Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A teológusok az evolúciós és...

A teológusok az evolúciós és őstörténeti tudományos álláspontot tényként vagy vallásként kezelik?

Figyelt kérdés
Főként keresztény (Biblia alapú) teológiára gondolok.
2012. febr. 10. 08:47
1 2 3 4
 21/33 anonim ***** válasza:

"a kikhez az Isten beszéde lőn"


Kiknek szólt Istennek ez a beszéde? Talán a keresztényeknek?

Nem inkább az ősi Izrael bíráihoz?! (Vö. Zsolt 82:6)

2012. febr. 17. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/33 A kérdező kommentje:

Én mondottam: Istenek vagytok ti és a Felségesnek fiai ti mindnyájan:

Mindamellett meghaltok, mint a közember, és elhullotok, mint akármely főember.

Kelj fel, oh Isten, ítéld meg a földet, mert néked jutnak örökségül minden népek.


Csak a zsidókhoz szólna? Ítéld meg Isten a földet, mert neked jutnak örökségűl minden népek.


-----


Mert nem az a zsidó, a ki külsőképen az; sem nem az a körülmetélés, a mi a testen külsőképen van:

Hanem az a zsidó, a ki belsőképen az; és a szívnek lélekben, nem betű szerint való körülmetélése az igazi körülmetélkedés; a melynek dícsérete nem emberektől, hanem Istentől van.


Zsidó vagyok, te zsidó vagy?

2012. febr. 17. 13:23
 23/33 anonim ***** válasza:

"Zsidó vagyok, te zsidó vagy?"


Isten előtt mindenki egyforma akármilyen származású is legyen. Ha te zsidónak születtél, az jó dolog, mert elvileg nagyobb esélyed van ismerni a Bibliából Isten akaratát. Én nem születtem zsidónak, amit Isten akaratából ismerek, azt a nyitottságomnak köszönhetem, hogy nem zárkóztam el attól, hogy megismerjem a könyvét és az akaratát.


Viszont a zsidókról azt írja a Biblia, hogy az ősi Izrael legnagyobb része kemény nyakú és lázadozó volt, végül is azért lettek elvetve, mint nép, hiszen Isten saját Fiát halálra adták. Viszont az ősi keresztény gyülekezet alapját azok a zsidó származásúak jelentették, (egy maradék), aki hittel elfogadták Krisztust a Megváltójuknak és hitet gyakoroltak benne. A Biblia fő tanítása, hogy a Krisztusban való hit által bocsát meg nekünk Isten, de ezt a mai zsidó vallásúak mind elutasítják. Ezért is ragadtak le a zsidó vallás mellett. Tehát a Mózes törvénye mellett.

Ha tehát te zsidó származású vagy, nem oszt nem szoroz, attól még lehetsz Istennek kedves, ha elfogadod Jézust uradnak és megváltódnak és őt követed, a tanításait és az életmintáját. De ha a zsidó vallásban vagy és nem fogadod el Krisztust megváltódnak és nem követed, az már igen komoly probléma. Hiszen a Mózes törvénye Krisztus halálával megszűnt érvényesnek lenni.

Egyébként a szív körülmetélése már azokra vonatkozik, akik el tudtak szakadni a kötelező vallási rituális körülmetélkedéstől, és ez alapjaiban jó jel, egy pozitívum. Előrelépés Krisztus elfogadása felé.

2012. febr. 17. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/33 A kérdező kommentje:

Ajjaj, félre tetszett érteni:

"Hanem az a zsidó, a ki belsőképen az;"


Értjük?


Ezt az előtte írt válaszodra írtam.


Ha a Mózesi törvények érvényüket vesztették, akkor a kőtáblára írt törvények is? Tudom, ti egybemossátok, és azt is tudom, hogy ha sok bibliai példával mégis különválasztom, ti akkor sem fogadjátok el, ezen már túl vagyok, így most nem megyek bele.


Tudod, hogy mi a legszebb? Hogy nem bírsz a kérdésemre válaszolni. Feltettem egy kérdést, és te valamiért nem bírsz leszakadni az általad felhozott témáról. Tudsz erre válaszolni?

"A teológusok az evolúciós és őstörténeti tudományos álláspontot tényként vagy vallásként kezelik?"


Ha nem, akkor megköszönöm, hogy eddig itt voltál.


