Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Kérdés a JW-hez, ha a pokol...

Kérdés a JW-hez, ha a pokol nem létező hely akkor hogyan lehetségesek az alábbiak?

Figyelt kérdés

3 Mózes 16,31-33

Máté 18,8-9

Márk 9,43-48

Lukács 16,19-31


A képletesen kell értelmezni válasz ezekre a tényekre nem magyarázat ez csak a ti álomvilágotokban megfelelő és elfogadott tudtok valami más választ adni?


Hogyan kerülhetnek élve (mivel beszélnek, éreznek, gondolkodnak) olyan helyre ami nem

létezik?

Nekem úgy tűnik az elalvás sztori téves magyarázat....


máj. 4. 09:08
1 2 3 4
 1/35 anonim ***** válasza:
Erre én is szeretném tudni a választ!
máj. 4. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/35 anonim ***** válasza:
67%

Szia.

A 3Mózes 16:31-33 A Sabbat napról szól, nem tudom hogy a pokol tüzével hogyan hoztad összefüggésbe?

A Máté 18:8,9

A Bibliában említett tűz az örök megsemmisülést jelenti, végleges pusztulást halált jelent, amiből nincs feltámadás.

A Gyehenna (szemétdomb) tüze: a városon kívül volt a Hinnom völgye, ez egy létező szemétégető telep volt. Ezt folyamatosan kénnel táplálták, hogy égjen.

Ide dobták a szemetet, illetve azoknak a holtetét, akik méltatlanok voltak a tisztes temetésre.

A férgek a bomló anyagokon éltek, de nem a tűzben, hanem a tűz közelében

Isten akképpen határozott, hogy a Hinnom-völgy olyan hely legyen, ahová holttestek kerülnek, nem pedig olyan, ahol élő áldozatokat kínoznak

Isten undorodott az ilyen szokásoktól, mert bizony más népeknél olyan isteneknek végzett szertartásokat mutattak be, ahol élve áldoztak fel gyermekeket, vagy felnőtt embereket.

Egy Katolikus műben ezt olvassuk:

.."ez a leírás nem egy örökké tartó kínzásról szól, hanem egy teljes mértékű pusztulásról, és mivel megakadályozza a feltámadást, egyenértékű a végleges halállal. [A tűz] tehát a megsemmisülés jelképe”

(El evangelio de Marcos. Análisis lingüístico y comentario exegético, II. kötet).

máj. 4. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/35 anonim ***** válasza:

Lukács 16:19-31

Az ebben a szemléltetésben Jézus elsősorban a Farizeusokra utalt, illetve két ember társadalmi helyzetére. A gazdag ember a Farizeusok akik szeretik a pénzt, sőt szeretnek drága, különleges ruhákban öltözködni, és élvezik az ezzel járó előnyöket. A bíbor ruha a vallásvezetők előnyös helyzetüket, gazdagságukat, a fehér vászon ruha pedig az álszent mivoltjukat, önelégült gondolkodásukat szemlélteti.

Ezek a vallásvezetők, ‛am há·’áʹrecnek vagy is "porembereknek"

nevezték az egyszerű életet élőket, vagy a koldus embereket. Akkoriban

A vallásvezetők átkozottaknak tekintik őket, mint akik nem ismerik a törvényt, és nem is tanítanak nekik semmit Istenről és a szaváról, így nem is élvezhetik Isten helyeslését.

De a "koldus" és mások akik egyszerű emberek, szeretnének "jól lakni" Isten szavából lehulló morzsákból, hogy Istennel jó kapcsolatban legyenek.


Jézus megjelenésével, változás történik.

János és Jézus Krisztus prédikálása által mind Lázár, mind a gazdag ember jelképesen meghal az addigi életkörülményeit tekintve, és mindketten merőben új helyzetbe kerülnek Isten előtt.

Különösen a szegény sorban sínylődő, alázatos emberek élnek régóta vallási elnyomás alatt. De segítséget kapnak, és jól reagálnak a királyságról szóló jó hírre

Korábban be kellett érniük azokkal a morzsákkal, amelyek a vallási vezetők jelképes asztaláról hullottak le. Most azonban alapvető szentírási igazságokkal táplálkozhatnak, különösen azokkal a csodálatos dolgokkal, amelyeket Jézus tár fel. Olyan, mintha most végre kedvező helyzetben lehetnek Isten előtt.

A vallásvezetőket dühíti és gyötri őket az üzenet, amely Istentől jövő ítéletet tartalma, és ezért azt akarják, hogy Jézus és a Tanítványai ne prédikálják ezt.

Nem hajlandók megalázni magukat, és nem is hagyják, hogy meggyőzzék őket azok az alacsony sorú emberek, akik elfogadják Jézust, és már Isten helyeslését élvezik.

Ábrahám már régen meghalt, ezért jelképesen Istenre utal az, hogy most a szegényebb embereket részesíti előnyökben a gazdagokkal szemben.

