Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jézus félt a Getsemáni kertben...

Jézus félt a Getsemáni kertben elfogása előtt?

Figyelt kérdés
Mi a véleményetek? Félhetett? Vagy az valami más volt? Hogy lehetne megmagyarázni?
2009. aug. 27. 23:13
1 2 3 4 5 6
 11/54 A kérdező kommentje:

Milyen fordítású a Biblia?:P


Szerintem itt fordítás/értelmezési bajok lehetnek talán nem?

Megnéztem: "Ekkor megjelent neki egy angyal az égből, és megerősítette. Aztán a halállal tusakodva még buzgóbban imádkozott. A verejtéke olyan lett, mint a földre hulló vér cseppjei."


Sehol sincs később se félelemről szó... (?)

2009. aug. 28. 22:25
 12/54 anonim ***** válasza:
64%

Valószínűleg a Bibliádban elég óvatosan van megfogalmazva a dolog.

Mindenesetre az én Bibliámban (noha nem vagyok keresztény, sőt...) található Lukács 22,43-44 teljesen összhangban van a neten található Biblia ezen részével.

Ha nem hiszed, nézz utána.

2009. aug. 28. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/54 anonim ***** válasza:
64%

Különben is... A halállal tusakodva még buzgóbban imádkozott? Mégis mi a francért tusakodott volna a halállal imádkozás közben?

Sztem a következő szitu áll fenn: Kihagyni nem lehetett, a halálfélelmet pedig nem akarták beletenni, ezért ilyen értelmezhetetlen izé betoldásával oldották meg a halálfélelem leírandóságának kiküszöbölését.


És egyébként is... Ha az eredetiben is ez állt volna a Lukács 22,43-44-ben, akkor miért mellőzték többen is a Bibliába való beleírását?

2009. aug. 28. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/54 anonim ***** válasza:
100%

22,39-53 A halálfélelem és az elfogatás. Lukács leegyszerűsítette Jézus halálfélelmének márki elbeszélését a kertben. Jézus nem választ ki három tanítványt a csoportból, hogy azok kövessék; ennek eredményeként mind a tizenkettőhöz (és az olvasóhoz) szól, amikor arra figyelmezteti őket, hogy imádkozzanak, nehogy kísértésbe essenek (40, 46. vers). Maga Jézus számára kísértést jelent az a vágya, hogy elkerülje a szenvedés kelyhét, de elfogadja az Atya akaratát. Jézus sátán elleni küzdelmének ez a tetőpontja (4,1-13); egy angyal jön a segítségére, és így még buzgóbban imádkozik.

Eközben a tanítványok, akik még mindig nincsenek tudatában a közöttük történő dolgok jelentőségének, elaludtak. A tanítványokhoz intézett figyelmeztetésben Jézus arra buzdít minket, hogy buzgó imádsággal erősítsük magunkat az üldöztetések ellen, amelyek biztosan utolérik Jézus követőit is.

2009. aug. 28. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/54 anonim ***** válasza:
27%

Nem igazán a kérdező kérdésére válaszoltál és a hozzászólásodban foglaltakra sem kívánok különösebben reagálni.


Azt viszont nem tartjátok kínosnak, hogy Jézusnak, aki az isten fia és isten is egyben, szüksége van egy angyal segítségére, aki elvileg a sarkáig sem ér?

2009. aug. 28. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/54 anonim ***** válasza:
64%

A 22,44-ben foglaltak alapján pedig kijelenthető, hogy Jézus úgy viselkedik, mintha egyáltalán nem lenne egyenértékű és egylényegű az Atyával.

Nem csoda, hogy Jézus istenségét számtalanszor megkérdőjelezték.

2009. aug. 28. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/54 anonim ***** válasza:
100%

A : ma 23:10-es vagyok.

A kérdésre már válaszoltam

Igen, hiszen tudta mi vár rá.

Az orvostudomány ismeri a jelenséget. haematidrosis - véres verejtékezés

A válasz megírásának időpontja: ma 11:28

2009. aug. 28. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/54 anonim ***** válasza:
64%

Vagyis a 22,42 és nem a 22,44.

De hasonlóan érdekes beszédek hangzottak el Jézus szájából a Biblia tanúsága szerint Jézus megfeszítésekor is.

2009. aug. 28. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/54 A kérdező kommentje:

Közben "kinyomoztam". Szent Jeromos-osban nincs halálfélelemről szó, míg Szent István-osnál valóban halálfélelmet ír... szóval sztem ez is a (el)fordítás dolgot erősítheti.. hajaj.. mi lehet az eredeti..:)


Köszönök minden véleményt.

2009. aug. 29. 00:52
 20/54 anonim ***** válasza:
64%

Nézd, én sem tudhatom, hogy mi az eredeti. De gondolkodjunk logikusan. Ismétlem önmagam.

Ha a 4. század előtt ezt a részt többen is elhagyták azért, mert attól tartottak, hogy annak a leírása jó alapot adna az ún. eretnekeknek Jézus istenségének tagadására, akkor abban a részben nyilván valami olyan dolog lehetett, ami valóban problematikus Jézus istensége szempontjából.


Ha nagyon érdekel: A 43-44 verset több kézirat kihagyja, így a Codex Vaticanus és Codex Alexandrinus, míg megvan a Codex Sinaiticusban és Codex Bezaeben, ugyanígy megoszlanak az egyházi írók is.

2009. aug. 29. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!