Szia

2012. febr. 18. 04:01
 25/33 anonim ***** válasza:

"ha sok bibliai példával mégis különválasztom, "


Nos, akkor erre válaszoljál: Amikor Isten ezt mondta a zsidóknak, akkor különválaszottta a tizet a többitől vagy egyszerre mindkettőt számonkérte a Mózes törvényének a keretében?


"Emlékezzetek meg Mózesnek, az én szolgámnak törvényéről, a melyet rendeltem ő általa a Hóreben, az egész Izráelnek rendelésekül és ítéletekül." (Malakiás 4:4)


Maguk a zsidó bibliamagyarázók is ezt állítják:


"És ezek. Az „És” összeköti az előbbi parancsolatokat a következőkkel. Amint az előző parancsolatok a Szinajon nyilatkoztattak ki, épúgy a következő előírások is ott adattak (Mechilta). A Tóra nem ismer szigorú határvonalat a Tíz ige és a következő fejezetek törvényei között. Isten akaratát fejezi ki mind." (Exod 21:1-hez, Hertz Biblia lábjegyzete)


Ami meg a kérdésedet illeti, az egy színtelen szagtalan kérdés, semmire sem mész vele, az üdvösség szempontjából sokkal inkább van jelentősége annak, hogy ha szétválasztod Mózes törvényét, akkor manipulálod azt, és a tízparancsolat érvényességének hirdetésével magát a Mózes törvényét érvényesíted, az pedig mindenkit átok halálra ítélt. Tehát ha a törvény alatt vagy, akkor átok alatt is vagy. De ha Jézusban vagy, akkor nem vagy a Mózes törvénye alatt. Ez már egy fontos téma, hogy megértsed, de a kérdésed teljesen mellékes. Hiszen vannak teológusok sokfélék, akik sokféleképpen kezelik az evolúciós és tudományos álláspontot.

2012. febr. 19. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/33 A kérdező kommentje:

A hóreben a tízparancsolatot adta át Mózesnek, tehát itt már éppen egy kettéválasztásról beszél.


Nézzünk néhány példát:

"Mert bizony mondom néktek, míg az ég és a föld elmúlik, a törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, a míg minden be nem teljesedik.

Valaki azért csak egyet is megront e legkisebb parancsolatok közül és úgy tanítja az embereket, a mennyeknek országában a legkisebb lészen;

Mert mondom néktek, hogy ha a ti igazságotok nem több az írástudók és farizeusok igazságánál, semmiképen sem mehettek be a mennyeknek országába."


Ugye te nem azt mondod, hogy a törvény eltöröltetett, és átok alatt vagyok, ha betartom azt.


Krisztus idéz a tízparancsolatból:

"Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne ölj, mert a ki öl, méltó az ítéletre."


Mit mondott ezután?

" Én pedig azt mondom néktek, hogy mindaz, a ki haragszik az ő atyjafiára ok nélkül, méltó az ítéletre: a ki pedig azt mondja az ő atyjafiának: Ráka, méltó a főtörvényszékre: a ki pedig ezt mondja: Bolond, méltó a gyehenna tüzére."


Eltörölte? Nem, elmélyítette.


Krisztus idéz a tízparancsolatból:

"Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne paráználkodjál!"


Majd ezt mondta utána:

" Én pedig azt mondom néktek, hogy valaki asszonyra tekint gonosz kivánságnak okáért, immár paráználkodott azzal az ő szívében."


Eltörölte? Nem, elmélyítette, magyarázta.


Krisztus idéz a Mózesi törvényből:

"Megmondatott továbbá: Valaki elbocsátja feleségét, adjon néki elválásról való levelet."


Majd ezt mondja utána:

" Én pedig azt mondom néktek: Valaki elbocsátja feleségét, paráznaság okán kívül, paráznává teszi azt; és a ki elbocsátott asszonyt veszen el, paráználkodik."


Eltörölte? IGEN!


Krisztus idéz a Mózesi törvényből:

" Ismét hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Hamisan ne esküdjél, hanem teljesítsd az Úrnak tett esküidet."


Majd ezt mondta:

"Én pedig azt mondom néktek: Teljességgel ne esküdjetek; se az égre, mert az az Istennek királyi széke;

Se a földre, mert az az ő lábainak zsámolya; se Jeruzsálemre, mert a nagy Királynak városa;

Se a te fejedre ne esküdjél, mert egyetlen hajszálat sem tehetsz fehérré vagy feketévé;

Hanem legyen a ti beszédetek: Úgy úgy; nem nem; a mi pedig ezeken felül vagyon, a gonosztól vagyon."


