Jézus és a buddhizmus. Lehet az emberek csak félreértették?
Meg van irva, hogy a hit nem mindenkié, és Jézus nem is akarta, hogy mindenki kövesse. Azt mondta, hogy aki hisz és megkeresztelkedik, üdvözül, aki pedig nem hisz Őbenne, elkárhozik. Ezt rideg valóságként közölte feltámadása után, ami ellen nem is próbált tenni, tehát nem volt célja, hogy minden ember Őt kövesse. Tisztában volt vele, hogy evilág istene a sátán, és a többség őt követi.
Jézus életének a célja viszont a megváltás, a feltámadás és a megdicsőülés volt, ami nem csupán egy vallási mese, hanem történelmi tény, tehát Jézus sikeresen elérte a célját.
Jézus személye a történelmi tény, nem a feltámadása és megdicsőülése. Az vallási mese.
Tehát a hit nem mindenkié. Most menjünk bele abba, hogy akkor Isten(akinek tagja Jézus) miért teremt olyan embereket, akikről tudja, hogy úgyis a Pokolra kerülnek? Ez a szeretet?
A szeretet az, hogy Isten megteremti az embert, akinek szabad akaratot ad, és szeretetből lehetőséget ad arra, hogy a názáreti Jézus Krisztus engesztelő áldozatának elfogadása által döntsön az örök élet mellett.
Isten úriemberként viselkedik, és mindenki számára lehetőségként kinálja fel az örök életet és az üdvösséget, nem kényszeriti rá senkire. Ha rákényszeritené, az már nem a szeretet műve lenne. A történet viszont arról szól, hogy dönthetsz a názáreti Jézus mellett, aki az örök élet kenyere, de ugyanakkor szabad akaratból el is utasithatod, ha nem kivánsz élni a lehetőséggel.
Ahogy az Mózesen keresztül mondja Isten:
"Lám elődbe adtam ma néked az életet és a jót: a halált és a gonoszt. (...) Bizonyságul hívom ellenetek ma a mennyet és a földet, hogy az életet és a halált adtam előtökbe, az áldást és az átkot: válaszd azért az életet, hogy élhess mind te, mind a te magod; Hogy szeressed az Urat, a te Istenedet, és hogy hallgass az ő szavára, és ragaszkodjál hozzá; mert ő a te életed és a te életednek hosszúsága."
Tehát a választási lehetőség mindenki számára adott: élet Jézus Krisztusban, vagy halál Jézus Krisztuson kivül. Hogy ki hogyan dönt, az már a saját dolga.
Még mielőtt kérdeznéd, igen, azokra, akik soha nem hallanak Jézusról, azokra is ugyanez igaz, mert meg van irva, hogy a természet látványából az ember önmagától képes felfedezni Istent és a Messiást, tehát a döntés felelőssége az ő életüket is ugyanúgy terheli.
Nem, nem akartam kitérni a pogányok helyzetére, tudom mit vall róla az egyház.
De te direkt nem akartál megérteni. Szeretet, ha az ember szabad akaratot kap, rendben. De nem úgy, hogy mindeközben Isten előre tudja, úgyis sokan elbuknak.
Ha tőlem valaki megkérdezné, mit szólnék ahhoz, ha három gyermekem szabadon eldönthetné, mit tegyen, de ha elbukik, akkor jön az örök szenvedés, és hozzátennék, hogy úgyis elfog bukni belőle kettő - akkor azt felelném: ne szülessenek meg.
Inkább én legyek örökké magányos, semhogy valaki, akit szeretek, szenvedjen. Mert nem szeretet a biztos szenvedésre életet adni valakinek.
Amire te gondolsz, az az eleve kiválasztás, mi szerint előre el van döntve ki üdvözülhet és ki nem, hiszen Isten mindentudó, tehát előre tudja ki nem fog soha megtérni és üdvösségre jutni, ezért meg kellene akadályoznia.
Ez egy valóban kényes kérdés, de a személyes véleményem az, hogy azért nem akadályozza meg azoknak a megszületését, akiről előre tudja, hogy nem fog megtérni és üdvözülni, mert igazából ez az utolsó pillanatig egy eldöntetlen meccs.
Ugyanis a Bibliában több olyan történet is olvasható, amikor Isten előre eldöntött valamit, közölte, hogy márpedig ez és ez lesz, ennek ellenére a történetben szereplők döntése és hite megváltoztatta Isten előre elrendelt döntését.
Ilyen volt például Ninive története, amikor Isten nem azért küldte Jónást Ninivébe, hogy megtérést hirdessen a niniveieknek, hanem, hogy közölje: el fogtok veszni. A niniveiek megtérése viszont megváltoztatta Isten döntését.
Vagy ott volt Ezékiás király esete, amikor eldöntötte Isten, hogy Ezékiás rövid időn belül meghal. Ezékiás azonnal összetört, majd segitségül hivta Istent, és az életéhez plusz 15 esztendőt kapott - Isten előző döntésének ellenére.
Hasonló eset volt, amikor Jézushoz egy nem-zsidó lányt vittek, aki beteg volt, Jézus a kérésre, miszerint gyógyitsa meg a fiút, nemleges választ adott, mondván, hogy Ő a zsidókhoz jött. Az asszony válasza erre hitből volt, és Jézus döntését megváltoztatta az asszony hite, és végül mégis meggyógyitotta az Úr a lányt.
Én ezekből a történetekből arra a következtetésre jutottam, hogy lehetséges Isten eredeti tervét bárki számára módositani hit, ima, könyörgés által.
Szerintem olyan ez, mintha egy nehézsúlyú bokszolót egy pehelysúlyúval raknának egy ringbe: a meccs végeredménye egyértelmű, előre el van döntve. De ha például a nehézsúlyú bokszoló úgy dönt, hogy nem üt, de még csak ki sem védi az ütéseket, előbb-utóbb a pehelysúlyú bokszoló K.O.-ra veri az ellenfelét. A meccs végeredménye tehát bár látszólag előre eldöntött és tudható, idő közben mégis lehet módositani rajta.
ha Isten a hegycsúcs, Hozzá több úton is el lehet jutni. ezek a vallások. mindegyik igaz, csak némelyik út rövidebb, némelyik hosszabb.
tök mindegy milyen vallás: Isten csak egy van :D
Kedves Kérdező! Ajánlom a következő könyvet. Nem könnyű, viszont nehéz. De a kérdésed lényegét fejti ki - vagyis hogy a vallások (a nagy villágvallások) bizony mélyen egységben vannak. Ahogy egy hegycsúcsra is sok út vezet fel, mind más és más növényzettel, fényekkel, látvánnyal, hangulattal, de EGY csúcsra ér mind.
Mind az Örökkévalóhoz, a legnagyobbhoz, ami elgondolható, a Buddha tudatállapothoz.
Frithjof Schuon: A vallások transzcendens egysége
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!