Ha gonoszak vagyunk, és emiatt a pokolra jutunk akkor a sátán ezért megbüntet minket? Nem értem a logikát!
Továbbá örülnék, ha le tudná írni valaki, hogy hol vannak a bibliában utalások a pokolról?
Köszönöm!
Nem a Sátán büntet a pokolban (az ördög is elszenvedője a pokolnak, nem ura annak), az csak a rajzfilmekben van így ábrázolva, de hát a mennyben sem hárfázik senki. Isten büntet a gonoszságért.A pokol etikájáról még mindig tudom javasolni ezeket:
-------
A kért versek:
Mt 8,12 – „az ország fiait pedig kivetik a külső sötétségbe. Ott sírás és fogcsikorgatás lesz.”
Mt 25,41 – „Ezután a balján állókhoz is szól: Távozzatok színem elől, ti átkozottak, az örök tűzre, amely a sátánnak és angyalainak készült.”
Mt 25,46 – „Ezek örök büntetésre mennek, az igazak meg örök életre.”
Mt 3,12; Lk 3,16-17 – A pelyva olthatatlan tűzzel fog égni.
Mk 9,43-49 – „Jobb csonkán bemenned az életre, mint két kézzel a kárhozatra jutni, az olthatatlan tűzre.”
Lk 13,28 – „Lesz sírás és fogcsikorgatás, amikor Ábrahámot, Izsákot, Jákobot és a prófétákat mind az Isten országában látjátok, magatokat meg kirekesztve.”
Róm 2,6-9 – „Mindenkit, aki gonoszat művel, utolér a kín és a gyötrelem”
2Tessz 1,6-9 – „lobogó tűzzel megbünteti azokat, akik Istent nem ismernek és Urunk Jézus evangéliumának nem engedelmeskednek. Örök kárhozattal fognak bűnhődni: eltaszítva az Úr színe elől és távol fönséges hatalmától”
Jel 14,11 – „Gyötrelmének füstje felszáll örökkön-örökké, és nem találnak nyugtot sem éjjel, sem nappal, mert leborultak a vadállat és képmása előtt, s viselték nevének bélyegét.”
Jel 14,10 – „Kénköves tűzben fog gyötrődni”
Jel 20,10.15 – „A sátánt, aki félrevezette őket, kénköves, tüzes tóba vetették - itt fog gyötrődni a vadállattal és a hamis prófétával éjjel-nappal, örökkön-örökké… Aki nem volt beírva az élet könyvébe, azt a tüzes tóba vetették.”
Jel 21,8 – „A gyávák, hitetlenek, gonoszok, gyilkosok, kicsapongók, csalók, bálványimádók és hazugok mind a lánggal égő kénköves tóba kerülnek.”
Szia. A pokol tanítása ahogy mondtad teljes mértékben logikátlan. Egy valós történet ezzel kapcsolatban:
Egy kisgyerek az egyik mise után oda megy a paphoz és kérdezgeti:
Papbácsi a mennyország az hol van?
Az égben - válaszolja a pap.
És hogy hogy nem fázik ottan?(Ezt azért kérdezte, mert azelőtt tanultak az iskolában arról, hogy az űrben nagyon hideg van)
Miért fázna a lélek?(pap)
Azért mert az űrben nagyon hideg van(gyerek)
Nyugodj meg kisfiam nem fázik a lélek(pap)
De ott nagyon hideg van, hogy hogy nem fázik?!!(gyerek)
Kifakad a pap és ezt mondja: Kisfiam a lélek nem érez fájdalmat és semmi ehhez hasonlót, úgyhogy nem fázik!
Akkor, hogy lehetséges az, hogy a pokolban pedig kínozni tudják?(gyerek)
Erre a pap nem tudott mit felelni.
A lényeg az, hogy vannak a Bibliában olyan részek, melyek mintha a pokol tanítását támasztanák alá, de ezek közül egyik sem valóságos.
