Mi az a 144 000, amiről a biblia beszél?
A szektákon kívül senki sem gondolja, hogy a Biblia szó szerint értendő.
Mi is beszélünk szóképekben, hasonlatokban. Akkor a Biblia miért ne tehetné?
A számmisztika meg egy olyan dolog, hogy sokkal egyszerűbb, sokkal jobban megérthető, ha valamit olyan számokkal fejezünk ki, amit mindenki ért, hogy mit jelent azon túl, hogy az 1 az egy, a 2 az kettő, a 3 meg három), mintha homályos dolgokat mondanánk.
Sokkal egyszerűbb ha azt mondjuk, hogy 144.000 ember jut be a Mennybe, mintha húsz oldalon keresztül fejtegetnénk, hogy ezek jutnak be a Mennybe, de lényegében azok is, mert mindenki üdvözül, de a bűnösök nem jutnak be, de Isten mindent megbocsát és a többi és a többi, aztán a végén vakarja a fejét az ember, hogy akkor most mi van.
Akkoriban mindenki tudta, hogy az a 144.000 nem szám szerint 144.000. Ez csak egy "hasonlat", amit akkor mindenki értett. Ma sajnos nem.
De mondhatnám úgy is, hogy Isten végtelenül bölcs, az ember felfogóképessége viszont véges. Ha egy 2 éves gyereknek elkezded felolvasni a BTK-t, abból egy mukkot nem fog érteni. De ha azt mondod neki, hogy ha elveszi a sütit a pultról, akkor rácsapsz a kezére, azt megérti.
Ugyanez a helyzet Istennel és az emberrel is. Ha Isten mindent szó szerint nyilatkoztatott volna ki, semmit nem értettünk volna meg belőle. Ezért kellettek a hasonlatok, szóképek, leegyszerűsítések. Csak az a baj, hogy ezt sokan félreértik.
"tehát a biblia tanítása, és a katolikus tanítás közt ellentét van?"
Nem. Csak a Biblia nem egy kézikönyv, amit felcsapsz és "á, ezt kell csinálni". A Bibliát értelmezni kell. Vannak, akik erre nem képesek és ezért szó szerint veszik. Nekik a 144.000 az szám szerint száznegyvennégyezer. Akiknek viszont "van szeme, az lássa" (vagy valahogy így volt), hogy ez nem (csak) ennyi. A 144.000 nem (csak) egy konkrét szám, hanem magasabbrendű jelentéstartama is van, amit teljes egészében sosem leszünk képesek felfogni, de megközelíteni igen. Akkor viszont arra sem vagyunk képesek, ha leragadunk a felszínnél.
A JEHOVA TANUJIK UGY HISZIK ÖK AZOK A KIVALASZTOTAK.DE
NEMESKÜDNÉK RÁ
SZERINTEM KRISNA KÖVETŐI
Érdekes, amiket írtok. A Biblia arról számol be, hogy 144000 azoknak a száma, akik Jézussal együtt fognak uralkodni az égben királyokként és papokként. De ez nem azt jelenti, hogy az ítéletben csak ennyi ember fog megmaradni. A Biblia ír egy megszámlálhatatlan nagy sokaságról is, akik minden népből és nemzetből valók, és ők a földön fognak továbbra is élni. De hangsúlyoznám, egyáltalán nem igaz, hogy csak Jehova Tanúi fognak megmaradni. Azt mondom, csak legyünk abban a helyzetben, sokan meglepődünk majd.
Ha szeretnéd, kifejtem, hogy jön ki pont a 144000-es szám.
Szia!
A 144.000 az elpecsételtek száma a Bibliában Jelenések könyve 7. és 14. fejezetében. Ez egy jelképes szám, ugyanúgy, ahogyan az utána következő "Izráel fiainak minden nemzetségéből" kifejezés.
Üdv. Péter
"vajon Jézus hogyan magyarázott az egyszerű embereknek, miért követték annyian? talán azért, mert bonyolultan beszélt? nem, Jézus beszédét a legegyszerűbb emberek is megértették"
Nem veszed észre, hogy ezzel pont engem igazolsz?
