Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Kell hinni a Szentharomsagban?

Kell hinni a Szentharomsagban?

Figyelt kérdés
2011. szept. 24. 14:18
1 2 3
 21/30 anonim ***** válasza:
Nekem nagyon rossz érzés azt látni hogy te Isten lelkét egy rádióhullámmal hasonlítod össze. Ez lealacsonyítás és a tisztelet teljes hiánya.
2011. szept. 28. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 anonim ***** válasza:
0%

"Nekem nagyon rossz érzés azt látni hogy te Isten lelkét egy rádióhullámmal hasonlítod össze. Ez lealacsonyítás és a tisztelet teljes hiánya."


Ugye nem baj, ha ezért nem kérek bocsánatot?! Nem nekem kellene bocsánatot kérni Istentől, ebben teljesen biztos vagyok. Ő, nagyszerű Szavában világossá tette, hogy a Fia által mit vár el tőlünk. A háromszemélyű istenség imádata nincs benne. Nem ezt jelenti kereszténynek lenni, még akkor sem, ha a legnagyobb egyházak egyes képviselői ezt "üdvkérdésnek" tartják.


"Szól a rádió". Ugye milyen gyakran fejezzük magunkat így ki? Abszolút elfogadott és gyakori (persze nem csak a rádió, mint élettelen tárgy vonatkozásában), mégis tudjuk, hogy nem a rádió "szól", hanem más intelligens lények a rádión keresztül. A tiszteletet sem a rádiónak adjuk, hanem legfeljebb annak, aki benne megszólal, de még csak nem is tartjuk egyenlőnek a rádiót azzal, aki benne megszólal.


Ha történetesen több ezer év múlva a feljegyzéseinket megtalálnák olyanok, akik nem ismerik a rádiót, mit gondolnak majd a rádióról? Egy élőlény volt, mert megszemélyesítettük?

2011. szept. 28. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 anonim ***** válasza:

Miután az Atya,a Fiú és a Szent Lélek nevében keresztelünk, ezt a vitát le is lehet zárni. Egy személytelen erő NEVÉBEN nem keresztelünk.

Ugyanez a kapcsolat van meg a teremtés folyamán, amikor olyan lett az ember mint "közülünk egy", vagy amikor Isten azt mondta: "teremtsünk!" Majd később azt mondja, "én egyedül teremtettem mindent." Ez vagy következetlenség, vagy Istenben valóban egyfajta többességet feltételezhetünk.

And that's the way the cookie crumbles.

2011. szept. 28. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:

Jn 3,8 - A szél ott fúj, ahol akar, hallod a zúgását, de nem tudod, honnan jön és hova megy. Így van vele mindenki, aki a Lélekből született."


Ha a Lélek egy energia lenne akkor nem ott fújna ahol akarna (hiszen ez egy döntés, egy energia nem hoz döntéseket, csak egy személy képes erre) hanem mindenhol fújna állandóan. Ezt a karizmatikusok tudják. A Szentlélek nem feltétlen akkor cselekszik amikor kérjük hanem akkor amikor neki úgy tetszik.

2011. szept. 29. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 anonim ***** válasza:
30%

"Miután az Atya,a Fiú és a Szent Lélek nevében keresztelünk, ezt a vitát le is lehet zárni. Egy személytelen erő NEVÉBEN nem keresztelünk."


Érdekes módon, amikor Jehova nevének a Görög Iratokban való létjogosultsága a kérdés, akkor mindig ennek az értelmezésnek az ellenkezőjét erőltetitek (vagyis nem az igazi, személyes nevéről van ott szó szerintetek). Amikor pedig a mítoszbéli háromság dogmának akartok érvet találni egy olyan versben, ahol semmiféle "háromság" tanítás nem szerepel, akkor pedig a "nevében"-t szó szerint kell szerintetek érteni. Van ám következetlenség!

Pedig csak e három felsorolt szereplő "elismerését" jelenti a "nevében" kifejezés. Mindegyik a maga helyén és képességeivel létezik - szó sincs itt, vagy bárhol máshol arról, hogy e három felsorolt tag, mind egyforma lenne a háromság meghatározása szerint.


Valójában a Biblia soha nem beszél úgy a szent szellemről, mint ahogyan Istenről vagy Jézusról beszél. Például, a szent szellemnek nincs személyes neve a Bibliában. Egyes fanatikus trinitáriánus azt meséli, hogy a "Szentlélek" a neve. De ezt az elfogult véleményt már a kifejezés nyelvtani pontatlanságával is le lehet leplezni, hiszen olyan nincs a Szentírásban, hogy "szentlélek", csak szent szellem van és a kettő jelentése között óriási különbség!!!


