Ellentmondas Jezus szemelyet iletoen?
A kereszteny egyhazak megegyeznek abban hogy Jezus, Isten fia de egyben Isten is a Szentharomsag telele alapjan.
No de ha mint Isten jott a Foldre nem volt nehez ellenalni a Satannak.Ha o Isten volt ki volt a menyben? Az Atya nem lehet hisz Jzus egyben az Atya es a Szentlelek is hisz ok egyek.....szoval ures a meny.Ha meg ember volt akkor dol a Sznetharomsag telete.Melyet talan maga Jezus arul el ki egyszemelyben volt az Atya es Fiu es Szentlelek megis elfelejti kozolni a vegitelet datumat merthat azt csak az Atya tudja.Na igen de o mint Isten egy az Atyaval akkor igenis tudnia kelett volna.Ha meg nem mint Isten jott akkor hibas Jezus kettos emberi es isteni termeszete mert a csodakat amit tett tehette Isten altala de Jezus mint olyan ettol nem Isten.Ez az egesz csak akkor ertelmezheto talan ha Jezus menybemenetele utan valt volna Istenne.De akkor hazudott mikor egyenlove tette magat az Istennel mert o nem volt meg Isten.Valamit egy egyszeru kerdes: Isten oszthato? Ha igen van ertelme a Szentharomsagnak ha nem nincs.Mi errol a velemenyetek?
Van zűrzavar a fejedben rendesen! Had ne keljen kibogoznom!
A Jézusba vetett hit reményt ad.
Szia!
A Szentháromság nem Bibliai fogalom. Jézus Krisztus az Atya és a Szentlélek különálló személyek. Ettől még mindhármuk lehet Isten.
A fő kérdés, hogy hogyan definiáljuk az Isten fogalmát. Örökkévaló, mindenható - általában ezek a fogalmak tesznek valakit Istenné. Amikor Jézus Krisztus a Földön járt halandó és hatalom nélküli volt. A Szentírás is megerősíti, hogy ezt azáltal valósította meg, hogy letette az isteni hatalmát, megüresítette magát és szolgai formát vett fel. (Lásd Filippi 2. fejezet).
Ilyen értelemben tehát semmilyen ellentmondás nincsen Jézus személyét illetően.
Üdv. Péter
Judaizmus — Isten keresése a Szentírás és a hagyomány segítségével
Az Encyclopaedia Judaica ezt írja: „A JHVH név kiejtésének elkerülése . . . a harmadik parancsolat félreértelmezésére vezethető vissza (2Móz 20:7; 5Móz 5:11): ’Ne vedd hiába JHVH, a te Istened nevét’, holott ez valójában azt jelenti: ’Ne esküdj hamisan JHVH, a te Istened neve által.’ ”
George Howard, a Georgia Egyetem vallásprofesszora és héberszakértője kijelenti: „Az idő előrehaladtával ezt a két alakot [Istent és Krisztust] egyre szorosabb egységbe hozták egymással, olyannyira, hogy gyakran már lehetetlen volt köztük különbséget tenni. Így a Tetragramma eltávolítása jelentősen hozzájárulhatott a későbbi krisztológiai és trinitárius vitákhoz, amelyek a korai századok egyházának sok gondot okoztak. Bárhogy is van a dolog, a Tetragramma eltávolítása valószínűleg más teológiai légkört teremtett, mint amilyen az első századi újtestamentumi időszak alatt jellemző volt” (Biblical Archaeology Review, 1978. március).
„Mindent egybevetve az embernek az a benyomása támadhat, hogy a háromságtan a IV. század végén született. Ez bizonyos értelemben igaz . . . Az »egy Isten három személyben« megfogalmazás a IV. század vége előtt nem volt egyértelműen elfogadott, és egyáltalán nem volt szerves része a keresztény életnek és hitvallásnak” (New Catholic Encyclopedia. 1967, 14. kötet, 299. oldal).
„A niceai zsinat [i. sz.] 325. május 20-án kezdődött. Maga Konstantin elnökölt, és a vitákban is részt vett. Személyes indítványozására . . . bekerült a niceai hitvallásba a Krisztusnak az Istenhez fűződő kapcsolatára utaló, kulcsszerepet játszó kifejezés, amely szerint a Fiú »azonos lényegű az Atyával« . . . A püspökök, tartva a császártól, két kivétellel mind aláírták a hitvallást, bár sokuk nem értett vele egyet” (Encyclopædia Britannica. 1970, 6. kötet, 386. oldal).
Mit mond a Biblia? István „a Szentlélekkel eltelve fölnézett az égre és látta az Isten dicsőségét és Jézust az Isten jobbján. Felkiáltott: »Látom, hogy nyitva az ég, és az Emberfia ott áll az Isten jobbján«” (Cselekedetek 7:55, 56, Katolikus fordítás).
Mit tárt fel ez a látomás? István, Isten tevékeny erejével betelve, látta Jézust „az Isten jobbján” állni. Egyértelmű hát, hogy Jézus, azután, hogy feltámadt és visszatért az égbe, nem vált Istenné, hanem egy különálló szellemszemély lett. A beszámoló nem tesz említést arról, hogy Isten mellett egy harmadik személy is lett volna. Egy dominikánus pap, Marie-Émile Boismard, aki megpróbált olyan írásszövegeket találni, melyek alátámasztják a háromságtant, az egyik könyvében ezt írja: „Az a kijelentés, hogy három személy van egy Istenben . . . , sehol sem található meg az Újtestamentumban” (À l’aube du christianisme—La naissance des dogmes).
A Konstantin által támogatott dogmának az volt a célja, hogy véget vessen a viszályoknak, melyek az egyházon belül dúltak a IV. században. Azonban ez a tan egy újabb kérdést vetett fel: Vajon Mária, aki Jézust szülte, „Isten anyja” volt?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!