Eltörölte? IGEN!


Krisztus idéz a Mózesi törvényből:

"Hallottátok, hogy megmondatott: Szemet szemért és fogat fogért."


Majd ezt mondta:

"Én pedig azt mondom néktek: Ne álljatok ellene a gonosznak, hanem a ki arczul üt téged jobb felől, fordítsd felé a másik orczádat is."


Eltörölte? IGEN!


" Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd felebarátodat és gyűlöld ellenségedet."


Majd ezt mondta:

" Én pedig azt mondom néktek: Szeressétek ellenségeiteket, áldjátok azokat, a kik titeket átkoznak, jót tegyetek azokkal, a kik titeket gyűlölnek, és imádkozzatok azokért, a kik háborgatnak és kergetnek titeket."


Eltörölte? IGEN!


Malakiás 4,4: Emlékezzetek meg Mózesnek, az én szolgámnak törvényéről, a melyet rendeltem ő általa a Hóreben, az egész Izráelnek rendelésekül és ítéletekül.


Mózesi törvények kiadási helye:

IIIMóz1,1: "Szólítá Mózest és beszéle vele az Úr a gyülekezet sátorából, mondván:"


Hóreben a tízparancsolatot adta át az Úr, a Malakiás 4,4 arról beszél, különben nem adott volna át helymeghatározást itt nekünk. Ez is bizonyítva az Isten által adott, kőbe vésett parancsolatokat, és Mózesnek, a népnek adott rendelések markáns szétválasztását.


Minden rendeletet az Isten adott, melyet Mózes adott a népnek?

"Mondának néki: Miért rendelte tehát Mózes, hogy válólevelet kell adni, és úgy bocsátani el az asszonyt?

Monda nékik: Mózes a ti szívetek keménysége miatt engedte volt meg néktek, hogy feleségeiteket elbocsássátok; de kezdettől fogva nem így volt."


Mit mondott Krisztus? Ezt Mózes engedte meg a népnek, mert a nép keménynyakú nép volt és nem Isten engedte meg.



A tízparancsolat hirdetésével éppen nem a Mózesi törvényeket hirdetem, hanem Isten törvényének örökérvényűségét. Ehhez semmi köze Mózes törvényének.


Isten törvényének alapja a szeretet.


Mi volt itt Krisztus véleménye az áldozati törvényről?

"Akkor hozzá menvén egy az írástudók közül, a ki az ő vetekedésöket hallotta vala, és tudván, hogy jól megfelele nékik, megkérdezé tőle: Melyik az első minden parancsolatok között?

Jézus pedig felele néki: Minden parancsolatok között az első: Halljad Izráel: Az Úr, a mi Istenünk egy Úr.

Szeressed azért az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, és teljes elmédből és teljes erődből. Ez az első parancsolat.

31. A második pedig hasonlatos ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat. Nincs más ezeknél nagyobb parancsolat.

Akkor monda néki az írástudó: Jól van, Mester, igazán mondád, hogy egy Isten van, és nincsen kívüle más.

És szeretni őt teljes szívből, teljes elméből, teljes lélekből és teljes erőből, és szeretni embernek felebarátját, mint önmagát, többet ér minden égőáldozatnál és véres áldozatnál.

Jézus pedig látván, hogy bölcsen felelt vala, monda néki: Nem messze vagy az Isten országától. És többé senki sem meri vala őt megkérdezni."


A kárpit kettéhasadt, az áldozati rendszernek vége. A mi főpapunk Krisztus.


"Ha tehát a lévitai papság által volna a tökéletesség (mert a nép ez alatt nyerte a törvényt): mi szükség tovább is mondogatni, hogy más pap támadjon a Melkisédek rendje szerint és ne az Áron rendje szerint?

Mert a papság megváltozásával szükségképen megváltozik a törvény is."


Igen, de melyik törvény? Itt Pál azt mondta a zsidóknak, hogy a törvény eltöröltetett, megváltozott. De minden törvény eltöröltetett? Itt ugyanis Pál a törvényről beszél, amit te is egybemosol a parancsolatokkal.


