Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mit jelent ez a Bibliai...

Mit jelent ez a Bibliai történet? Miről szól ez a rész?

Figyelt kérdés

Gondoltam mielőtt öngyilkos leszek, megkérdezem:


Lukács 16


1

Monda pedig az ő tanítványainak is: Vala egy gazdag ember, kinek vala egy sáfára; és az bevádoltaték nála, hogy javait eltékozolja.

2

Hívá azért azt, és monda néki: Mit hallok felőled? Adj számot a te sáfárságodról; mert nem lehetsz tovább sáfár.

3

Monda pedig magában a sáfár: Mit míveljek, mivelhogy az én uram elveszi tőlem a sáfárságot? Kapálni nem tudok; koldulni szégyenlek!

4

Tudom mit tegyek, hogy mikor a sáfárságtól megfosztatom, befogadjanak engem házaikba.

5

És magához hivatván az ő urának minden egyes adósát, monda az elsőnek: Mennyivel tartozol az én uramnak?

6

Az pedig monda: Száz bátus olajjal. És monda néki: Vedd a te írásodat, és leülvén, hamar írj ötvent.

7

Azután monda másnak: Te pedig mennyivel tartozol? Az pedig monda: Száz kórus búzával. És monda annak: Vedd a te írásodat, és írj nyolcvanat.

8

És dícséré az úr a hamis sáfárt, hogy eszesen cselekedett, mert e világnak fiai eszesebbek a világosságnak fiainál a maguk nemében.

9

Én is mondom néktek, szerezzetek magatoknak barátokat a hamis mammonból, hogy mikor meghaltok, befogadjanak benneteket az örök hajlékokba.

10

Aki hű a kevesen, a sokon is hű az; és aki a kevesen hamis, a sokon is hamis az.

11

Ha azért a hamis mammonon hívek nem voltatok, ki bízná reátok az igazi kincset?

12

És ha a másén hívek nem voltatok, ki adja oda néktek, ami a tiétek?

13

Egy szolga sem szolgálhat két úrnak: mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik, és a másikat megveti. Nem szolgálhattok az Istennek és a mammonnak.

14

Hallák pedig mindezeket a farizeusok is, kik pénzszeretők valának; és csúfolák őt.

15

És monda nékik: Ti vagytok, akik az emberek előtt magatokat megigazítjátok; de az Isten ismeri a ti szíveteket: mert ami az emberek közt magasztos, az Isten előtt útálatos.

16

A törvény és a próféták Keresztelő Jánosig valának: az időtől fogva az Istennek országa hirdettetik, és mindenki erőszakkal tör abba.

17

Könnyebb pedig a mennynek és a földnek elmúlni, hogynem a törvényből egy pontocskának elesni.


Ja és csak poénkodtam. Nem leszek öngyilkos :D



2012. okt. 2. 02:45
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Egyszerűen fogalmazva a magyarázat: ha gazdag vagy, jótékonykodj sokat, adj minden rászorulónak minél több segítséget, és ha így teszel akkor halálod után amikor a gazdagságot elveszted, Isten megjutalmaz ezért.

(Bár már az életben is nagyon megáld érte.)


És ez nem csak gazdagságra vonatkozik, hanem például aki bölcsességet kapott az jótanáccsal is tud segíteni másoknak, vagy ha például valaki egészségügyben dolgozik akkor ő ezt használhatja ki mások javára.

2012. okt. 2. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Szerintem itt megtalálhatod a kérdésedre a választ:


[link]

2012. okt. 2. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Az adósságok elengedése Jézus Krisztus megváltó áldozatának szimbóluma, hiszen azáltal, hogy Ő meghalt és feltámadt értünk, az Atya "elengedi nekünk az adósságainkat", vagyis lehetőségünk van a bűnbánatra.


Szerezzetek magatoknak barátokat a hamis mammonból: a hamis mammon a világot, a világi életet élő és nem az Úr tanításait követő embereket jelenti. Velük is barátkozzunk, nem helyes az, hogy elkülönülünk és nem állunk szóba senki olyannal, aki nem az Úr útján jár. Ha minden hívő elkülönülne a hitetlenektől, a hitetleneknek esélyük sem volna megtérni.


