Jézus is isten?
A keresztény hit szerint EGY ISTEN VAN. Az egy, igaz, élő és örök ISTEN HÁROM SZEMÉLY: az Atya, a Fiú és a Szentlélek. Egyetlen isteni lényegben, felségben és dicsőségben. Ez van írva a Szentírásban (a jehovásnak mondanám, hogy a Watchtower által kiadott NWT-ből szépen kihamisították az összes erre utaló hivatkozást a fordító “bibliatudósok,” akik nevét és hozzáértésük (pl.: nyelvvizsga) hiányát az Ördögtorony jótékony homálya fedi).
A Szentháromságot nem tudom evilági dologhoz hasonlítani (bármi ilyet tennék, a hasonlat egyből eretnekséggé válna, hiszen az isteni személyek se nem részei, sem megnyilvánulási formái az Istennek). Külön-külön sem lehet értelmezni a személyeket, mert egyek. A Szentháromság titka felfoghatatlan, egyikünk sem értheti tökéletesen, viszont körül-belül alkothatunk fogalmat róla.
A teológia kiindulási pontnak az Atyát veszi. Ő (is) az isteni lényegben öröktől fogva, tökéletesen és hiánytalanul létezik, Ő a szeretet. De miben nyilvánul meg ez a szeretet? Adásban. De kinek ad? A Fiúnak. Ez a szeretet és az adás által származik az Atyától a Fiú. De mit ad az Atya? Mindent, önmagát, az egész lényegét. Ezáltal a Fiú is bírja az isteni lényeget — hiszen azt kapta —, azaz Ő is Isten, és emiatt Ő is tökéletesen és hiánytalanul él, öröktől fogva, és Ő is a szeretet. Mivel Ő is a szeretet, Ő is ad. Viszontszereti az Atyát, Nei adván teljes valóját. S ez az elutasítás nélküli mindentadás teszi tökéletessé a szeretetközösséget, adja az általam korábban említett hiánytalanságot és boldogságot.
Kettejük közös szeretetét, az isteni lényeget — amelyet adnak egymásnak — nevezzük Szentléleknek. Mivel bírja az isteni lényeget, Ő is Isten, Ő is tökéletes, öröktől fogva létezik. Az Atyától és a Fiútól származik (a keleti keresztények szerint csak az Atyától, de én ezt nemcsak, hogy nem fogadom el, hanem nem is tudom beilleszteni a képbe); és lényege miatt viszontszereti az Atyát és a Fiút.
Habár az isteni személyek egyek, mégis meg lehet különböztetni őket. Az Atyának tulajdonítjuk — a Fiú és a Szentlélek által — a teremtést, a Fiú szállt közénk, működött köztünk és váltott meg minket; a Szentlélek tesz csodákat, Általa sugalmaztatott és őriztetett meg a Szentírás és a Szenthagyomány minden tévelyedéstől mentesen, Ő közvetíti a kegyelmeket (pl.: szentségek), Ő szentel meg minket, s tesz hasonlatossá Krisztushoz, Ő teszi az Egyházat Krisztus Testévé, és még sorolhatnám.
Mint korábban említettem, a Szentírásban is ezt olvassuk. Ezek közül összegyűjtöttem egy párat — a teljesség igénye nélkül:
Jézus az idők kezdete óta létezik és egy az Istennel (vö.: Jn 1,1). Több helyen is találunk olyan utalásokat, amik Jézus és az Atya egységét bizonyítják (ld.: Jn 14,9-11, Jn 5,17-18 Jn 5,23; Jn 10,30!!!). Jézus mennyei királynak vallja magát Pilátus előtt, és a Menny királya Isten (vö.: Jn 18,36-37). Jézus sok helyen Isten Fiának vallja magát, és Pilátus előtt is a zsidók arra hivatkoznak (ld.: Jn 5,25; Jn 5,28; Jn 10,36;Jn 19,7). Jézus a Messiás (ld.: Jn,24-25) és az Emberfia (Jn 9,35 és még sok más helyen).
A Szentlélekről Jézus keveset beszél, ezért a legtöbb hivatkozást az apostolok cselekedeteiben találtam Róla:
A Szentlélekről, mint értelmes lényről beszél az ApCsel 5,3 és 5,9, hiszen arra hivatkozik, hogy nem lehet becsapni. A Szentlélek indíttatást ad (ApCsel 8,29), segít (ApCsel 9,31), felszólít (ApCsel 11,12), tilt (16,6) és beszél (ApCsel 20,23; ApCsel 28,25); és ezekre csak értelmes lények (személyek) képesek.