Krisztus ezt mondta:

"Ő pedig monda néki: Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egy, az Isten. Ha pedig be akarsz menni az életre, tartsd meg a parancsolatokat.

Monda néki: Melyeket? Jézus pedig monda: Ezeket: Ne ölj; ne paráználkodjál; ne lopj; hamis tanubizonyságot ne tégy;

Tiszteld atyádat és anyádat; és: Szeresd felebarátodat, mint temagadat.

Monda néki az ifjú: Mindezeket megtartottam ifjúságomtól fogva; mi fogyatkozás van még bennem?"


Te a törvényről beszélsz, ami a főpapunk által eltöröltetett, ami az áldozati rendszert és a jogi rendszert foglalta magában. Én a parancsolatokról beszéltem, melyet Isten adott a Hóreben.



Szervusz.

2012. febr. 19. 14:07
 27/33 anonim ***** válasza:

„"Mert bizony mondom néktek, míg az ég és a föld elmúlik, a törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, a míg minden be nem teljesedik.

Valaki azért csak egyet is megront e legkisebb parancsolatok közül és úgy tanítja az embereket, a mennyeknek országában a legkisebb lészen; „

Amit idézel itt a Máté evangéliumából sorozatosan, az mind Krisztus halála előtti időben történik, amikor még érvényben van a mózesi törvényszövetség, tehát ahhoz a törvényhez lévő helyes hozzáállást tanítja Jézus. Azonban Jézus halála véget vetett az EGÉSZ törvényrendszernek (10+603). Lásd:

„Az ellenségeskedést az Ő testében, a parancsolatoknak tételekben való törvényét eltörölvén; hogy ama kettőt egy új emberré teremtse Ő magában, békességet szerezvén;” (Efézus 2:15)

Mondod: „Mózesi törvények kiadási helye:

IIIMóz1,1: "Szólítá Mózest és beszéle vele az Úr a gyülekezet sátorából, mondván:"

Teljesen félreértésben vagy, hiszen Isten Mózes által egyetlen egész törvényt adott ki, abban pedig benne volt a 10 parancsolat is meg a többi 603 törvény is. Ha külön állna a 10 parancsolat, akkor két egész törvényt kaptak volna a zsidók, úgy hogy a törvény szétszedésével máris elbuktál!

„És melyik nagy nemzet az, a melynek olyan rendelései és igazságos végzései volnának, mint ez az egész törvény, a melyet én ma adok elétek?!” (5Mózes 4:8)

„És ki nem mozdítom többé Izráel lábát erről a földről, a melyet adtam az ő eleiknek, ha szorgalmatosan az én parancsolatim szerint cselekesznek, és az egész törvény szerint, a melyet nékik Mózes, az én szolgám parancsolt.” (2Kir 21:8)

Az egész törvényben pedig benne van az is, amit a tízparancsolat nem tartalmaz (vö. Jakab 2:9), és az is, amit tartalmaz (vö. Jakab 2:10-11)


Írod: „Hóreben a tízparancsolatot adta át az Úr, a Malakiás 4,4 arról beszél, különben nem adott volna át helymeghatározást itt nekünk.”

Ezek szerint Isten csak a 10 parancsolatról való megemlékezést várta el a zsidóktól Malakiás idejében, de a többi 603-at akár el is felejthették. Te nem tudod miről beszélsz!

Írod: „Minden rendeletet az Isten adott, melyet Mózes adott a népnek? „

Nincs jelentősége annak, hogy Mózes válólevelet engedett adni – ahhoz képest, hogy Isten törvényt adott Izraelnek, és ez a törvény Jézus szerint addig el nem múlhatott, amíg minden be nem teljesedett. Vö:

„És monda nékik: Ezek azok a beszédek, melyeket szóltam néktek, mikor még veletek valék, hogy szükség beteljesedni mindazoknak, a mik megirattak a Mózes törvényében, a prófétáknál és a zsoltárokban én felőlem.” (Luk 24:44) De a beteljesedés után már eltöröltetett.

„Mert az egész törvény ez egy ígében teljesedik be: Szeresd felebarátodat, mint magadat. „ (Gal 5:14)

Az újszövetségben Krisztus törvénye van életben, nem a Mózes törvényének a betűje, hanem az egész törvény erkölcsi maximuma, nem a törvény betűje (amely öl), hanem a szelleme (amely éltet). Vö:

„Ő tett arra alkalmassá, hogy az Újszövetség szolgái legyünk, nem a betűé, hanem a léleké. Hiszen a betű öl, a lélek pedig éltet.

