A keresztény hit szerint mi a lélek? Miből gondolják, hogy az állatoknak nincs?
Akkor láássuk csak az idézett szöveget:
"Az emberek fiainak vége hasonló az oktalan állatnak végéhez, és egyenlő végök van azoknak; a mint meghal egyik, úgy meghal a másik is" (PONT)
Első állítás: "az emberek VÉGE hasonló az oktalan állatokéhoz: mind meghal.
Második állítás: "és ugyanazon egy lélek van mindenikben"
Ugyanazon (típusú/fajta/tulajdonságú) LÉLEK van mindegyikben. Hasonló elektro-szinaptikus idegrendszer, hasonló vér, hasonló hormonok, mirigy váladékok stb stb. ("Csakhogy abban állhatatos légy, hogy a vért meg ne egyed; mert a vér, az a lélek: azért a lelket a hússal együtt meg ne egyed!")
Harmadik állítás: "és az embernek nagyobb méltósága nincs az oktalan állatoknál, mert minden hiábavalóság" (A "nap alatt"/földön nincs és a "nap alatt"/földön "hiábavalóság minden" vagyis értelmetlen, mert itt minden fordítva van, mint ahogy lennie kéne, persze képletesen, itt még "háborítják az örök rendet" és az a természetes, ami természetellenes. Nem véletlen, hogy úgy kell imádkoznunk is, hogy "A TE akaratod legyen meg/teljesüljön, amint a mennyekben, úgy a földön is" és a prédikátor egész könyvében a földi állapotokról ír, a "nap alatt" lévő dolgok értelmetlenségeit vesézi ki)
Negyedik állítás: "Mindenik ugyanazon egy helyre megy; mindenik a porból való, és mindenik porrá lesz"
Tiszta sor, az atomos anyagaink halálunk után ugyanúgy visszaalakulnak szervezettből szervezetlenbe, ahogy az állatoké is, ha pl. tankoltok, jusson eszetekbe, hogy talán egy liter Káint puffogtattok a motorháztető alatt.
Első kérdés: "Vajjon kicsoda vette eszébe az ember lelkét, hogy felmegy-é; és az oktalan állat lelkét, hogy a föld alá megy-é?"
"Vette eszébe" figyelte meg, látta, tapasztalta stb. Hát én biztos nem, de én még az elektromágneses hullámok különböző hullámhosszú spektrumait sem látom, a hőt, infravöröset, ibolyán túlit, rövid/közép/hosszú hullámú rádiófrekvenciákat sem, amik pedig megtalálhatók életem majd minden másodpercében körülöttem, sőt, még főzni sem tudok.
Az első rész elől aki linkelte, úgy tűnik, hogy szándékosan hagyta el a hozzá tartozó igerészt, amelynek csak konklúziója az, amit linkelt. Eredetileg így néz ki:
"Láttam annakfelette a nap alatt, hogy az ítéletnek helyén hamisság, és az igazságnak helyén latorság van.
És mondék magamban: az igazat és a hamisat megítéli az Isten; mert minden ember akaratjának ideje van, és minden dolognak ő nála.
Így szólék azért magamban: az emberek fiai miatt van ez így, hogy kiválogassa őket az Isten, és HOGY MEGLÁSSÁK, HOGY ŐK MAGOKBAN (önmagukban) véve az oktalan állatokhoz hasonlók.
Az emberek fiainak vége hasonló az oktalan állatnak végéhez, és egyenlő végök van azoknak; a mint meghal egyik, úgy meghal a másik is, és ugyanazon egy lélek van mindenikben; és az embernek nagyobb méltósága nincs az oktalan állatoknál, mert minden hiábavalóság" De be lehetne másolni az egész fejezetet, hogy miről szól, csak nem fogom..
Az elején a testről beszél, a közepén a lélekről, legvégén pedig a szellemről egyébként, ha valakit érdekel..
Az ember teremtésénél pedig: Isten megformálta az embert a föld porából (atomos anyagaiból; a mennyei különbözik, ahogy van "földi, testi és ördögi" bölcsesség is) majd szellemet leheltt bele (eredeti nyelven a szellem-lehellet ugyanaz a szó) és így lett az ember "élő lélekké" (nem pedig "élőlénnyé" ahogy néhány bibliatársulat félrefordítja a "réselmélet" és más téveszmék hatásaként)
Ma is, ha megfogan (nem megszületik, FOGAN) egy baba az anyaméhben, akkor a teste kis "kezdeményei" találkoznak a Mindenható Teremtő Atya lehellésével, a szellemmel, amit ő adott, ami onnantól fogva különálló individuumként létezik, a lelke azonban csak folyamatosan fejlődik "ki" ahogy a teste is. Isten ezért a "hármasságért" teremtette hozzá hasonlóvá az embert, nem pedig materialista szemszögből nézve, hogy "képére" vagyis 2kéz 2láb 1fej stb stb. Ő is 3 személyből alkot egy egészet, ahogy az ember is.