Ez a változás még nyilvánvalóbb lesz pár hónappal később, amikor a törvényszövetséget felváltja az új szövetség

Tehát itt, nem szó szerinti tűzről beszél Jézus.

máj. 4. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/35 anonim ***** válasza:

Vajon azt akarta Jézus ezzel a történettel mondani, hogy van élet a halál után? Talán arra gondolt, hogy vannak, akik a tüzes pokolban szenvednek, és hogy Ábrahám és Lázár a mennybe került? Több okból is azt mondhatjuk, hogy nem.


Nézzünk néhányat:


Ha a gazdag férfi valóban lángok között lett volna, vajon nem párolgott volna el Lázár ujjbegyén a vízcsepp?


De ha mégsem párolgott volna el, hogyan enyhíthetett volna egyetlen csepp víz a gazdag férfi szenvedésén?


Hogy lehetett volna Ábrahám az égben, ha Jézus egyértelműen azt mondta, hogy addig egyetlen ember sem ment fel az égbe? (János 3:13).

máj. 4. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/35 anonim ***** válasza:

Azzal, amit Jézus a gazdag emberről és Lázárról mondott, azt tanította, hogy a gonoszok gyötrődni fognak a haláluk után?


Betű szerint kell-e értenünk a Lukács 16:19–31 leírását, vagy csupán valaminek a szemléltetéséről van szó? A Káldi-fordítás lábjegyzete elismeri: „Tekintetbe kell venni, hogy az itt következő elbeszélés példabeszéd, melynek részletét nem kell szószerint venni, csak tanulságát keresni.” Betű szerint értve azt jelentenék Jézus szavai, hogy Isten összes kegyeltje elférne egyetlen személy, Ábrahám keblén; hogy az ujjhegyen levő víz nem párologna el a hádesz tüzében; hogy egyetlen csepp víz enyhülést szerezne egy ott szenvedőnek. Ésszerűen hangzik ez neked? A betű szerinti értelmezés szemben állna a Biblia más részeivel. Ha a Biblia ilyen ellentmondásos lenne, alapként használná-e egy igazságot szerető ember a hite építéséhez? A Biblia azonban nem mond ellent önmagának.


Mit jelent a példázat? A „gazdag” ember a farizeusokat szemlélteti. (Lásd: 14. vers.) Lázár, a koldus jelentette az egyszerű zsidó népet, melyet a farizeusok ugyan megvetettek, ám ezek az emberek megbánást tanúsítottak, és Jézus követői lettek. (Lásd: Máté 21:31, 32; Lukács 18:11; János 7:49.) Haláluk is jelképes, azt ábrázolja, hogy megváltoztak a körülményeik. Így a korábbi megvetetteket Isten a kegyébe fogadta, s a látszólag kegyelteket Isten elutasította, míg az az ítéletüzenet, melyet az általuk megvetett emberek hirdettek, gyötörte őket (Csel 5:33; 7:54).

máj. 4. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/35 A kérdező kommentje:

3Mózes 16:31-33 javítás

4 Mózes 16,31-33 !



4-es válaszoló senki sem

állította hogy a történet szerint Ábrahám valamint Lázár az égbe került volna mielőtt ezzel kapcsolatban írsz kommentet először alaposabban nézd meg a példázatot az ószövetség korszakába szerinted hová került Ábrahám és Lázár?



Mikor mondta Jézus hogy senki sem ment fel az égbe? az ószövetség korszakában vagyis addig a paradicsomban voltak Ábrahám, Lázár és a többiek.


És most az újszövetség korszakában vajon hol van Ábrahám és Lázár?

máj. 4. 12:33
 7/35 A kérdező kommentje:

Van két személy aki elragadtatás miatt eltűnt a földről Enokh és

Illés de a Biblia nem részletezi hogy hová kerültek és mi lett a további sorsuk de az biztos hogy nem a legfelsőbb égig vitte őket az Isten Szelleme mivel az csak az engesztelő áldozat után nyílt meg a szentek szamára ezt jelképezi a ketté hasadt kárpit....


Ezért is igaz amit Jézus mondott senki sem ment fel az égbe azt gondolom itt a legfelsőbb égről beszélt ahonnan ő jött.

máj. 4. 13:02
 8/35 anonim ***** válasza:

Én szakítanék a menny és pokol elavult elképzelésével.

Maga a korszak, amiben ez íródott alkalmatlan volt befogadni a túlvilági lét fogalmát. A mi korszakunk valamivel fogékonyabb erre(talán).