Ha már a halálnak betűkkel kőbe vésett szolgálata oly dicsőséges volt, hogy Izrael fiai nem tekinthettek Mózes arcára arcának múló ragyogása miatt,

hogyne volna sokkal dicsőségesebb a Lélek szolgálata?” (2Kor 3:6-8)

Írod: „A tízparancsolat hirdetésével éppen nem a Mózesi törvényeket hirdetem, hanem Isten törvényének örökérvényűségét. Ehhez semmi köze Mózes törvényének. „

Ezek szerint a Mózes által adott egész törvényben nem volt benne a tízparancsolat. Ellenben:

„Nem Mózes adta-é [2 Móz. 20,1. 13.] néktek a törvényt? és senki sem teljesíti közületek a törvényt. Miért akartok engem megölni?” - Ezt talán nem Jézus mondta a János 7:21 szerint? Vajon nem a tízparancsolat NE ÖLJ parancsolatáról beszélt itt Jézus? De Igen! Akkor mekkora hülyeség azt állítani, hogy a tízparancsolat hirdetésének semmi köze a Mózesi törvényeknek? Nagyon nagy hülyeség!

Írod: „Mi volt itt Krisztus véleménye az áldozati törvényről? „

Nincsen olyan, hogy „áldozati törvény”. Ez hamis és manipulatív. Áldozati törvény nincs a Bibliában. Van törvény, amely tartalmaz áldozatokról szóló előírásokat is, de ez az EGÉSZ törvény keretében van meghatározva, amely eltöröltetett. Ha nem így volna, akkor még ma is áldozni kellene állatokat, amiket pl. a törvény előírt.

Írod: „Te a törvényről beszélsz, ami a főpapunk által eltöröltetett, ami az áldozati rendszert és a jogi rendszert foglalta magában. Én a parancsolatokról beszéltem, melyet Isten adott a Hóreben. „

Efézus 2:15 a parancsolatok tételekben való törvényéről beszél, ami eltöröltetett, úgy hogy nem kellene össze-vissza keverni a parancsolatoknak és a törvénynek a fogalmát. Krisztus halála után Krisztus törvénye érvényes, Isten és Krisztus újszövetségi parancsolatai, rendeletei, utasításai, ami pedig a Sínai hegyen adatott az egész törvény keretében, annak a betűje, a betű egész rendszere betöltötte a célját és félre lett téve.

A halálnak a betűkkel kőbe vésett szolgálatát még ma is érvényesként hirdetni, az annyi, mint megtagadni Krisztus váltságáldozatát. Éppen ezt csinálod most te azzal, amiket itt hirdetsz!

(És ha egy kicsit ridegnek találnád a fogalmazásomat, Pál még keményebben fogalmazott):

„Bárcsak ki is metszetnék magukat, a kik titeket bujtogatnak.” (Gal 5:12)

2012. febr. 19. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/33 A kérdező kommentje:

Kedves tanú!


Azt mondod, hogy a tízparancsolat nincs kettéválasztva az úgynevezett Mózesi törvényekkel.

Mondjuk már te magad is kettéválasztod: „10+603”

Azt vettétek már, hogy hogyan nézett ki a bizonyság ládája? Mi volt benne? Benne voltak-e a Mózesi törvények, vagy csak a két kőtábla?

VMóz10:

„1. Abban az időben monda az Úr nékem: Faragj magadnak két kőtáblát, az előbbiekhez hasonlókat, és jőjj fel hozzám a hegyre, és csinálj faládát.

2. És felírom a táblákra azokat az ígéket, a melyek az előbbi táblákon valának, a melyeket széttörtél; és tedd azokat a ládába.

3. Csinálék azért ládát sittim-fából, és faragék két kőtáblát is, az előbbiekhez hasonlókat; és felmenék a hegyre, és a két kőtábla kezemben vala.

4. És felírá a táblákra az előbbi írás szerint a tíz ígét, a melyeket szólott vala az Úr ti hozzátok a hegyen, a tűznek közepéből a gyülekezésnek napján, és átadá az Úr azokat nékem.

