Dániel és Pál apostol Mihályt vagyis egy angyalt Isten pozíciójában emeltek? Vagy ez inkább bizonyíték a Szentháromságra?
Dán 7:13 Láttam az éjszakai látomásokban, hogy íme, az ég felhőivel olyasvalaki közeledik, mint egy emberfia, odaér az Időskorúhoz, majd elévezetik őt.
Dán 7:14 Neki adatott a hatalom, a dicsőség és az uralom; és minden nép, nemzet és nyelv őt tiszteli. Uralma örökké tartó uralom, amely soha nem enyészik el, királysága pedig nem omlik össze.
Róm 10:9 Mert ha Úrnak vallod a te száddal Jézust, és hiszed a te szívedben, hogy az Isten őt feltámasztotta halottaiból, megtartatol.
Róm 10:10 Mert szívvel hisznek igazságra, szájjal tesznek pedig vallást üdvösségre.
#20
Érdekes lehetett egy teológiai vita 30 éve egy JT-vel, ha az ő kezében is pl. egy Károli Biblia volt.
Én ezt úgy tudom elképzelni, hogy bizonyos helyeken máshogy értették a JT-k a fordítást. Egyébként a Fil 2,6-ban nem az Istenhez hasonlón van a hangsúly, hanem az Istenhez hasonló egyenlőségén.
19
A Biblia alapján Russel épen annyira volt helyes úton, mint az első tanítványok, akiket Jézus tanított. Minden korban Isten terve előre halad, nem hátra. Ez nem "új világosság", hanem a megfelelő időben történő kiigazítás. Ez az első században sem volt másként.
Nem mindent értettek meg elsőre, és nem azonnal változtattak mindenen.
Jézus nem is mondott el mindent előre nekik, úgy sem érették volna meg, és elterelődött volna figyelem az arra az időre vonatkozó dolgokról. Nagy teher lett volna.
(János 16:12) 12 Sok mondanivalóm van még nektek, de most még nem értenétek meg.
(János 16:13) 13 Amikor azonban megérkezik az, az igazság szelleme, bevezet titeket a teljes igazságba, . . .
Isten a szellemét felhasználva, fokozatosan tárja fel az igazságot.
Ez az Izraeliták idejében sem volt másként.
Nem egyből tudta mindenki, hogy mit jelent az "asszony magva", vagy is Jézus személye.
Fokozatosan tárta fel Jézus leszármazási vonalát is.
Isten a tervébe mindig mindenkor a megfelelő módon és a megfelelő időben avat be. Senki nem tudta, és nem látta előre a teljesedést.
Egy prófécia felismerése akkor válik érthetővé, mikor beteljesedik.
Ha valaki ebből sem ismeri fel ott baj van, ahogy a Farizeusok sem ismerték fel ezeket. Nem adatott meg nekik.
@ "Senki másnak nem adom dicsőségemet,. . ."
"És láttam meg hallottam sok angyalt, az élőlények és a vének hangját, akik a trón körül voltak, számuk tízezerszer tízezer, és ezerszer ezer volt, és nagy szóval mondták: „Méltó a Bárány, akit megöltek, hogy övé legyen a hatalom, a gazdagság, a bölcsesség, az erő, a tisztelet, a dicsőség és az áldás.” Majd hallottam, hogy minden teremtmény a mennyben, a földön, a föld alatt és a tengerben levőkkel együtt ezt mondta: „A trónon ülőnek és a Báránynak áldás, tisztelet, dicsőség és hatalom örökkön-örökké!”A négy élőlény így felelt: „Ámen!” A vének pedig leborultak és imádták. (Jel 5,11-14)
Egyetlen normális keresztény sem akarja elvenni az Atyától az elsőség dicsőségét, viszont súlyosan vétkezik vagy legalábbis tévelyeg az, aki a Fiúnak nem adja meg a neki járó tiszteletet, hódolatot és dicsőséget. A Fiúnak járó tisztelet ahogy ezt a fenti idézet is mutatja lényegében teljesen azonos az Atyáéval, a különbség csak annyi, hogy ő mégsem az első hanem csak a második, nem az Atya, hanem a Fiú, nem a forrás, hanem a közvetítő.
Minden imádás végső soron egyedül az Atyát illeti, aki viszont minden tiszteletét, dicsőségét és imádatát megosztja a Fiával. Ezzel semmiképpen sem adata másnak a dicsőségét, csak megosztotta a Fiával. Aki nem tiszteli a Fiút, az nem tiszteli az Atyát sem, aki nem dicsőíti a Fiút az nem dicsőíti az Atyát sem, s aki nem imádja a Fiú az nem imádja az Atyát sem. A Fiút persze nem imádjuk és nem imádhatjuk, mint Legfőbbet, hanem mint a Legfőbb Fiát.
