Az ember szelleme halhatatlan-e a Biblia szerint?
Látom, megérkeztek a piros-kéz lovagok. :-(
A harmadik korrekt választ adott. Igen, a túlvilági lét végtelen, de nem a szellemvilág része. Nem kóricálunk félig itt, félig ott, nem ilyesztgetünk éjjel a temetőkertben, nem lehet minket megidézni stb.
-----------------
Hallhatatlan, azaz nem lehet hallani majd minket? Nem. Sem egy füllel, sem kettővel.
Halhatlanok? Az sem, hiszen meghaltunk előtte, nem? ;-)
Az emberi lélek hallhatatlan. Erre több helyen van utalás a Bibliába, pl. itt egy:
"Aki eszi az én testemet és issza az és véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon." (Jn 6,54)
Nyilván itt lelki örök életről van szó, hiszen testileg mindenki meghal egyszer.
Kérdező! Nem!
Utolsó! Az idézetedben így kezdődik: Aki... tehát feltétellel...
Mt 10,28 És ne féljetek azoktól, a kik a testet ölik meg, a lelket pedig meg nem ölhetik; hanem attól féljetek inkább, a ki mind a lelket, mind a testet elvesztheti a gyehennában.
Szia!
Nem. A hiba már eleve ott kezdődik, hogy több olyan szó is van, a Szentírásban amelyet léleknek fordítanak, noha az eredeti jelentésében nincs amolyan spirituális jelentése, ami a keleti vallásokban. Ilyen például a Bibliában a ruach, amely szelet jelent, nem testtől elválló önnálló személyes lelket. Mert azok, akik például a szentek közbenjáását kérik, hogyan magyarázzák azt az Igehelyet, miszerint "Nem a meghaltak dicsérik az Urat, sem nem azok, a kik alászállanak a csendességbe."(Zsolt 115,17) ? Azoknak az emberek, akik a haláluk után felmennek mondjuk a Mennybe, mi akadályozza őket, hogy dícsérjék az Istent, amikor János apostol azt látta látomásban, hogy a Mennyben bizony dicsőítik az Istent? (Jel 4-5. fejezet) A hosszas teológiai magyarázat helyett inkább idézek egy katolikus, és egy protestáns kommentárt:
Nyíri Tamás, Katolikus teológus ezt mondja, a Remény vagy halál című cikkében:
"„Az európai hagyománytörténetben kiváltképpen két gondolatkör hatására alakult ki a halál utáni élet eszméje. Az egyik a lélek halhatatlanságának görög fogalma, a másik a holtak feltámadásának bibliai hite. Aki azt vallja, hogy az elmúlás után a puszta lélek tovább él Istennél, nem veszi elég komolyan sem a halált, sem a halálon aratott isteni győzelmet… "
Dr. Nagy Gyula evangélikus teológus pedig az 1965-ös teológiai akadémiai jegyzetben ezt írja:
"„A lélek halhatatlanságába vetett hit nem számol komolyan a halál valóságával: régi, platonikus-orfikus eredetű meggyőződés szerint csak a test kerül a halálba, a lélek-szubsztancia kikerüli azt. Sok más, idegen hatással együtt ez a filozófiai-mitikus gondolat is átkerült a kereszténységbe, és elfoglalta a biblikus reménység helyét… megüresítve a feltámadás értelmét. Az Ige szerint a teljes testi-lelki ember bűnös, ezért a halál – mint a bűn zsoldja – a teljes embert éri.”
Nos, én így gondolom, de mindenki tegyen úgy ahogy jónak látja.
"Utolsó! Az idézetedben így kezdődik: Aki... tehát feltétellel... "
A lehetőség mindenki számára adott...
"Mt 10,28 És ne féljetek azoktól, a kik a testet ölik meg, a lelket pedig meg nem ölhetik; hanem attól féljetek inkább, a ki mind a lelket, mind a testet elvesztheti a gyehennában."
Ez az Ige nem az ember szelleméről szól, hanem a lelkéről.
Leírom még egyszer, s ahányszor le lesz pontozva, annyiszor meg fogom ismételni. Vagy amíg a moderátor ki nem zár.
Szellemek a keresztény hitben nem léteznek. Aki pedig lepontoz, gondolkodjon el azon, mit tud a Bibliáról, egyházról, s hogy esetleg ő tud valamit tévesen!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!