5. Akkor megfordulék és alájövék a hegyről, és betevém a táblákat a ládába, a melyet csináltam vala, hogy ott legyenek, a miképen az Úr parancsolta vala nékem.”


„Eltörölvén az Isten beszédét a ti rendelésetekkel, a melyet rendeltetek; és sok effélét is cselekesztek.”

Mert mit is mondott Isten, melyet eltöröltek az emberek az ő beszédeikkel?

„Mert Mózes azt mondotta: Tiszteld atyádat és anyádat. És: A ki atyját vagy anyját szidalmazza, halállal haljon meg.”


„Teljesen félreértésben vagy, hiszen Isten Mózes által egyetlen egész törvényt adott ki, abban pedig benne volt a 10 parancsolat is meg a többi 603 törvény is. Ha külön állna a 10 parancsolat, akkor két egész törvényt kaptak volna a zsidók, úgy hogy a törvény szétszedésével máris elbuktál!”


Mondom, hol voltak a Mózesi törvények és hol volt (és hol van ma is) a tízparancsolat. Nem én, Isten választotta szét a kettőt.

Mit keres a mennyben Isten templomában a bizonyság ládája, mely a két kőtáblának a „lakása”?

„És megnyilatkozék az Isten temploma a mennyben, és megláttaték az ő szövetségének ládája az ő templomában; és lőnek villámlások és szózatok és mennydörgések, és földindulás és nagy jégeső.”


Hivatkoztál a Jakab 2,9-re, mint a törvények egybe lenne mosva Ha nem haragszol, és azért beírnám a 8. verset is, hogy egymaga tanúsítsa, hogy a hivatkozásod nem állja itt meg a helyét.

„Ha ellenben megtartjátok a királyi törvényt az Írás szerint: Szeressed felebarátodat, mint tenmagadat, jól cselekesztek.

De ha személyválogatók vagytok, vétkeztek, elmarasztaltatva a törvény által, mint annak megrontói.”


Jé, olvasd csak el! Mintha azt mondaná Jakab, ha nem tartod be ezt a törvényt, akkor a törvény megrontója vagy?

És melyik törvényt kezdte sorolni?

„10. Mert ha valaki az egész törvényt megtartja is, de vét egy ellen, az egésznek megrontásában bűnös.

11. Mert a ki ezt mondotta: Ne paráználkodjál, ezt is mondotta: Ne ölj. És ha nem paráználkodol, de ölsz, törvényszegővé lettél.”


No, csak nem a tízparancsolatból? És ha egyet is megrontasz, akkor mindegyik ellen vétkezel.


„Ezek szerint Isten csak a 10 parancsolatról való megemlékezést várta el a zsidóktól Malakiás idejében, de a többi 603-at akár el is felejthették. Te nem tudod miről beszélsz!”


Igen. Olvasd el VMóz 10. és a 11. fejezetet.

Mózes elmeséli miképpen kapta a parancsolatokat, és miképpen jegyezzék meg Izrael fiai mindig minden időben.

„Vegyétek azért szívetekre és lelketekre e szavaimat, és kössétek azokat jegyül a ti kezetekre, és homlokkötőkül legyenek a ti szemeitek között;”

Nem beszél Mózes a törvénykönyvről egy szóval sem jegyzi meg. Sőt „És írd fel azokat a te házadnak ajtófeleire és a te kapuidra;” Nehezen fért volna fel rá a rengeteg rendelkezés. Viszont a tíz elfért.


Az újszövetségben Krisztus törvénye van életben. Amikor is ezt idézed: „Mert az egész törvény ez egy ígében teljesedik be: Szeresd felebarátodat, mint magadat.” A tízparancsolatot, mint Krisztus parancsát. Mert miről szól ez? Ne lopj, ne paráználkodj, ne ölj, ne tégy hamis tanúbizonyságot felebarátod ellen, ne kívánd felebarátod bármilyét is.

Vagy ebben teljesedik be?

„2Móz 30,38 Mindaz, a ki hasonló füstölőt csinál ehhez, hogy azt illatoztassa, irtassék ki az ő népe közül.”

Vagy ez?

„2Móz 21,16 A ki embert lop, és eladja azt, vagy kezében kapják, halállal lakoljon.”

Vagy ez?

„3Móz 20,27 És akár férfi, akár asszony, hogyha ígéző vagy jövendőmondó lesz közöttök, halállal lakoljanak; kővel kövezzétek azokat agyon; vérök rajtok.”