A Biblia néha úgy beszél a szent szellemről, mint amely elvégez egy bizonyos feladatot, vagy amely nem ugyanazon a helyen van, mint Isten (Máté 28:19, 20; Lukács 3:21, 22; Cselekedetek 8:39; 13:4; 15:28, 29). Egyesek, akik ilyen részleteket olvastak, azt feltételezik, hogy a szent szellemnek Istentől függetlenül saját egyénisége van. Miért használnak az Írások ilyen nyelvezetet? Vajon a szent szellem egy Istentől különálló lény?


A Mindenható Isten olyan szinten létezik, amely teljesen felette áll az anyagi teremtésművének. Ő szellem, korlátozott érzékszerveink előtt láthatatlan (János 4:24). A Biblia azt írja, hogy Jehova Isten az egekben lakik, és onnan nézi az emberiséget (Zsoltárok 33:13, 14). Ez érthető. A Teremtőnek nagyobbnak kell lennie azoknál a kémiai elemeknél, amelyekkel dolgozik. Uralja, irányítja, alakítja és féken tartja őket (1Mózes 1:1).


Láthatatlan lakóhelyéből Isten elő tudja idézni, hogy valami bármikor és bárhol megtörténjen. Így nincs arra szüksége, hogy ott legyen, ahol a tevékeny ereje működik. El tudja küldeni szellemét, hogy elvégezzen egy feladatot (Zsoltárok 104:30). Ezt a modern korban élő emberek könnyen megérthetik, akik drót nélküli távirányítóval tudnak működtetni háztartási gépeket. Napjainkban elfogadjuk az olyan láthatatlan erők hatalmát, mint az elektromosság és az infravörös sugárzás. Ehhez hasonlóan Isten a láthatatlan szent erejével, vagyis szellemével, bármit el tud végezni, ami szándékában áll, és mindezt anélkül teszi, hogy egyik helyről a másikra menne (Ésaiás 55:11).


------


A teremtés folyamán pedig nyilvánvalóan Jehova Jézushoz beszél és semmiféle bizonyíték nincs arra, hogy a háromság harmadik személyével dialógust folytatna valaki is. Legfeljebb úgy, hogy tudjuk, hogy Jehova az irányított szelleme mögött van, így Jehova az, Aki a szelleme által "üzen", "közöl" dolgokat.


Igen, minden és mindenki a Mindenható Istentől ered, Ő a Teremtő! Jézus maga is. Éppen ezért helyénvaló úgy beszélni Jehováról, mint A Teremtőről. Amikor pedig részletezi az Írás, akkor Jézus, mint "Mestermunkása" is meg van említve, aki "által" teremtett Isten mindenki mást.

Amikor egy építész munkájáról beszélünk, akkor úgy fogalmazunk, hogy ez és ez az épület az ő munkája. De mikor részleteiben említjük a műve készítésének körülményeit, akkor kiderülhet, hogy ő csak a terveket készítette és a végrehajtást természetesen mások hajtották végre.

Ebbe egy pogány mítoszt belekeverni nagy bűn volt. Sátán röhög a markába, mikor látja, hogy mennyi embert képes volt félrevezetni az ostobaságaival!!!

2011. szept. 29. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 anonim ***** válasza:
30%

(János 3:8) "A szél ott fúj, ahol akar, és hallod a hangját, de nem tudod, honnan jön, és hová megy. Így van mindenki, aki a szellemtől született."


Ez a hasonlat nem a szent szellem működésének a tulajdonságairól szól, ne gondold már, hogy arról kapsz itt a nikodémuszi történetben felvilágosítást, hogy a szent szellem milyen technikával működik.

A "szellem" szó elsődleges hétköznapi jelentése "szél", de persze tudjuk, hogy a szent szellem nem egyenlő a széllel, pedig ugyanazzal a pneuma szóval említi a Biblia.

Ez csak egy hasonlat. A fizikai szelet is bonyolult és az ember által követhetetlen pillanatnyi erők, örök törvények irányítják, nem a szél döntése, hogy hol, milyen irányba és mennyire erősen fújjon.

A szent szellem is ehhez hasonló módon működik, éppen itt is az derül ki, hogy IRÁNYÍTOTT TEVÉKENY ERŐ-ről van szó.