A Biblia azt tanítja, hogy általánosságban véve amikor egy személy meghal megszűnik létezni - Prédikátor 9: 5, 6; Ezékiel 18: 4;
Rosszul kezdődik a kérdés. Mi az hogy ha? Az emberek gonoszak, minden ha nélkül. (ne hogy elkezdjétek nekem, hogy ez nem igaz, aki ezt vitatja nézze meg a ma esti híradót) Tehát: mi emberek gonoszak vagyunk, és e miatt a pokolra jutunk. Ott nem az ördög fog minket kínozni, hanem a saját lelkiismeretünk. Újra és újra átéljük, hogy kiket, mikor, hol, hogyan bántottunk meg. Ott már pontosan fogjuk tudni ezzel milyen szenvedést okoztunk neki, és nagyon fogunk ettől szenvedni! Képzeld el Adolf Hitlert, aki meggyőződésem szerint minden ember történetét ismeri, akinek szenvedést okozott. Ezeknek a személyes tragédiáknak a borzalmát újra és újra átéli, tudva, mind ezt ő okozta. Te se kerülöd majd el! Lehet, hogy nem vagy egy Adolf Hitler, de azért volna mit megbánnod! És Isten ettől meg szeretne menteni! Akarod?
A Jézusba vetett hit reményt ad.
Lsandor nevű őrtornyista bedobott egy igazolhatatlan anekdotát ("egyszer egy pap azt mondta"), ami nem bizonyít semmit, mert a keresztény tanítás szerint a menny nem a fizikai égben van, és nem is hely, hanem állapot, továbbá a lélek nem örökké, hanem csak a feltámadásig tartó köztes állapotban van testetlenül.
A Préd 9:5 és a többi agyonidézgetett vers jehovista értelmezésének cáfolata:
Mint az első válaszoló mondta, abban az értelemben nincs pokol, de már ezt is annyiszor leírtuk.
(Róma 6:23) 23 Mert a bűn zsoldja a halál, . . .
(Róma 6:7) 7 Mert aki meghalt, azt felmentették a bűne alól.
halálukkal lefizették a bűnösségükért járó büntetést
Ha megfigyeled a Jelenések könyvében, a Tüzes kénkővel égő tóba a halál is be lesz dobva.
De egy fogalmat hogyan lehet ide bedobni?
Ebből is látszik hogy nincs a pokol gyötrelme.
A teremtőnek sose volt gondolata ilyen. a büntetés határozottan elhangzott ha vétkezel, meghalsz.
Az az ahonnan vétettél oda kerülsz vissza.
Ádám sem és Éva sem jött a mennyből, hanem a föld alkotó elemeiből lett megteremtve, oda is térnek velünk együtt vissza.A nem létezés állapotába.
A tűz a megsemmisülést jelenti a bibliában.
A teremtő pedig az élők istene nem a holtaké.:)
Jó lenne már nem gyalázni a teremtőt ilyen szemen szedett hazugságokkal nem vádolni, mert hetente írnak, kérdeznek ilyeneket.:(
De aki ennek ellenére is ezt akarja hinni, Ő dolga.
De ezzel a tanítással az ördög butaságait híreszteli, a szeretet istene nem csinált ilyet.:)
A lélek pedig nem halhatatlan.(Ezékiel 18:4) . . .. Amely lélek vétkezik, az hal meg.
. Nem öntudatos állapotban való gyötrést, hanem örökké tartó halált, vagy örök megsemmisülést jelent. Figyeld meg, hogyan mondja ezt meg maga a Biblia a Jelenések 20:14-ben: „És a halált és a Hádeszt (Károli, pokolt) vetették a tűz tavába. Ez jelenti a második halált: a tűz tava.” Igen, a tűz tava a „második halált” jelenti, amelyből nincs feltámadás. Nyilvánvaló, hogy ez a „tó” jelkép, szemléltetés, hiszen a halál és a pokol [Hádesz] is bele vettetnek. A halált és a pokolt nyilván nem lehet szó szerint megégetni. De meg lehet őket szüntetni, és meg is lesznek semmisítve.
(Prédikátor 9:5, 6) 5 Mert az élők tudják, hogy meghalnak, de a halottak semmit sem tudnak, és nincs többé fizetségük, mert nem emlékeznek rájuk többé, elfeledték őket. 6 Szeretetük, gyűlöletük és féltékenységük is elveszett már, és időtlen időkön át többé nincs részük semmiben sem, ami történik a nap alatt.
A halottak mint láthatjuk nem tudnak nem éreznek, és nem is szólhatnak bele semmibe ami az életben van.
A pokol tanítását, valamelyik okos tojás vette át és tette keresztény tanítássá, Pláton görög filozófustól, aki ezt a hinduktól vette át, nem bibliai tanítás!!!!!!!!!!
Jézusom...
Isandor testvérem, pedig nem Őrtornyista, hanem biblia kutató, és a helyes megnevezése a hitének az, hogy Jehova tanúja.
Múltkor kértem, hogy nem kellene megalázó kifejezéseket használni egymással szemben, emberek vagyunk, és mi sem gúnyolódunk senkivel.