én azt hangoztatom, nincs menny sem pokol, hanem egy egyetemes létezési forma van a test halála után. Ez Isten jelenléte. A létezés azon síkja, melybe nincs betekintésünk, pedig gyakorlatilag mind benne élünk. Úgy fogom fel, hogy mind egy létezési síkon vagyunk a holtakkal, ám jelenleg mi magunk rendelkezünk emberi testel, így pedig rendelkezünk egy olyan lehetőséggel, mely hatással van az általunk észlelt világra. Ezzel mindenki meg van áldva , még a holtak is, sőt még azok a magzatok is, akik abortusz áldozataivá váltak. Igaz utóbbi csöppségek létezése annyiban kimerült, hogy szülőjüket elterelték egy abortuszra, de így is létezésükkel hatást gyakoroltak a körülöttük zajló világra.


Pokol, mint olyan és Menyország, mint olyan nem létezik. Én összefoglalva "Odaát"-nak hívom. "Odaát"-ra kerűl mindenki. Ugyanazt látja, észleli mindenki. Ez pedig az egész átlátása. Jelenleg, mivel embertestben élünk, egy szemszögből látjuk a valóságot, saját szemszögünkből. Odaát mindenki szemszögéből látjuk a valóságot.

Példáúl:

Ideát te gyanítod, hogy megcsal az asszony, ezért hírtelen felindulásbók hozzávágod a gatyádat. El is váltok emiatt.

Odaát viszont pontosan látod, sőt átéled az asszony szemszögéből is a létezést. Ha igazad volt, akkor azt is látod és nem bánod, hogy egy hozzávágott gatya miatt elváltatok. De, ha tévedtél, akkor azt is látni fogod, hogy az asszony valójában nem megcsalt, hanem tételezzük fel meglepetés szülinapi bulit akart neked szervezni. Így a létezés hátralevő részében többek között ezzel a hibáddal is együtt élsz.


Na most ezen az alapon bárkinek a létébe teljes körű bepillantást nyerhetsz, megérted mások döntéseinek okát, mások indíttatásait. Igy igaz a mondás, hogy odaát együtt leszel a halott szeretteiddel. Sőt, bennük leszel. Látod a gondolataikat. Odaát nyernek igazán értelmet Jézus szavai. Aki istent keresi, annak nem lesz más választása, mint Jézus életét is átélni. Egy út vezet az Atyához. Aki kényelemben és luxusban élte le az életét, az elég nyomorúságos élmény hatásáéra jutahat csak el az Atyához.


Amikről Jézus beszél az evangéliumokban, azok Jelképesen értendők itt a földön. A lényege, hogy dobd le magadról azokat a rossz szokásaidat, beidegződéseidet, melyek negatív működésed alapkövei. Ezt tanítsd meg másoknak is. A mina példáúl a te életedet jelképezi. Ha példát tudsz mutatni, akkor mások is hozzád hasonlóvá válnak. 10 mina olyan, mint Jézus 10 tanítványa, a 11. pedig, aki pluszba jött neki akár hitetlen tamás is lehet.


Ami pedig Mózest illeti, hitem szerint pontosan tudja már, hogy kiket és miért nyelt el pontosan a föld. Úgy vélem nem volt igaza, de meg kellett ennek is történnie. Ez pedig egy hibás Istenkép miatt érthetetlen sokaknak. Miért is öl Isten látszólag apró dolgok miatt az ószövettségi történelemben? Mert Istennek nem volt más választása. Isten személye jézussal forr össze. Ő az, aki életre hívta saját magát. Isten pedig egy a Jézussal. Jézus a fiatal, Isten pedig az Öreg jézus, aki mindent megteremtett és mindent átlát. A kereszten Jézus teste uzgyanúgy meghalt, mint a mi testünk. Ám ő volt kiválasztva arra, hogy meghozza a nehéz ítéletet. Ha nem teszi, akkor nincs teremtés sem, nincs senki és semmi. Jézus nem Isten fia, hanem maga az Isten ifjú korában. Isten testben.


Ezt nem ma fogjátok megérteni, hanem , amikor már meghaltatok. De boldogok azok, akik már ma megértik mindezt. Még boldogabbak, akik rájönnek, hogy Isten miért hagyta, hogy ezzel riogassanak a papok. A legboldogabbak pedig azok, akik saját szemükkel pillantják meg Isten, Jézus műveit. Hálásak, hogy élhetnek.

máj. 4. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/35 anonim ***** válasza:
Isten az idő felett is Isten. Múltból az utolsó időkbe vinni két személyt nem nagy kihívás számára. Kihívás az számunkra, hogy észre vegyük a jelenések könyvében, hogy miként bukkan fel újra Illés és Énok. Segítek: 2 prófétát keress.
máj. 4. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/35 A kérdező kommentje:

8-as Válaszadó !


én nem szakítanék ezekkel az elképzelésekkel mivel nem elavultak a mennybe nem történt liberalizáció ez csak a földön végbement folyamat ami része az Antikrisztus eljövetelének.


Valaki megpróbálta a mennyben a liberalizmust megvalósítani, hogy közben átvegye az uralmat de kidobták onnan.

Jól van ez így.....

máj. 4. 14:34
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!