Milyen rendhagyó programokkal készülnek vajon a keresztény egyházak Jézus keresztre feszítésének jövő évben (2025-ben) esedékes 2000. évfordulójára?
A beavatatlanok és a beavatottak egyaránt azt hangoztatják, hogy Jézus születésének, se pedig kínhalálának pontos időpontja nem ismeretes. A beavatatlan többség véleménye természetesen akceptálható, mivelhogy honnan is lenne fogalmuk olyan dátumokról, amelyeket az érdekeltek konzekvensen elhallgatnak előlük. Miért teszik ezt a beavatottak? Mert ezek az események olyan kozmikus történésekhez kapcsolódtak, melyek nem voltak publikusak a laikus beavatatlanok számára, ezért tulajdonképpen a beavatottak titkolózása is érthető, sőt akceptábilis.
Jövőre, azaz 2025.04.01-én lesz Jézus kereszthalálának a 2000. évfordulója, aki i.e. 8.02.10-én látta meg a napvilágot a kabbalisták által használatos Schemhamphoras (Isten 72 szelleme - [link] ) kozmikus forrásait felépítő égitestek együttállásakor. Ezek az égitestek a keresztre feszítése alkalmával egy T-keresztet alkottak a zodiákusban ( [link] ).
Annyit még megjegyeznék itt, hogy az ószövetségi messianisztikus elképzelések Messiása, Immánuel ( [link] ) szintén egy, a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek által alkotott kereszt égisze alatt született 1999.08.11-én, a teljes napfogyatkozás alkalmával, akinek a fellépése legkésőbb 2032.06.08-ig meg fog történni. Ennek előkészítése folyik napjainkban.
Szia
A Biblia kronológiája szerint:
Jézus Krisztus tavasszal, a zsidó naptár szerinti niszán (v. abib) hónap 14-én, a pászka napján halt meg. Itt nézhetsz utána: Máté 26:2; János 13:1–3; 2Mózes 12:1–6; 13:4. Abban az évben a pászka a hét hatodik napjára esett (amelyet a zsidók a csütörtöki naplementétől a pénteki naplementéig számítottak). Ez egyértelműen kiderül a János 19:31-ből, amely szerint a következő nap „nagy” sabbat volt. A pászka utáni nap mindig sabbatnak számított, függetlenül attól, hogy a hét melyik napjára esett: 3Mózes 23:5–7. Ha azonban ez a különleges sabbat egybeesett a rendes sabbattal (a hét hetedik napjával), akkor ’nagynak’ mondták. Jézus tehát niszán hónap 14-én, pénteken halt meg, délután 3 óra körül, a Lukács 23:44–46 szerint.
Vagyis, elmondhatjuk, hogy mivel Jézus tavasszal, niszán hónapban halt meg, a szolgálatának – amely a Dániel 9:24–27 fényében három és fél évvel korábban vette kezdetét – ősszel kellett elkezdődnie, etánim hónap (szeptember–október) táján. Ebből viszont arra következtethetünk, hogy János szolgálatának (amely Tiberius 15. évében vette kezdetét) i. sz. 29 tavaszán kellett elkezdődnie. Ennélfogva János i. e. 2 tavaszán, Jézus pedig mintegy hat hónappal később, i. e. 2 őszén született. Jézus körülbelül 30 évvel később, i. sz. 29 őszén kezdett el szolgálni, és i. sz. 33-ban halt meg (tavasszal, niszán hónap 14-én, ahogy a fentiekben láthattuk).
"Egyáltalán nem lényegtelen, hogy mikor született (i.e. 8.02.10.) és miért éppen annak a Peszách ünnep előkészületi napján (i.sz. 25.04.01-én) feszíttették keresztre."
Ha keresztény szempontból közelítjük meg a kérdést: Jézus Krisztus azért vállalta a kereszthalált, hogy megnyissa az üdvösséget az emberek előtt. Teljesen mindegy, hogy ez napra/évre pontosan mikor történt. Egyébként leírhatod az általad vélt dátumot még százszor is. Rendben. Legyen akkor. Az üdvösség kérdését tekintve a dátum lényegtelen, ugyanis a keresztáldozat megváltó érdeme időtlen. Ugyanúgy érvényes az apostolokra nézva, az 1000 éve élt emberekre nézve és ránk nézve is.
