Reformátusként katolikus szokások?
#20
Nem mondtam, hogy ott van az eredetiben, egy szóval se. De akkor nézzük az eredetit református fordításban, ha már refi gyülekezeted van:
"És monda néki Jézus: Bizony mondom néked: Ma velem leszel a paradicsomban."
Most azon lehet vitázni, hogy itt a paradicsom a mennyet jelenti, vagy a menny előszobáját, ami Jézussal nyílt meg, de az biztos, hogy a halálalvás tévtanát cáfolja.
"Lázár haláláról ezt mondta Jézus .... "Lázár, a mi barátunk elaludt"..."
Amit nyilván képletesen értett Jézus, mert ha szó szerint, akkor csak várni kellett volna, míg felébred. De a Biblia tanúsága szerint nem aludt, hanem halott volt, mivel már bomlásnak indult. Alvó ember nem indul bomlásnak, kómában lévő ember sem.
Mivel Lázárra az a sors várt, hogy Jézus feltámassza, ezért nem is lépett be a túlvilágra. Nem úgy, mint Mózes vagy Illés, akik megjelentek Jézusnak. Vagy mindazok a szentek, akik Jézus halálakor feltámadtak, s sokaknak meg is jelentek.
#21!
Igen,a "halál alvásából" csak Isten ébreszthet fel! Ez történt Lázárral. Jézus sosem hazudott!
Illés sosem halt meg!
#22
Akkor a Biblia hazudott itt:
"Ám arcomat nem láthatod, mert nem láthat engem ember úgy, hogy életben maradjon."
Márpedig Isten magához ragadta az égbe Illést.
Amúgy Mózes minden kétséget kizáróan meghalt. Látom, legalább ezt nem tagadod. A Biblia pedig sehol se írja, hogy valami Lázárhoz hasonló, különleges módon feltámadt volna.
#23!
Arról nem ír a Biblia,hogy az élve elragadtatott Énok és Illés látták-e Istent (szerintem nem,de erre nem esküdnék,mert nincs erre vonatkozó kinyilatkoztatás).
Nem értem mit nem értesz,Lázár feltámasztását,vagy az ahhoz fogható feltámasztást nem ismersz.
#16
Milyen jó, hogy a nyelvünk már nem az ómagyar állapotában van, mert meg tudjuk különböztetni az imádást és az imádkozást nyelvileg.
Szeretném tudatosítani, hogy a megdicsőült egyház tagjai igenis élnek, Krisztusban. Szívesen írok neked hosszabban erről, ha szeretnéd.
Viszont, szeretném, ha utánanéznél a következő fogalmak közti különbségnek: szentek tisztelete (cultus sanctorum, dulia) és imádat (adoratio, vagy ha görög eredetű szóval akarom mondani, latria). Ezenfelül a bálványimádás (idolatria, idololatria, idolum) meghatározásának.
IstenGyermeke1!
Észrevehetted volna,hogy nem "imádást" írtam,hanem meghalt teremtményekhez való imádkozást(közbenjárásukat kérve),amire sem tanács,sem példa NINCS a Bibliában.
Tulajdonképpen az "imádat" és "valakihez imádkozni" megfogalmazás nem tér el lényegesen. Isten tiltja,hogy teremtményekhez imádkozzunk bármilyen okból.
A Krisztusban meghaltakról is ír a Biblia.
Erről ír Ezékiel próféta:
„Amely lélek vétkezik, az hal meg” (Ezékiel 18:20).
#26
Valóban nem írtam oda a különbségtételes rész végére, hogy az Istenhez való imádkozás és az Egyház másik — jelenleg köztünk élő vagy elhunyt — tagjának közbenjárásának kérését.
Tényleg javaslom, hogy nézz utána ezeknek a fogalmaknak; mert ha nem ismered az Egyház tanítását, milyen alapon akarod kritizálni? És sok esetben ez elég nevetséges és irreleváns “bírálatokhoz” vezet, amellyel csak a saját tudatlanságodat írnád ki ország-világ elé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!