra gondolt ugyanis, hogy meghalhat az is, mint testvérei. Támár elköltözött és visszatért apja házába. Hosszabb idő elmúltával meghalt Sua leánya, Júda felesége. Júda a gyászidő letelte után elment barátjával, az adullámi Hirával Timnába a juhait nyírni. Mikor Támárnak megvitték a hírt: „Íme apósod Timnába jön a juhait nyírni”, letette özvegyi ruháját, fátyolt vett magára, befödte arcát és leült Enajim bejáratához, amely a Timna felé vezető úton van. Látta ugyanis, hogy Sela már felnőtt, mégse adták őt hozzá feleségül.
Ter 38,26
Amikor Júda meglátta a holmikat, így szólt: „Igaza van velem szemben: miért nem adtam fiamnak, Selának feleségül?” De többé már nem élt vele.
Tehát, ha Isten azért büntette volna meg Onant halállal, mivel nem teljesítette sógori kötelességét, akkor Júdát és Selát miért nem büntette meg semmivel?
Másrészről pedig a sógori kötelesség elmulasztása nem járt halálbüntetéssel!
MTörv 25,7-10
Ha azonban a sógor nem akarja elvenni sógornőjét, a sógornő menjen a város kapujához a vének elé, s adja elő: "Sógorom vonakodik testvére nevét fenntartani Izraelben, nem akarja velem szemben teljesíteni sógori kötelességét." A vének erre hívassák maguk elé, s vonják kérdőre. Ha megjelenik és kijelenti: "Nem akarom feleségül venni", a sógornő a vének jelenlétében lépjen oda, vegye le a saruját és köpje szembe e szavak kíséretében: "Ez történjék mindenkivel, aki nem akarja testvére házát fölépíteni." Az ilyen embernek ez legyen a neve Izraelben: "A mezítlábas házanépe."
Azaz a kötelesség elmulasztása szégyenletes dolog, de halált nem szabtak ki rá. Isten miért tette volna? Nem is ezért halt meg Onan."
Tovább, és forrás itt: [link]
Kedves Kérdező, és kedves 5-ös válaszoló, ki a depositumból, a katolikus álláspontból idézett.
A Bibliában egyetlen helyen tesz utalás-szerűséget a Biblia a maszturbációról, ez az említett Onán esete.
A Depositum azt állítja, hogy Onán abban vétkezett, hogy elvesztegette a magot.
Nézzük meg a történetet: Júdának három fia született. Az elsőszülöttnek Júda szerzett feleséget, viszont az elsőszülött még mielőtt gyermeke született volna, meghalt. Júda azt mondta a másodszülött Onánnak, hogy menjen be, és támasszon gyermeket a meghalt elsőszülött testvérének. Onán bement, tehát közösült a nővel, viszont nem akart utódot támasztani a testvérének, így úgymond, idő előtt kiszállt, és nem az asszonyba tette a magot. Egyetlen szó nincs maszturbálásról.
Három dolog jöhet számításba, ami nem tetszett Istennek:
1 Nem fogadott szót apjának Onán
2 Elvesztegette a magot, avagy maszturbált
3 Nem akart utódot támasztani az elsőszülött testvérének
Maszturbálás fogalma (forrás: wikipedia): „Az önkielégítés, (idegen szóval maszturbálás, férfiaknál tévesen onanizálásnak is nevezik) a saját nemi szervek kézzel vagy szexuális segédeszközökkel történő ingerlése, melynek során a férfi vagy nő közösülés nélkül jut el az orgazmusig.”
Itt nem az önös örömszerzés volt a cél, hanem az, hogy NE támadjon utód az elsőszülött testvérnek. Onán a másodszülött volt, a meghalt testvér az elsőszülött, minden elsőszülött kiváltságával, örökségével. Ha utódot támaszt, elesik a másodszülött az elsőszülöttől megöröklött kiváltságától, örökségétől.
A Depositum azt állítja, hogy a MTörv 25,7-10 foglalkozik a testvérnek támasztott gyermek esetével, melyet, ha megtagad nem halálos bűn. Onán esetét és a Mózesi törvényeket évszázadok választják el egymástól. Onán idejébe híre-hamva nem volt a Mózesi törvényeknek.
Onán ellent mondott apja utasításának, nem fogadott szót, hogy ne legyen örököse az elsőszülött testvérnek.
Mi történik, ha a gyermek szót fogad a szüleinek?
Efézusbeliekhez írt levél 6. rész
1. Ti gyermekek szót fogadjatok a ti szüleiteknek az Úrban; mert ez az igaz.
2. Tiszteljed a te atyádat és a te anyádat (a mi az első parancsolat ígérettel).
3. Hogy jól legyen néked dolgod és hosszú életű légy e földön.
Ha szót fogad, hosszú életet ígér a gyermeknek, ha nem, akkor... ???