"Aki hű a kevesen, a sokon is hű az; és aki a kevesen hamis, a sokon is hamis az." - Amelyik ember erényes, hívő életet él akkor is, ha szegény, vagy komoly problémái vannak, az megérdemli, hogy az élete jóra forduljon és megszűnjenek a problémái, mert valószínűleg a jólét közepette is meg fog maradni hívőnek.


"Ha azért a hamis mammonon hívek nem voltatok, ki bízná reátok az igazi kincset?" - Költői kérdés. Lefordítva: ha világi életet éltek, ki bízna rátok igazi kincset? A világi élet a bűnös életet jelenti, a bűnösökre pedig nyilván senki sem bízna igazi kincset, sem fizikai, sem lelki értelemben.


"És ha a másén hívek nem voltatok, ki adja oda néktek, ami a tiétek?" - Szintén költői kérdés. Ha nem becsülitek meg azt, amit kölcsön kaptok, nem fogtok örökbe kapni semmit.


"Egy szolga sem szolgálhat két úrnak: mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik, és a másikat megveti. Nem szolgálhattok az Istennek és a mammonnak." - Senki sem élhet egyszerre hithű életet és világi életet, a kettő együtt nem megy.


"ami az emberek közt magasztos, az Isten előtt útálatos." - Ami az (átlag, világi) emberek szemében érték, az az Úr szemében értéktelen, tisztátalan dolog. Mai értelemben: az átlagos, világi emberek szemében érték az, ha valakinek nagy műmellei vannak, gyakran válogatja a partnereit, drága autója van, stb. A gyakori partnerváltogatás az Úr szemében utálatos, a műmellekre nem hiszem, hogy jó szemmel nézne, a drága autó pedig fölösleges, haszontalan.

A világ értékrendje és az Úr értékrendje tehát gyökeresen eltér.


"A törvény és a próféták Keresztelő Jánosig valának: az időtől fogva az Istennek országa hirdettetik..." - A "törvény" a mózesi törvényeket, vagyis állatok feláldozását jelenti. Keresztelő János és Jézus Krisztus eljövetele óta nincs szükség állatok feláldozására: azóta a saját szívünket, alázatos lelkünket kell "áldozatként" bemutatni az Úr előtt.


"Könnyebb pedig a mennynek és a földnek elmúlni, hogynem a törvényből egy pontocskának elesni." Az Úr minden egyes szava maradéktalanul be fog teljesedni.

2012. okt. 2. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

Felkészülés gyakorlati bölcsességgel a jövőre

Mit tervez a sáfár? Előszólítja sorban azokat, akik gazdájának tartoznak. „Mennyivel tartozol? — kérdezi.

’2200 liter olajjal’ — válaszolja az első.

‘Vedd az írásos megállapodásodat, ülj le és írj gyorsan 1100 litert’ — parancsolja neki.

A következőt is megkérdezi: ’Te mennyivel tartozol?’

’Száz kór búzával’ — válaszolja.

‘Vedd vissza az írásos megállapodásodat és írjál nyolcvanat.’ ”

A sáfárnak most még jogában áll csökkenteni az urának járó adósságot, mivel még urának pénzügyi intézője. A tartozások csökkentésével barátokat szerez magának azokból, akik később viszonozhatják majd szívességét, amikor már elvesztette az állását.

Amikor gazdája értesül a történtekről, nagy hatással van rá ez az intézkedés. Olyannyira, hogy „megdicsérte a sáfárt, mert gyakorlati bölcsességgel cselekedett, bár az igazságtalan volt”. Jézus hozzáfűzi: „A dolgok e rendszerének fiai gyakorlati módon bölcsebbek a saját nemzedékük iránt, mint a világosság fiai.”

Jézus, levonván a tanulságot tanítványai számára, így buzdítja őket: „Szerezzetek magatoknak barátokat az igazságtalan gazdagság által, hogy amikor az elfogy, befogadjanak titeket az örök hajlékokba.”

Jézus nem igazságtalanságáért dicséri meg a sáfárt, hanem éleslátásáért, gyakorlati bölcsességéért. „A dolgok e rendszerének fiai” sokszor eszesen használják fel pénzüket vagy állásukat arra, hogy megszerezzék azoknak a barátságát, akik később viszonozhatják majd ezt nekik. Isten szolgáinak, „a világosság fiainak” is bölcsen kell felhasználniuk anyagi javaikat, az „igazságtalan gazdagságot” a saját előnyükre.