Hogy az állatoknak van e szelleme az jó kérdés, de igazából nem tudom hány embert igzgat ez, ha a kedvenceik ugyanúgy vele lesznek majd, amikor végetér ez a korszakocska és Isten új univerzumot teremt majd. Én személy szerint baromira szeretnék már egy jópofa macsekot meg úgy általában véve is nagyon kedvelem az állatokat. Ádám külön nevet adott nekik a természetükhöz illően és Isten eredetileg társaságnak szánta őket neki, tehát ők végülis a mi kis barátaink. Nem "robotokat" teremtett, amnik be vannak programozva egy ösztönre, hanem gondolkodó, érző lényeket és a mózesi törvényekben csomó olyan intelem és parancsolat található, ami éppen ezért védi őket. Például: "Ne kösd be a nyomtató ökör száját" vagyis amikor őröl az ökör a malomban pl. hadd egyen közben kedvére szegény. Vagy: "ne főzd meg a gödölyét az anyjának tejében" ne legyél kegyetlen, szívtelen még akkor sem az állattal, ha húdejó fogást remélsz belőle. Ha ,az állatoknak nem volna lelkük, csak valamiféle ösztönökre programozott gépek volnának, akkor ez, meg a többi hasonló nem számítana, hogy "mit érez". Amikor a próféta Dávid királyhoz ment, miután dávid megölette Bethsabé férjét, Dávid kérdezte tőle, hogy mi a pálya, nátán elmesélt neki egy "történetet" (mintha hallotta volna mondjuk a napokban):
"Elküldé azért az Úr Dávidhoz Nátán prófétát, ki bemenvén hozzá, monda néki: Két ember vala egy városban, egyik gazdag, a másik szegény.
A gazdagnak felette sok juhai és ökrei valának;
A szegénynek pedig semmije nem vala egyéb egy kis nőstény báránykájánál, a melyet vett és táplált vala, s felnevelkedett nála gyermekeivel együtt; saját falatjából evett és poharából ivott és keblén aludt, és néki olyan vala, mintegy leánya.
Mikor pedig utazó vendége érkezett a gazdagnak: sajnált az ő ökrei és juhai közül hozatni, hogy a vendégnek ételt készítsen belőle, a ki hozzá ment vala; hanem elvevé a szegénytől az ő bárányát, és azt főzeté meg a vendégnek, a ki hozzá ment.
Akkor FELGERJEDE Dávidnak HARAGJA az ember ellen, és monda Nátánnak: Él az Úr, hogy halálnak fia az az ember, a ki azt cselekedte. A bárányért pedig négy annyit kell adnia, mivelhogy ezt mívelte, és annak nem kedvezett.
És monda Nátán Dávidnak: TE VAGY AZ AZ EMBER!"
Dávid szívtelenségnek tartotta ezt a gyalázatot a szegény ember és az állatka miatt is és éktelen haragra gerjedt. Nátán nem véletlenül így vezette rá, hogy mekkora szörnyűséget tett Bethsabéval és Uriással.
A zsidó vallásban máig is él az, hogy az állatokkal "emberségesen" kell bánni. Sokan azt gondolják, a "kóser" hús attól kóser, hogy nincs benne vér. Hát nem! Már AKKOR SEM(!) kóser, ha az állat szenvedve múlt ki. Van, egy szándékosan erre kiképzett hentesük, amolyan "vallási hentes" akinek az a feladata, hogy a speciális, erre kifejlesztett eszküzeikkel FÁJDALOM MENTESEN öljék meg az állatot, egy suhintással, hogy ne érezzen semmi fájdalmat egy percig sem! Olyasmik pl. mint valami "kézi guilottin" nem tudom jobban elmagyarázni, akit érdekel úgyis utána néz. És ha ez még nem lenne elég, ezeknek a "szent henteseknek" vannak felügyelőik, akik bejárkálnak hozzájuk és ellenőrzik a munkájukat tisztességgel (ÍGY) végzik e, meg bemászkálnak ugyanúgy a konyhára is.
