Miért nincsen szó az Újszövetségben Máriának Jézus születését megelőző életéről?
"Ne hiányold, nálad sokkal okosabb, értelmesebb, bölcsebb emberek is tanulmányozták és megállapították, hogy nincs valóságalapja, a korai írásoknak több helyen ellent mond, ezért apokrifnek nyilvánították és nem vették be a 27 könyv közé."
Honnan tudod, hogy akik ezt tanulmányozták olyan okos, értelmes és bölcs emberek voltak? Nem lehettek esetleg kissé elfogultak is a szellemi adottságaik mellett? Ki lehet ezt zárni?
Értelmes ember eleve nem hisz a mesékben. Ha apokrif, ha kánon.
A Gyűrűk Urát se hiszem el, ha trilógia, ha Hobbit.
"Értelmes ember eleve nem hisz a mesékben. Ha apokrif, ha kánon."
Hinni nem kell bennük, de mítoszkutatás szempontjából figyelemre méltóak.
Nézzük, hogy mi maradt le a kannonizált Újszövetségből:
Az Újszövetségnek Mária élete bemutatásával kapcsolatos hiányosságát köszöböli ki a II. században készült Jakab-féle apokrif ősevangélium ( [link] ). Mária szülei, Anna, és Joákim idős emberek voltak ugyanúgy, mint Keresztelő János szülei, Erzsébet és Zakariás. Annának egyszer látomása volt úgymond és megtudta, hogy leánygyermekük fog születni, akit majdan az egész világ ünnepelni fog.
A tradíciók szerint Máriára születésekor "rászállt a Szentlélek" ( [link] ), amiből joggal arra lehet következtetni, hogy a Schemhamphoras (Isten 72 szelleme - [link] ) egyik kozmikus forrásának égisze alatt látta meg a napvilágot, mégpedig i.e. 23.12.18-án ( [link] ).
Amikor Mária egy éves lett, édesapja Joákim ünnepi lakomára hívta meg a papokat, írástudókat, véneket és a népből sokakat. Ennek alkalmából a főpap és a pap áldást mondott a gyermekre, amiben Máriának az örökre szóló isteni elhivatottságára hívták fel a figyelmet:
"Da brachte Joachim das Mägdlein den Priestern, und es segneten dasselbe die Priester, und sprachen: "Gott unserer Väter, segne dieses Mägdlein, und gieb ihm einen Namen, der ewig genannt sei von allen Geschlechtern." - Und alles Volk sprach: "Es geschehe, geschehe, Amen!" - Da brachte Joachim das Mägdlein den Hohenpriestern, und sie segneten dasselbe und sprachen: "Gott der Herrlichkeiten, segne dieses Mägdlein, und verleihe ihm den Segen, der kein Ende hat." (30. old. - [link] )
Magyarra lefordítva:
"Joákim odavitte a leánykát a papokhoz, és a papok megáldották őt mondván: ,"Atyáinknak Istene áldja meg ezt a leánykát és adjon neki egy nevet, amit örökké emleget minden nemzedék." - És az egész nép mondta: "Úgy legyen, úgy legyen, Amen!'" - Joákim odavitte a leánykát a főpapokhoz, megáldották őt mondván: "Dicsőséges Isten áldja meg ezt a leánykát, és adjon neki vég nélküli (örökké tartó) áldást.""
Anna fogadalmat tett, hogy gyermekét JHVH szolgálatába fogja állítani, ezért amikor Mária három éves lett, elvitték a jeruzsálemi Templomba, ahol Zakariás pap (Erzsébet férje) az alábbi szavakkal fogadta a leánykát:
""Groß gemacht hat Gott der Herr Deinen Namen unter allen Geschlechtern der Erde: in Dir wird am Ende der Tage offenbar machen Gott der Herr die Erlösung der Söhne Israel`s."" (32-33. old. - [link] )
Magyarra lefordítva:
""Az Úristen naggyá tette nevedet a Föld minden nemzedéke között: az utolsó napokban nyilvánvalóvá teszi benned az Úristen, Izrael fiainak megváltását.""
Zakariás itt nem kevesebbet állított, mint azt, hogy Máriát a születési adottságából adódóan kiválasztották annak a bűntelen lelki kvalitással rendelkező Jézusnak világra hozatalára, akit majdan a 33. életévében a Peszách ünnep előkészületi napján egy T-kereszt ( [link] ) létrejöttekor i.sz. 25.04.01-én ( [link] ), az "első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Zsidókhoz írt levél 9,15), páskabárány gyanánt (Korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19) keresztre feszíttettek a Szanhedrin követelésére (Máté 26,3-4; 27,1; Márk 14,1; 15,1; Lukács 22,2; 23,1; János 11,45-53; 18,14), mivel Pál elmondása értelmében a
"törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat. Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal." (Zsidókhoz írt levél 9,22-23).
A kislány három éves korától Zakariás pap védőszárnyai alatt a jeruzsálemi Templomban nevelkedett :
"Későbbi hagyomány, hogy Zakariás nevelése alatt, a jeruzsálemi templomban nőtt fel, mert Istennek volt szentelve." (forrás: [link] )
Tehát nem Gábriel angyal tudatta Máriával, hogy gyermeket fog szülni, mint ahogy azt (az a Lukács állítja magyarázataiban (1,26-38), aki eleve nem ismerte se Máriát, se pedig Jézust és a Pál-féle kereszténység számára az a Pál nyerte meg, aki szintén soha nem találkozott Jézussal, viszont a legádázabb üldözöje volt Jézus követőinek a Szanhedrin megbízásából.
