Ha meghalunk és a menybe vagy a pokolba kerülünk rögtön halálunk után akor miért kell jézusnak vissza jönie?
Szia Attila!
Rögtön a halálunk után mindannyian a pokolba kerülünk a Biblia szerint, ugyanis a Biblia szóhasználatában a pokol (héber seol, görög hádész) a halottak tartózkodási helyét jelöli függetlenül attól, hogyan éltek és mit cselekedtek. Innen lesz a feltámadás először azoknak akik a mennybe kerülnek Jézus Krisztus vissajövetelekor a Szentírás szerint: "Nem akarom továbbá, atyámfiai, hogy tudatlanságban legyetek azok felől, akik elaludtak, hogy ne bánkódjatok, mint a többiek, akiknek nincsen reménységük. Mert ha hisszük, hogy Jézus meghalt és feltámadott, azonképen az Isten is előhozza azokat, akik elaludtak, a Jézus által ő vele együtt. Mert ezt mondjuk néktek az Úr szavával, hogy mi, akik élünk, akik megmaradunk az Úr eljöveteléig, épen nem előzzük meg azokat, akik elaludtak. Mert maga az Úr riadóval, arkangyal szózatával és isteni harsonával leszáll az égből: és feltámadnak először akik meghaltak volt a Krisztusban; azután mi, akik élünk, akik megmaradunk, elragadtatunk azokkal együtt a felhőkön az Úr elébe a levegőbe; és ekképen mindenkor az Úrral leszünk." (I.Thessz. 4:13-17). Jelenések könyve így folytatja: "A többi halottak pedig meg nem elevenedének, mígnem betelik az ezer esztendő. Ez az első feltámadás. Boldog és szent, akinek része van az első feltámadásban: ezeken nincs hatalma a második halálnak; hanem lesznek az Istennek és a Krisztusnak papjai, és uralkodnak ő vele ezer esztendeig...És látám a halottakat, nagyokat és kicsinyeket, állani az Isten előtt; és könyvek nyittatának meg, majd egy más könyv nyittaték meg, amely az életnek könyve; és megítéltetének a halottak azokból, amik a könyvekbe voltak írva, az ő cselekedeteik szerint. És a tenger kiadá a halottakat, akik ő benne voltak; és a halál és a pokol is kiadá a halottakat, akik ő náluk voltak; és megítéltetének mindnyájan az ő cselekedeteik szerint. A pokol pedig és a halál vettetének a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava. És ha valaki nem találtatott beírva az élet könyvében, a tűznek tavába vetteték." (Jel. 20:5-6,12-15)
Üdv. Péter
#9 vagyok
Én ezt nem írtam ugyan le, nem akartam ennyire részletekbe menni, igen igazad van. Amit #10-ben írtál az úgy van, de ahogy én látom nem is írtam semmi olyat ami ezt cáfolná. Szóval nem értem mi lett szerinted félreértve:)
Kedves kérdező! Nagyon igazak az utoljára leírt gondolataid.
9. válaszoló. Szerinted Ádám és Éva hova került haláluk után? Hogy van az, hogy Isten nem mondott semmit Ádámnak és Évának a halál utáni életről? Azt mondta, hogy visszatér a porba Ádám, tehát Isten azt mondta neki, hogy halála után visszatér a nemlét állapotába
Sziasztok !
Miért kell a pokolra kerülnöm öntudatlan állapotba, miért kell elaludnom a feltámadásig?
Elmagyaráznád Péter ?
A földi életből eltávozott ószövetségi szent emberek nem öntudatlan alvó állapotban várják a feltámadást ugye?
Mát 27,50-53:
50. Jézus pedig ismét nagy fennszóval kiáltván, kiadta lelkét.
51. És íme a templom kárpitja fölétől aljáig ketté hasadt; és a föld megindult, és a kősziklák megrepedeznek;
52. És a sírok megnyíltak, és sok elhunyt szentnek teste föltámad.
53. És kijővén a sírokból, a Jézus föltámadása után bementek a szent városba, és sokaknak megjelent.
Ha a Golgotai kereszten helycsere történt, akkor ezek szerint nekünk már nem kell a pokolra lemennünk mert Jézus ez is betöltötte.
1 Pét 2,24:
24.A ki a mi bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván, az igazságnak éljünk: a kinek sebeivel gyógyultatok meg.
Róm 4, 25:
25. Ki a mi bűneinkért halálra adatott, és feltámasztatott a mi megigazulásunkért.
Ef 4,8-10:
8. Ez-okáért mondja az Írás: Fölmenvén a magasságba foglyokat vitt fogva, és adott ajándékokat az embereknek.
9. (Az pedig, hogy fölment, mit jelentene mást, mint hogy előbb le is szállott a föld alsóbb részeire?
10. A ki leszállott vala, ugyanaz, a ki fel is ment, feljebb minden egeknél, hogy mindeneket betöltsön.)
A keresztre feszített Jézus és a két bűnös között az alábbi beszélgetés zajlott, ebből kiderül az elköltözés utáni élet folytatódik tovább az Isten országának eljövetele a jövőben fog megtörténni ezt az elítélt bűnös még nem ismerhette részletesen.
Luk 23,39-44:
39. A felfüggesztett gonosztevők közül pedig az egyik szidalmazta őt, mondván: Ha te vagy a Krisztus, szabadítsd meg magadat, minket is!
40. Felelvén pedig a másik, megdorgálta őt, mondván: Az Istent sem féled-e te? Hiszen te ugyanazon ítélet alatt vagy!
41. És mi ugyan méltán; mert a mi cselekedetünknek méltó büntetését vesszük: ez pedig semmi méltatlan dolgot nem cselekedett.
