Josephus Flavius szerint mikor lett kinevezve Júdea királyává Nagy Heródes és mikor halt meg?
"Flavius azt írta arról, amikor Heródes elfoglalta Jeruzsálemet:
"27 évvel ezelőtt ugyanezen a napon foglalták el Jeruzsálemet"
A római krónikából tudjuk, hogy Kr.e. 63-ban foglalta el Pompeius Jeruzsálemet. Sehogy se jönnek ki a számaid."
Nem az én megadásaimról van itt szó, hanem Josephus Flaviuséról... A kronológia pedig sajnos hibás. Nem csak a keresztény kronológia...
"""Josephus Flavius-tól tudjuk, hogy Nagy Heródest Augustus császár..."
Ilyet biztos nem tudunk tőle, mert akkor még Augustus nem létezett, helyette Octavianus volt és Antonius. Kinevezését pedig továbbra is a szenátus adta, de Flavius azt írja, hogy Antoniussal ápolt nagyon jó viszont Heródes."
Mint tudjuk, Octavianus azonos személy volt a későbbi Augustus császárral.
A lényeg itt a 184. olümpiai játékok körül van, amire Josephus Flavius hivatkozott. Erre elfelejtettél reagálni...
"Arra is Flavius hivatkozott, amit én írtam, tőle idéztem, az ő könyvéből."
Komoly, "autentikus" forrásokból meríted az ismereteidet...:
Miért vádolsz mindenkit hazugságokkal, amikor a te félrevezetésedről veszik le a leplet?
Az általad imént linkelt oldal még csak említve se volt, linkelve se. Én például Josephus Flavius: A zsidók története című könyvére hivatkoztam.
Nem vádolok senkit hazugságokkal, csak éppen nem stimmel az általuk propagált kronológia. Tévedni emberi dolog...
Megadtál egy idézetet ("27 évvel ezelőtt ugyanezen a napon foglalták el Jeruzsálemet"), ami a keresőben csak itt található:
Szektás "tudomány"...
Mafeti megbolondult volna?
Akkor újra beteszem az általad sose olvasott művét Flaviusnak, mert abból idéztem:
Szóval ne gyere a szektás konteós hülyeségeiddel mindig. Szó szerint benne van a köynvben, onnan vettem ki az idézetet.
Amúgy magad buktatod le, hogy sose olvastad Flavius művét, csak konteós oldalakról szeded hülyeségeidet.
Nagy Heródes uralkodási idejének kiszámítása pusztán történészi feladat, s meglehetősen bonyolult. Ugyanis minden adatnak, ami Heródes előtt közben és után történt illeszkednie kell egymáshoz. Sajnos azonban egyáltalán nem minden részlet illeszthető össze, vagyis a ránk maradt források maguk is ellentmondásosak, vagyis valamelyik biztosan téved. Egyáltalán semmi garancia nincs arra nézve, hogy Josephus Flavius adatai perdöntően pontosak, aki egyébként maga is használt forrásokat.
Engem személy szerint szikrát sem izgat, hogy pontosan mikor uralkodott Heródes, számomra a történészek többségi véleménye teljesen elfogadható, engem ugyanis pusztán csak Újszövetség történeti hitellessége érdekel. Már pedig ezen irat szerint Jézus Heródes uralkodása alatt Augustus császár népszámlálása idején született. Ez utóbbi időpontját pedig a legmegbízhatóbb forrásból ismerjük, hiszen előkerült a császár egyik kőbevésett önéletrajza (Monumentum Ankyranum), miszerint a rendelet I.e.7-ben történt. A végrehajtása azonban csúszhatott 1-2 évet a tartományokban. Aki tehát más időpontban gondolkodik, az szerintem merőben téves és kissé ostoba úton jár.
Krisztus születésének legvalószínűbb időpontja tehát I.e. 6.
Krisztus nyilvános működésének kezdete Lukács szerint I.sz. 27.
Ha elfogadjuk, hogy tényleg csak 3 évig szolgált, akkor a halála I.sz. 30.
Vagyis mindössze 35 évet élt.
Rosszul emlékeztem.
A Monumentum Ankyranum alapján a népszámlálási rendelet I.e. 8.
Tehát a végrehajtás akkor I.e. 7-6 közé eshetett.
"Nagy Heródes uralkodási idejének kiszámítása pusztán történészi feladat, s meglehetősen bonyolult. Ugyanis minden adatnak, ami Heródes előtt közben és után történt illeszkednie kell egymáshoz. Sajnos azonban egyáltalán nem minden részlet illeszthető össze, vagyis a ránk maradt források maguk is ellentmondásosak, vagyis valamelyik biztosan téved. Egyáltalán semmi garancia nincs arra nézve, hogy Josephus Flavius adatai perdöntően pontosak, aki egyébként maga is használt forrásokat."