Válasz a 21. bejegyzésre:
Jézus keresztre feszítése nem pénteki napon történt. A bibliafordításokban Máté (27,62), Márk (15,42) és Lukács (23,54) úgy szólnak arról a napról, hogy az szombat előtti nap volt. János evangéliumában már a pénteki nap szerepel (19,31), pedig azokban az időkben a zsidók számokkal jelölték a hét napjait. A 7. nap volt a pihenőnap, amit a korábbiakban még nem neveztek Sabbath-nak, ellenben az újhold (Ros Chodes) napjára, telihold (járéách málé) napjára és ünnepnapokra alkalmazták a Sabbath kifejezést. A következő idézet jól szemlélteti, hogy a Sabbath (szombat) szót a zsidók az Ószövetségben se a mi általunk megszokott szombati napra használták:
"Mózes III. könyve, 16. fejezet ( [link] - forrás: A TÓRA. Mózes harmadik könyve Iskolai használatra, 1922, Fordította: Dr. Bernstein Béla)
29. és legyen nektek örök törvényül: a hetedik hónapban, a hónap tizedikén sanyargassátok magatokat, semmi semmi munkát ne végezzetek, a benszülött és az idegen, aki tartózkodik köztetek.
30. Mert ezen a napon szerez engesztelést érettetek, hogy megtisztítson benneteket; minden vétkeitektől megtisztultok az Örökkévaló színe előtt.
31. Szombatok szombatja legyen az nektek, sanyargassátok magatokat; örök törvény ez."
A héber naptár hetedik hónapjának tizedik napja minden évben más napra esik (2009.09.28-án, hétfőn volt; 2010.09.18-án, szombaton volt; 2011.09.29-én, csütörtökön volt; 2012.09.26-án, szerdán volt, etc.), tehát egyáltalán nem számít kritériumnak, hogy a mi fogalmaink szerinti szombat legyen.
Amennyiben a mai értelemben vett pénteki napon feszíttették volna keresztre Jézust, abban az esetben egyértelműen meg tudták volna már az idők folyamán pontosan határozni annak időpontját, hiszen aznap volt Peszách ünnep előkészületi napja is. Ez logikus módon nem lehetett érdeke se az Újszövetség megalkotóinak, se a bibliafordítóknak és legkevésbé a keresztény egyházaknak... Jézust egy mai naptári rendszer szerinti vasárnapon ölették meg, nevezetesen i.sz. 25.04.01-én, a héber naptár szerint 3785. Nisan 14-én, a Peszách ünnep előkészületi napján. Még aznap leszedték a keresztről az ószövetség előírások értelmében:
"Ha valakit halálra ítélnek a vétkéért, és kivégzik, ha fára akasztod, ne maradjon hotteste éjjelre a fán. Temesd el még aznap, mert átkozott Isten előtt az akasztott ember. Ne tedd tisztátalanná földedet, amelyet Isten, az Úr ad neked örökségül!" (Mózes V. 21,22-23)
Tehát nem az volt az oka, mint ami a János evangéliumában (19,31) olvasható...
Jézus kereszthalálának általam itt megadott időponját (i.sz 25.04.01.) kizárólagosan csak Poncius Pilátus helytartóságának hibásan megállapított és elfogadtatott idejével (i.sz. 26-36) próbálják egyesek alaptalanul támadni... A néphagyományok szerint is Júdás április elsején, azaz Jézus keresztre feszítésének napján lett öngyilkos (Mt 27,3-5; Csel 1,17-18).
Válasz a 22. bejegyzésre:
Hosszú évszázadokon keresztül igyekeztek a kutatók megállapítani Jézus születésének és kereszthalálának ( [link] ) valódi időpontjait.
Miért nem járhattak sikerrel?
A válasz erre egyszerű. Az érdekeltek ezt minden módon akadályozták a misztériumok védelme érdekében. Ezek közé tartoztak például a hibás kronológiák és helytelenül megállapított akkori történelmi események dátumai.
A legfeltűnőbb ezek közül Nagy Heródes halála előtt néhány hónappal, i.e. 9.11.28-án bekövetkezett, Jeruzsálemből is jól látható teljes holdfogyatkozás, amit az érdekeltek a mai napig ignorálnak és évekkel későbbi holdfogyatkozásokra igyekeztek a kutatók figyelmét irányítani...
Az érintetteknek nem lehet érdeke, hogy elismerten fény derüljön Jézus születése és kereszthalála valós időpontjaira, ugyanis mind a két esemény kozmikus misztérium volt, nevezetesen a Schemhamphoras (Isten 72 szelleme - [link] ) kozmikus forrásait felépítő égitestek által alkotott konstellációk égisze alatt történtek.
"Miért nem járhattak sikerrel?"
Mert a rendelkezésre álló források alapján nem lehet. Aki pedig biztos dátumot mond, az egy hazug ember. Ne higgy neki, biztos sok minden másban is hazudik.
""Miért nem járhattak sikerrel?"
Mert a rendelkezésre álló források alapján nem lehet."
Amennyiben felfedezed példának okáért, hogy mi az a betlehemi csillag, kénytelen vagy a rendelkezésre álló eredménytelen források helyett kutatni és feltenni magadban a kérdést, hogy miért nem voltak erre mások is képesek... Vegyél gorcső alá néhány ezzel foglalkozó tanulmányt és magad is rá fogsz jönni, hogy miért nem tudtak helyes eredményt prezentálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!