A katolikusok Szűz Máriához és Istenhez is imádkoznak? Hogy is van ez?
Van egy kis csoport, ahová rendszeresen járok, egy vegyes keresztény közösség. Szoktunk egymásért imádkozni. Akkor ezek szerint ezt abba kellene hagynunk, mert egymás kéréseit közvetítjük Isten felé, és ez bűn?
Miért lenne más a helyzet, ha az, akit megkérünk arra, hogy könyörögjön érettünk, az Istennél van?
Miért lenne más?Mert azt mondta Isten,hogy egymásért kézrátétellel imádkozzunk,de azt nem ,hogy halottakhoz imádkozzunk!!!!!Utóbbit halottidézésnek lehet inkább hívni.
Az EGYETLEN személy Jézus Krisztus,aki közbenjáró ember és Isten között.1.Tim.2.5.
A halott szenthez való beszédet a bibliában csak Saul gyakorolta,de akkor már elvetette Isten.(1.Sámuel 28.)
K: Nem tiltja a Biblia a halottakkal való érintkezést?
V: Nem, a Biblia a halottak megidézését tiltja. Isten megtiltotta Izrael népének, hogy használják a médiumság pogány gyakorlatát, ami azt jelentette, hogy természetfeletti tájékoztatást kértek a halottaktól, mivel Isten megmondta nekik, hogy ehelyett ő prófétákat küld nekik. A halottak megidézése így kerek perec információszerzés volt tőlük:
MTörv 18,9-15
Ha bevonulsz arra a földre, amelyet az Úr, a te Istened ad neked, ne tanuld el az ottani népektől az utálatos dolgokat. Ne akadjon közted senki, aki fiát vagy lányát arra készteti, hogy tűzön menjen át; aki jövendőmondásra, varázslásra, csillagjóslásra vagy boszorkányságra adja magát; aki bűbájosságot űz, szellemet vagy lelket kérdez; aki halottat idéz… Ha ezek a népek, amelyeket elűzöl, hallgatnak is a jövendőmondókra meg a varázslókra, neked az Úr, a te Istened ezt nem engedi meg. Neked prófétát támaszt az Úr körödből, testvéreid közül, mint engem, őrá hallgassatok.
Nagy különbség van, ha valaki alázattal kéri egy elhunyt szerettét, hogy imádkozzon érte, valamint ha megpróbálja megidézni őket, hogy kiszedjen tőlük valami felvilágosítást. Ha azt mondjuk: „Kedves, kérlek imádkozz értem, mert szükségem van most a segítségre”, ez nem ugyanaz, mint amikor tartunk egy szeánszot, és ez minden.
Csak a szentek és az angyalok megidézését tiltja a Biblia. Beszélni a mennyben lévőkhöz nincs tiltva. Valójában még támogatja is, minthogy a Zsoltárokban imádkozunk az angyalokhoz, és kérjük őket, hogy csatlakozzanak hozzánk Isten imádásában:
Zsolt 103,20-21
Áldjátok az Urat, angyalai, mind, ti hatalmasok, kik teljesítitek parancsait, és lesitek a szavát! Áldjátok az Urat, égi seregek, mind, ti szolgái, kik teljesítitek akaratát!
Zsolt 148,1-2
(Alleluja!) Dicsérjétek az Urat a mennyből, dicsérjétek a magasságban! Dicsérjétek, angyalai mind, dicsérjétek, égi seregek!
K: De nem azt mondja a Biblia, hogy Jézus az egyetlen közvetítő Isten és az emberek között?
V: De igen; az 1Tim 2,5-ben („Hiszen egy az Isten, egy a közvetítő is Isten és ember között: az ember Krisztus Jézus”), de épp most idéztük azt a négy verset, ami közvetlenül megelőzi ezt, ahol, talán még emlékszel, azt mondta Pál: „arra kérlek, végezzetek imát, könyörgést, esedezést és hálaadást minden emberért”.
Így az a tény, hogy Jézus az egyetlen közvetítő Isten és az ember között, nem gátolhatja más ember közbenjáró cselekedetét. És tudjuk, hogy a közbenjáró ima bizonyosan nem visszatetsző Istennek, hiszen abban a néhány szakaszban, amit már beidéztünk, Pál ezt mondja nekünk: „Ez jó és kedves üdvözítő Istenünk szemében”.
Én néha megzavarodok, hogy az emberek hogy tudnak fel-le ugrándozni azon, amit Pál mondott az 1Tim 2,5-ben, de azért a közbenjáró imádság témáját, amely nemcsak az 1Tim 2,5-öt megelőző négy vers tárgya, kihagyják, sőt Jézus egyedülálló közvetítői szerepének vitájába váltanak át.
Jézus két értelemben az egyetlen Közvetítő Isten és az ember között. Először is, mivel ő az egyetlen Isten-ember, az egyetlen Személy, aki élő hidat formál a föld és az ég között (ezt Jézus is valamiképp lefestette, amikor magát Jákob lajtorjájaként ábrázolta, Jn 1,51), de ez nem akadályozza meg azt, hogy valaki imádkozzon értünk.
Másodszor, ő az egyetlen Közvetítő Isten és az ember között, mivel ő az Újszövetség Közvetítője, amivel megszerezte a megváltást. Ebben az értelemben egyedülálló az ő közvetítői szerepe, de ez sem akadályozza meg, hogy más emberek is lehetnek hasonló értelemben közvetítők, mert ahogy Mózest az Ószövetség közvetítőjének mondták (Gal 3,19-20), éppen úgy Jézus az Újszövetség Közvetítője (Zsid 8,6; 9,15; 12,24; a Galata és a Zsidó levélben lévő szakaszok ugyanazt a görög szót használják, ami az 1Tim 2,5-ben van; mesites = közvetítő). És mivel a mózesi szövetség megszűnt, csak Jézus maradt meg, mint az egyetlen szövetség Közvetítője.
De bizonyosan nem lehet kétség afelől, hogy Jézus közvetítői szerepe semmilyen módon nem akadályozza a közbenjáró imát, hiszen maga Jézus írta le ezt egy Isten fiairól szóló lényeges részben:
Mt 5,44-45
Én pedig azt mondom nektek, szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok üldözőitekért! Így lesztek fiai mennyei Atyátoknak, aki fölkelti napját jókra is, gonoszokra is, esőt ad igazaknak is, bűnösöknek is.
Krisztus egyedülálló Közvetítése így nem áll útjában annak, hogy a mennyben lévő keresztény testvéreink és nővéreink imádkozzanak értünk, ahogy annak sincs akadálya, hogy a földön lévő keresztény testvéreink és nővéreink imádkozzanak értünk. Ez mindkét esetben közbenjáró imádság.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!