Mária kilenc évet töltött a Templomban a papok és Isten szolgálatában, majd 12 éves korában a papok szerint eljött az ideje annak, hogy eljegyezzék egy kiválasztott férfivel annak érdekében, hogy ne válhasson időközben érdemtelenné a neki szánt szerepre. A vőlegény kijelölését a főpap Zakariásra bízta, akinek a választása a galileai Názáretben élő idős és özvegy Józsefre esett.
A főpap arra kérte meg Máriát és másik hat szüzet, hogy az "istenháza" számára készítsenek függönyt, amit több mint valószínű, hogy egy megadott időpontra kellett Máriának eljuttatnia Názáretből Jeruzsálembe. Szerintem ez a kulcsa Jézus megfogamzása körülményeinek!
József ács volt, és mivel foglalkozása következtében hosszab időre távol tartózkodott otthonától, ezért a fiatal menyasszonyát fiaira bízta. Ez idő alatt Mária elkészült a főpaptól kapott feladattal és Jeruzsálembe utazott, hogy átadja a Templomban a kész függönyt. Miután távozott onnan, azonnal rokonához, Erzsébetékhez ment látogatóba:
"Amikor Erzsébet meghallotta Mária köszöntését, örömében megmozdult méhében a gyermek, maga Erzsébet pedig eltelt Szentlélekkel. Nagy szóval felkiáltott: "Áldott vagy az asszonyok között, és áldott a te méhed gyümölcse!"" (Lukács 1,41-42)
Felmerül azonnal az alábbi két kérdés:
Honnan tudhatta Erzsébet, aki úgymond akkor "eltelt Szentlélekkel", hogy Jézus már megfogannt Máriában?
Mikor kerülhetett Mária áldott állapotba?
Mivel Zakariás Máriát erre a feladatra készítette fel 3-12 éves koráig, és a "Szentlélek" éppen a látogatása napján fejtette ki a hatását, ezért biztosra vehető, hogy Erzsébet tudott a jeruzsálemi beavatott papoknak a Máriával kapcsolatos tervéről, ami éppen aznap kellett realizálódjon. Ezen a napon, i.e. 9.05.20-án ( [link] ) ismét a Schemhamphoras egyik kozmikus forrásának effektusa érvényesült, majd ∼266 nap elteltével i.e. 8.02.10-én ( [link] ) megszületett Jézus a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek együttállásakor (Gábriel arkangyal), aminek úgymond a bűntelenségét köszönhette, mivelhogy az ősi asztrológia szabályzóinak értelmében a negatív hatásúnak tartott planéták a Nap mögött felsorakozva nem tudták kifejteni a nekik tulajdonított hatásaikat a Földre és az akkor születő gyermekre.
"– De hát miért ünneplünk, mikor még nem is tudjuk, mi lesz belőle, ha felnő? –kérdezte a Rebbe.– A születés az a pillanat, amikor a testbe lélek költözik – válaszolta meg saját kérdését. – És mivel a lélek közvetlen kapcsolatban áll az Örökkévalóval, ez elegendő ok az örvendezésre." (forrás: [link] )
A félreértések elkerülése végett én nem a kabbalát, vagy az asztrológiát igyekszem népszerűsíteni, de mivel tisztában vagyok azzal, hogy többek között Jézus életének kozmikus misztériuma is ezekre épült, így a korrekt és eredményes feltárásuk kizárólagosan CSAK ezek figyelembevételével történhet, ami természetesen a mítoszkutatás tárgya.
Szóval szerintem a Jakab-féle ősevangélium az itt részletezett információi miatt nem kerülhetett be a kanonizált Újszövetségbe.
Helyesbítés:
Nézzük, hogy mi maradt le a kanonizált Újszövetségből:
"Nézzük, hogy mi maradt le a kanonizált Újszövetségből"
Semmi. Mondjuk a Didakhé elgondolkodtató, talán azt érdemes lett volna belevenni, de a szerzősége annak erősen kérdéses.
".. hogy Pállal egyetemben egyáltalán nem ismerték személyesen Jézust és feltételezhetően Máriát sem."
Nekem más a véleményem. Krisztus a kereszt alatt Jánosra bízta anyját illetve fordítva is. János Efezusban volt püspök, tehát Mária is ott élt. (Amúgy a testvéreknek kellett volna átvenni Mária családba fogadását és ez is bizonyítja nem volt több fia Máriának.)
A látnom Emmerich, pontosan leírta merrefelé kell menni Efezustol, hogy megtalalják Mária lakóházát.
Mint tudjuk Pál Lukáccsal Efezusba ment, illetve üdvözölte az efezusi gyülekezetet az újszövetségi iratokban.
Így kezdi,
"Pál, Isten akaratából Jézus Krisztus apostola az Efezusban élő és Krisztus Jézusban hívő szenteknek"
Kik voltak ezek a szentek, János és Mária és mindazok akik az ő hatásukra szentekké váltak Más gyülekezeteket nem így szólít meg...szentek.
Emmerich szerint Mária Efezusban halt meg. Az biztos hogy Jeruzsálemben semmi nyoma nincs. A ház. Belső elosztása, alaprajza, a kereszt alakú keresztelő medence minden ugyanúgy van, mint ahogy leírta Emmerich. Ma a törökök kegyhellyé avatták.
Szóval Lukács itt kérdezte ki Máriát hiszen evangéliuma elején megígérte hogy mintegy nyomozó utánajár Krisztus emlékének. Szóval ezért ment Pállal együtt Efezusba.
Sőt a hagyomány úgy tartja hogy Lukács lefestették Mariát és ez az ikon ma is meg van. Lukács így lett a festők védőszentje.
Festés közben Mária az életéről mesêlt. És ilyeneket írt az evangêliumbsn " . És szivébe zárta" " ujjongott méhében"...ami annyira személyes hogy csak is Mária legszemélyesebb érzéseit láthatjuk ezekben, Mária beszámolóját.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!