Azt mondja a Depositum, hogy „Tehát, ha Isten azért büntette volna meg Onant halállal, mivel nem teljesítette sógori kötelességét, akkor Júdát és Selát miért nem büntette meg semmivel?”
Először is Onant nem azért büntette meg, másodsorban hogy jön a Depositum ahhoz, hogy kérdőre vonja Isten döntését? Nem ismerik ezt az idézetet?
Rómabeliekhez írt levél 9. rész
15. Mert Mózesnek ezt mondja: Könyörülök azon, a kin könyörülök, és kegyelmezek annak, a kinek kegyelmezek.
16. Annakokáért tehát nem azé, a ki akarja, sem nem azé, a ki fut, hanem a könyörülő Istené.
17. Mert azt mondja az írás a Faraónak, hogy: Azért támasztottalak téged, hogy megmutassam benned az én hatalmamat, és hogy hirdessék az én nevemet az egész földön.
18. Annakokáért a kin akar könyörül, a kit pedig akar, megkeményít.
Idézet a Depositumból:
„A Szentírásból azonban kiderül, hogy mi van megtiltva: ez pedig a „mag” elvesztegetése. (Ez az egyik alapja a fogamzásgátlás, illetve a homoszexualitás tilalmának is.)”
Ezek után hol is van az, hogy a mag elvesztegetése bűn lenne? Hányszor kell közösülnie sok házaspárnak, hogy szülessen egy gyermek? Hány ondósejt van az ejakulációnál, aminek a 99,99...%-a az enyészeté?
Jak 1,13 „Senki se mondja, mikor kísértetik: Az Istentől kísértetem: mert az Isten gonoszsággal nem kísérthető, ő maga pedig senkit sem kísért.”
Ha a mag elvesztegetése bűn, akkor Isten bűnt követ el, mikor a magok túlnyomó részét elvesztegeti?
Fel szokták ezt az idézetet is hozni:
1Kor 7:8 - 7:9
8 Mondom pedig a nem házasoknak és az özvegyasszonyoknak, hogy jó nekik, ha úgy maradhatnak, mint én is.
9 De ha magukat meg nem tartóztathatják, házasságban éljenek: mert jobb házasságban élni, mint égni.
De ez előtt ezt mondja Pál:
1Kor 7:6 Ezt pedig kedvezésképpen mondom, nem parancsolat szerint.
Hol van az, hogy aki meg nem tartóztatja meg magát, kvázi maszturbál, az halálos bűnt, vagy bármiféle bűnt követ is el? Hol van szó itt maszturbálásról? A bűn az, ha bűnös kívánsággal tekintek más asszonyára. Ha nem élek házasságban, és nem tudom megtartóztatni magam ettől, bűnt követek el. De egyetlen helyen sem szerepel a Bibliában, hogy a maszturbálás bűn lenne, vagy bármiféle ítélettel is sújtaná az Úr.
Sziasztok
Kedves utolsó!
És bűnös gondolataid sincsenek közben, ugye? Gondolom Petőfi verset szavalva csinálod.
A Biblia egyértelműen utal arra, hogy a szexualitás csak férfi és nő között, házasságban megengedett. Minden más ezen kívül paráznaság. Azt pedig, hogy a maszturbálás a szexualitás körébe tartozik, gondolm senki sem vitatja.
Andizsuzsi!
Ezt teológiai válasznak szántad? Elég slampos..
Igen, simán el tudom képzelni, hogy mindenféle bűnös gondolat nélkül "könnyítsen magán" az ember. Idéznél a Bibliából, miszerint a maszturbálás bűn? Sőt olyan bűn, melynek vége halál? Ha nem, akkor Isten szerint nem bűn.
"A Biblia egyértelműen utal arra, hogy a szexualitás csak férfi és nő között, házasságban megengedett."
A Biblia szerint már a szexualitás is házasság. A Biblia más feleségével való szexualitást nevez bűnnek, és nem a szexualitás miatt, hanem mert a felebarátomnak okoztam ezt:
Ne kívánd felebarátod házastársát.
Ne gondolj bűnös kívánsággal más asszonyára.
Tehát, valóban, a házasságon belüli szex a megengedett, csak az a kérdés, hogy Isten előtt mi a házasság? Idéznél a Bibliából? Mert én tudok:
Annakokáért elhagyja a férfi anyját és apját, ragaszkodik feleségéhez, és lesznek egy testté.
Nem olvasni semmilyen ceremóniáról, harmadik ember előtt kimondott igenről. Ádámot és Évát ki adta össze? Ha ifjúságodban választottál, ragaszkodtál, az a feleséged. És lesztek egy testté. Ha megcsalod más asszonyával, akkor házasságot törtél. Ennyi.
Szia
Még annyit, hogy nem a szexualitást mondja kizárólag házasságon belüli cselekvésnek, hanem a közösülést!
Ezt azért tisztába kell rakni, és nem hozzátenni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!