Ha meghalunk és a menybe vagy a pokolba kerülünk rögtön halálunk után akor miért kell jézusnak vissza jönie?
Szia !
Félreértettél, nem megvédeni nem tudom .......
A kérdések megválaszolására helyezem a hangsúlyt az álláspontomat már előzőleg leírtam a Biblia helyes értelmezését figyelembe véve !!! erről a témáról.
Szia!
Már ne is haragudj, de az nem álláspont, hogy bekopizol 3 igeszakaszt mindenféle komment nélkül kiragadva. Én értelmesen elmagyaráztam, hogy miért nem helytálló a te értelmezésed ezeknél az igeszakaszoknál. Erre az volt a válaszod, hogy "továbbra is tisztába vagyok a Biblia idevonatkozó tanításaival ezért most sem tudok veled egyetérteni. Nem látom értelmét a teológiai vitánknak, mert úgy látom sajnos egyre mélyebbre merülsz a Biblia félremagyarázásában ezért a te érdekedben befejezem a veled való vitatkozást."
Nézd én teológiát végeztem, és elég jól ismerem a református értelmezéseket is, tekintettel arra, hogy eredetileg református teológiára készültem és jártam előkészítőre is.
Úgy gondolom, hogy abban azért egyetérthetünk, hogy Jézus halálakor nem az összes "földi életből eltávozott ószövetségi szent ember" támadt fel. A református teológusok véleménye is megoszlik az efézusi levél értelmezését illetően: "egyesek szerint a „pokolra szállásra” utal, amiről a hitforma beszél, mások szerint viszont az inkarnáció maga volt a leszállás a mennyei helyekről a földre... Krisztus tehát, az aki alászállt, testet öltött, ajándékokat osztogatni jött." (Dr. Békési Andor - Jubileumi kommentár)
Szerintem ott hibázol a magyarázatodban, hogy a "pokol" kifejezést a menny ellentétének gondolod, holott a héber "seol" és görög "hádesz" szó, melyeket a bibliafordítók a pokol szóval adnak vissza egyszerűen a halottak tartózkodási helyét jelöli, vagyis a sírt. Ezt bizonyítja Jelenések könyve 20:13-14 verse, melyről ezt olvassuk az imént idézett református kommentárban:
"A halál (thanatos) és a pokol (hadés) tulajdonképpen a halottak világa, a halottak tartózkodási helye" (Dr. Kocsis Elemér professzor)
Üdv. Péter
Szia !
Rendben örülök neki, hogy a teológusok nem hibáznak és mindig mindenkor tévedhetetlenek, sajnos hozzászólászolásaidból válaszaidból sokszor ez a hozzá állás szűrődik ki.
A 15. hozzászóló vagyok
De ha Bibliát IDEOLOGIZÁLVA magyarázzák azt eddig sem és ez után sem tudom elfogadni, ez miatt a teológiai végzettséged nem hasznodra hanem károdra van.
Szia!
Nos érdekes én eddig soha nem éreztem, vagy tapasztaltam kárát annak, hogy elvégeztem a teológiát, és lehetőségem van arra, hogy a Szentírást az eredeti nyelveken olvassam.
Megint egy hiba: dobálózol olyan fogalmakkal, melyeknek semmi közük az írásmagyarázathoz. Mit értesz "IDEOLÓGIZÁLÁS" alatt? Azt hogy hiszünk Istenben? Hát igen, enélkül valóban érdekes lenne a Bibliát magyarázni... ;-)
Nézd én nem zárkózom el attól, hogy elolvassam, hogy mit gondolsz a halál, a pokol és az üdvösség kérdéséről, ha azt néhány értelmes mondatban - akár igehelyek magyarázatával - kifejted. Különösen érdekelne, hogy hogyan érted a Szentírásból azokat a verseket, amelyeket én hoztam fel állításaim indoklásaként (I.Thessz. 4:13-17, Jel. 20:5-6,12-15, Jn. 5:28-29, I.Kor. 15:51-53) valami hasonlóan ahhoz, ahogy én is leírtam a magyarázatomat a te általad felhozott igékre.
Várom válaszod.
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!