A Szentháromság tagjainak egyenrangúságára az 1Kor 13,13 és a Mt 28,19 enged következtetni.
Végezetül hoznák néhány egyházi szöveget, amely segíthet jobban megérteni Háromságos Istenünk létének titkát:
Íme a Quicumque vult salvus esse, azaz Szt. Atanáz hitvallása zsoltárszerű tagolásban (mivel évszázadokig a prima imaóra része volt):
“Aki üdvözülni akar, *
mindenekelőtt szükséges, hogy a katolikus hitet tartsa;
Melyet ha valaki épen és felbonthatatlanul nem tart, *
kétségkívül örökre elvész.
Ez pedig a katolikus hit: *
hogy tiszteljünk egy Istent a Szent Háromságban
és Szent Háromságot az egyességben;
Sem a személyeket egybe nem elegyítvén, *
sem a természetet el nem választván.
Mert más az Atyának személye, más a Fiúé, *
más a Szentléleké;
De az Atyának és Fiúnak és Szentléleknek egy az istensége, *
egyenlő a dicsősége, egyenlőképpen örökkévaló a felsége.
Amilyen az Atya, olyan a Fiú, *
olyan a Szentlélek.
Nem-teremtett az Atya, nem-teremtett a Fiú, *
nem-teremtett a Szentlélek.
Mérhetetlen az Atya, mérhetetlen a Fiú, *
mérhetetlen a Szentlélek.
Örökkévaló az Atya, örökkévaló a Fiú, *
örökkévaló a Szentlélek;
És mindazonáltal nem három örökkévaló, *
hanem egy örökkévaló;
Miképpen nem három nem-teremtett, sem három mérhetetlen, *
hanem egy nem-teremtett és egy mérhetetlen.
Hasonlóképpen: mindenható az Atya, mindenható a Fiú, *
mindenható a Szentlélek;
És mindazonáltal: nem hárman a mindenhatók, *
hanem egy a mindenható.
Azonképpen: Isten az Atya, Isten a Fiú, *
Isten a Szentlélek;
És mindazonáltal: nem hárman istenek, *
hanem egy az Isten.
Azonképpen: Úr az Atya, Úr a Fiú, *
Úr a Szentlélek;
És mindazonáltal: nem három úr, *
hanem egy Úr;
Mert miképpen a keresztényi igazság kényszerít,
hogy külön mindenik személyt Istennek és Úrnak valljuk, *
úgy a katolikus isteni tudomány tiltja,
hogy három istent vagy három urat mondjunk.
Az Atya senkitől sem alkottatott, *
sem teremtetett, sem született.
A Fiú csak az Atyától vagyon: *
nem alkottatott, sem teremtetett, hanem született.
A Szentlélek az Atyától és a Fiútól vagyon: *
nem alkottatott, sem teremtetett, sem született, hanem származott.
Egy azért az Atya, és nem hárman vannak atyák,
egy a Fiú, nem hárman vannak Fiúk, *
egy a Szentlélek, nem hárman vannak a lelkek;
És ebben a Szent Háromságban semmi sincs elébb vagy utóbb,
sem nagyobb és kisebb, *
hanem a három személy egyenlőképpen örökkévaló
és egymáshoz képest egyenlő.
Úgy, hogy amint előbb mondtuk: *
mindenikben az egység a háromságban,
és a háromság az egységben tisztelendő legyen.
Aki azért üdvözülni akar, *
ilyen értelemben gondolkodjék a Szentháromságról;
De szükséges az örök üdvösséghez az is, *
hogy igaz hittel higgyen Urunk, Jézus Krisztus megtestesüléséről is.
Ez azért az igaz hit: hogy higgyük és valljuk, *
hogy a mi Urunk, Jézus Krisztus Istennek Fia, Isten és ember.
Isten: időnek előtte, az Atyának lényegi valójából született, *
és ember: az anyának valójából időben született.
Tökéletes Isten, tökéletes ember: *
értelmes lélekből és emberi testből áll.
Egyenlő az Atyával istensége szerint, *
kisebb az Atyánál embersége szerint;
Noha Isten és ember, *
mindazonáltal nem kettő, hanem csak egy a Krisztus.
Egy pedig: nem az istenségnek testté változásával, *
hanem az emberi természetnek Istenhez való felvételével.
Egy nem a természeteknek egybeelegyítése által, *
hanem az egy személyben való egysége által.
Mert miképpen az értelemmel bíró lélek és test egy ember, *
úgy az Isten és ember: egy Krisztus.
Ő üdvösségünkért szenvedett, poklokra szállott, *
harmadnapra halottaiból feltámadott.
