A keresztények miért hiszik, hogy bűn a szexualitás, illetve azon formája, ami nincs megszentelve, valamint az önkielégítés, hiszen mint biológiai lények, vannak szükségleteink e téren is és szerintem ez álszentség a részükről?
Sziasztok!
Tegnap 16.35-ös hozzászóló kérdésére reagálva. Saját tapasztalatomból tudom, hogy nincs biztos védekezési módszer. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy minden szexuális együttlétből lehet gyermek. A gyermeknek pedig vitán felül áll, hogy a családban van a helye.
Üdv. Péter
Én például annyit ehetek és azt, amit megkívánok. Nem hízom el. Inkább többet és többet kell ennem, hogy nehogy lefogyjak? Isten így akarta? Ki tudja?
A bibliai Évát keresem a világban, sajnos eddig sikertelenül. De addig sok Lilith-el lefeküdtem már. Talán már nem is létezik a Földön az igazi Éva! Minden lány pénz és hatalom függő.
Mivel Isten bennem és bennetek van, kell hogy szeretetet adjon és áradjon az emberből. Még ha csak Lilithekkel találkozik az ember, de kell szeretetet kiárasztania. És, ha minden szeretkezést Istennek ajánlasz fel? Talán az nem bűn.
Pl. mondhatod: Íme Istenem önkielégítek, mert adtad nekem e élvezetet.
Különben Istennek is gondja volt a Teremtéskor, hogy Ádámot egyedül látta, ez így nem jó. És talán a tökéletes asszonyt sem tudta megalkotni...
4. Fejezet Pál apostol levele a rómaiakhoz
Ezért már Dávid is boldognak hirdeti az embert, akit Isten tettek nélkül tesz megigazulttá:
"Boldog, akinek bûne megbocsátva
S befödve gonoszsága,
Boldog férfiú, akinek az Úr
Vétkeit föl nem rója."
Talán létezik olyan ember, aki bűnt követ el, de Isten nem bünteti.
#13-as, ha már behoztad Lilith-et, a boszorkányost, Évát, a földi természetet, akkor a harmadik is , Szofia is legyen – az égi bölcsesség által áthatott…
A görögnél a Logosz- fogalom párjaként, világszellem, mely átjárja a világot, és szépséggel, lelkiséggel tölti el. De megjelenik az Ószövetségben a hohma, a görög szofia, a bölcsesség.
A Bölcsesség könyve is megszemélyesíti anyai arccal.Sírák könyvében (24,24).
„Anyja vagyok a szép szeretetnek…”
Itt a szofia-elv teremtett lényként értelmezett. . Novgorod, Kiev Szent Szofia székesegyházai erről tanúskodnak, orosz vallásbölcselők, Szolovjov, Florenszkij, Bulgakov írnak róla.
Szolovjovék az Istenszülőt Szofia megtestesülésének tekintik. Nyugaton is élő volt sokáig, a Mária-ünnepek olvasmányait a bölcsességi irodalomból vette a nyugati liturgia is. Az Újszövetség a Szentlélek szerepét anyai tulajdonságokkal írja: anyagalamb (περιστερά, perisztera Mt 3,16)
*
Jó illatot árasztok, mint a szőlőtő, és virágomból pompás, dús gyümölcs terem. Anyja vagyok a szép szeretetnek, az istenfélelemnek, megismerésnek és a szent reménynek. Nálam van az út és az igazság minden kegyelme, nálam az élet és az erény minden reménye.(Sír24,23-25)
*
"A test kívánsága a Lélek ellen tör a Léleké pedig a test ellen."
"Mert aki a testének vet az a testéből fog aratni pusztulást,aki pedig a Léleknek vet az abból fog aratni örök életet."
Péterrel értek egyet,meg kell tanulni magunkat türtőztetni. Viszont házasságon belül szabad,sőt kell is.
Péterrel mint általában most is egyet kell, hogy értsek.
Itt egy oldal, ami rendesen kivesézi a témát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!