Akik olvasták a Bibliát, le tudnák nekem írni, hogy mi a lényegi mondanivalója? Ki kaphat örök életet? Van-e benne Szentháromságról szó?
A Biblia tartalmát nem lehet néhány szóban leírni. Az örök életről és a Szent Háromságról nem a Bibliában,hanem az Új szövetségben van szó.
A biblia a Krisztus előtti idők tanítása,az Új Szövetség pedig az evangélisták által írt szövegek gyüjteménye.
Már hallottam sokszor azt, hogy a szentháromság pogány tanítás?
Mégis, honnan veszitek ezt a baromságot?
Tele van a Biblia vele. Kezdve az első laptól, hogy "teremtSÜNK embert", az utolsó lapig, ahol a trónus előtt az Atya, Krisztus, és az Isten Szelleme is jelen van. Miféle pogány tanításról beszéltek, és mégis mi alapján? Olvassatok már legalább Bibliát, ha ilyesmiről akartok vitatkozni, és ne a "nagy próféta kinyilatkoztatásai" alapján magyarázzátok az igét!
Az a lényeg, hogy az ókorban ufók látogatták meg a Földet, akik technológiájukkal nagyban segítették a kiválasztott nép harcait.
A próféták olyan emberek voltak, akik elraboltak az ufók, kiképezték és felszerelték őket, utasításokat is kaptak. A szövegek azért olyan zavarosak, metaforikusak sokszor, mert egy ókori civilizációs szinten álló embernek a saját szavaival kellett számot adnia a látottakról.
Az angyalok szövegkörnyezettől függően vagy ufó kommandósok, vagy sugárhajtású vadászgépek voltak. A Jelenések Könyvében leírt szörnyetegek jól megfeleltethetők napjaink páncélosainak, repülőgépeinek. És így tovább...
Mindent megtalálsz a Magyar Elektronikus Könyvtárból letölthető "Sloszár József: A Biblia - ami a kulisszák mögött van" című könyvéből. [link]
„Mindent egybevetve az embernek az a benyomása támadhat, hogy a háromságtan a IV. század végén született. Ez bizonyos értelemben igaz . . . Az »egy Isten három személyben« megfogalmazás a IV. század vége előtt nem volt egyértelműen elfogadott, és egyáltalán nem volt szerves része a keresztény életnek és hitvallásnak” (New Catholic Encyclopedia. 1967, 14. kötet, 299. oldal).
„A niceai zsinat [i. sz.] 325. május 20-án kezdődött. Maga Konstantin elnökölt, és a vitákban is részt vett. Személyes indítványozására . . . bekerült a niceai hitvallásba a Krisztusnak az Istenhez fűződő kapcsolatára utaló, kulcsszerepet játszó kifejezés, amely szerint a Fiú »azonos lényegű az Atyával« . . . A püspökök, tartva a császártól, két kivétellel mind aláírták a hitvallást, bár sokuk nem értett vele egyet” (Encyclopædia Britannica. 1970, 6. kötet, 386. oldal).
A Britannica Hungarica ezt írja: „ A »szentháromság« szó vagy az erről kifejezett tanítás hiányzik az Újszövetségből, de Jézus és követői sem kívánták tagadni az ószövetségi hitvallást (Semá): »Halld, Izrael! Az Úr, a mi Istenünk az egyetlen Úr!« (MTörv 6,4) . . . A dogma . . . csak fokozatosan fejlődött ki több évszázadon át, heves viták közepette . . . a IV. század végén . . . a szentháromságtan megkapta klasszikus megfogalmazását, melyen azóta sem változtattak” (XVII. köt., 146. o.).
A New Catholic Encyclopedia kijelenti: „ Az »egy Isten három személyben« megfogalmazás a IV. század vége előtt nem lett szilárdan lefektetve, és egyáltalán nem volt szerves része a keresztény életnek és hitvallásnak. De pontosan ez a megfogalmazás volt az, amelyre elsőként használták a háromság dogmája címet. Az apostoli atyák körében még csak távolról sem volt ilyen felfogás, illetve elképzelés” ([1967] XIV. köt., 299. o.).
