Tisztítótűz?
pontosan mi is ez?
mi alapján dől el ki meddig szenved ott?
"Aki halalos bünt követett el, azaz a 7 föbün egyiket"
Ez így nem igaz, a főbűnök nem azonosak a halálos bűnökkel. A főbűnök inkább olyan bűnök, amik sok más bűnnek lehetnek a forrásai, akár halálos bűnnek is.
Halálos bűn az, amitől teljesen megszakad a kapcsolatod Istennel. Nincs egy ilyen lista, hogy most név szerint pontosan melyik bűn is a halálos, adott esetben egy hazugság is lehet pl. halálos bűn és valami amúgy súlyos dolog sem feltétlenül az, ha olyanok a körülmények.
A tisztítótűz pedig az a hely, vagy inkább állapot, amibe azok a lelkek kerülnek, akiknek valamilyen "elintézetlen" nem súlyos bűne van. Tehát nem szakadt meg teljesen a kapcsolatuk Istennel, de nem is tökéletes.
Annak a kérdésnek, hogy meddig szenved ott valaki, szerintem nincs értelme - nem hinném, hogy ott emberi mértékkel mérhető lenne az idő. Szóval ebben a kérdésben nem tudok okos lenni.
Miért, van tökéletes ember??
Tisztítótűz... Esetleg itt a Földön. A Szent Szellem képes a tisztításra!
Ne erre játssz!:)
Hazardteam válaszával teljesen egyet tudok érteni!
Nincs tisztítótűz, pokol vagy mennyország...ahogyan a Biblia is mondja!
" A római katolikus egyház egyetemes zsinatainak határozatai két olyan kötelező erővel bíró (De fide) hittételt állapítottak meg, amelyet minden katolikusnak „isteni és katolikus hittel” hinnie kell a tisztítóhellyel kapcsolatban:
- Azoknak a lelkei, akik bocsánatos bűnben halnak meg, vagy bűneikért még büntetést érdemelnek, a tisztítóhelyre jutnak, hogy ideigtartó büntetésekkel megtisztuljanak.
- Az élő hívek közbenjáró imájukkal, és főként a szentmiseáldozat fölajánlásával segíthetnek a purgatóriumban lévő lelkeknek. "
a cél pedig az egyház bevételének növelése, a purgatóriumnak semmi köze a bibliához (bár citálnak hozzá részeket, de nem a Bibliából, hanem Makkabeusok 2. könyvéből
Szia!
Erre a kérdésre kiválóan válaszol a katolikus dogmatika:
"A Szentírás sehol sem említi kifejezetten, hogy a végítéleten kívül részünk lesz egy másik, egyéni ítéletben. Csak annyit mond, hogy halálunk után rögtön jutalomban vagy büntetésben részesülünk. Ebből viszont
logikusan következik, hogy már halálunk percében egyénileg is megítéltetünk, és ezen a különítéleten dől el örök sorsunk. Ünnepélyes formában a tanítóhivatal sem a külön-ítéletről nyilatkozott, hanem a halál utáni sorsunkról, mindennapos igehirdetése azonban nemcsak jóváhagyta, hanem magáévá tette a híveknek ezt a
meggyőződését. Ennélfogva a különítélet ténye dogmának tekintendő...
A szenthagyományban sokáig bizonytalanság uralkodott az egyén halál utáni sorsáról, tehát a különítéletet illetően is. A különítéleten végleg eldől az ember sorsa, állapota mégsem mondható véglegesnek. Hiszen lesznek, akik tisztulásra ítéltetnek. Akik pedig a mennyei boldogságba jutnak, a világ végéig nélkülözni fogják ennek a boldogságnak azt a teljességét, amelyet az egész természetnek újjáteremtése, az »új ég és új föld« fog jelenteni.
Vitatott továbbá, hogy milyen lesz az emberi léleknek a testhez való viszonya a világvégi feltámadásig. Egyes
hittudósok ugyan újabban az »animae separata« elképzelésének tarthatatlanságát bizonyítják, azt a kérdést azonban nyitva hagyják, hogy a világvégi feltámadás nem ad-e többletet a mennyország boldogságának és a kárhozat kínjainak testben történő megélésében. A különítélet színhelyéről és időpontjáról semmi biztosat nem tudunk. A hely valószínűleg a halál színhelye, az időpont pedig a testi halál bekövetkezésének pillanata lesz...
