Keresztények miért bűn a mesterséges megtermékenyites? Ha a férfi a saját spermáját ültetik be a feleségébe?
Tudtommal!
mert több petesejtet termékenyítenek meg és csak a legéletképesebbet ültetik be.
A többi "megy a levesbe".
Nem bűn, miért enne bűn?
Ha Isten akaratával megegyező, akkor kap ruachot a mag (megtermékenyülés-akár petri csészébe) ha nem, akkor nem fog történni semmi.
Ha meg generációs átok van jelen-akkor meg a beültetés nem fog sikerülni az adott félnél, magyarul hiába van minden állapot tökéletesre hormonilag, és hiába él a beültetett emberió, a terhesség, valós nem jön létre, nem indul fejlődésnek méhen belül a magzat.
Minden attól függ, hogy Isten akaratával megegyező a dolog vagy sem, mert a ruachot Ő adja a magba.
*Minden attól függ, hogy Isten akaratával megegyező a dolog vagy sem, mert a ruachot Ő adja a magba.
És nélküle egyetlen ember sem jön létre, sem születik meg.
Hiába próbálkozik mesterséges intelligenciával sátán.
Pont ez lesz a bukása is az Anti Krisztusnak. Mindent fog tudni utánozni amit Jézus tett-egyetlen egy kivételével: feltámasztás.
Mert istent játszunk. Az Örökkévaló saját és kizárólagos területét akarjuk elvenni Tőle.
Most biztos senki sem érti, hogy ezt most pontosan honnan jött. Kezdjük az elejéről!
Primo, a Szentírás a gyermeket Isten ajándékának nevezi, és az Anyaszentegyház is ugyanezt teszi. És a legcsodálatosabb ajándékot, az új életet, a Teremtő helyébe lépve akarják maguknak megadni.
Ebben a hozzáállásban számomra az Istenben való bizalom hiánya is egy nagy fájdalom. Hiszen nem azt olvassuk a Bibliában, hogy Isten mindenkire gondot visel? Hogy mindenkit végtelenül szeret, emiatt nem akar rosszat neki? És nincs leírva rengeteg történet, miszerint az Úr a meddőnek is gyermeket ad? S a Mindenható hogy ne tudna a meddőségből is jót kihozni — akár egy teljesen más úton is?
Ezért mondom, hogy az Isten kizárólagos Teremtő volta elleni vétek és a hitetlenség cselekedete.
Secundo, szétválasztja a nemző aktust a nemi aktustól, sérti a gyermek méltóságát. Ez olyan szépen le van írva a Katekizmusban, hogy inkább azt idézném:
“Amennyiben a házaspáron belül kerül sor e technikák gyakorlására (homológ mesterséges megtemékenyítés és beültetés), talán kevésbé elvetendõk, de erkölcsileg változatlanul elfogadhatatlanok maradnak, mert szétválasztják a nemi aktust az élet továbbadásának aktusától. A gyermek létét megalapozó cselekedet többé már nem olyan aktus, amelyben két személy kölcsönösen odaadja magát, hanem olyan aktus, mely "a magzat életét és identitását orvosok és biológusok hatalmára bízza, és az emberi személy eredete és sorsa felett a technika uralmát vezeti be. Ez az uralmi viszony már önmagában is ellentmond annak a méltóságnak és egyenlõségnek, melynek közösnek kell lennie a szülõk és a gyermekek között." [128] "A nemzést erkölcsi szempontból nézve megfosztják sajátos tökéletességétõl, amikor nem a házastársi aktus, azaz a házastársi egyesülés sajátos gesztusának gyümölcseként akarják (...); csak a házastársi aktus két jelentése közötti összefüggés és az ember egységének tiszteletben tartása van összhangban az emberi személy méltóságának megfelelõ nemzéssel." [129]” (KEK 2377 [link] )
Ehhez nem is tudok már mit hozzáfűzni.
Tertio, mert több embriót hoznak létre, amelyből csak egyet ültetnek be. A többi meg marad a hűtőben vagy elpusztítják. Ez az ember méltósága elleni vétek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!