Felment mennyekbe, ül a mindenható Atyaistennek jobbján, *
onnan leszen eljövendő ítélni eleveneket és holtakat;
Kinek eljövetelére minden embernek fel kell kelni testükkel együtt, *
és számot kell adni tulajdon cselekedeteikről;
És akik jót cselekedtek, örök életre mennek, *
akik pedig gonoszt, örök tűzre.
Ez a katolikus hit, *
melyet ha valaki híven és állhatatosan nem hisz,
üdvösségre nem juthat.”
Ezenfelül a Nicea-konstantinápolyi hitvallás, amelyben a teljes hit összefoglaltatik:
“HISZEK AZ EGY ISTENBEN, mindenható Atyában,
mennynek és földnek, minden láthatónak és láthatatlannak Teremtőjében.
Hiszek az egy Úrban, Jézus Krisztusban, Isten egyszülött Fiában,
aki az Atyától született az idő kezdete előtt.
Isten az Istentől, világosság a világosságtól,
valóságos Isten a valóságos Istentől.
Született, de nem teremtmény,
az Atyával egylényegű és minden általa lett.
Értünk emberekért, a mi üdvösségünkért, leszállott a mennyből.
Megtestesült a Szentlélek erejéből Szűz Máriától
és emberré lett.
Poncius Pilátus alatt értünk keresztre feszítették,
kínhalált szenvedett és eltemették.
Harmadnapra föltámadott az Írások szerint,
fölment a mennybe, ott ül az Atyának jobbján,
de újra eljön dicsőségben ítélni élőket és holtakat
és országának nem lesz vége.
Hiszek a Szentlélekben, Urunkban és éltetőnkben,
aki az Atyától és a Fiútól származik,
akit éppúgy imádunk és dicsőítünk
mint az Atyát és a Fiút,
Ő szólt a próféták szavával.
Hiszek az egy, szent, katolikus és apostoli Anyaszentegyházban.
Vallom az egy keresztséget a bűnök bocsánatára.
Várom a holtak föltámadását
és az eljövendő örök életet. Ámen.”
Kérd meg Jézust, hogy jelentse ki Önmagát Neked.
Ha ez megtörténik, akkor meg tudod, megismered az Igazságot.
Nem tudsz tovább hitetlenkedni, mint Tamás is tette ...az Úr megmutatta a szegek helyeit Neki...
János 20:28
Tamás ezt mondta: „Uram, Istenem!”
Ézsaiás 9:6
Mert egy gyermek születik, fiút ad nekünk az Örökkévaló, aki vállára veszi az uralom terhét. Így hívják: „Csodálatos, Tanácsadó, Erős Isten, Öröklét Forrása, Békesség Fejedelme.”
A Názáreti Jézus a héber kabbala Schemhamphoras-ának (Isten 72 szellemének - [link] ) legpozitívabb szellemi hatása alatt látta meg a napvilágot i.e. 8.02.10-én ( [link] ), amikor a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek együttálltak a zodiákusban. Mivel ekkor a Nap mögött felsorakozott negatív hatásúnak tartott planéták nem tudták a Földre és a születő gyermekre kifejteni a hatásukat, ezért úgymond bűntelenül jött a világra. Ugyanez volt a helyzet többek között Mithrásznak ( [link] ), Szt. Györgynek ( [link] ), Attilának ( [link] ), Álmos vezérnek ( [link] ), David Reubeni-nek ( [link] ), Sabbatai Cví-nek ( [link] ) és Jiddu Krishnamuri-nak ( [link] ) az esetében is.
Már Jézus megfogamzása is a Schemhamphoras egyik kozmikus forrása alatt valósult meg i.e. 9.05.20-án ( [link] ), amire Máté szerényen egy mondattal tért ki:
"Jézus Krisztus születésének ez a története: Anyja, Mária, Józsefnek a jegyese, még mielőtt egybekeltek volna, úgy találtatott, hogy gyermeket fogant a Szentlélektől." (1,18),
majd Józsefnek egy álmával igyekszik ezt a nyitott kérdést feloldani (1,20-23), amiben úgymond az "Úr angyala" meggyőzte Józsefet arról, hogy Mária férfi érintése nélkül, a "Szentlélek" által vált várandóssá.