A különítélet nem teszi-e fölöslegessé a végítéletet? Van-e értelme az utolsó ítéletnek, miután az ember sorsa
végleg eldőlt a külön-ítéletben? Úgy látszik, mintha nem volna értelme, legfeljebb csak akkor, ha két fokozata
lenne a büntetésnek, egy enyhébb és egy szigorúbb, és a szigorúbbat az utolsó ítélet osztja ki, ahogy a keletiek
közül sokan képzelik...
A purgatórium elnevezést csak a 9. század óta használja a teológia. Ez a szó találóan jelzi a tisztulás folyamatát
anélkül, hogy a vitatható kérdésekre (hely és mód) választ adna... A Szentírásban direkt bizonyítékokat nem
találunk. A protestánsok által el nem fogadott - mert deuterokanonikus - 2 Makk 12:40-45-ben azt olvassuk,
hogy Makkabeusi Júdás áldozatot mutattatott be olyan elesett hősökért, akiknél pogány amuletteket találtak.
»Ha ugyanis nem hitt volna - folytatja a szent szerző
- az elesettek feltámadásában, fölösleges és értelmetlen dolog lett volna a halottakért imádkozni.«
A túlvilági tisztulás mikéntjét illetően sem a kinyilatkoztatás forrásai, sem a tanítóhivatal megnyilatkozásai nem adnak biztos útmutatást. Ezért csak többé-kevésbé valószínű következtetésekre vagyunk utalva... A trienti zsinat dogmaként tanítja, hogy a purgatórium lakóin imádságainkkal, továbbá a szentmiseáldozatnak és búcsúknak felajánlásával segíteni tudunk. Ennek a segítésnek elvi alapja a szentek közösségének dogmája, amelynek értelmében Krisztus titokzatos Testének tagjai (I.Kor. 12. fej.) egységes szervezetet alkotnak, és minél inkább részesült valaki a megváltás áldásaiban, annál inkább lehet mások számára is forrása a kegyelemnek. A vándoregyház tagjai szüntelen segítséget remélhetnek a mennyeiektől, a földiek hűsége és szeretete viszont azok számára jelenthet segítséget, akik evilági vagy másvilági tisztulásra szorulnak."
(Előd István: Katolikus Dogmatika, Szent István Társulat, 1978, 675-678., 711., 713. és 715. o.)
Üdv. Péter
"Nincs tisztítótűz, pokol vagy mennyország...ahogyan a Biblia is mondja!"
Én ilyet nem mondtam.
Szia!
Hogy van-e tisztítótűz a halál után,nem lehet tudni!
Viszont egyet értek Hazardteammel abban,hogy:"Hát nem csodálatos, mit ki nem talál a hamis vallás?"
Például a Hit Gyülekezetében adománykérés előtt ezeket a verseket idézik,hogy több pénzt csikarjanak ki a híveiktől!
"Szükségesnek véltem azért utasítani az atyafiakat, hogy előre menjenek el hozzátok, és készítsék el előre a ti előre megígért adományotokat, hogy az úgy legyen készen, mint adomány, és nem mint ragadomány.A ki szűken vet, szűken is arat; és a ki bőven vet, bőven is arat. Kiki a mint eltökélte szívében, nem szomorúságból, vagy kénytelenségből; mert a jókedvű adakozót szereti az Isten. Az Isten pedig hatalmas arra, hogy rátok áraszsza minden kegyelmét; hogy mindenben, mindenkor teljes elégségtek lévén, minden jótéteményre bőségben legyetek"
“Adjatok, néktek is adatik; jó mértéket, megnyomottat és megrázottat, színig teltet adnak a ti öletekbe. Mert azzal a mértékkel mérnek néktek, a melylyel ti mértek.”
Hát nem ocsmány,hogy egyesek mit ki nem találnak,hogy sok pénzt keressenek?
Az embereket a Bibliára mutatva fosztják ki!És ezt nem átallják kereszténységnek nevezni!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!