A The Encyclopedia Americana így ír: „ A keresztény hit a judaizmusból ered, a judaizmusra pedig szigorúan az egyistenhit jellemző. Az út, amely Jeruzsálemből Niceába vezetett, aligha mondható egyenesnek. A negyedik század háromságtana egyáltalán nem volt az isteni természetről szóló korai keresztény tanítás tükörképe; ellenkezőleg, eltérés volt attól a tanítástól” ([1956] XXVII. köt., 294L. o.).
A Nouveau Dictionnaire Universel szerint „úgy tűnik, hogy a platóni háromság — mely pusztán újrarendszerezése a korábbi népek idejére visszavezethető régebbi háromságoknak — nem más, mint bizonyos tulajdonságok racionális filozófiai háromsága, amely életre hívta a keresztény egyházakban tanított három hiposztázist, vagyis isteni személyt . . . Ennek a görög filozófusnak [Platónnak, i. e. negyedik század] a felfogása az isteni háromságról . . . minden ókori [pogány] vallásban megtalálható” ([Párizs, 1865—1870] M. Lachâtre szerkesztésében, 2. köt., 1467. o.).
John L. McKenzie, S. J., a Dictionary of the Bible című művében ezt írja: „ A személyek háromsága az egységes természeten belül a »személy« és a »természet« kifejezésekkel, azaz gör. [görög] filozófiai fogalmakkal határozhatók meg; ezek a kifejezések tulajdonképpen nem találhatók meg a Bibliában. A háromsághívők meghatározásai hosszas viták után születtek meg, amelyek során ezeket és más fogalmakat is, például a »lényeg« és a »szubsztancia« fogalmát néhány teológus helytelenül Istenre vonatkoztatta” ([New York, 1965] 899. o.).
Kedves 4-es!
"Tele van a Biblia vele. Kezdve az első laptól, hogy "teremtSÜNK embert", az utolsó lapig, ahol a trónus előtt az Atya, Krisztus, és az Isten Szelleme is jelen van."
A teremtsünk többes szám teljes mértékben lehet az angyalok serege is, ugyanis Isten sok mindent angyalai által közvetített. És még biblikusabb magyarázat maga Krisztus megszólítása is, mint lehetőség:
"1Kor 8,6 Mindazáltal nekünk egy Istenünk van, az Atya, a kitől van a mindenség, mi is ő benne; és egy Urunk, a Jézus Krisztus, a ki által van a mindenség, mi is ő általa."
Jób könyvében ezt olvashatjuk, maga az Úr mondta:
"Hol voltál, mikor a földnek alapot vetettem? Mondd meg, ha tudsz valami okosat!
Ki határozta meg mértékeit, ugyan tudod-é; avagy ki húzta el felette a mérő zsinórt?
Mire bocsátották le oszlopait, avagy ki vetette fel szegeletkövét;
Mikor együtt örvendezének a hajnalcsillagok, és Istennek minden fiai vigadozának?"
Tehát elég meredek szentháromságról beszélni a teremtésnél leírt többes számot használva.
A jelenések könyvében: "És semmi elátkozott nem lesz többé; és az Istennek és a Báránynak királyiszéke benne lesz; és ő szolgái szolgálnak néki"
Nem az Istenek, és nem Isten három lénye. A Jelenések könyvében nagyon szépen külön van kezelve (mégis egy hatalommal) Isten és a Bárány.
Jel 5,6 "És láték a királyiszék és a négy lelkes állat között és a Vének között egy Bárányt állani, mint egy megölöttet, hét szarva és hét szeme vala, a mi az Istennek hét Lelke, a mely elküldetett az egész földre."
Jn 4,24 "Az Isten lélek: és a kik őt imádják, szükség, hogy lélekben és igazságban imádják."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!