Lukács egy másfajta kommentárral rukkolt elő:
"A hatodik hónapban az Isten elküldte Gábor angyalt Galilea Názáret nevű városába egy szűzhöz, aki egy Dávid házából való férfinak, Józsefnek volt a jegyese, és Máriának hívták. Az angyal belépett hozzá és megszólította: "Üdvözlégy, kegyelemmel teljes! Veled van az Úr! Áldottabb vagy minden asszonynál." E szavak hallatára Mária zavarba jött, és gondolkozni kezdett rajta, miféle köszöntés ez. Az angyal ezt mondta neki: "Ne félj, Mária! Kegyelmet találtál Istennél. Gyermeket fogansz, fiút szülsz, és Jézusnak fogod elnevezni. Nagy lesz ő és a Magasságbeli Fiának fogják hívni. Az Úr Isten neki adja atyjának, Dávidnak trónját, és uralkodni fog Jákob házán örökké, s országának nem lesz vége." Mária megkérdezte az angyalt: "Hogyan válik ez valóra, amikor férfit nem ismerek?" Az angyal ezt válaszolta és mondta neki: "A Szentlélek száll rád, s a Magasságbeli ereje borít be árnyékával. Ezért a születendő Szentet is az Isten Fiának fogják hívni. Íme, rokonod, Erzsébet is fogant öregségében, s már a hatodik hónapban van, noha meddőnek mondták, mert Istennél semmi sem lehetetlen." Mária így válaszolt: "Íme, az Úr szolgálója vagyok, legyen nekem a te igéd szerint." Erre az angyal eltávozott." (1,26-38)
Feltétlenül figyelemre méltó ebben a történetben az, hogy Mária rokonának, Erzsébetnek a férje, Zakariás (a jeruzsálemi Templom papja) ezzel a megtermékenyüléssel már 10 évvel azelőtt, azaz Mária 3 éves korában tisztában volt a Jakab-féle apokrif evangélium szerint:
"Az Úristen naggyá tette nevedet a Föld minden nemzedéke között: az utolsó napokban nyilvánvalóvá teszi benned az Úristen, Izrael fiainak megváltását." (Klaus L. Matefi fordítása; forrás: Professor Karl Friedrich Borberg - Die apokryphischen Evangelien und Apostolgeschichten, Erste Hälfte, Stuttgart, 1840, S. 32-33.)
Azért esett a beavatott papok választása éppen Máriára, mert maga is a Schemhamphoras egyik kozmikus forrásának égisze alatt jött a világra i.e. 23.12.18-án ( [link] ). Rászállt ekkor úgymond a "Szentlélek" ( [link] ).
A teherbe esése arra a napra tehető, amikor elvitte az általa készített függönyt az "istenháza" számára, amire a főpap kérte meg a 12 éves Máriát a templomi nevelkedésének befejeződésekor. Joggal feltételezhetően a főpap az i.e. 9.05.20-ai napot jelölte ki a függöny átadásának napjául. A templomi látogatását követően Mária Erzsébetékhez ment, ahol rokona már úgy fogadta Lukács szerint, mint egy várandós anyát (1,40-49).
Konklúzió: Amikor a 3 éves Máriát szülei elvitték a jeruzsálemi Templomba azért, hogy ott JHVH szolgálatába állítsák, Zakariás pap már tudatában volt annak, hogy a kislánynak i.e. 9.05.20-án ( [link] ) áldott állapotba kell kerülnie és i.e. 8.02.10-én ( [link] ) meg kell szülnie a bűntelen Jézust, merthogy a Schemhamphoras következő kozmikus forrásának létrejöttekor, i.sz. 25.04.01-én ( [link] ), a Peszách ünnep előkészületi napján (Máté 26,2; Márk 14,1; Lukács 22,1/7; János 18,39; 19,14), "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (A zsidókhoz írt levél 9,15) keresztre kell feszítsék páskabárány gyanánt (A korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19), véres áldozat céljából a Szanhedrin követelésére (Máté 26,3-4; 27,1; Márk 14,1; 15,1; Lukács 22,2; 23,1; János 11,45-53; 18,14), ugyanis
"A törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat. Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal." (A zsidókhoz írt levél 9,22).
Az újszöveségi írások szerint Jézus mindezzel tisztában volt és önként vállalta, ezt a Peszách ünnep előkészületi napjára betervezett emberáldozati szerepét, amit már Mária 3 éves korában neki szántak a beavatottak:
"Ne gondoljátok, hogy megszüntetni jöttem a törvényt vagy a prófétákat. Nem megszüntetni jöttem, hanem teljessé tenni.
Bizony mondom nektek, míg ég és föld el nem múlik, egy i betű vagy egy vesszőcske sem vész el a törvényből, hanem minden beteljesedik." (Máté 5, 17-18)
"Akkor félrevonta a tizenkettőt, s így szólt hozzájuk: "Most felmegyünk Jeruzsálembe, s beteljesedik minden, amit a próféták az Emberfiáról megjövendöltek.
