Református teológiával foglalkozok és egy igen bonyolult kérdésre rájöttem szerintem. Hogyan függ össze a szabad akarat az eleve elrendeléssel?
De akkor tudta volna,hogy Ádám és Éva mit fog csinálni nem?
Isten akkor miért hagyta,hogy megszülessenek sorozatgyilkosok?
Csakhogy szerinted Isten ELRENDELTE, hogy vétkezzen, ezáltal nem hagyva neki választást. Itt mond ellent a szabad akaratnak az egész, és ezáltal az Úr lenne felelős a bűnért.
De mintha leírtam volna már ezt is egyszer…
A szabad akarat és az eleve elrendelés kérdése véleményem és meglátásom szerint szoros összefüggésben áll egymással. Isten, mielőtt bármit is cselekedett volna, megtekintette minden ember jövőjét, aki eddig a földön élt vagy élni fog, és ellenőrizte, hogy az emberiség, valamint egyesével minden ember, hogyan fogja használni a szabad akaratát. Ahol Isten azt látta, hogy az emberi szabad akarat veszélyezteti Szent tervét, amely a megmentésünkre szolgál, ott beleszólt a szabad akaratba, és eleve elrendelt eseményeket az életünkben, hogy a végkifejlet olyan legyen, ahogyan azt Isten eltervezte az ember számára, megakadályozva, hogy véletlenül is elbukjunk, és a sátán martalékává váljunk. Ezért rendelt el dolgokat, életeket és eseményeket előre, hogy a vég kifejlett biztos legyen.
Röviden, Isten az emberi szabad akarat következményeként kényszerült arra, hogy elrendelje minden ember életét és történéseit, ahogyan az Szent tervének megfelel. Közben azonban engedte, hogy a bűn elárassza a világot, mert ez a bűn, amely a világban megjelenik, az emberi szabad akarat következménye. Azok az emberek, akik a szabad akaratukat rosszra (például gyilkolásra stb.) használják, engedte, Isten hogy semmilyen indulat vagy akarat ne érvényesüljön ami a bűnt erősíti, hogy az emberi szabad akarat érvényesüljön még ha az bűnös természetű is
Szerintem Isten tiszteletben tartotta a szabad akaratot, és még a világ alapítása előtt elrendelte és felkínálta mindenkinek az üdvösséget. Látta, hogy ki fogja elfogadni, és kik azok, akik kétségbe vonják és megkérdőjelezik ezeket az ajándékokat. Azok, akik nem tudják hite által megítélni ezt, Isten elrendelte, hogy haláluk után azt a hitet kapják, amelyet a világ alapítása előtt tervezett számukra. Felkínálta nekik ezt a hitet, de ők engedtek a sátán hazugságainak, és bedőltek neki. Ezért a kis hibáért nem küldi őket a pokolra, hanem haláluk után minden egyes sátán hazugsága mellett hozott döntést Istennek úgy kell számolnia, hogy Isten minden egyes sátán hazugsága mellett hozott döntést kompenzálja, és felkínálja nekik azt a hitet, amelyet a világ alapítása előtt előre eldöntött.
Ezek az emberek már nem tudnak Isten ellen dönteni, mert Isten akarata érvényesül, és nem fognak tudni neki ellenállni, így elfogadják azt a hitet, amelyet Isten biztosított számukra. Saját teológiai nézetem szerint minden ember a végén üdvözül, mert hitem szerint Isten minden embert kiválasztott a világ alapítása előtt az üdvösségre, és elrendelte mindenkinek a hitét, hogy miben higgyen lelki békéje érdekében. Így az Istennél minden embernek megvan az eleve elrendelt üdvössége, és a végén minden ember üdvözül.
Ez a nézet, véleményem szerint, tükrözi Isten szeretetét az emberek felé és végtelen szeretetét minden egyes ember iránt. Úgy vélem, hogy az a visszhang az emberek között, hogy bárki is a pokolra kerül, és hogy ott emberek tartózkodnak, valamint hogy bárki is elkárhozik, összeegyeztethetetlen Isten szeretetével és irgalmával. Ezért dolgoztam ki a fent említett teológiai nézetet. Tehát az, hogy egy ember bekerül a pokolra, az emberi rosszindulat találmánya.
