Miért gondolják többen azt a zsidók már nem kiválasztott nép?
Isten külön foglakozik velük a Bibliában van 3 csoport zsidók-nemzetek-keresztények.
A keresztények milyen jogalapon merik azt gondolni mert nem tartották meg a törvényt Isten elvetette őket akik ezt gondolják ők megtartják az Isten törvényét ? ezért Isten különösen kedveli őket ?
Eddig senkinek nem sikerült törvényből igaz embernek találtatni Isten előtt kivétel Jézusnak.
Ezek szerint a megtartás kegyelemből vagyis Isten jóindulatából van mindhárom csoport részére és elvetésük éppen azért történt, hogy a nem-zsidók is bejuthassanak Isten országába.
Majd ők is megtérhessenek (zsidóság)
Szia!
Első körben két újszövetségi igét hozok fel, arra nézve, hogy a zsidók kiválasztott szerepe megszűnt: "nincs többé görög és zsidó:
körülmetélkedés és körülmetélkedetlenség, idegen, scithiai, szolga, szabad, hanem minden és mindenekben Krisztus." (Kol. 3:11). "Annakokáért mondom néktek, hogy elvétetik tőletek az Istennek országa, és oly népnek adatik, amely megtermi annak gyümölcsét. (Mt. 21:43). Egyik sem jelenti azt, hogy a zsidók nem üdvözülhetnek, de a kiálasztott szerepük megszűnt.
Üdv. Péter
Csatlakozom Péter barátom válaszához.
Egyébként is (persze nem rossz indulatból), mindig a zsidók rúgták fel szegték meg a szövetséget amit Jehova kötött velük.
Ezért aztán Jézus a Jövendölés szerint újszövetséget kötött a szellemi Izraellel, akiknek bármilyen nemzetiségű tagja lehet.
a többit pedig Péter említette. Mint nemzet nem ez a lényeges.Egyénenként, mint személyt elfogad ha változtat a gondolkodás módján és összhangba hozza az életét Isten szándékával.
Vegyük fontolóra: A babiloni fogságot követően, amikor Izrael népe visszatért hazájába, az Istentől kapott földön helyre kellett állítaniuk az igaz imádatot. A visszatért nép első ténykedésének egyike Jehova jeruzsálemi templomának az újjáépítése volt. Miután azonban i. sz. 70-ben a rómaiak ismét elpusztították Jeruzsálemet, a templomot soha többé nem építették fel. Sőt, ma iszlám szentély emelkedik a templom helyén. Ha azok a zsidók, akik azt állítják, hogy a Mózesi Törvény alatt vannak, ma Jeruzsálemben Isten választott népe lennének, vajon nem lenne újjáépítve az Istenük imádatának szentelt templom?
Máté 23:37, 38: „Jeruzsálem, Jeruzsálem, aki megöli a prófétákat, és megkövezi azokat, akik hozzá küldettek — mily gyakran akartam egybegyűjteni gyermekeidet, miként a tyúk a szárnya alá gyűjti csibéit! De ti nem akartátok. Íme! Elhagyatottá lesz nektek a házatok.”
Ezek a versek önmagukért beszélnek.
Zsömle/lány
a zsidók választottsága az első szövetségből jön. Arról szól, hogy a zsidóknak kell csak betartaniuk a törvényeket, és ezért a többi népnek nem - ez adja a választottságot.
A keresztények szerint azonban jött később egy módosítás ehhez a megállapodáshoz, a második szövetség, ami kiterjesztette a szövetséget minden emberre, cserébe csökkentette rendesen a penzumot (a régi vallási törvények többségét eldobta). Akkor meg már onnantól kezdve nincsen választottság, hiszen nem csak a zsidókkal kötettett meg a biznisz.
------
"Ezek szerint a megtartás kegyelemből vagyis Isten jóindulatából van mindhárom csoport részére és elvetésük éppen azért történt, hogy a nem-zsidók is bejuthassanak Isten országába. "
Ez egy lényeges pont, hogy ez miért is nem jó.
Ugyanis a választottság pont arról szól, hogy a zsidó vallás csak a zsidó nép tagjai számára kötelező, tehát a nem-zsidók ugyanúgy üdvözülhettek az Ószövetség szerint, mint a zsidók (illetve sokkal könnyebben, hiszen ők mentesek voltak a vallási törvények betartásának kötelezettsége alól).
A második szövetség lényege pont az, hogy az új vallás, a kereszténység, viszont térítő jellegű, hiszen az ő hitük szerint az új, második szövetség már minden emberre kiterjed, tehát mindenkinek kötelessége betartani a (könnyített) vallási törvényeket.
Tehát az már csak második szövetségnél jön be, hogy az üdvözüléshez az kell, hogy te keresztény legyél.
Hát nem egészen, mert akik az izraelitákhoz jött, azoknak ugyan úgy be kellett tartani a törvényt.
Úgy szól, hogy a jövevénynek egy törvénye legyen veled.
Nem mentesülhettek, nem volt könnyebb.:)
Akkor én is idézek két verset az Újszövetségből hogy Izrael kiválasztottsága csak egy időre szűnt meg:
Róm 11:2 Nem vetette el Isten az ő népét, melyet eleve ismert...
Róm 11:25 Mert nem akarom, hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higgyétek, hogy a megkeményedés Izraelre nézve csak részben történt, ameddig a pogányok teljessége bemegyen.