Kiszolgáltatják a pogányoknak, kigúnyolják, meggyalázzák, leköpdösik.
Aztán megostorozzák, megölik, de harmadnap feltámad." (Lukács 18,31-33)
""Most azonban - folytatta -, akinek van erszénye, vegye elő, ugyanúgy a tarisznyáját is. Akinek pedig nincsen, adja el a ruháját, és vegyen rajta kardot.
Mondom nektek, be kell következnie annak, amit az Írás rólam mond: A gonosztevők közé számították. Sorsom beteljesedik."" (Lukács 22,36-37)
"Így beteljesedett, amit Jézus mondott, amikor megjövendölte, milyen halállal hal meg." (János, 18,32)
Itt megemlíteném, hogy Grúziában kifejezetten komoly hagyománya van Szt. György tiszteletének, akit a korábbi grúz holdistennel hozták kapcsolatba, a népi kereszténység pedig Isten helyetteseként tartotta nyilván és a szentek hierarchiájában megelőzte akár Jézust is. A grúziai szvánok jobban tisztelték és nagyobb hatalommal bírónak tartották Szt. Györgyöt, mint a "Teremtő Istent". Ehhez lényeges azt is tudni, hogy Közel- és Közép-Keleten Jézust a holdistennel azonosították.
Válasz a 13. bejegyzésre:
"Mert gyermek születik, fiú adatik nekünk, s az ő vállára kerül az uralom. Így fogják hívni: Csodálatos Tanácsadó, Erős Isten, Örök Atya, Béke Fejedelme.
Messzire kiterjed majd uralma, és a békének nem lesz vége Dávid trónján és királyságában, amelyet megerősít és megszilárdít a jog és az igazság által. Mostantól mindörökké ezt teszi a Seregek Urának féltő szeretete." (Ézsaiás 9,5-6)
Egyesek azt hiszik, hogy itt az ószövetségi messianisztikus elképzelések a kínhalált halt Názáreti Jézusra ( [link] ) céloztak. Szó sincsen erről. Akik ettől függetlenül foggal körömmel ragaszkodnak ehhez, azok előszeretettel ignorálják a többi magyarázatot Immánuellel ( [link] ) és az említett messianisztikus elképzelésekkel, tervekkel kapcsolatosan...
Szerinted???
Amikor Jézus azt mondta magáról hogy ember fia akkor itt arra utalt hogy testben eljött és embertől is származik amikor pedig azt mondta magáról hogy Isten fia akkor ezt hogyan értelmezzed.....???
Jézus Istene és Atyja, testet, emberi életet készített a fiának, nem saját magának. Ádám miatt volt szükséges, hogy az ember utódjait váltsa meg attól, hogy a halál örökké az ember életének része legyen.
Isten nem skizofrén, egyetlen személyisége van. Ő minden élőlény Atyja, még Jézusnak is. Jézus külön álló, saját egyéni személyiséggel rendelkező élőlény. Szabad akarattal rendelkezik. Nem gyakorol Isten hatást rá.
ahogy senkivel sem tesz ilyet.
Azt sokan tudják, hogy a háromságot, a "pogány népek", vallásainak színezete miatt kezdték el tanítani, hogy könnyítsenek ezeknek a személyeknek "kereszténnyé" válni. Vagy is megalkudtak Isten személyével, és a róla szóló tanítással kapcsolatban. Engedtek a csábításnak, hogy embereknek járjanak kedvében.
"Amikor Jézus azt mondta magáról hogy ember fia akkor itt arra utalt hogy testben eljött és embertől is származik amikor pedig azt mondta magáról hogy Isten fia akkor ezt hogyan értelmezzed.....???"
Olvassad el kérlek még egyszer az írásaimat. A Schemhamphoras a héber kabbala legféltettebb titka, ami azt jelenti, hogy "Isten 72 szelleme". Jézus ennek a 72-féle szellemi hatás egyikének volt az inkarnációja, mégpedig a legpozitívabb szellemi hatásnak, ami a Napnak tulajdonítható. Ennek köszönhette bűntelenségét. Jézus természetesen biológiai apa közbenjárása által fogamzott meg Máriában, mégpedig a jeruzsálemi Templomban történt látogatása során.
"Azt sokan tudják, hogy a háromságot, a "pogány népek", vallásainak színezete miatt kezdték el tanítani, hogy könnyítsenek ezeknek a személyeknek "kereszténnyé" válni."
Vagy rosszul tudják, vagy egyszerűen hazudnak. Ilyen hamis hazugok például a Jehova tanúi szekta is, velük javaslom, hogy különösen vigyázz kedves hozzászóló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!