(János 14:16-17) "én pedig kérni fogom az Atyát, és másik segítőt ad nektek, hogy az örökre veletek legyen, az igazság szellemét, melyet a világ nem kaphat meg, mert nem is látja, és nem is ismeri. Ti ismeritek, mivel nálatok marad, és bennetek van."


Mindez tökéletesen összhangban azzal, hogy Jehova IRÁNYÍTJA a szellemét, nem az "önmagát".


(Prédikátor 11:5) "Ahogyan nem tudod, milyen a szellem útja a csontokban a terhes nő méhén belül, ugyanúgy nem ismered az igaz Isten munkáját, aki véghezvisz mindent."

2011. szept. 29. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/30 anonim ***** válasza:

Én nem a Szent Lélek nevéről mint SZEMÉLYNÉVRŐL beszéltem, hanem arról a tényről hogy ha valakinek a nevében (őérte, őhelyette, őáltala az ő képviseletében) teszünk valamit azt egy SZEMÉLY nevében és nem egy személytelen erő nevében tesszük. Ha te nem hiszel a gravitációban, akkor egy tudós nem fog a gravitáció nevében megsértődni.

Kedves Tanú, ha egy egyszerű mondatot nem tudsz értelmezni, miből gondolod, hogy a Bibliához jobban értesz mint bárki más és csakis te (ti) tudjátok az igazságot? Egy időben rendszeresen olvastam az őrtornyot, tudom, hogy álltok hozzá egy-egy kérdéshez. Lehet más véleményed, írd le meghallgatjuk, elolvassuk,de ne nézz mindenkit hülyének aki máshogy gondolkodik és ne monopolizálj minden egyes kérdést a JT tanok terjesztésére.

2011. szept. 30. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 anonim ***** válasza:
30%

"Miután az Atya,a Fiú és a Szent Lélek nevében keresztelünk, ezt a vitát le is lehet zárni. Egy személytelen erő NEVÉBEN nem keresztelünk."


Világosan és szerintem érthetően fogalmaztam. Sok háromsághívő véleményét összegeztem, mivel olyannyira nem egységes ez a mítosz, és annyiféle elképzelése van szinte, ahány híve.

Mitől "személytelen" a szent szellem? Abban az értelemben "személyes", ahogy Jehova használja, hiszen személyes tulajdonságait közli általa és a hatalmát gyakorolja vele számtalan formában. De abban az értelemben nem személyes, ahogy azt a háromság tana kitalálta, miszerint egy "valóságos Isten", egy háromszemélyű istenségen belül.


Tehát hibás és demagóg kijelentés azt hangoztatni, hogy "egy személytelen erő NEVÉBEN nem keresztelünk", hiszen éppen az elismerésével keresztelünk. Az Atya, vagyis Jehova, a Mindenható Isten hatalma "elismerésével", a Fiú, vagyis Jézus Krisztus szerepének az "elismerésével", és a szent szellem, mint Jehova tevékeny erejének az "elismerésével".


Az hogy nem mindhárom felsorolt szereplő különálló élő személy (sőt Isten), még nem jelenti azt, hogy ne lehetne mindhárom felsoroltnak az elismerésével megkeresztelkedni!

2011. okt. 1. 01:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/30 anonim ***** válasza:
81%
Értem. Az én kijelentésem hibás és demagóg (persze én személyeskedek, nem te:-) amit te mondasz az viszont egyértelmű. Egyértelmű, hogy az Isten, Mihály arkangyal és egy személytelen tevékeny erő nevében keresztelünk. Hát gratulálok. Nincs több kérdésem hozzád.
2011. okt. 1. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 anonim ***** válasza:
0%

Minden, a háromság megtámogatására felhozott évszázados "bizonyítékok" addig voltak erősek, míg nem tudták a széles tömegek leellenőrizni. Az átlag hívő persze nem is mert kérdezni, de ha mégis megtette, a legtöbb ember számára sokáig ellenőrizhetetlen forrásokból kapott választ, aminek a nyelvét gyakran nem is értette, ha egyáltalán kapott választ!!!

A túl kíváncsiakat a múltban is még kíváncsibb figyelemmel kísérték, hogy vajon hogyan képzelte a hívő, hogy "kételkedjen"?!


Ilyen légkörben nem csoda, hogy megkérdőjelezhetetlen dogmaként kezelték és kezelik jórészt ma is az egyházakon belül ezt a kérdést. Hiszen a szellem ma is ugyanaz, amelyik a háromsághívő egyházakat ellátja "ismerettel"...

2011. okt. 2. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!