Dániel próféta elörejelzi hogy a Messiás kiirtásával kezdődik egy anticionista korszak, amiben most is benne vagyunk. Azt mondja Dániel próféta hogy: 'kiirtatik a Messiás és senkije sem lesz. És a várost és a szenthelyet elpusztítja a következő fejedelem népe... és végig tart a háború, elhatároztatott a pusztulás.'
A következő fejedelem népe (római birodalom) elpusztítja a szent várost, lerombolja a Templomot, utána végig tart a háború, azaz anticionista lett a világkultúra. Sajnos a kereszténység is ennek a világkultúrának a befolyása alatt áll a mai napig is. A keresztény antiszemitizmus Jeruzsálem pusztulása után alakult csak ki, előtte a törvényhez ragaszkodó zsidó-keresztények és görögök együtt alkották a jeruzsálemi gyülekezetet.
Hóseás próféta adja meg a helyes menetrendet Izrael helyreállításával kapcsolatban:
Hós 6:2 Megelevenít minket két nap múlva, a harmadik napon feltámaszt minket, hogy éljünk az ő színe előtt.
Elsősorban Izraelre vonatkozik ez a prófécia. Izrael két napig lesz halott. Ez a két nap a messiás (Krisztus) kiirtásától számítva kétezer évet jelent.
Miért gondolják többen azt a zsidók már nem kiválasztott nép?
Gőgből, büszkeségből:
"Ha pedig némely ágak kitörettek, te pedig vadolajfa létedre beoltattál azok közé, és részese lettél az olajfa gyökerének és zsírjának; 18. Ne kevélykedjél az ágak ellenében: ha pedig kevélykedel, nem te hordozod a gyökeret, hanem a gyökér téged. 19. Azt mondod azért: Kitörettek az ágak, hogy én oltassam be. 20. Úgy van; hitetlenség miatt törettek ki, te pedig hit által állasz; fel ne fuvalkodjál, hanem félj; 21. Mert ha az Isten a természet szerint való ágaknak nem kedvezett, majd néked sem kedvez."
Pedig tudhatnák:
"Mert nem akarom, hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higyjétek, hogy a megkeményedés Izráelre nézve csak részben történt, a meddig a pogányok teljessége bemegyen. 26. És így az egész Izráel megtartatik, a mint meg van írva: Eljő Sionból a Szabadító, és elfordítja Jákóbtól a gonoszságokat: 27. És ez nékik az én szövetségem, midőn eltörlöm az ő bűneiket."
Vagy, mert félreértik a kiválasztottság lényegét:
"9. Nyomorúság és ínség minden gonoszt cselekedő ember lelkének, zsidónak először meg görögnek; 10. Dicsőség pedig, tisztesség és békesség minden jót cselekedőnek, zsidónak először meg görögnek: 11. Mert nincsen Isten előtt személyválogatás. Mert a kik törvény nélkül vétkeztek, törvény nélkül vesznek is el: és a kik a törvény alatt vétkeztek, törvény által ítéltetnek meg, 13. (Mert nem azok igazak Isten előtt, a kik a törvényt hallgatják, hanem azok fognak megigazulni, a kik a törvényt betöltik."
Èn nem idéznék semmit! Mert az egész Bibliát zsidók irták!Miért is kellene elhinnem, hogy ök kiválasztottak? Mert ök azt írták! Köszönöm, de inkább nem hiszem!
Ja,ha valaki erre most idézne a Biblából valamit, az ne fáradjon,mert az nem Istentöl van és számomra semmit nem bizonyit!
ezeket a verseket nem a test szerinti zsidóságra kell érteni, hanem a szellemi Izraelitákra.
Pál „az egész Izrael” kifejezés alatt a szellemi Izraelt értette, vagyis azokat a keresztényeket, akik a szent szellem által lettek kiválasztva. Arra utalt, hogy bár a test szerinti zsidók nem fogadták el a Messiást, ez nem hiúsította meg Istennek azt a szándékát, hogy legyen egy szellemi „olajfa”, melynek minden ága gyümölcsöt terem.
. Ti azonban »választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, különleges tulajdonnak szánt nép vagytok, hogy mindenfelé hirdessétek annak kitűnő tulajdonságait«, aki a sötétségből az ő csodálatos világosságába hívott titeket. Mert egykor nem voltatok nép, most azonban Isten népe vagytok; azok voltatok, akik iránt nem tanúsítottak irgalmasságot, most azonban azok vagytok, akik iránt irgalmasságot tanúsítanak” (1Pét 2:7–10).
Egykor nem voltatok nép.
Ezek nem a test szerinti Izraelitákra vonatkozik, ebből jól kitűnik.
Isten valami olyasmit tett, amire sokan egyáltalán nem számítanának. Pál azt írta, hogy ez a „természet ellenére” történt (Róma 11:24). Milyen értelemben? Szokatlannak, sőt természetellenesnek tűnhet, hogy egy vad fa ágát oltsák be egy nemes fába. Az első században mégis ezt tette némelyik földműves. A Teremtő eljárásmódja ugyanígy szokatlan volt. A zsidók szemszögéből a nem zsidók képtelenek voltak elfogadható gyümölcsöt teremni. Ennek ellenére Isten éppen őket tette egy olyan ’nemzet’ részévé, mely megteremte a Királyság gyümölcsét.(Máté 21:43). Attól kezdve, hogy i. sz. 36-ban Kornéliusz – az első körülmetéletlen nem zsidó, aki megtért – fel lett kenve, megnyílt a lehetőség a körülmetéletlen nem zsidók előtt, hogy beoltassanak ebbe a jelképes olajfába (Csel 10:44–48).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!