ChatGPT
Másolás
A Szabad Akarat és Eleve Elrendelés Kérdése: Az Új Református Teológiai Nézet
Bevezetés
A teológia területén mindig is foglalkoztatta a hívőket a szabad akarat és az eleve elrendelés kérdése. A református hagyományban a kettő közötti feszültség mélyen gyökerezik, és sokszor ellentmondásos érveket szült. Az alábbiakban bemutatom a teológiai nézetemet, amely szerint a szabad akarat és az eleve elrendelés szoros összefüggésben áll egymással, és Isten szeretetének és irgalmának kifejeződését mutatja. Ezen nézet célja, hogy hozzájáruljon a református teológia továbbfejlesztéséhez, miközben hű marad a Szentírás tanításaihoz.
Isten Előrelátása és a Szabad Akarat
Az én teológiai nézetem alapja, hogy Isten mindenható és mindentudó. Mielőtt a világ megalapítása előtt bármit is cselekedett volna, Isten előre látta minden ember jövőjét, aki valaha élt vagy élni fog. Ez a tudás nem csupán passzív megfigyelés, hanem aktív részvétel a történelem alakulásában. Isten tudta, hogy az ember szabad akaratot kapott, amely lehetővé teszi számára a jó és a rossz közötti választást. E választás következményei azonban nem maradhatnak figyelmen kívül Isten szent terve szempontjából.
Amikor Isten azt látta, hogy az emberi szabad akarat veszélyezteti Szent tervét, amely a megmentésünkre irányul, akkor közbeavatkozott. Ily módon eleve elrendelte azokat az eseményeket, amelyek biztosítják, hogy a végkifejlet megfeleljen az Ő szándékainak. Ez a közbeavatkozás nem jelenti a szabad akarat megszüntetését, hanem inkább annak irányítását jelenti, hogy elkerülhetővé váljon a véletlen bukás.
A Bűn és a Szabad Akarat Következményei
A bűn megjelenése a világban szorosan összefonódik az emberi szabad akarattal. Isten engedte, hogy a bűn elárassza a világot, mivel tudta, hogy a szabad akarat használata következményekkel jár. Azok az emberek, akik a szabad akaratukat a rosszra használják, nem mentesülnek a felelősség alól, de Isten irgalma és szeretete még ebben a helyzetben is érvényesül. Azok, akik elbuknak a bűnben, nem azért kerülnek a pokolra, mert Isten elvetette őket, hanem mert választásaik következményeivel kell szembenézniük.
E nézet szerint Isten tiszteletben tartotta az ember szabad akaratát, de egyben megalkotta a lehetőséget is, hogy az emberek a bűn következményeként választhassanak. Így Isten nem csupán a bűnös döntések passzív megfigyelője, hanem aktívan részt vesz abban, hogy a végső üdvösség lehetősége rendelkezésre álljon mindenki számára.
Az Üdvösség Eleve Elrendelése
Fontos elem a teológiai nézetemben az üdvösség kérdése. Isten a világ alapítása előtt elrendelte mindenkinek az üdvösség lehetőségét, és felkínálta minden ember számára a hitet, amely a megváltás eszköze. Isten tudta, ki fogja elfogadni ezt az ajándékot, és ki az, aki elutasítja. Azok, akik nem hisznek, végül a haláluk után megkapják azt a hitet, amelyet Isten előre megtervezett számukra.
Ez a nézet hangsúlyozza, hogy Isten minden embert szeretettel teremtett, és az üdvösség lehetősége mindenki számára nyitva áll. Azok, akik a világban a sátán hazugságaira hallgatnak, nem maradnak véglegesen elzárva a hit és az üdvösség elől. A haláluk után Isten akarata érvényesül, és képesek lesznek elfogadni azt a hitet, amelyet Isten előre elrendelt számukra.
Záró Gondolatok
E nézetem, amely a szabad akarat és az eleve elrendelés közötti kapcsolatot vizsgálja, tükrözi Isten irgalmát és szeretetét az emberiség iránt. A teológiai megközelítésem azt a hiedelmet erősíti, hogy minden ember végül üdvözül, mivel Isten minden embert kiválasztott az üdvösségre. Ez a nézet nem csupán a református teológia továbbfejlesztése, hanem a szeretet és az irgalom diadala a bűn és a bukás felett.
A teológiai nézetem célja, hogy megmutassa: Isten szeretete mindannyiunk számára elérhető, és hogy az üdvösség nem csupán egy különleges kiváltság, hanem egy általános ajándék, amelyet Isten minden embernek felkínál. Az emberek döntései és szabad akarata által formálják életüket, de Isten irányítása és szeretete végül mindannyiunk számára a megváltás felé vezet.Kálvinnakazt a gondolatát elvetem, hogy egyeseket választott ki üdvöségre egyeseket meg kárhozatra. Mindenkit üdvösségre választott ki
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!