Egy kronológus, vagy egy történész természetesen tévedhet, hiszen tévedni emberi dolog. Jézus születési időpontjával kapcsolatosan viszont CSAK egyetlen helyes megoldás lehetséges, mivel ez része volt egy kozmikus misztériumnak, ami aa héber kabbala féltve őrzött titkára, a Schemhamphoras-ra (Isten 72 nevére/szellemére) bazírozott.
A Jakab-féle apokrif evangéliumból tudjuk, hogy már Mária születésekor jelezték a beavatott papok, hogy neki kell majdan megszülnie azt a gyermeket, aki a megváltásuk záloga lesz. Ennek az volt az oka, hogy Máriára születésekor úgymond rászállt a "Szentlélek" ( [link] ), azaz a Schemhamphoras egyik kozmikus forrásának realizálódásakor jött a világra i.e. 23.12.18-án.
Mária 3-12 éves koráig a jeruzsálemi Templomban nevelkedett Zakaraiás pap védőszárnyai alatt abból a célból, hogy i.e. 9.05.20-án, az akkor ismét kialakult Schemhamphoras egyik kozmikus forrásának égisze alatt megtörténhessen a teherbe esése, és ezt követően ∼266 nap elteltével, i.e. 08.02.10-én ( [link] ) Jézus születése, ami az eddig említett kozmikus forrásokat felépítö égitestek együttállásakor valósult meg. Ennek köszönhette Jézus úgymond "bűntelen" mibenlétét, mint a korábbiakban Zoroaster ( [link] ), Mithrász ( [link] ), majd Jézus után Szt. György ( [link] ), Attila ( [link] ), Álmos vezér ( [link] ), David Reubeni ( [link] ), Sabbatai Cví ( [link] ), és Jiddu Krishnamuri ( [link] ) is.
Jézus születése és keresztre feszíttetése közötti ∼33 év folyamán nem jött létre a Schemhamphoras-nak újabb kozmikus forrása, ellenben i.sz. 25.04.01-én, a Peszách ünnep előkészületi napján a Jézus születésekor együttállt égitestek egy T-keresztet ( [link] , [link] ) alkottak a zodiákusban, amit a keresztények utólagosan az "Atya szeretete" forrásának ( [link] , [link] ) tekintenek...
A "bűntelenül" született Jézusnak a 33. életévében kereszthalált kellett halnia "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Zsidókhoz írt levél 9,15), páskabárány gyanánt (Korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19), véres áldozat céljából, mivelhogy
"A törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat. Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal." (Zsidókhoz írt levél 9,22).
Keresztre feszíttetése már születése előtt el volt döntve, ugyanis a Jakab-féle apokrif evangélium alapján ki lehet jelenteni, hogy ezért kellett megszülessen, amivel maga Jézus is tisztában volt:
"Akkor félrevonta a tizenkettőt, s így szólt hozzájuk: "Most felmegyünk Jeruzsálembe, s beteljesedik minden, amit a próféták az Emberfiáról megjövendöltek. Kiszolgáltatják a pogányoknak, kigúnyolják, meggyalázzák, leköpdösik. Aztán megostorozzák, megölik, de harmadnap feltámad."" (Lukács 18,31-33)
"Most azonban - folytatta -, akinek van erszénye, vegye elő, ugyanúgy a tarisznyáját is. Akinek pedig nincsen, adja el a ruháját, és vegyen rajta kardot. Mondom nektek, be kell következnie annak, amit az Írás rólam mond: A gonosztevők közé számították. Sorsom beteljesedik." (Lukács 22,36-37)
"Így beteljesedett, amit Jézus mondott, amikor megjövendölte, milyen halállal hal meg." (János, 18,32)
Az itt leírtak alapján is minden további nélkül ki lehet jelenteni, hogy a világhírű zsidó történetírónak, Josephus Flaviusnak helyes volt a Nagy Heródessel kapcsolatos megadása, nevezetesen, hogy Nagy Heródest a 184. olümpia (i.e. 44) évében lett kinevezve Júdea királyává, és királyságának 37. évében, azaz i.e. 8-ban a Peszách ünnep (i.e. 8.03.25.) előtt néhány nappal távozott az élők sorából.
Függetlenül attól, hogy a laikusok és a hitvédők gyakran gúnyolódnak írásaimon, ez az egyetlen helyes megoldás. Minden más csak mellébeszélés és tudatos terelés...
Részletesen ITT ( [link] ).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!