9 Jézus, mielőtt megfogalmazta azt az alapelvet, hogy aki látszólag kis dolgokban hű, az fontos ügyekben is hű, ezt tanácsolta hallgatóinak: „szerezzetek magatoknak barátokat az igazságtalan gazdagság által, hogy amikor az elfogy, befogadjanak benneteket az örök lakóhelyekre.” Ezután említette a legkevesebben való hűséget. Majd így szólt: „Ezért ha nem bántatok hűen az igazságtalan gazdagsággal, ki bízza rátok az igazit? . . . E g y háziszolga sem lehet két úr rabszolgája, mert vagy az lesz, hogy az egyiket gyűlöli, és a másikat szereti, vagy az, hogy az egyikhez ragaszkodik, és a másikat megveti. Nem lehettek Istennek is, és a Gazdagságnak is rabszolgái” (Lukács 16:9–13).

10 A szövegkörnyezet fényében Jézusnak a Lukács 16:10-ben található szavai eredetileg „az igazságtalan gazdagság”, vagyis az anyagi javaink felhasználásával vannak kapcsolatban. Azért nevezik igazságtalannak, mert az anyagi gazdagság — különösen a pénz — a bűnös emberek irányítása alatt áll. Ezenkívül a gazdagság utáni vágy igazságtalan tetteket szülhet. Hűségünket úgy fejezhetjük ki, hogy bölcsen élünk anyagi javainkkal. Nem önző célokra használjuk fel őket, hanem a Királyság-érdekek előmozdítására és a rászorulók megsegítésére.

2012. okt. 2. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Egyébként meg aki adakozik az már itt a földön is jól jár mert Isten nagylelkű és megjutalmazza még életében is. Tulajdonképpen a jótékonyság a legjobb befektetés.
2012. okt. 2. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
47%

Miért akarod az életedet ilyen könnyen sátánnak oda dobni?

Az öngyilkosság nem jó dolog.

Tudom könnyű beszélni sokszor, de a teremtő sosem hagy bennünket felettébb megpróbáltatni, mint amit elviselünk.


Ha a saját életednek véget akarsz vetni, akkor bocsi de Önző vagy és másokra nem gondolsz.

Biztos vannak akik szeretnek téged.


Gondold át, ha kell szívesen meghallgatlak, és beszélgethetünk erről, de az életedről légyszi ne mondja le.


Zsömle/lány

2012. okt. 2. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 Hazardteam ***** válasza:
"Ja és csak poénkodtam. Nem leszek öngyilkos :D"
2012. okt. 2. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%

Kedves Hazardteam.

Hát nem jó poén.

Minden emberért kár, fáj, hogy viccelsz ilyesmivel.:)

Egy kicsit megijesztettél.

Nagyon rossz vagy....


Zsömle/lány

2012. okt. 3. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

Nah, itt vagy! Köszönöm a válaszokat:)

Múltkor késő volt, talán azért esett kicsit nehezemre az értelmezés.


"Én is mondom néktek, szerezzetek magatoknak barátokat a hamis mammonból, hogy mikor meghaltok, befogadjanak benneteket az örök hajlékokba."


Tehát az a lényeg, hogy mi is tegyük azt, amit a sáfár? Csak nem Isten ellen/Isten ellenes módon, hanem pont fordítva, ugye?

Vagyis legyünk hamis mammon hívek (tehát az Istennek tetszően éljünk. Hammis mammon az a nem mammon, hanem az aki a fordítottja):

"Ha azért a hamis mammonon hívek nem voltatok, ki bízná reátok az igazi kincset?"


Összefoglalva:


A sáfár a javait ne tékozolja el, hanem helyesen forgassa/használja.

Ne az embereknek akarjunk megfelelni, hanem Istennek és a többi embert is erre bíztassuk.

Ne aggodalmaskodjunk a földi kincsek miatt és ne akarjunk a gonosz, bűnös világnak megfelelni, hanem Istennek.

Nem az emberek adják a törvényt, hanem Istent.


Hát remélem nem tévedtem:D

Az az igazság, hogy nagyon sok mindent ki lehet olvasni ebből a storyból. Talán Jézus összes lényegi tanítását.

Csak érteni kell, hogy itt van valami fordított logika. Kicsit csavart a fogalamzása.


Ja és köszi neked is Zsömle:)

2012. okt. 22. 23:10
 10/12 Hazardteam ***** válasza:
Zsömlelány, én ott "idéztem" csak:)
2012. okt. 23. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!