Leírjuk a válaszokat, és azt lehet elfogadni vagy nem.
Köszönöm.
Pokoltűz eloltva. Kedves válaszolók, akik a pokol mellett kardoskodtok.
Okey rendben van az, hogy kitartotok valami mellett meg véditek az igazatokat. Véditek a pokol tanítását, mint ami fontos keresztény tanítás. De Nem az! Elég csak megvizsgálni az eredetét. Akkor miért kell kardoskodni mellette? Olyat védtek ami igazából nem is tartozik hozzátok
Ebben az értelemben vett pokolról nem is beszél egyetlen felekezet teológiája sem, tehát szalmabábérveltek.
Szánalmas amikor JT-i azon Róma levélbeli kijelentésre, hogy "aki meghalt, felszabadult a bűn alól" azt értik, hogy az embernek ezen életében elkövetett bűnei nem számítanak, hanem csak az újrateremtés ("feltámadás") utáni ezeréves Őrtorony-tanulmányozás során elkövetettek alapján lesz megítélve az öröklétre. Pedig az az idézet a keresztelésről szól, hogy akkor szabadult fel a bűn alól, amikor az óember meghalt az új ember javára. Így kontárkodik az Őrtorony Társulat a Bibliával!
Pál a Róma 6:7-ben egy szóval sem említi, hogy az ítélet alól szabadult fel az, aki meghalt.
Sőt azt sem, hogy felmentették volna-e bármi alól is.
Egyszerűen annyit közöl, hogy a bűn már nem hatalmaskodik TOVÁBB az emberen halála után.
Ez csak addig tartja fogva az embert, amíg a bűnös testében van.
Az viszont, hogy "a bűn zsoldja a halál" (Róm 6:23), nem azt jelenti, hogy a bűn Istentől kapott büntetése a halál, hanem azt, hogy a bűn szolgálatáért a bűntől kapott zsold a halál, szemben az örök élettel, amit viszont Istentől lehet ingyen ajándékként megkapni (a szövegkörnyezet alapján a kérdés ez: kit akar a hívő szolgálni, a bűnt vagy Istent?).
Egyébként mivel itt a témába vág megemlítem, hogy a JT-k gyakran meg szokták említeni, hogy akkor miért lenne a halál büntetés, ha utána tovább élne a lelkük a mennyben. Nos a kérdés eleve torz, hiszen mi nem ezt mondjuk. Ekkor valóban nem lenne büntetés, kár hogy ennek a felvázolt hipotetikus tételnek semmi köze ahhoz, amit tanítunk. Csak így első ránézésre:
* Az első emberpár lelke nem ment a mennybe, AKKOR amikor meghalt. Itt tehát ószövetségi, a kereszténység előtti idők elhunytairól szól. Krisztus megváltása előtt az ég be volt zárva; ekkor az elhunytak még mind az alvilágban (a Seolban) voltak együtt (vö. pl. Jób 30,23) egy örömtelen, bús létben, még akkor is, ha örök üdvre voltak kiválasztva. Ők bár külön voltak a pokolra ítéltektől (vö. Ez 32,17-32), de ez a hely - mint pokol tornáca -, nem volt az öröm helye, hanem a néma szomorúságé, ahol még Istent sem dicsőítették. Ez tehát teljesen különbözik a mennytől, amit csak Krisztus nyitott meg kereszthalála által. Ekkor vált örömmé a halál, és ekkortól dicsőítik az Istent a meghalt szentek, és ekkortól tudnak közbenjárni értünk. Tehát még nem történt meg az, hogy Krisztus "fölment a magasba, magával vitte a foglyokat" (Ef 4:8)
* Mi nem azt mondjuk, hogy a mennyországnak az a szerepe, hogy az emberi testetlenül ott éljen örökké, mint egy szellemteremtmény. Ugyanis a mennyország itt nem szellemi birodalmat jelenti, hanem a kozmikus megdicsőültség állapotát.
* Mi is valljuk a test feltámadását. Halhatatlanság és feltámadás úgy viszonyul egymáshoz, mint héj és mag, mint kezdet és vég. A feltámadás a halhatatlanságba vetett hit egyik módja. Csak akkor gondolható el, ha a halálon túli élet egyáltalán a horizontra képzelhető.
* A feltámadás azonban nem azt jelenti, hogy az ember "kijön" a mennyből (mivel fentebb írtam, hogy az nem hely), hanem azt a test is feltámad és megdicsőül és egyesül a már megdicsőült lélekkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!