Az Újszövetség tanítása az, hogy Isten mindenét megosztja a Fiával, minden ami az Atyáé az a Fiúé, még a teremtő hatalma is, még az istensége is. Ki más nevezhető Istennek, mint az aki bírja Isten minden hatalmát, beleértve a teremtő erejét is? Ki más nevezhető Istennek, mint aki a végső napon mindenkit feltámaszt és megítél? Már hogyne lenne Isten az "Egyszülött Isten" (Jn 1,18)
Az angyalok ezrei nem említhetők az Atyával egy sorban, de Krisztus igen:
"Bár beszélnek istenekről az égen és a földön – tudniillik sok istenük és sok uruk van –, nekünk azonban egy az Istenünk: az Atya, akitől minden származik, s mi érte vagyunk; egy az Urunk: Jézus Krisztus, aki által minden van, és mi is általa vagyunk." (1Kor 8,5-6)
Jehova tanúinak két istene van, van egy mindenható istenük, s egy nagyon nagy hatalmú istenük, hacsak nem akarják kihazudni a Bibliából az Egyszülött Istent. Jehova tanúinak két ura van, hacsak nem akarják a mindenható Istent káromlóan megfosztani az Úr címtől. Jehova tanúinak két teremtője is van, egyik "akitől minden származik", a másik pedig "akitől minden van."
Az igaz keresztények azonban csak egyetlen Úrban, egyetlen Istenben és egyetlen teremtőben hisznek, mert bár az Atya és a Fiú két különböző személy, és egyaránt Isten, Úr és teremtő, az egyetlen közös Lelkük által azonban mégiscsak egyetlen Úr, egyetlen Isten és egyetlen teremtő. Háromszemélyű egyetlen lény.
24
Sajnálom, de az Istennek járó kizárólagos imádat jogát, összekevered az Istentől kapott ideiglenes hatalomnak való engedelmességgel, és tisztelettel.
A Bibliában Jézus személyére fordított "imádat" a háromság támogatására lett fordítva.
Maga Jézus sem másította meg az első parancsolatot.
@ "Sajnálom, de az Istennek járó kizárólagos imádat jogát, összekevered az Istentől kapott ideiglenes hatalomnak való engedelmességgel, és tisztelettel."
Szerinted mi az imádat? Ha a Jel 5,11-13 nem imádat, akkor hogyan kell imádni?
Jézus hatalma örök hatalom, királyságának nem lesz vége. (Lk 1,33)
@ "A Bibliában Jézus személyére fordított "imádat" a háromság támogatására lett fordítva."
A Krisztusnak járó hódolatot ugyanaz a szó jelöli, mint az egyedül Istennek járó imádatot. A szó ugyanis alapvetően hódolatot jelent, leborulást.
@ "Maga Jézus sem másította meg az első parancsolatot."
Én nem imádom Jézust, mint legfőbbet, hanem mint a legfőbb Fiát. Ha görögben ezt lehet ugyanazzal a szóval mondani, akkor a magyarban is lehet. Az Atya és a Fiú imádata formájában lényegében egyforma, de az Atya elsősége mindig megmarad.
"A trónon ülőnek és a Báránynak áldás, tisztelet, dicsőség és hatalom örökkön-örökké!'"
Hogyan lehet máshogy imádni?
Kedves szp72!
Remek teológiak leírásaid vannak.
Látszik, hogy ismered a Szentháromságtant.
Van egy papírom van arról, hogy teológus vagyok.
Nem nagyon szoktam pontozni se fel se le, de most felpontoztalak, ne legyél miattam 0%. Úgy látszik Jehova tanúi tömegével jönnek lepontozni.
A JW tanúi azért nem Istenítik Jézust, mert csak a betűt ismerik. Tehát sötétségben vannak.
Ha Isten által vitte volna Őket is az Ő szerelmetes Fiának országába, akkor találkoztak volna Jézussal hiszen Ő a kapu...Ő a jó Pásztor, akinek szelíd hangját hallják az Ő juhai.
A JW tanúi nem is érzik magukat mennyei állampolgárnak, mivel nincsen Bennük Krisztus Szelleme...nincsenek az Igazságban.
Szóval csak Isten tudja ezt a helyzetet megoldani, mert mi nem emberek és betű által üdvözültünk, hanem mennyből, az Atyától kapott hit által...személyes találkozással Jézus Krisztussal.