Ezek után a nácik "alacsonyabbrendű fajnak" tartották a zsidókat Darwin fajelmélete alapján, mely szerint van "állati" ember és van az "árja emberfaj" amely "tiszta" vagyis "igazi" ember, szemben a többi selejttel, amiket az evolúció összehordott, mint a szemetet. Kísérleteztek rajtuk, Mengele összevarrt csecsemőket, mert kíváncsi volt, képes e "sziámi ikreket előállítani", leöldösték őket és végig az az "indoklás" lebegett a szemük előtt, hogy ugyanolyanok, mint egy disznó, vagy egy ló, nem gáz, ha "levágják" őket. Manapság a meg nem született kicsi bébikkel kísérleteznek ugyanígy és irtják őket halomra. A 40-es évek óta 1MILLIÁRDRA(!!!) teszik azoknak az általuk csak "magzatoknak" címkézett kisbabáknak a számát, akiket elpusuztítottak az anyaméhben, mint valami legyet.. Komolyan mondom, a sírógörcs kerülget.. meg a hányinger.
Nagyon veszélyes eszmék ezek és szégyen, hogy keresztények, Istenhívő emberek "alsóbb-felsőbb" rendű kitüntetett irányokat és értékeket propagálnak teológiai alapon, akár az állatokra nézve is. az nem lenne baj, ha a "kitüntetett irány" fölfelé menne, de ez az egész inkább arról szól, hogy "ki van feljebb és mit tehet meg, mert MÉLTÓ rá" Vagyis taposás lefelé, vigyorgás lefelé, mint a vámszedő és a farizeus imájában..
Bocs, ha hosszú lett, nem látom.
Az állatokról mutatnék néhány Igét, melyek alapján nekem úgy tűnik, hogy bizonyos állatoknak van szelleme!
"Én pedig ímé özönvizet hozok a földre, hogy elveszessek minden testet, a melyben élő szellem van az ég alatt; valami a földön van, elvész... Kettő-kettő méne be Noéhoz a bárkába minden testből, melyben élő szellem vala... Mindaz, a minek orrában élő szellem vala, szárazon valók közűl mind meghala." 1 Móz 6:17,7:15,22
"Az emberek fiainak vége hasonló az oktalan állatnak végéhez, és egyenlő végök van azoknak; a mint meghal egyik, úgy meghal a másik is, és ugyanazon egy szellem van mindenikben; és az embernek nagyobb méltósága nincs az oktalan állatoknál, mert minden hiábavalóság. Mindenik ugyanazon egy helyre megy; mindenik a porból való, és mindenik porrá lesz. Vajjon kicsoda vette eszébe az ember szellemét, hogy felmegy-é; és az oktalan állat szellemét, hogy a föld alá megy-é?" Préd 3:19-21
Mindenhol a ruah szó szerepel a héberben.
És nem igaz az, hogy az állatok nem tudnak Istenhez "kapcsolódni":
"Az oroszlánkölykök, a melyek ordítanak a prédáért, sürgetvén Istentől eledelöket... Mily számtalanok a te műveid, Uram! Mindazokat bölcsen alkottad meg, és betelt a föld a te gazdagságoddal. Ez a nagy és széles tenger! Itt vannak benne a megszámlálhatatlan csúszók; apró állatok nagyokkal együtt.
Amott gályák járnak s czethal, a melyet azért formáltál, hogy játszadozzék benne. Mindazok te reád néznek, hogy megadjad eledelüket alkalmas időben. Adsz nékik és ők takarnak; megnyitod kezedet, és megtelnek a te jóvoltoddal. Elfordítod orczádat, megháborodnak; elveszed a szellemüket, kimulnak és porrá lesznek újra. Kibocsátod a te szellemedet, megújulnak, és újjá teszed a földnek színét." Zsolt 104:21-30
Sőt még dicsérni is tudják Őt (ld. Zsolt 148), illetve itt egy érdekes Ige, ami arról szól, hogy számon lesz kérve az állatokon az emberek vére:
"De a ti véreteket, a melyben van a ti éltetek, számon kérem; számon kérem minden állattól, azonképen az embertől, kinek-kinek atyjafiától számon kérem az ember életét." 1 Móz 9:5
Üdv.
Prédikátor 12:18-22
"Azt mondtam én a szívemben az emberek fiairól, hogy az igaz Isten különválasztja őket, hogy meglássák, ők maguk is az állatokhoz hasonlók. Mert az emberek fiainak vége hasonló az állatoknak végéhez, egyenlő végük van. Amint meghal az egyik, úgy meghal a másik is; egy szellemük van mindegyiküknek, úgyhogy nem áll felette az ember az állatnak, hisz minden hiábavalóság. Mindegyik egy helyre megy; mindegyik a porból lett, és mindegyik a porba tér vissza. Ki ismeri az emberek fiainak szellemét, hogy fölmegy-e, és az állatok szellemét, hogy a földbe megy-e? Láttam én, nincs jobb, mint hogy az ember örvendezzen a munkáiban, ugyanis ez az ő része; mert ki hozza őt elő, hogy meglássa, mi lesz őutána?"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!