Ha Jézust megkérdezték valamiről, az esetek túlnyomó többségében egy példabeszéddel válaszolt.
Azt pedig (remélem) Jehova Tanúi sem veszik komolyan, hogy ezek a példabeszédek szó szerint igazak. Csak a mondanivalójuk a lényeg.
Épp ez az.
Az Ószövetség, úgy ahogy van, példabeszédek gyűjteménye.
Az Újszövetség pedig egy megtörtént eseménysor, amit évszázadokkal később, igencsak homályos emlékekből, a lukakat befoltozva rakott össze néhány ember. Ennyi.
"Ez egy jelképes szám, ugyanúgy, ahogyan az utána következő "Izráel fiainak minden nemzetségéből" kifejezés."
Na tessék!
Még Péter is egyet ért velem.
Pedig ő nem arról híres.
(Pontosabban én nem szoktam egyetérteni vele, de ez most majdnem mindegy)
A Jel 20,6 nem sajátlag a 144000-ről szól, hanem mindazokról a vértanúkról, akiknek részük van az első feltámadásban: Az ÖSSZES igaz keresztények tágabb értelemben Istennek és Krisztusnak papjai, mert életük állandó jóillatú áldozat Isten előtt. Más-más ismérvek vonatkoznak rájuk. A száznegyvennégyezerről írva van, hogy szűz férfiak, izraeliták, az egyház zsengéje. A nagy sokaság pedig minden nemzetből, és a nagy nyomorúságból jövet megmosta ruháját a Bárány vérében. Ha valakire illik a Jel 20,4 ("azoknak lelkeit, akiknek fejöket vették a Jézus bizonyságtételéért" stb), akkor ez inkább a nagy sokaság, mint a 144000.
Persze megértem, hogy kendtek mindent elkövetnek, hogy mégis összekössék a két csoportot, de ezen igyekezetük nem éri el a konkrét bibliai bizonyíték szintjét, hanem sok emberi összekötőszöveget igényel. Ilyenformán nem bizonyítja bibliai hitelességgel, hogy a 144000-et joggal nevezik kendtek felkenteknek. A kendtek Bibliára támaszkodónak hírlelt teológiájában e kettő mégis összeér - hát erre mondtam én azt, hogy ugyanilyen jogon nevezi a niceai teológia az Istent háromszemélyűnek anélkül, hogy e hármas szám az Újszövetségben le volna írva róla (a trinitárius keresztelési formulán kívül).
Ama minden népből való nagy sokaság (5,9sk) is királyok és papok népe: az ő királyságukat miért nem mondod éginek? A mondott igehely csak annyit mond: "És tettél minket a mi Istenünknek királyokká és papokká; és uralkodunk a földön." Hogy pedig csak emberek fölött lehetne uralkodniuk, az merő önkényes feltételezés, hiszen Ádámnak és Évának sem kellett emberi alattvaló, hogy ezt megtegyék. De írva van, hogy angyalokat fogunk ítélni, valamint hogy ők szolgáló szellemek: hát mi szükség még embernek emberen való uralkodásáról fantáziálni, különösen az egyházban, amelyben ez deklaráltan tilos?
A kicsiny nyáj csak akkor volt kicsiny, aztán Isten szaporította számukat az üdvözülőkkel. A 144000-ről azt olvassuk, hogy zsengeként vétettek meg, azaz ugyanabból a típusból még több is akad idővel. Aztán meg ők a királyiszék előtt énekelnek, s ugyanott a nagy sokaság is (Jel 7,9). Az "enópion" szó is ugyanaz, szemérmetlenség volna az egyik helyen elerőtleníteni a szokásos "Isten látókörében" félremagyarázással, míg a másik helyen érvényben hagyni. A korinthusi levélben a mennyei és földi test közti különbséget Pál nem a két kaszt között, hanem a mostani lelki testünk és a leendő dicsőséges testünk között állítja fel. Az "uralkodunk a Földön" nem jelenti, hogy létezne olyan emberkaszt, amely csak a Földön kap üdvösséget. Ádám is tudott úgy uralkodni a Földön, hogy kifejezetten a teremtett (állat)világot vetik az uralma alá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!