Megkérdezhetem, hogy melyik törvény a tíz közül, melyik ellen ennyire rugódzol?


Egy Istent, Izrael Istenét imádod, igaz? Csinálsz bálványszobrokat? Hiszen ti magatok marasztaljátok el a katolikus egyházat ez miatt. Az Úrnak, Istened nevét hiába veszed fel? (Ezt mondjuk, itt speciel hagyjuk :), de mondjuk, hogy nem), ölsz, lopsz, hamisan tanúskodsz embertársaid ellen, kívánod az embertársaid bármilyét is? Szerintem nem. Egy pont maradt, a szombat napja. Az indokotok, hogy sem Krisztus nem tartotta meg, sem az apostolok nem hivatkoztak rá. Biztos?

„És monda nékik: A szombat lőn az emberért, nem az ember a szombatért.”

„Azoknak pedig monda: Szabad-é szombatnapon jót vagy rosszat tenni? lelket menteni, vagy kioltani? De azok hallgatnak vala.”


Mi a szombat nap?

„És megáldá Isten a hetedik napot, és megszentelé azt; mivelhogy azon szűnt vala meg minden munkájától, melyet teremtve szerzett vala Isten.”


„Ő pedig monda nékik: Ez az, a mit az Úr mondott: A holnap nyugalom napja, az Úrnak szentelt szombat; a mit sütni akartok, süssétek meg, és a mit főzni akartok, főzzétek meg; a mi pedig megmarad, azt mind tegyétek el magatoknak reggelre.”


Semmi más, mint a nyugalom napja, melyet Isten érted adott.

Mi a gond ezzel?


Szerintem inkább te fogd vissza magad és ne ítélj meg azért, hogy a szombatot megtartom Isten rendelése szerint próbálva:

„Senki azért titeket meg ne ítéljen evésért, vagy ivásért, avagy ünnep, vagy újhold, vagy szombat dolgában:”


„Emez az egyik napot különbnek tartja a másiknál: amaz pedig minden napot egyformának tart. Ki-ki a maga értelme felől legyen meggyőződve.

A ki ügyel a napra, az Úrért ügyel: és a ki nem ügyel a napra, az Úrért nem ügyel. A ki eszik, az Úrért eszik, mert hálákat ád az Istennek: és a ki nem eszik, az Úrért nem eszik, és hálákat ád az Istennek.”


Tarts meg minden napot az Úrért és ne kárhoztass engem, mert nincs semmi bajod a tízparancsolattal, pusztán gyülekezeted dogmatikus megtanult kántálását hirdetve észre sem veszed, hogy önmagaddal veszekszel. Vagy talán megadatott az igék nem a gyülekezeteden keresztül, hanem a szent szellem általi megmagyarázása néked?


Pállal kiragadva egy igét szerintem felesleges szurkálódnod, mert már Péter is megírta:

Péter Apostol II. levele 3. rész:

„15. És a mi Urunknak hosszútűrését idvességnek tartsátok; a miképen a mi szeretett atyánkfia Pál is írt néktek a néki adott bölcsesség szerint.

16. Szinte minden levelében is, a mikor ezekről beszél azokban; a melyekben vannak némely nehezen érthető dolgok, a miket a tudatlanok és állhatatlanok elcsűrnek-csavarnak, mint egyéb írásokat is, a magok vesztére.

17. Ti azért szeretteim előre tudván ezt, őrizkedjetek, hogy az istentelenek tévelygéseitől elragadtatva, a saját erősségetekből ki ne essetek;

18. Hanem növekedjetek a kegyelemben és a mi Urunknak és megtartó Jézus Krisztusunknak ismeretében. Néki legyen dicsőség, mind most, mind örökkön-örökké. Ámen.”


Hidd el, nehezebb sokszor, mint magyarázzák neked. De ha kéred, megmagyaráztatik néked is. Kérted már? Szerintem nem.


Ahogy Pál által fedtél meg, kérlek, ha már idézted, olvasd is el a Gal 5. egész fejezetét., hogy Pál hogyan feddi meg mindazokat, kik Mózes törvényének engedelmeskedvén körülmetélkednek, mert a törvény által akarnak megigazulni. De attól, hogy szereted Istent teljes szívedből, lelkedből, erődből, és szereted felebarátodat, úgy, hogy nem ártasz neki, és segíted, ha szüksége van rád, ettől még nem akar senki sem a törvény által megigazulni, pusztán Krisztus parancsát teljesíti, melyet adott a Hóreben és melyet adott az apostolai által.