42. És monda Jézusnak: Uram, emlékezzél meg én rólam, mikor eljössz a te országodban!
43. És monda néki Jézus: Bizony mondom néked: Ma velem leszel a paradicsomban.
44. Vala pedig mintegy hat óra, és sötétség lőn az egész tartományban mind kilenc órakorig.
Ha Jézus engesztelő áldozata tökéletessé tett akkor nem kell alvó állapotba várnom a feltámadást, hogy utána beléphessek a mennybe mert Jézus engesztelő áldozatával
ezt is lehetővé tette számunkra !
Zsidókhoz írt levél 10,14:
14. Mert egyetlenegy áldozatával örökre tökéletesekké tette a megszentelteket.
Ján 29,30:
30. Mikor azért elvette Jézus az eczetet, monda: Elvégeztetett! És lehajtván fejét, kibocsátá lelkét.
Sziasztok!
Nagyon egyszerű a magyarázat. Mert a mennyben most is folyik egy vizsgálati ítélet az emberek felett, amely alapján eldől, hogy ki üdvözülhet.
Arról pedig pontos kijelntések vannak a Szentírásban, hogy a történelem végén Jézus visszajövetelekor támad fel minden üdvözülendő és kap új testet, amely romolhatatlan:
"Mert maga az Úr riadóval, arkangyal szózatával és isteni harsonával leszáll az égből: és feltámadnak először akik meghaltak volt a Krisztusban; azután mi, akik élünk, akik megmaradunk, elragadtatunk azokkal együtt a felhőkön az Úr elébe a levegőbe; és ekképen mindenkor az Úrral leszünk." (I.Thessz. 4:16-18)
Jézus mondta: "Ne csodálkozzatok ezen: mert eljő az óra, amelyben mindazok, akik a koporsókban vannak, meghallják az ő szavát, és kijőnek; akik a jót cselekedték, az élet feltámadására; akik pedig a gonoszt művelték, a kárhozat feltámadására." (Jn. 5. 28-29)
"Ímé titkot mondok néktek. Mindnyájan ugyan nem aluszunk el, de mindnyájan elváltozunk. Nagy hirtelen, egy szempillantásban, az utolsó trombitaszóra; mert trombita fog szólni, és a halottak feltámadnak romolhatatlanságban, és mi elváltozunk. Mert szükség, hogy ez a romlandó test romolhatatlanságot öltsön magára, és e halandó test halhatatlanságot öltsön magára." (I.Kor. 15:51-53)
Jelenések könyve szerint ezután következik az ezer éves időszak, az un. "Millenium" ennek végén a "második feltámadás", avagy a "kárhozat fel-támadása" (Jel 20. fejezet), végül pedig a Föld újjáteremtése és "örökségül adása" a megváltottaknak melyről Jelenések könyve 21-22 fejezetei szólnak...
Üdv. Péter
Szia Péter !
Nem tudok egyetérteni veled, hogy is van ez ?
Mát 27,50-53:
Luk 23,39-44:
Ef 4,8-10:
Szia!
Az általad felhozott igék helyes értelemben véve egyáltalán nem mondanak ellent az általam leírtaknak.
A Máté evangéliumának megjelölt szakasza egy feltámadásról számol be, amely Jézus halálakor következett be. Én ezeket a "szenteket" azokkal azonosítom, akik jelenleg is a mennyben vannak és képvislenek bennünket az Isten trónjánál (lásd 24 vén vö. Jel. 4:4) Ugyanezekről ír az Efézus 4:8-10!
Lk. 23:39-44 a latoral folytatott beszélgetés pedig azért érdekes, mert ha úgy értjük, ahogy a fordításokban szerepel, hogy "ma velem leszel a paradicsomban" akkor igen sok kérdés merül fel, hiszen tudjuk, hogy Jézus a feltámadásakor még nem járt az Atyánál, ahogyan arról a Jn. 20:17-ben bizonyságot is tesz: "Monda néki Jézus: Ne illess engem; mert nem mentem még fel az én Atyámhoz..." vagyis a halála napján biztosan nem volt a mennyben, másrészt pedig a "paradicsom" kifejezés nem a mennyet jelöli, hanem az újjátermetett Földet, ami pedig még jócskán előttünk áll. Harmadrészt pedig az eredeti görög szövegben nincsenek írásjelek, vagyis kettőspont elhelyezése ezek alapján egyetlen helyes módon történhet, miszerint: "mondom neked ma: velem leszel a paradicsomban".
Idézet a református Jubileumi kommentárból:
"a határozószó a bizonyosság kifejezője, nem szabad a kifejezést semmilyen irányban erőltetni; ahol Jézus cselekszik, ott bekövetkezett Isten órája, az isteni ma; ahol Jézus van, ott van a paradicsom, emberi értelemben vett idő és tér nincsen többé), amikor utoljára földi életében emberhez szól." (Dr. Varga Zsigmond teológia professzor)
Üdv. Péter
Szia!
Továbbra is tisztába vagyok a Biblia idevonatkozó tanításaival ezért most sem tudok veled egyetérteni.
Nem látom értelmét a teológiai vitánknak, mert úgy látom sajnos egyre mélyebbre merülsz a Biblia félremagyarázásában ezért a te érdekedben befejezem a veled való vitatkozást.
Szia!
Véleményem szerint pedig illene alaposabban utánajárnod a kérdésnek, mert úgy tűnik, hogy értelmezésed nem áll szilárd alapokon, tekintettel arra, hogy nem tudod megvédeni az álláspontodat. A Szentírás ugyanis egyértelmű tanítást ad erről a kérdésről. Ha bármiben tudok segíteni még, szívesen állok rendelkezésedre.
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!