Áldás.
26
Kedves SzP.
"Jézus hatalma örök hatalom, királyságának nem lesz vége. (Lk 1,33)"
Ez mit jelent?:
(1Korintusz 15:28) 28 Miután pedig Isten mindent alávetett neki, maga a Fiú is aláveti magát annak, aki neki mindent alávetett, hogy Isten legyen minden mindenkinek.
Jézus hatalma nem örökkétartó, ismét figyelmenkívül van hagyva más Biblia versek és az egész írás. Elsőre így is lehet magyarázni, érteni.
Jézus a hatalmát az örökkévaló Istentől kapta, és ezért nem szűnik meg ez a királyság. DE mivel visszadja az Atyját megíllető hatalmat, maga a személy nem, de Isten uralma folytatódik.
Jézus ezt a próféciát teljesíti:
(Ezékiel 21:26, 27) . . .Az alacsonyt tedd magassá, a magast pedig alacsonnyá. 27 Rommá, rommá, rommá teszem! Nem is lesz senkié a korona, mígnem eljön az, akié a törvényes jog, és neki adom azt.«
Jézus, mint a Júda törzséből való oroszlán, "alacsonyabb beosztásból" lett magas beosztású. Ez pedig azt jelenti, hogy nem volt egyenlő hatalmú, jogú uralkodó az Aytjával, ezt a hatalmat kapta ezer esztendőre, amit visszaad, ha minden feladatot teljesit.
A görög „aión” /kor, időtartam/
Jézussal kapcsolatban pedig egy angyal azt ígérte, hogy „királyként fog uralkodni Jákob házán örökké [szó szerint: ’korokba nyúlóan’]”
Isten nem mond le a Mindenhatóságáról, és nem adja át senkinek azt.
Mint írtuk régebben, a "mindenható" jelző jelentése a héberben:
"Kizárólagos teljeshatalmú". Ezt a kifejezést Jézusra soha nem alkalmazza az írás. (ʼÉl sad·dajʹ)
Ezért a hatalma sem kizárólagos és teljes, hanem kapott, egy időre felhatalmazott. Ezért nem is "egyedüli", mint az Atyjáé.
Jézus, emberi léte előtt, „minden teremtés elsőszülöttje” volt,
A „kezdet” [görögül: ar·khe’] nem jelenti azt, hogy soha nem volt kezdete, hamis azt mondani, hogy Jézus származásának nincs kezdete.
Ez a kifejezés sehol nem jelenik meg a Fiúval vagy a szent szellemmel kapcsolatban. Jézus személyére, az "Él-gib.bor" kifejezést alkalmazza.
Istent lehetett-e kísérteni?
JÉZUSRÓL a Máté 4:1 elmondja, hogy „az Ördög megkísértette”. Sátán, miután megmutatta Jézusnak „a világ összes királyságait és azok dicsőségét”, ezt mondta neki: „Mindezt neked adom, ha leborulva imádati aktust végzel előttem”
Jézus megkísértése csak abban az esetben lenne ésszerű, ha ő nem lenne Isten, hanem csupán egy különálló személy, mint például egy angyal vagy egy ember, akinek saját szabad akarata van, és aki hűtlenné is válhat, ha éppen ehhez lenne kedve.
Másrészt, elképzelhetetlen, hogy Isten vétkezne és hűtlen lenne önmagához.
(János 17:3) . . .megismerjenek téged, az egyetlen igaz Istent, és azt, akit elküldtél, Jézus Krisztust.
Lehet-e ő ’az egyedül igaz Isten’ vagy ’az egyetlen igaz Isten’, ha rajta kívül még két másik, vele egyenlő rangú Isten létezik?
1Pét 1:3, ÚRB: „Áldott a mi Urunk Jézus Krisztus Istene és Atyja.”
Jézus mennybemenetele után is ismételten azt írja a Szentírás, hogy az Atya Jézus Krisztus „Istene”.
A Bibliában nem fordul elő, hogy a Fiút csupán egyetlenegyszer is az „én Istenemnek” nevezné valaki, illetve hogy az Atya vagy a Fiú „én Istenemnek” szólítaná a szent szellemet.
A Θεός-t [Istent] sohasem használják a Lélekre”, az Újszövetségben egyszer sem alkalmazzák a πνεῦμα ἅγιον-ra [szent szellemre].
Tehát a szellem nem Isten.
([Baltimore, Md.; 1961] németből fordítva, I. köt., 138., 143. o.).Theological Investigations
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!