Szia



Még valami. Olvastad már a kérdésemet?


"A teológusok az evolúciós és őstörténeti tudományos álláspontot tényként vagy vallásként kezelik?"

Te nem vagy teológiai végzettségű, igaz?

Szerintem akkor hagyjuk egymást békén, rendben? Ez az én kérdésem, és erőszakos, tolakodó voltál, éppúgy, ahogy a tanúktól "elvárja" az ember. Pedig ennek nem kellene így lennie. Magatokra veszitek, mikor így szólnak hozzátok, hogy erőszakosak vagytok, pedig lám, most sem tudsz válaszolni a kérdésemre, pusztán belekotnyeleskedtek, tereltek, és többszöri felszólítás ellenére is folytatjátok, folytatod. Miért? Ki kért meg téged erre? Hidd el, erőszakos vagy. Légy alázatos kérlek, és ha nem tudsz válaszolni a kérdésemre, akkor ne válaszolj semmit.

2012. febr. 20. 09:14
 29/33 anonim ***** válasza:

Azt mondod, hogy a tízparancsolat nincs kettéválasztva az úgynevezett Mózesi törvényekkel.

Mondjuk már te magad is kettéválasztod: „10+603”

Azt vettétek már, hogy hogyan nézett ki a bizonyság ládája? Mi volt benne? Benne voltak-e a Mózesi törvények, vagy csak a két kőtábla?"


Honnan ismered a tizparancsolat szövegét, ha nem tartozott a Mózes törvényeihez és azokban nem is volt benne. Talán a kőtáblákról? Na és hol vannak a kőtáblák, amikről ismered a tízparancsolat szövegét? Ha nincsenek meg, akkor nem-e mégis a Mózes törvényei között olvashatók azok?!


Ha majd nem írkálsz hülyeségeket, nem is fog válaszolni senki.

2012. febr. 20. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/33 A kérdező kommentje:

Ezt a kérdést már egy másik tanútól olvastam szinte szóról szóra. Ő is a legvégén, úgymond végső elkeseredésében jött ezzel a felvetéssel.


Értelmetlen a kérdés. A tízparancsolat a kőtáblákon volt a bizonyság ládájában, míg Mózes törvényei tekercseken nem a kőtáblában.

Mózes 2. és Mózes 5. könyvéből ismerem a tízparancsolatot, éppúgy, ahogy Izrael népének kivonulását is Egyiptomból, és nagyon sok történetet, melyek nem a Mózesi törvények része. Nem opció a felvetésed, Mózes törvénykönyve a Bibliában markánsan szét van választva már az ószövetségben is a tízparancsolattól, és így tett Krisztus is.


Még valami. Olvastad már a kérdésemet?


"A teológusok az evolúciós és őstörténeti tudományos álláspontot tényként vagy vallásként kezelik?"

Te nem vagy teológiai végzettségű, igaz?

Szerintem akkor hagyjuk egymást békén, rendben? Ez az én kérdésem, és erőszakos, tolakodó voltál, éppúgy, ahogy a tanúktól "elvárja" az ember. Pedig ennek nem kellene így lennie. Magatokra veszitek, mikor így szólnak hozzátok, hogy erőszakosak vagytok, pedig lám, most sem tudsz válaszolni a kérdésemre, pusztán belekotnyeleskedtek, tereltek, és többszöri felszólítás ellenére is folytatjátok, folytatod. Miért? Ki kért meg téged erre? Hidd el, erőszakos vagy. Légy alázatos kérlek, és ha nem tudsz válaszolni a kérdésemre, akkor ne válaszolj semmit.


Szia


A későbbiekben a folyamatos offolásod és erőszakosságod miatt rá leszek kényszerítve a moderátorok felhívására rád, hogy minden off válaszodat kitöröljenek. Ezt felesleges "anyuci bántanak" hisztinek vallom, nem szeretnék ilyen kicsinységekkel foglalkozni. Légyszíves utoljára mondom, ha nem tudsz a kérdésemre érdemben válaszolni, hagyjál békén!

2012. febr. 20. 11:53
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!